Спеціальність | 136 Металургія |
---|---|
Освітній ступінь | Магістр |
Підрозділ | Інженерно-фізичний факультет |
Випускова кафедра | Кафедра «Машини і технологія ливарного виробництва» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом магістра, одиничний,90 кредитів ЄКТС |
Кваліфікаційний рівень / цикл | QF-EHEA – другий цикл , EQF-LLL – 7 рівень; НРК України – 7 рівень. |
Обмеження щодо форм навчання | Відсутні |
Кваліфікація в дипломі | Освітня кваліфікація Магістр з металургії Кваліфікація в дипломі Ступінь вищої освіти – Магістр. Спеціальність – 136 Металургія. Освітня програма – Ливарне виробництво чорних та кольорових металів і сплавів. |
Передумови вступу | Освітній рівень бакалавра (6 рівень НРК) або вищий рівень |
Забезпечити набуття здобувачами вищої освіти компетентностей та програмних результатів навчання, необхідних для виконання професійних завдань, обов’язків прикладного характеру; здатності до виробничої та професійної діяльності, а також інших соціально важливих навичок (soft skills). В професійному контексті – це підготовка фахівців металургів та ливарників, які володіють сучасним інженерним мисленням; теоретичними знаннями і практичними навичками, необхідними для розв’язання завдань предметної області діяльності з використанням сучасних уявлень металургійних процесів; вміють генерувати, аналізувати та прогнозувати типові технологічні процеси ливарного виробництва; знають основи технологічного і комп’ютерного проектування ливарних процесів, та роботу обладнання металургії і ливарного виробництва.
Предметна область освітньої програми: Об’єкт вивчення: наукові основи, технології та обладнання металургії в ливарному виробництві чорних та кольорових металів і сплавів.
Ціль навчання: підготовка фахівців, здатних розробляти і використовувати сучасні технології ливарного виробництва металів і сплавів, а також іншої продукції металургії.
Теоретичний зміст предметної області: теоретичні основи процесів металургійного та ливарного виробництва.
Методи, методики та технології: експериментальні ме-тоди дослідження матеріалів і процесів, методи моделювання, спеціальні методи виробництва виливків, технології виробництва ливарної продукції.
Інструменти та обладнання: експериментальне облад-нання, вимірювальні інструменти, технологічне обладнання металургії та ливарного виробництва, спеціалізоване програмне забезпечення.
Орієнтація освітньої програми: Освітня програма базується на сучасних дослідженнях про ливарне виробництво різних виливків, та орієнтована на розробку спеціальних технологій, що забезпечують виробництво виливків із різних металів і сплавів.
Основний фокус освітньої програми: Вища освіта в галузі металургії. Спеціалізація «Ливарне виробництво чорних та кольоро-вих металів і сплавів». Підготовка фахівців для інженерної, виробничої та наукової діяльності, орієнтованих на застосування сучасних і перспективних науково-практичних досліджень в галузі металургії і ливарного виробництва для розробки інноваційних технологічних процесів, проєктування цехів і відділень із забезпеченням ресурсо- та енергозбереження та захисту навколишнього середовища.
Особливості програми: Поєднання теоретичної та практичної підготовки на підприємствах роботодавців та інших стейкхолдерів. Випускники програми володіють сучасним інженерним та дослідницьким мисленням і навичками, необхідними для розв’язання спеціалізованих задач в галузі металургії та ливарного виробництва, здатні проводити наукову та виробничу професійну діяльність, володіють іншими соціально важливими навичками (soft skills).
Орієнтація освітньої програми: Освітня програма базується на сучасних дослідженнях про ливарне виробництво різних виливків, та орієнтована на розробку спеціальних технологій, що забезпечують виробництво виливків із різних металів і сплавів.
Основний фокус освітньої програми: Вища освіта в галузі металургії. Спеціалізація «Ливарне виробництво чорних та кольоро-вих металів і сплавів». Підготовка фахівців для інженерної, виробничої та наукової діяльності, орієнтованих на застосування сучасних і перспективних науково-практичних досліджень в галузі металургії і ливарного виробництва для розробки інноваційних технологічних процесів, проєктування цехів і відділень із забезпеченням ресурсо- та енергозбереження та захисту навколишнього середовища.
Особливості програми: Поєднання теоретичної та практичної підготовки на підприємствах роботодавців та інших стейкхолдерів. Випускники програми володіють сучасним інженерним та дослідницьким мисленням і навичками, необхідними для розв’язання спеціалізованих задач в галузі металургії та ливарного виробництва, здатні проводити наукову та виробничу професійну діяльність, володіють іншими соціально важливими навичками (soft skills).
Придатність до працевлаштування: Згідно з Національним класифікатором професій
ДК 003:2010 можуть займати наступні посади:
- 2147-Професіонал в галузі гірництва та металургії;
- 2147.1-Науковий співробітник (гірництво, металургія;
- 2147.2-Гірничий інженер та інженер-металург;
- 2149.2-Інженер-дослідник;
- 23-Професіонал в галузі освіти та навчання;
- 2310-Викладач закладів вищої освіти.
Подальше навчання: Мають право продовжити навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти, підвищувати і отримувати додаткову кваліфікації в системі післядипломної освіти
Подальше навчання: Мають право продовжити навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти, підвищувати і отримувати додаткову кваліфікації в системі післядипломної освіти
Викладання та навчання: Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване навчання, вільний вибір дисциплін, ініціативне самонавчання. Технології очного, змішаного та дистанційного навчання (онлайн – Zoom, електронного – Moodle, мобільного – Viber, Telegram) та інших.
Лекції, семінарські, практичні та лабораторні заняття; навчальні, ливарні та комп’ютерні практикуми; виконання курсових робіт та проектів, з можливістю консультацій з викладачем. Самостійна робота з методичним забезпеченням дисциплін та ініціативна самостійна робота. Теоретична і практична підготовка на підприємствах, в організаціях роботодавців та інших стейкхолдерів. Кері-вництво та консультування при виконанні випускної кваліфікаційної роботи.
Оцінювання: Основні види контролю: поточний контроль; поточний рубіжний контроль; модульний контроль; семестровий (підсумковий); державна атестація здобувачів вищої освіти. Форми контролю: письмове або усне опитування; контро-льна робота; залік; диференційний залік; письмовий або усний екзамен; електронне або письмове тестування; захист курсового проекту (роботи) на засіданні фахової комісії; публічний захист випускної кваліфікаційної роботи, з попередньою обов’язковою перевіркою на плагіат. Оцінка підсумкового контролю визначається за 100-бальною шкалою (для іспитів, диференційованих заліків, курсових проектів/робіт, звітів з практики) або за двобальною шкалою «зараховано - не зараховано» (для заліків). Оцінка підсумкового контролю може враховувати результати поточного та проміжного (рубіжного) контролю у порядку, визначеному програмою освітнього компонента. Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» за двобальною шкалою. Межею незадовільного навчання за результатами підсумкового контролю є оцінка нижче 60 балів за 100-бальною шкалою або оцінка «не зараховано» за двобальною шкалою.
Оцінювання: Основні види контролю: поточний контроль; поточний рубіжний контроль; модульний контроль; семестровий (підсумковий); державна атестація здобувачів вищої освіти. Форми контролю: письмове або усне опитування; контро-льна робота; залік; диференційний залік; письмовий або усний екзамен; електронне або письмове тестування; захист курсового проекту (роботи) на засіданні фахової комісії; публічний захист випускної кваліфікаційної роботи, з попередньою обов’язковою перевіркою на плагіат. Оцінка підсумкового контролю визначається за 100-бальною шкалою (для іспитів, диференційованих заліків, курсових проектів/робіт, звітів з практики) або за двобальною шкалою «зараховано - не зараховано» (для заліків). Оцінка підсумкового контролю може враховувати результати поточного та проміжного (рубіжного) контролю у порядку, визначеному програмою освітнього компонента. Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» за двобальною шкалою. Межею незадовільного навчання за результатами підсумкового контролю є оцінка нижче 60 балів за 100-бальною шкалою або оцінка «не зараховано» за двобальною шкалою.
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у металургії та ливарному виробництві або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК1 Здатність проводити дослідження на відповідному рівні | ЗК2 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел | ЗК3 Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) | ЗК4 Здатність працювати в міжнародному контексті | ЗК5 Здатність виявляти ініціативу та підприємливість | ЗК6 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів) | ЗК7 Прагнення до збереження навколишнього середовища |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
СК1 Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в сфері металургії, а також дотичні до неї міждисциплінарні проєкти | |
СК2 Здатність враховувати технічні, правові, соціальні, екологічні, етичні, економічні та комерційні аспекти інженерних та управлінських рішень в металургії | |
СК3 Здатність забезпечувати якість в металургії | |
СК4 Здатність аналізувати і вдосконалювати технологічні процеси в металургії | |
СК5 Здатність науково обґрунтовувати вибір матеріалів, основного та допоміжного обладнання для реалізації металургійних технологій | |
СК6 Здатність оцінювати технічні, економічні, екологічні, безпекові та інші ризики при плануванні або впровадженні нових технологічних процесів | |
СК7 Здатність планувати і виконувати експериментальні дослідження в металургії та інтерпретувати їх результати | |
СК8 Здатність приймати ефективні рішення в металургії | |
СК9 Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми металургії в широких та мультидисциплінарних контекстах, у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності | |
СК10 Здатність управляти робочими або навчальними процесами у сфері металургії, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: | |
СК11 Здатність обирати і застосовувати відповідні методи проєктування виробничих і допоміжних підрозділів металургійних і ливарних цехів | |
СК12 Здатність застосовувати знання в галузі нових технологій іобладнання в металургії та ливарному виробництві при розробленні технологічних процесів |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
РН1 Розробляти технологію виробництва на основі розуміння процесів, що відбуваються, з урахуванням особливостей виробництва та визначати оптимальний режим роботи обладнання з урахуванням наявних невизначеностей та ризиків |
РН2 Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її, обирати оптимальні методи та здійснювати статистичний аналіз даних |
РН3 Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності |
РН4 Вільно спілкуватися державною та англійською мовами усно і письмово для обговорення професійних проблем і результатів діяльності у сфері металургії та ширшого кола інженерних питань, презентації результатів досліджень та інноваційних проектів |
РН5 Співвідносити хімічний склад, структуру і властивості матеріалів металургійного виробництва |
РН6 Формувати структуру і властивості продукції металургійного виробництва відповідно до потреб замовників |
РН7 Аналізувати енергетичну ефективність технологічних процесів та обладнання, відповідно до спеціалізації, та розробляти заходи з енергозбереження |
РН8 Пропонувати нові технічні рішення з урахуванням цілей та ресурсних обмежень, економічних, екологічних, правових та безпекових аспектів, розробляти і застосовувати нові металургійні технології |
РН9 Організовувати і керувати лабораторним контролем сировини і продукції металургійного виробництва |
РН10 Застосовувати сучасні математичні методи, цифрові технології та спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач і проблем металургії |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
РН11 Обирати і обґрунтовувати вихідну сировину, матеріали та напівпродукти відповідно до умов металургійного виробництва за спеціалізацією з урахуванням технологічних та інших невизначеностей |
РН12 Здатність робити оцінки параметрів працездатності матеріалів, конструкцій і машин в експлуатаційних умовах та знаходити відповідні рішення для забезпечення заданого рівня надійності конструкцій і процесів, в тому числі і за наявності деякої невизначеності |
РН13 Забезпечувати потрібні техніко-економічні показники при керуванні складними металургійними процесами. Додаткові програмні результати навчання ви-значені освітньо-професійною програмою |
РН14 Застосовувати матоди математичного моделювання при визначенні оптимальних параметрів технології |
РН15 Обирати і аргументувати висновки при виборі технологічних процесів і обладнання в проєктах виробничих підрозділів металургійних і ливарних цехів |
РН16 Обирати конструкцію і проводити розрахунки технологічного обладнання спеціальних видів лиття |
Кадрове забезпечення: Відповідно до «Положення про акредитацію освітніх про-грам, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» (Критерій 6. Людські ресурси), затвердженого Наказом МОН України від 11.07.2019 р. № 977.
Матеріально-технічне забезпечення: Відповідно до «Положення про акредитацію освітніх про-грам, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» (Критерій 7. Освітнє середовище та матеріальні ресурси), затвердженого Наказом МОН України від 11.07.2019 р. № 977.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Відповідно до «Положення про акредитацію освітніх про-грам, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» (Критерій 7. Освітнє середовище та матеріальні ресурси) та (Критерій 9. Прозорість та публічність), затвердженого Наказом МОН України від 11.07.2019 р. № 977. Інформацій ресурс НУ «Запорізька політехніка»: https://zp.edu.ua/kafedra-mashin-i-tehnologiyi-livarnogo-virobnictva
Матеріально-технічне забезпечення: Відповідно до «Положення про акредитацію освітніх про-грам, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» (Критерій 7. Освітнє середовище та матеріальні ресурси), затвердженого Наказом МОН України від 11.07.2019 р. № 977.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Відповідно до «Положення про акредитацію освітніх про-грам, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» (Критерій 7. Освітнє середовище та матеріальні ресурси) та (Критерій 9. Прозорість та публічність), затвердженого Наказом МОН України від 11.07.2019 р. № 977. Інформацій ресурс НУ «Запорізька політехніка»: https://zp.edu.ua/kafedra-mashin-i-tehnologiyi-livarnogo-virobnictva
Національна кредитна мобільність: На підставі договорів про співпрацю між вітчизняними за-кладами вищої освіти, а також може бути реалізована здобувачем вищої освіти з власної ініціативи, на основі індивідуальних запрошень. Порядок організації програм академічної мобільності регламентується «Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу НУ «Запорізька політехніка».
https://zp.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhennia_pro_akademichnu_mobilnist.pdf
Міжнародна кредитна мобільність: На основі двосторонніх договорів між НУ «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти країн-партнерів. Індивідуальна академічна мобільність забезпечується з власної ініціативи здобувачів вищої освіти, в рамках програми кредитної мобільності для викладачів та студентів Erasmus + , а також інших міжнародних програм.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Навчання іноземних здобувачів вищої освіти проводиться на загальних умовах та базується на принципах засвоєння дисциплін, передбачених навчальним планом освітньої програми. Методика викладання – українською мовою
Міжнародна кредитна мобільність: На основі двосторонніх договорів між НУ «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти країн-партнерів. Індивідуальна академічна мобільність забезпечується з власної ініціативи здобувачів вищої освіти, в рамках програми кредитної мобільності для викладачів та студентів Erasmus + , а також інших міжнародних програм.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Навчання іноземних здобувачів вищої освіти проводиться на загальних умовах та базується на принципах засвоєння дисциплін, передбачених навчальним планом освітньої програми. Методика викладання – українською мовою
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту
кваліфікаційної роботи.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має продемонструвати здатність випускника розв’язувати складні задачі і проблеми металургії (ливарного виробництва чорних та кольорових металів і сплавів), на основі досліджень та/або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути розміщена на сайті за-кладу вищої освіти або його підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має продемонструвати здатність випускника розв’язувати складні задачі і проблеми металургії (ливарного виробництва чорних та кольорових металів і сплавів), на основі досліджень та/або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути розміщена на сайті закладу вищої освіти або його підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має продемонструвати здатність випускника розв’язувати складні задачі і проблеми металургії (ливарного виробництва чорних та кольорових металів і сплавів), на основі досліджень та/або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути розміщена на сайті за-кладу вищої освіти або його підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має продемонструвати здатність випускника розв’язувати складні задачі і проблеми металургії (ливарного виробництва чорних та кольорових металів і сплавів), на основі досліджень та/або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути розміщена на сайті закладу вищої освіти або його підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти.