Спеціальність | 152 Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка |
---|---|
Освітній ступінь | Магістр |
Підрозділ | Факультет інформаційної безпеки та електронних комунікацій |
Випускова кафедра | Кафедра «Мікро-та наноелектроніка» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | 90 кредитів ЄКТС, |
Кваліфікаційний рівень / цикл | 7 рівень згідно Національної рамки кваліфікацій |
Обмеження щодо форм навчання | |
Кваліфікація в дипломі | Магістр з метрології та інформаційно-вимірювальної техніки за ОП «Якість, стандартизація та сертифікація». |
Передумови вступу | Умови вступу визначаються правилами прийому на навчання до Національного університету «Запорізька політехніка», http://pk.zntu.edu.ua/ |
Підготовка кваліфікованих фахівців (магістрів) у галузі метрології, стандартизації, сертифікації, інформаційно-вимірювальної техніки, компетентності яких відповідають сучасним вимогам ринку праці та трендам розвитку, в тому числі здатних до розв’язання сучасними методами фундаментальних, наукових та прикладних задач забезпечення якості процесів, продукції і послуг, використання інформаційних технологій та автоматизації для вирішення організаційних, наукових і технічних задач у вищезазначених галузях.
Предметна область освітньої програми: Об’єкт: засоби інформаційно-вимірювальної техніки; методи вимірювань, контролю, випробувань та діагностування; метрологічне забезпечення наукової, виробничої та інших видів діяльності, простежуваність та зіставність результатів; нормативна документація, пов’язана з вимірюваннями та їх застосуванням, технічне, програмне, математичне, інформаційне забезпечення інформаційно-вимірювальної техніки, принципи побудови засобів вимірювальної техніки та їх використання, принципи і методи відтворення еталонних величин, стандартних зразків.
Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних до комплексного розв’язання складних задач, розробки засобів інформаційно-вимірювальної техніки; розробки та практичній реалізації систем стандартизації, оцінки відповідності; розробки, перегляду й гармонізації нормативних документів зі стандартизації, оцінки відповідності, метрологічного забезпечення та систем управління якістю при виконанні організаційних та технічних робіт, досліджень у сфері метрології та інформаційно-вимірювальної техніки.
Теоретичний зміст предметної області: поняття та принципи метрології та інформаційно-вимірювальної техніки, побудова систем автоматизації процесів, зокрема, вимірювань, принципи стандартизації та оцінки відповідності, метрологічна діяльність.
Методи, методики та технології: методи вимірювань, способи їх побудови, інформаційні технології при створенні забезпечення засобів вимірювань та опрацювання результатів, вимірювань інформаційні технології досліджень, математичне моделювання.
Інструменти та обладнання: сучасні засоби вимірювальної техніки, інструменти та обладнання для виготовлення і налаштування засобів вимірювальної техніки, при проведенні їх випробувань і лабораторних досліджень та виконанні робіт, пов’язаних
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна програма орієнтована на формування у здобувачів вищої освіти професійних компетентностей та набуття глибоких знань, умінь та навичок зі спеціальності та її технічного, програмного,організаційного і нормативного забезпечення.
Основний фокус освітньої програми: Поняття і принципи метрології та інформаційно-вимірювальної техніки, побудова систем якості, автоматизації, засобів вимірювальної техніки, моделювання, принципи стандартизації та оцінки відповідності, метрологічна діяльність. Акцент ОП полягає в забезпеченні діяльності з розробки та застосування засобів вимірювання; організації проектування автоматизованих інформаційно-вимірювальних засобів, систем та технологій із використанням сучасних інструментів і механізмів керування якістю,в тому числі на автоматизованому виробництві, проведення стандартизації та сертифікації для різних галузей економіки (виробництво, надання послуг тощо), засад впровадження систем технічного регулювання. Ключові слова: метрологія, якість, стандартизація, сертифікація, вимірювання, автоматизація, інформаційно-вимірювальна система.
Особливості програми: Програма виконується в активному практичному середовищі, значною мірою спрямована на підготовку фахівців з якості, стандартизації та сертифікації, розробки та експлуатації комп’ютеризованих і мікропроцесорних засобів вимірювання та інформаційно-вимірювальних систем. Унікальність даної ОП полягає у гармонічному поєднанні широкого кола освітніх компонентів із різних галузей, зокрема: з автоматизації, метрології, систем забезпечення якості, стандартизації та сертифікації. Крім того, передбачено освітні компоненти, що дозволяють отримати результати і компетентності, необхідні для вступу до аспірантури за спеціальністю 105 «Прикладна фізика та наноматеріали», яка діє при кафедрі мікро- та наноелектроніки.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна програма орієнтована на формування у здобувачів вищої освіти професійних компетентностей та набуття глибоких знань, умінь та навичок зі спеціальності та її технічного, програмного,організаційного і нормативного забезпечення.
Основний фокус освітньої програми: Поняття і принципи метрології та інформаційно-вимірювальної техніки, побудова систем якості, автоматизації, засобів вимірювальної техніки, моделювання, принципи стандартизації та оцінки відповідності, метрологічна діяльність. Акцент ОП полягає в забезпеченні діяльності з розробки та застосування засобів вимірювання; організації проектування автоматизованих інформаційно-вимірювальних засобів, систем та технологій із використанням сучасних інструментів і механізмів керування якістю,в тому числі на автоматизованому виробництві, проведення стандартизації та сертифікації для різних галузей економіки (виробництво, надання послуг тощо), засад впровадження систем технічного регулювання. Ключові слова: метрологія, якість, стандартизація, сертифікація, вимірювання, автоматизація, інформаційно-вимірювальна система.
Особливості програми: Програма виконується в активному практичному середовищі, значною мірою спрямована на підготовку фахівців з якості, стандартизації та сертифікації, розробки та експлуатації комп’ютеризованих і мікропроцесорних засобів вимірювання та інформаційно-вимірювальних систем. Унікальність даної ОП полягає у гармонічному поєднанні широкого кола освітніх компонентів із різних галузей, зокрема: з автоматизації, метрології, систем забезпечення якості, стандартизації та сертифікації. Крім того, передбачено освітні компоненти, що дозволяють отримати результати і компетентності, необхідні для вступу до аспірантури за спеціальністю 105 «Прикладна фізика та наноматеріали», яка діє при кафедрі мікро- та наноелектроніки.
Придатність до працевлаштування: Права випускників на працевлаштування не обмежуються. Випускники можуть працювати за професіями згідно з Національним класифікатором професій ДК 003:2010.
Подальше навчання: Можливість навчання за програмою третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти
Подальше навчання: Можливість навчання за програмою третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти
Викладання та навчання: Лекції, практичні заняття, лабораторні роботи, виконання індивідуальних завдань, курсових робіт та проектів, самостійна робота, проходження практики на профільних підприємствах, консультації із викладачами, підготовка кваліфікаційної роботи, дуальна та дистанційна освіта, студентоцентрованість, кредитно-трансферна система, навчання в системі Moodle, дуальні форми навчання на підприємствах, навчання на основі досліджень тощо,
Оцінювання: Оцінювання на основі 100-бальної системи ЄКТС Види контролю: формативні (поточний, тематичний, періодичний): тестування знань або умінь; звіти з лабораторних та практичних робіт; звіти з практик; огляд літератури, презентації тощо. сумативні (підсумковий контроль): екзамен (письмовий з подальшим усним опитуванням); залік, диф. залік (передбачена можливість за результатами формативного контролю); захист кваліфікаційної роботи
Оцінювання: Оцінювання на основі 100-бальної системи ЄКТС Види контролю: формативні (поточний, тематичний, періодичний): тестування знань або умінь; звіти з лабораторних та практичних робіт; звіти з практик; огляд літератури, презентації тощо. сумативні (підсумковий контроль): екзамен (письмовий з подальшим усним опитуванням); залік, диф. залік (передбачена можливість за результатами формативного контролю); захист кваліфікаційної роботи
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і проблеми у галузі метрології та інформаційно-вимірювальної техніки, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. |
Загальні компетентності (ЗК): | К01 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності | К02 Здатність спілкуватися іноземною мовою | К03 Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій | К04 Здатність проведення досліджень на відповідному рівні | К05 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел | К06 Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми | К07 Здатність приймати обґрунтовані рішення | К08 Здатність працювати в міжнародному контексті | К09 Здатність розробляти та управляти проєктами | К10 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
К11 Здатність обирати та застосовувати придатні математичні методи, комп’ютерні технології, а також підходи до стандартизації та сертифікації для вирішення завдань в сфері метрології та інформаційно-вимірювальної техніки | |
К12 Практичні навички розв’язування складних задач і проблем метрології, інформаційно-вимірювальної техніки, стандартизації при оцінюванні якості продукції | |
К13 Знання і розуміння наукових фактів, концепцій, теорій, принципів і методів експериментальної інформатики | |
К14 Здатність застосовувати системний підхід до вирішення науково-технічних завдань метрології та інформаційно-вимірювальної техніки | |
К15 Здатність розв’язувати складні професійні завдання і проблеми на основі розуміння технічних аспектів забезпечення контролю якості продукції | |
К16 Здатність застосовувати розуміння метрології як науки про вимірювання при роботі з технічною літературою та іншими джерелами інформації | |
К17 Здатність застосовувати комплексний підхід до вирішення експериментальних завдань із застосуванням засобів інформаційно-вимірювальної техніки та прикладного програмного забезпечення | |
К18 Здатність демонструвати знання і розуміння математичних принципів і методів, необхідних для створення віртуальних засобів вимірювання та інформаційно-вимірювальної техніки | |
К19 Здатність розробляти програмне, апаратне та метрологічне забезпечення комп’ютеризованих інформаційно-вимірювальних систем | |
К20 Здатність враховувати комерційний та економічний контексти в метрологічній діяльності | |
К21 Здатність враховувати вимоги до метрологічної діяльності в сфері технічного регулювання, зумовлені необхідністю забезпечення сталого розвитку | |
К22 Здатність керувати проєктами та Start-Up-ами і оцінювати їх результати | |
К23 Здатність дотримуватися правових і етичних норм з питань інтелектуальної власності | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
ПР01 Знати і розуміти сучасні методи наукових досліджень, організації та планування експерименту, комп’ютеризованих методів дослідження та опрацювання результатів вимірювань |
ПР02 Знати і розуміти основні поняття теорії вимірювань, застосовувати на практиці та при комп’ютерному моделюванні об’єктів та явищ |
ПР03 Розуміти міждисциплінарні зв’язки та контексти спеціальності |
ПР04 Вміти виконувати аналіз інженерних продуктів, процесів і систем за встановленими критеріями, обирати і застосовувати найбільш придатні аналітичні, розрахункові та експериментальні методи для проведення досліджень, інтерпретувати результати досліджень |
ПР05 Вміти формулювати та вирішувати завдання у галузі метрології, що пов’язані з процедурами спостереження об’єктів, вимірювання, контролю, діагностування і прогнозування з урахуванням важливості соціальних обмежень (суспільство, здоров’я і безпека, охорона довкілля, економіка, промисловість тощо) |
ПР06 Вміти розробляти нормативно-технічні документи та стандарти метрологічної спрямованості на інженерні продукти, процеси і системи |
ПР07 Вміти проєктувати і розробляти інженерні продукти, процеси та системи метрологічної спрямованості, обирати і застосовувати методи комп’ютеризованих експериментальних досліджень |
ПР08 Володіти сучасними методами та методиками проєктування і дослідження, а також аналізу отриманих результатів |
ПР09 Мати навички організації і проведення технічних випробувань інженерних продуктів |
ПР10 Аналізувати та оцінювати вплив інформаційно-вимірювальної техніки та метрологічної діяльності на навколишнє середовище та безпеку життєдіяльності людини |
ПР11 Розуміти методологічні і філософські аспекти сучасної науки і їх місце в процесі наукових досліджень |
ПР12 Вільно презентувати та обговорювати наукові результати державною мовою та англійською, або однією з мов країн Європейського Союзу в усній та письмовій формах, а також вести наукову дискусію |
ПР13 Застосовувати апаратні та програмні засоби сучасних інформаційних технологій для вирішення задач в сфері метрології та інформаційно-вимірювальної техніки |
ПР14 Розуміти основи патентознавства та мати навички захисту інтелектуальної власності |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
ПР15 Спираючись на сучасний рівень національної стандартизації, вміти застосовувати результати метрологічної діяльності при сертифікації систем управління якістю та сертифікації продукції чи послуг (додано стейкхолдерами) |
ПР16 Здатність до розробки автоматизованих систем управління якістю на підприємствах (додано стейкхолдерами) |
ПР17 Здатність організовувати дослідження в галузі метрології, в тому числі із використанням новітніх засобів нанотехнологій(додано стейкхолдерами) |
ПР18 Розуміння процесів та технологій тотально-інтегрованої автоматизації (TIA) в рамках концепції Індустрія 4.0, вміння працювати на платформах «цифрового виробництва» та розробляти необхідне забезпечення та інтерфейси (додано стейкхолдерами) |
Кадрове забезпечення: Науково-педагогічні працівники, задіяні у викладанні професійно-орієнтованих дисциплін, мають наукові ступені та/або вчене звання і відповідають вимогам, визначеним Ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності. До викладання дисциплін також залучаються інші кафедри університету та професіонали-практики.
Матеріально-технічне забезпечення: Навчання та дослідження (практика, дипломування) здійснюється у навчальних лабораторіях, зокрема, в із залученням обладнання підприємств, мультимедійної техніки. В комп’ютерному класі встановлено не обхідне спеціалізоване програмне забезпечення. Є локальні мережі та доступ до Internet. Матеріально-технічне забезпечення відповідає вимогам Ліцензійних умов провадження освітньої та наукової діяльності, в тому числі ТехноХаб, МетроХаб, спеціалізовані навчальні лабораторії. Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, в тому числі для забезпечення вимог інклюзивності.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Відповідно до вимог Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності включає в себе бібліотечні ресурси, електронні навчальні ресурси (систему дистанційного навчання Moodle), сайт НУ «Запорізька політехніка» (http://zp.edu.ua/) та сайт кафедри МіНЕ, на яких розміщена основна інформація щодо освітньої діяльності.
Матеріально-технічне забезпечення: Навчання та дослідження (практика, дипломування) здійснюється у навчальних лабораторіях, зокрема, в із залученням обладнання підприємств, мультимедійної техніки. В комп’ютерному класі встановлено не обхідне спеціалізоване програмне забезпечення. Є локальні мережі та доступ до Internet. Матеріально-технічне забезпечення відповідає вимогам Ліцензійних умов провадження освітньої та наукової діяльності, в тому числі ТехноХаб, МетроХаб, спеціалізовані навчальні лабораторії. Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, в тому числі для забезпечення вимог інклюзивності.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Відповідно до вимог Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності включає в себе бібліотечні ресурси, електронні навчальні ресурси (систему дистанційного навчання Moodle), сайт НУ «Запорізька політехніка» (http://zp.edu.ua/) та сайт кафедри МіНЕ, на яких розміщена основна інформація щодо освітньої діяльності.
Національна кредитна мобільність: Здійснюється на підставі укладення угод про співробітництво між НУ «Запорізька політехніка» та закладами вищоїосвіти, допускається пере зарахування кредитів за умови відповідності набутих в інших університетах компетентностей.
Міжнародна кредитна мобільність: Здійснюється на підставі укладення угод між Університетом та іноземними закладами вищої освіти за узгодженими та затвердженими у встановленому порядку індивідуальними навчальними планами студентів і програмами навчальних дисциплін, а також у рамках грантів, міжнародних проектів, угод про співробітництво, в яких НУ «Запорізька політехніка» приймає участь.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Навчання іноземних громадян здійснюється державною мовою. У певних випадках може бути прийнято рішення про викладання деяких дисциплін (тем, розділів) англійською мовою.
Міжнародна кредитна мобільність: Здійснюється на підставі укладення угод між Університетом та іноземними закладами вищої освіти за узгодженими та затвердженими у встановленому порядку індивідуальними навчальними планами студентів і програмами навчальних дисциплін, а також у рамках грантів, міжнародних проектів, угод про співробітництво, в яких НУ «Запорізька політехніка» приймає участь.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Навчання іноземних громадян здійснюється державною мовою. У певних випадках може бути прийнято рішення про викладання деяких дисциплін (тем, розділів) англійською мовою.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної спеціалізованої задачі або практичної проблеми з метрології та/або інформаційно-вимірювальної техніки із застосуванням теоретичних положень і методів статистичного аналізу, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов. У кваліфікаційній роботі не повинно бути академічного плагіату, фальсифікації, фабрикації та списування. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти або його структурного підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної спеціалізованої задачі або практичної проблеми з метрології та/або інформаційно-вимірювальної техніки із застосуванням теоретичних положень і методів статистичного аналізу, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов. У кваліфікаційній роботі не повинно бути академічного плагіату, фальсифікації, фабрикації та списування. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти або його структурного підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти.