Спеціальність | 017 Фізична культура і спорт |
---|---|
Освітній ступінь | Бакалавр |
Підрозділ | Факультет управління фізичною культурою та спортом |
Випускова кафедра | Кафедра «Управління фізичною культурою та спортом» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС |
Кваліфікаційний рівень / цикл | НРК України – 6 рівень |
Обмеження щодо форм навчання | |
Кваліфікація в дипломі | Бакалавр фізичної культури і спорту |
Передумови вступу | Повна загальна середня освіта |
Підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у сфері фізичної культури і спорту або у процесі навчання.
Предметна область освітньої програми: Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка
Спеціальність 017 Фізична культура і спорт
Об’єкти вивчення та діяльності: сфера фізичної культури і спорту
Теоретичний зміст предметної області: парадигми, концепції, теорії фізичної культури і спорту; соціально-гуманітарні науки; педагогіка і психологія; основи анатомії, фізіології, біохімії, гігієни, спортивної медицини; загальна теорія здоров’я, здорового способу життя.
Методи, методики та технології: загальнонаукові методи пізнання та дослідницької діяльності; спостереження, опитування, тестування та вимірювання у фізичній культурі і спорті; словесні, наочні та практичні методи фізичного виховання та спортивної підготовки; технології організації та проведення фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів; надання долікарської допомоги; інформаційно-комунікаційні технології.
Інструменти та обладнання: сучасне інформаційно- комунікативне обладнання; спеціалізоване програмне забезпечення; фізкультурно-спортивне спорядження та обладнання.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми: Програма акцентована на: фізичне виховання дітей, підлітків та юнаків; вивчення теоретичних засад та методики підготовки спортсменів різного віку; формування умінь організації спортивних змагань і фізкультурних заходів. Ключові слова: фізичне виховання, спорт, тренер-викладач, навчально-тренувальний процес, спортивно-масова робота
Особливості програми: Поглиблене вивчення фізичного виховання як педагогічного процесу, спрямованого на фізичний розвиток, функціональне удосконалення організму дітей, підлітків та юнаків, формування у них основних життєво важливих рухових навичок, знань та вмінь з метою підготовки для майбутньої успішної життєдіяльності. Формування компетентностей, необхідних тренеру-викладачу дитячо-юнацького спорту
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми: Програма акцентована на: фізичне виховання дітей, підлітків та юнаків; вивчення теоретичних засад та методики підготовки спортсменів різного віку; формування умінь організації спортивних змагань і фізкультурних заходів. Ключові слова: фізичне виховання, спорт, тренер-викладач, навчально-тренувальний процес, спортивно-масова робота
Особливості програми: Поглиблене вивчення фізичного виховання як педагогічного процесу, спрямованого на фізичний розвиток, функціональне удосконалення організму дітей, підлітків та юнаків, формування у них основних життєво важливих рухових навичок, знань та вмінь з метою підготовки для майбутньої успішної життєдіяльності. Формування компетентностей, необхідних тренеру-викладачу дитячо-юнацького спорту
Придатність до працевлаштування: Після закінчення навчання за освітньою програмою, випускник здатен займати відповідну первинну посаду, кваліфікаційні вимоги якої передбачають наявність ступеня бакалавра, у суб’єктах господарювання, які здійснюють такі види економічної діяльності (за КВЕД ДК 009:2010):
- 72.20 Дослідження й експериментальні розробки у сфері суспільних і гуманітарних наук;
- 85.51 Освіта у сфері спорту та відпочинку;
- 93.11 Функціонування спортивних споруд;
- 93.12 Діяльність спортивних клубів;
- 93.13 Діяльність фітнес-центрів;
- 93.19 Інша діяльність у сфері спорту;
- 93.29 Організування інших видів відпочинку та розваг.
Подальше навчання: Випускники мають право продовжити навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій у системі післядипломної освіти.
Подальше навчання: Випускники мають право продовжити навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій у системі післядипломної освіти.
Викладання та навчання: Освітній процес здійснюється на засадах академічної свободи та доброчесності, студентоцентрованого навчання, компетентнісного підходу, партнерства науково педагогічних працівників і студентів, забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії, самоосвіти, проблемно-орієнтованого навчання, інтеграції навчальної та наукової діяльності, професійної спрямованості.
Переважно використовуються такі методи навчання: проблемно-пошуковий; евристичний; інформаційно-рецептивний; проектний; інтерактивні методи (мозковий штурм, «круглий стіл», тренінги, ділові ігри, «кейс-стаді» тощо), у тому числі із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій.
Оцінювання: Поточний контроль: опитування; доповіді на практичних заняттях; експрес-контроль; перевірка результатів виконання індивідуальних завдань; презентації; ессе; тестування знань. Семестровий контроль: екзамени та заліки з урахуванням суми накопичених протягом вивчення дисципліни балів, захист звітів з практики Атестація здобувачів вищої освіти у формі кваліфікаційного екзамену. Оцінювання здійснюється за 100-бальною шкалою.
Оцінювання: Поточний контроль: опитування; доповіді на практичних заняттях; експрес-контроль; перевірка результатів виконання індивідуальних завдань; презентації; ессе; тестування знань. Семестровий контроль: екзамени та заліки з урахуванням суми накопичених протягом вивчення дисципліни балів, захист звітів з практики Атестація здобувачів вищої освіти у формі кваліфікаційного екзамену. Оцінювання здійснюється за 100-бальною шкалою.
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері фізичної культури і спорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів наук з фізичного виховання і спорту, та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК1 Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями. | ЗК2 Здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. | ЗК3 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій | ЗК4 Здатність працювати в команді. | ЗК5 Здатність планувати та управляти часом. | ЗК6 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. | ЗК7 Здатність спілкуватися іноземною мовою. | ЗК8 Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. | ЗК9 Навички міжособистісної взаємодії. | ЗК10 Здатність бути критичним і самокритичним. | ЗК11 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). | ЗК12 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
ФК1 Здатність забезпечувати формування фізичної культури особистості. | |
ФК2 Здатність проводити тренування та супроводження участі спортсменів у змаганнях. | |
ФК3 Здатність до організації оздоровчо-рекреаційної рухової активності різних груп населення. | |
ФК4 Здатність визначати заходи з фізкультурно-спортивної реабілітації та форми адаптивного спорту для осіб, що їх потребують. | |
ФК5 Здатність зміцнювати здоров’я людини шляхом використання рухової активності, раціонального харчування та інших чинників здорового способу життя. | |
ФК6 Здатність до розуміння ретроспективи формування сфери фізичної культури і спорту. | |
ФК7 Здатність застосовувати знання про будову та функціонування організму людини. | |
ФК8 Здатність проводити біомеханічний аналіз рухових дій людини. | |
ФК9 Здатність надавати долікарську допомогу під час виникнення невідкладних станів. | |
ФК10 Здатність здійснювати навчання, виховання та соціалізацію людини у сфері фізичної культури і спорту, застосовуючи різні педагогічні методи та прийоми. | |
ФК11 Здатність аналізувати прояви психіки людини під час занять фізичною культурою і спортом. | |
ФК12 Здатність використовувати спортивні споруди, спеціальне обладнання та інвентар. | |
ФК13 Здатність застосовувати сучасні технології управління суб’єктами сфери фізичної культури і спорту. | |
ФК14 14. Здатність до безперервного професійного розвитку. | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: | |
ФК15 Здатність до відбору перспективних спортсменів на етапах багаторічної підготовки. | |
ФК16 Здатність до організації спортивних змагань і фізкультурних заходів. | |
ФК17 Здатність до суддівства спортивних змагань. | |
ФК18 Здатність до планування і організації тренувального процесу спортсменів різного віку. | |
ФК19 Здатність здійснювати фізичний розвиток, функціональне удосконалення організму дітей, підлітків та юнаків. | |
ФК20 Здатність формувати в учнівській молоді життєво важливі рухові компетентності, необхідні у майбутній життєдіяльності. | |
ФК21 Здатність організувати виконання військово-прикладних вправ у фізичному вихованні здобувачів повної загальної середньої освіти |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
РН1 Здійснювати аналіз суспільних процесів у сфері фізичної культури і спорту, демонструвати власне бачення шляхів розв’язання існуючих проблем. |
РН2 Спілкуватися українською та іноземною мовами у професійному середовищі, володіти фаховою термінологією та професійним дискурсом, дотримуватися етики ділового спілкування. |
РН3 Уміти обробляти дані з використанням сучасних інформаційних та комунікаційних технологій. |
РН4 Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне та самокритичне мислення. |
РН5 Засвоювати нову фахову інформацію, оцінювати й представляти власний досвід, аналізувати й застосовувати досвід колег. |
РН6 Мати базові знання з проведення досліджень проблем фізичної культури і спорту, підготовки та оформлення наукової праці. |
РН7 Здійснювати навчання руховим діям та розвиток рухових якостей людини в умовах різних форм організації занять фізичними вправами. |
РН8 Здійснювати заходи з підготовки спортсменів, організації й проведення спортивних змагань. |
РН9 Демонструвати готовність до зміцнення особистого та громадського здоров’я шляхом використання рухової активності людини та інших чинників здорового способу життя, проведення роз’яснювальної роботи серед різних груп населення. |
РН10 Оцінювати рухову активність людини та її фізичний стан, складати та реалізовувати програми кондиційного тренування, організовувати та проводити фізкультурно-оздоровчі заходи. |
РН11 Обґрунтовувати вибір заходів з фізкультурно-спортивної реабілітації та адаптивного спорту. |
РН12 Аналізувати процеси становлення та розвитку різних напрямів спорту, олімпійського руху та олімпійської освіти на міжнародному та національному рівнях. |
РН13 Використовувати засвоєнні уміння і навички занять популярними видами рухової активності оздоровчої спрямованості. |
РН14 Застосовувати у професійній діяльності знання анатомічних, фізіологічних, біохімічних, біомеханічних та гігієнічних аспектів занять фізичною культурою і спортом |
РН15 Визначати функціональний стан організму людини та обґрунтовувати вибір засобів профілактики перенапруження систем організму осіб, які займаються фізичною культурою і спортом. |
РН16 Надавати долікарську медичну допомогу при невідкладних станах та патологічних процесах в організмі людини. |
РН17 Знати та розуміти сутність, принципи, методи, форми та організацію процесу навчання і виховання людини. |
РН18 Аналізувати психічні процеси, стани та властивості людини під час занять фізичною культурою і спортом. |
РН19 Аргументувати управлінські рішення для вирішення проблем, які виникають в роботі суб’єктів фізичної культури і спорту; мати навички лідерства. |
РН20 Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність. |
РН21 Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати. |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
РН22 Здійснювати відбір перспективних спортсменів на всіх етапах багаторічної підготовки. |
РН23 Уміти організувати спортивні змагання і фізкультурні заходи. |
РН24 Уміти судити спортивні змагання. |
РН25 Керувати тренувальним процесом спортсменів різного віку. |
РН26 Планувати, керувати і корегувати фізичний розвиток, функціональний стан організму дітей, підлітків та юнаків. |
РН27 Формувати в учнівській молоді рухові компетентності, необхідні у майбутній життєдіяльності. |
РН28 Володіти навичками організації виконання військово-прикладних вправ учнівською молоддю |
Кадрове забезпечення: Науково-педагогічні працівники, які здійснюють освітній процес з реалізації програми, відповідають кадровим вимогам, що передбачені Ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності у сфері вищої та післядипломної освіти для осіб з вищою освітою.
Матеріально-технічне забезпечення: Площа навчальних приміщень для здійснення освітнього процесу з реалізації програми, рівень забезпеченості їх комп’ютерними робочими місцями та мультимедійним обладнанням, соціально-побутова інфраструктура відповідають вимогам, що передбачені Ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності у сфері вищої та післядипломної освіти для осіб з вищою освітою.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Інформаційне забезпечення: - наявність п’яти вітчизняних та закордонних фахових періодичних видань відповідного або спорідненого спеціальності профілю у бібліотеці університету; - доступ до баз даних періодичних наукових видань англійською мовою відповідного або спорідненого спеціальності профілю; - офіційний веб-сайт університету: https://zp.edu.ua/ - сторінка на офіційному веб-сайті університету англійською мовою: - система дистанційного навчання НУ «Запорізька політехніка» на основі платформи Moodle. Навчально-методичне забезпечення: - ця Програма, навчальні плани, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти за цією Програмою; - робочі програми з усіх навчальних дисциплін Програми; - програми з усіх видів практичної підготовки; - методичні матеріали для проведення підсумкової атестації здобувачів вищої освіти за цією Програмою.
Матеріально-технічне забезпечення: Площа навчальних приміщень для здійснення освітнього процесу з реалізації програми, рівень забезпеченості їх комп’ютерними робочими місцями та мультимедійним обладнанням, соціально-побутова інфраструктура відповідають вимогам, що передбачені Ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності у сфері вищої та післядипломної освіти для осіб з вищою освітою.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Інформаційне забезпечення: - наявність п’яти вітчизняних та закордонних фахових періодичних видань відповідного або спорідненого спеціальності профілю у бібліотеці університету; - доступ до баз даних періодичних наукових видань англійською мовою відповідного або спорідненого спеціальності профілю; - офіційний веб-сайт університету: https://zp.edu.ua/ - сторінка на офіційному веб-сайті університету англійською мовою: - система дистанційного навчання НУ «Запорізька політехніка» на основі платформи Moodle. Навчально-методичне забезпечення: - ця Програма, навчальні плани, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти за цією Програмою; - робочі програми з усіх навчальних дисциплін Програми; - програми з усіх видів практичної підготовки; - методичні матеріали для проведення підсумкової атестації здобувачів вищої освіти за цією Програмою.
Національна кредитна мобільність: Можлива (на загальних підставах у межах України).
Міжнародна кредитна мобільність: Можлива у рамках програми (проведення закордонних практик з укладанням угод щодо академічної мобільності за встановленої формою).
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Можливе відповідно до умов, визначених законодавством України.
Міжнародна кредитна мобільність: Можлива у рамках програми (проведення закордонних практик з укладанням угод щодо академічної мобільності за встановленої формою).
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Можливе відповідно до умов, визначених законодавством України.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація випускників освітньої програми «Фізичне виховання» спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» проводиться у формі атестаційного екзамену, який має оцінити рівень досягнення результатів навчання, визначених стандартом і освітньою програмою.
Атестація здійснюється відкрито і публічно та завершується врученням документу встановленого зразка про присудження здобувачу освіти освітньої кваліфікації бакалавра фізичної культури і спорту.
Успішне засвоєння змісту одного з блоків вибіркових дисциплін, а також захист звіту з виробничої практики дає підставу для присвоєння професійної кваліфікації: тренер-викладач з виду спорту (спортивної школи, секції), суддя з виду спорту.
Вимоги до кваліфікаційної роботи:
Вимоги до кваліфікаційної роботи: