Профіль освітньої програми

Будівництво та цивільна інженерія / Construction and civil engineering 2024
Спеціальність192 Будівництво та цивільна інженерія
Освітній ступіньДоктор філософії
ПідрозділФакультет будівництва, архітектури та дизайну
Випускова кафедраКафедра «Будівельне виробництво та управління проектами»
Тип диплому та обсяг освітньої програмиТип диплому Тип диплому - одиничний Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття відповідного ступеня вищої освіти, строк навчання Обсяг: 40 кредитів ЄКТС, термін навчання: 4 роки
Кваліфікаційний рівень / циклТретій (освітньо-науковий) рівень НРК України – 8 рівень QF-EHEA – Third Cycle ЕQF-LLL – Level 8
Обмеження щодо форм навчання
Кваліфікація в дипломіДоктор філософії з будівництва та цивільної інженерії
Передумови вступуНаявність освітнього ступеня магістра (ОКР спеціаліста) за спеціальністю. Умови вступу визначаються «Правилами прийому до аспірантури і докторантури Національного університету «Запорізька політехніка», які затверджені Вченою Радою і є актуальними на рік вступу на навчання.
Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку bud.zntu@gmail.com або заповнити онлайн-форму
Мета освітньої програми
Забезпечити підготовку докторів філософії за спеціальністю будівництво та цивільна інженерія шляхом формування у здобувачів вищої освіти комплексу знань, умінь та навичок, необхідних для розв’язування складних інженерно-технічних та/або науково-дослідних задач і проблем у сфері будівництва та цивільної інженерії, для підготовки висококваліфікованих, конкурентоспроможних, інтегрованих у світовий та вітчизняний науково-освітні простори фахівців. / To ensure the training of PhDs in the field of construction and civil engineering by forming in higher education graduates a set of knowledge, abilities and skills necessary for solving complex engineering and technical and/or scientific research tasks and problems in the field of construction and civil engineering, for training highly qualified, competitive specialists integrated into the world and domestic scientific and educational spaces.
Характеристика освітньої програми
Предметна область освітньої програми:  Об’єкти вивчення та діяльності: наукові основи, технології, об’єкти та споруди, процеси проектування, створення, експлуатації, зберігання і реконструкції будівельних об’єктів та інженерних систем. Мета навчання: формування у здобувачів вищої освіти комплексу знань, умінь та навичок, необхідних для розв’язання складних спеціалізованих задач та вирішення практичних питань у сфері будівництва та цивільної інженерії та здійснення науково-дослідницької, науково-організаційної, педагогічної та практичної діяльності в професійній та дослідницькій діяльності. Теоретичний зміст предметної області: поняття, концепції, принципи, способи та методи створення та утримання будівельних об’єктів та інженерних систем. Методи, методики та технології: експериментальні методи досліджень матеріалів і процесів, методи фізичного та математичного моделювання, методики проектування, технології зведення будівельних об’єктів та інженерних систем. Інструменти та обладнання: експериментально-вимірювальне обладнання, устаткування та програмне забезпечення, необхідне для натурних, лабораторних та дистанційних досліджень у будівництві та цивільній інженерії.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-наукова програма, спрямована на академічну підготовку наукових та науково-педагогічних фахівців. Освітньо-наукова програма враховує сучасні тенденції розвитку будівельної галузі, спрямована на вивчення та дослідження актуальних аспектів спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія», охоплює дисципліни, які передбачають поєднання теоретичних знань з практичними вміннями та навичками.
Основний фокус освітньої програми: 
Особливості програми: Програма враховує сучасні тенденції розвитку будівельної галузі та охоплює дисципліни, які передбачають поєднання теоретичних знань з практичними вміннями та навичками майбутньої професійної діяльності. Передбачена можливість вільного вибору дисциплін із загально університетського та кафедральних каталогів. За погодженням із науковим керівником аспіранти мають право вибирати навчальні дисципліни, що пропонуються для інших рівнів вищої освіти і які пов’язані з тематикою дисертаційного дослідження. Завдяки вибірковій складовій, передбачається формування індивідуальної траєкторії з орієнтацією на розвиток різних напрямків у будівельному виробництві та розв’язання наукових та прикладних задач будівництва та цивільної інженерії.
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
Придатність до працевлаштування: Випускники аспірантури мають перспективи працевлаштування у ЗВО та наукових установах України і Європи (молодший науковий співробітник, науковий співробітник, науковий співробітник-консультант, викладач вищого навчального закладу), в органах державної влади та органах місцевого самоврядування та в організаціях і підприємствах будівельної галузі України, згідно Національного класифікатора України (Класифікатор професій №64 (ДК 003:2010), зокрема, наукова та викладацька діяльність у сфері будівництва та архітектури.
Подальше навчання: Мають право на здобуття наукового ступеня доктора наук (НРК – 9 рівень)
Викладання та оцінювання
Викладання та навчання: В ОНП навчання і викладання передбачено: формування гнучких індивідуальних навчальних траєкторій; широке використання різноманітних педагогічних методів; забезпечення відповідного супроводу та підтримка з боку наукового керівника (викладача) та адміністрації. Лекційні та практичні заняття, консультації, робота з науковою літературою, педагогічна практика, виступи на конференціях, написання наукових праць та оформлення дисертації.
Оцінювання: Результати навчання здобувача оцінюються за допомогою контрольних заходів, передбачених освітньою програмою та програмами освітніх компонентів за 100-бальною шкалою або за двобальною шкалою (зараховано - не зараховано). Оцінка підсумкового контролю визначається за 100-бальною шкалою (для іспитів, диференційованих заліків, курсових проєктів/робіт, звітів з практики) або за двобальною шкалою «зараховано - не зараховано» (для заліків). Оцінка підсумкового контролю може враховувати результати поточного та проміжного (рубіжного) контролю у порядку, визначеному програмою освітнього компонента. Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» за двобальною шкалою. Межею незадовільного навчання за результатами підсумкового контролю є оцінка нижче 60 балів за 100-бальною шкалою або оцінка «не зараховано» за двобальною шкалою. Отримання оцінки 60 балів та вище або оцінки «зараховано» передбачає отримання позитивних оцінок за всіма визначеними програмою освітнього компонента обов’язковими видами контролю. Конкретні підходи та методи оцінювання результатів навчання за певною навчальною дисципліною розроблено у відповідності до «Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Запорізька політехніка»» затвердженого наказом ректора від 10 грудня 2021 р. № 507 і відображені у робочих програмах та силабусах відповідно.
Компетентності
Тип компетентностіНайменування
Інтегральна компетентність:Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми у галузі будівництва та цивільної інженерії та/або дослідницько-інноваційної діяльності, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
Загальні компетентності (ЗК):ЗК1 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК2 Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
ЗК3 Здатність працювати автономно.
ЗК4 Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК5 Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК6 Формування системного наукового/мистецького світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору.
Фахові компетентності спеціальності (ФК):Фахові компетентності зі спеціальності:
СК1 Концептуальні та методологічні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії.
СК2 Здатність демонструвати спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері архітектури та будівництва, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики.
СК3 Здатність до започаткування, планування, реалізації та коригування послідовного процесу ґрунтовного наукового дослідження з дотриманням належної академічної доброчесності.
СК4 Здатність до критичного аналізу, оцінка і синтез нових та комплексних ідей.
СК5 Здатність до вільного спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань у сфері архітектури та будівництва, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством у цілому.
СК6 Здатність використовувати академічну українську та іноземну мови у професійній діяльності та дослідженнях.
СК7 Здатність демонструвати значну авторитетність, інноваційність, високий ступінь самостійності, академічна та професійна доброчесність, постійна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності.
СК8 Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення.
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою:

Програмні результати навчання
Тип результатуНайменування
Програмні результати навчання зі спеціальності:Основні програмні результати навчання зі спеціальності:
РН1 Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень (опитувань, спостережень) і математичного та/або комп’ютерного моделювання, наявні літературні дані./ Formulate and test hypotheses; use appropriate evidence to substantiate conclusions, in particular, the results of theoretical analysis, experimental research (surveys, observations) and mathematical and/or computer modeling, available literature data.
РН2 Розробляти та досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі процесів, систем, об’єктів та явищ, ефективно використовувати їх для отримання нових знань та/або створення інноваційних продуктів у будівельній інженерії та дотичних міждисциплінарних напрямах./ Develop and research conceptual, mathematical and computer models of processes, systems, objects and phenomena, effectively use them to obtain new knowledge and/or create innovative products in construction engineering and related interdisciplinary areas.
РН3 Планувати і виконувати експериментальні та/або теоретичні дослідження з будівельної інженерії та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасних інструментів, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми./ Plan and perform experimental and/or theoretical research in construction engineering and related interdisciplinary areas using modern tools, critically analyze the results of own research and the results of other researchers in the context of the entire complex of modern knowledge regarding the problem under study.
РН4 Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та/або складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи. / Apply modern tools and technologies for searching, processing and analyzing information, in particular, statistical methods for analyzing data of a large volume and/or complex structure, specialized databases and information systems.
РН5 Розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні інженерні проєкти, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі наукові та технологічні проблеми будівельної інженерії з дотриманням норм академічної етики і врахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів. / Develop and implement scientific and/or innovative engineering projects that provide an opportunity to rethink the existing and create new holistic knowledge and/or professional practice and to solve significant scientific and technological problems of construction engineering in compliance with the norms of academic ethics and taking into account social, economic, environmental and legal aspects.
РН6 Досліджувати, розробляти, застосовувати, вдосконалювати та впроваджувати рішення, засоби та методи інженерних і точних наук, а також методи та технології будівельної інженерії для вирішення проблем, пов’язаних зі стаціонарною роботою будівельних споруд./ Research, develop, apply, improve and implement solutions, tools and methods of engineering and exact sciences, as well as methods and technologies of construction engineering to solve problems related to stationary operation of construction structures.
РН7 Вирішувати завдання і проблеми будівельної інженерії для удосконалення організаційно-технологічних рішень та подальшої оптимізації процесів будівництва будівель та споруд./ Solve the tasks and problems of construction engineering for the improvement of organizational and technological solutions and further optimization of the construction processes of buildings and structures.
РН8 Читати та розуміти наукові англомовні тексти, спілкуватися англійською мовою на спеціалізовані теми, володіти навичками академічного письма./ Read and understand scientific English-language texts, communicate in English on specialized topics, have academic writing skills.
РН9 Демонструвати системний науковий світогляд та філософсько-культурний кругозір, який включає розвине не критичне мислення, професійну етику, академічну доброчесність, повагу до різноманітності та мультикультурності в поєднанні з володінням передовими методиками викладання у вищій школі./ Demonstrate a systematic scientific outlook and a philosophical and cultural outlook that includes developing critical thinking, professional ethics, academic integrity, respect for diversity and multiculturalism combined with mastery of advanced teaching methods in higher education.
РН10 Досліджувати, розробляти, застосовувати та вдосконалювати фундаментальні методи і прикладні інструменти для архітектурних та будівельних задач./ Research, develop, apply and improve fundamental methods and applied tools for architectural and construction tasks.
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою:

Ресурсне забезпечення реалізації програми
Кадрове забезпечення: Викладачі та фахівці з відповідних галузей науки, що мають відповідні вчені звання та наукові ступені, мають досвід використання сучасних інформаційних ресурсів у науково-педагогічній діяльності. Залучення викладачів, які володіють іноземною (англійською) мовою на рівні В2 та вище (підтверджено відповідними сертифікатами та дипломами про освіту).
Матеріально-технічне забезпечення: Приміщення кафедри будівельного виробництва та управління проектами розташовані у 7 навчальних, лабораторних та допоміжних аудиторіях загальною площею 302,5 кв.м., які розташовані в п’ятому навчальному корпусі університету, Площа, яка відведена, під навчальні аудиторії, лабораторії та комп’ютерний клас складає 243,7 кв.м. Кімнати професорського і викладацького складу займають площу в 58,8 кв.м. Здобувачі вищої освіти, які цього потребують, забезпечені гуртожитком. Частина занять проводяться в комп’ютерному класі НУ «Запорізька політехніка», оснащених ліцензійними операційними системами та прикладним програмним забезпеченням, наприклад: MS Office, AutoCAD, Revit, ArchiCAD, Robot Structural Analysis, ЛІРА-САПР, SOFiSTiK. Здобувачі вищої освіти, які цього потребують, забезпечені гуртожитком.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Обсяг, склад та якість інформаційного та навчально- методичного забезпечення повністю відповідають Ліцензійним умовам впровадження освітньої діяльності закладів освіти. Доступ до навчально-методичних матеріалів здійснюється через загально-університетську платформу moodle.zp.edu.ua. Бібліотека поєднує традиційні бібліотечні фонди (841880 прим.), фонд електронних документів (54828 назв.), технологічні комплекси, що забезпечують доступ до світових інформаційних ресурсів, зокрема до ресурсів Elsevier (SCOPUS), Web of Science. http://www.zntu.eduua/naukova-biblioteka). Нa офіційному веб-сайті НУ «Запорізька політехніка» розміщена основна інформація про її діяльність (структура, ліцензії та сертифікати про акредитацію, навчальні та наукові структурні підрозділи та їх склад, правила прийому, контактна інформація).
Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність: Національна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf).
Міжнародна кредитна мобільність: Міжнародна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (zntu.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhennia_pro_akademichnu_mobilnist.pdf), а також договорами про міжнародну кредитну мобільність Національного університету «Запорізька політехніка»
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Регламентовано Положенням про організацію набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства в Національному університеті «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf
Форма атестації
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здобувачів освітнього рівня доктора філософії здійснюється у формі публічного захисту дисертаційної роботи.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії є самостійним розгорнутим дослідженням, що пропонує розв’язання комплексної проблеми в сфері механічної інженерії або на її межі з іншими спеціальностями, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики. Дисертаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фальсифікації, фабрикації. Обов’язковою умовою допуску до захисту є успішне виконання здобувачем його індивідуального навчального плану та індивідуального плану наукової роботи. Дисертаційна робота має відповідати іншим вимогам, встановленим законодавством.