Спеціальність | 081 Право |
---|---|
Освітній ступінь | Доктор філософії |
Підрозділ | Юридичний факультет |
Випускова кафедра | Кафедра «Конституційне, адміністративне та трудове право» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом доктора філософії, одиничний. ОНП складається з освітньої та наукової складових. – обсяг освітньої складової освітньо-наукової програми підготовки доктора філософії становить 45 кредитів ЄКТС; – нормативний строк підготовки доктора філософії в аспірантурі становить чотири роки. |
Кваліфікаційний рівень / цикл | Третій (освітньо-науковий) рівень вищої освіти; за Національною рамкою кваліфікацій України – 8 рівень; за Qualifications Framework for the European Higher Education Area (QF-EHEA) – третій цикл; за European Qualifications Framework (EQF-LLL) – Level 8 |
Обмеження щодо форм навчання | |
Кваліфікація в дипломі | Доктор філософії з права |
Передумови вступу | Прийом на навчання для здобуття вищої освіти за третім (освітньо-науковим) рівнем освіти за спеціальністю 081 Право здійснюється на базі другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 081 Право та 293 Міжнародне право |
Метою освітньо-наукової програми є формування у здобувачів вищої освіти відповідних загальних і професійних (спеціальних, фахових, предметних) компетентностей та досягнення результатів навчання доктора філософії; підготовка конкурентоспроможних та висококваліфікованих фахівців за спеціальністю 081 «Право», які успішно виконують власні наукові дослідження, здатні до самостійної науково-дослідної та практичної діяльності у галузі права./ The goal of the educational and scientific program is the formation of relevant general and professional (special, professional, subject) competences in higher education applicants and the achievement of the results of the Doctor of Philosophy studies; training of competitive and highly qualified specialists in specialty 081 "Law" who successfully carry out their own scientific research, capable of independent research and practical activity in the field of law.
Предметна область освітньої програми: Опис предметної області Об’єкт(и) вивчення та/або діяльності: право як соціальне явище, особливості його творення та реалізації, що ґрунтуються на правових цінностях та принципах, в основі яких покладені людська гідність та верховенство права.
Цілі навчання: набуття здатності продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні теоретичні та практичні проблеми у галузі права, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
Теоретичний зміст предметної області: комплекс правових доктрин, цінностей і принципів творення та реалізації права; функціонування і трансформація правових учень та ідей.
Методи, методики та технології: загальнонаукові і спеціальні методи пізнання правових явищ; методики з правової оцінки поведінки чи діяльності індивідів і соціальних груп, ідентифікації правової проблеми та її вирішення на основі принципів права; цифрові технології тощо.
Інструменти та обладнання: сучасне інформаційно- комунікаційне обладнання, інформаційні ресурси та спеціальне програмне забезпечення, що застосовуються в діяльності у сфері права.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-наукова програма має сформувати комплексні теоретико-методологічні навички, що дозволять успішно виконувати власні наукові дослідження, а також здатність до самостійної науково-дослідної та практичної діяльності у галузі права.
Основний фокус освітньої програми: Вироблення умінь і навичок розв’язувати комплексні теоретичні та практичні проблеми у галузі права, що передбачає переосмислення наявних та формування нових цілісних знань, створення наукового підґрунтя для забезпечення якості творення права та підвищення рівня ефективності його реалізації та застосування. Ключові слова: право, державна діяльність, охорона права, законність, правопорядок, забезпечення прав, права людини, юридична освіта.
Особливості програми: Особливістю освітньо-наукової програми є не тільки науково-дослідна діяльність, а й прикладна (практична) орієнтація, професійними акцентами якої є формування фахівця, здатного використовувати отримані знання під час здійснення ним правової діяльності, оскільки більшість викладачів, які задіяні у навчальному процесі безпосередньо мають багаторічний практичний досвід роботи. З урахуванням регіональної специфіки Запорізької області особлива увага приділяється питанням національної безпеки нашої держави, а також захисту прав і свобод людини.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-наукова програма має сформувати комплексні теоретико-методологічні навички, що дозволять успішно виконувати власні наукові дослідження, а також здатність до самостійної науково-дослідної та практичної діяльності у галузі права.
Основний фокус освітньої програми: Вироблення умінь і навичок розв’язувати комплексні теоретичні та практичні проблеми у галузі права, що передбачає переосмислення наявних та формування нових цілісних знань, створення наукового підґрунтя для забезпечення якості творення права та підвищення рівня ефективності його реалізації та застосування. Ключові слова: право, державна діяльність, охорона права, законність, правопорядок, забезпечення прав, права людини, юридична освіта.
Особливості програми: Особливістю освітньо-наукової програми є не тільки науково-дослідна діяльність, а й прикладна (практична) орієнтація, професійними акцентами якої є формування фахівця, здатного використовувати отримані знання під час здійснення ним правової діяльності, оскільки більшість викладачів, які задіяні у навчальному процесі безпосередньо мають багаторічний практичний досвід роботи. З урахуванням регіональної специфіки Запорізької області особлива увага приділяється питанням національної безпеки нашої держави, а також захисту прав і свобод людини.
Придатність до працевлаштування: Працевлаштування на посадах наукових і науковопедагогічних працівників у наукових установах і закладах вищої освіти, працівників найвищої кваліфікації у дослідницьких та науково-експертних установах та організаціях, наукових консультантів, менеджерів (управителів) в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, установах та організаціях.
Подальше навчання: Здобуття наукового ступеня доктора наук та додаткових кваліфікацій у системі освіти дорослих.
Подальше навчання: Здобуття наукового ступеня доктора наук та додаткових кваліфікацій у системі освіти дорослих.
Викладання та навчання: Центроване навчання здобувачів вищої освіти на основі компетентнісного підходу з використанням платформи Moodle.
Базується на активному навчанні науково-теоретичного та практичного спрямування під час лекцій, практичних занять, самостійної навчальної роботи, вирішення кейсів, проходження науково-педагогічної практики (при використанні проблемних, інтерактивних, проектних, інформаційно-комп’ютерних та саморозвиваючих технологій навчання), організації науково-дослідної роботи.
Оцінювання: Накопичувальна бальна система. Поточний, модульний, підсумковий контроль. Підсумковий контроль: заліки, що оцінюються за двобальною шкалою (зараховано – не зараховано); усні та письмові екзамени, , науково-педагогічна практика, що оцінюються за 100-бальною шкалою. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється відповідно до Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Запорізька політехніка», що обговорено та схвалено Вченою радою Національного університету «Запорізька політехніка» (протокол від 06 грудня 2021 р. № 3); надано чинності наказом ректора від 10 грудня 2021 р. № 507. Атестація здобувачів освітнього рівня доктора філософії здійснюється у формі публічного захисту дисертації.
Оцінювання: Накопичувальна бальна система. Поточний, модульний, підсумковий контроль. Підсумковий контроль: заліки, що оцінюються за двобальною шкалою (зараховано – не зараховано); усні та письмові екзамени, , науково-педагогічна практика, що оцінюються за 100-бальною шкалою. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється відповідно до Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Запорізька політехніка», що обговорено та схвалено Вченою радою Національного університету «Запорізька політехніка» (протокол від 06 грудня 2021 р. № 3); надано чинності наказом ректора від 10 грудня 2021 р. № 507. Атестація здобувачів освітнього рівня доктора філософії здійснюється у формі публічного захисту дисертації.
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері права, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК1 Здатність генерувати нові ідеї (креативність). | ЗК2 Здатність розробляти наукові проєкти та управляти ними. | ЗК3 Здатність розв’язувати комплексні проблеми на основі системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору. | ЗК4 Здатність усно і письмово презентувати результати власного наукового дослідження українською та іноземною мовами, глибоко розуміти іншомовні наукові та професійні тексти за напрямом досліджень. | СК7 Здатність виявляти нові інституційні етичні виклики та етичні виклики в житті суспільства і пропонувати для них правові механізми розв’язання. |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
СК1 Здатність планувати та виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у галузі права та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з права та суміжних галузей. | |
СК2 Здатність застосовувати методи правового і міждисциплінарного дослідження, виявляти їх евристичні можливості та межі, використовувати релевантний дослідницький інструментарій. | |
СК3 Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у вищій освіті та проєктах правничої освіти у системі освіти дорослих. | |
СК4 Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми дослідницького характеру у сфері права та забезпечувати якість виконуваних досліджень; дотримання права інтелектуальної власності та стандартів академічної доброчесності. | |
СК5 Здатність моделювати оптимальні варіанти вирішення складних правових проблем, прогнозувати можливі наслідки їх реалізації. | |
СК6 Здатність здійснювати експертну діяльність у сфері права. | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
РН1 Мати передові концептуальні та методологічні знання у сфері права і на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень, отримання нових знань та здійснення інновацій./Have advanced conceptual and methodological knowledge in the field of law and at the boundaries of subject areas, as well as research skills sufficient to conduct scientific and applied research, obtain new knowledge and implement innovations. |
РН2 Вільно презентувати та обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати досліджень, наукові та прикладні проблеми права державною та іноземною мовами, оприлюднювати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних наукових виданнях./ Freely present and discuss with specialists and non-specialists the results of research, scientific and applied problems of law in national and foreign languages, publish the results of research in scientific publications in leading scientific publications. |
РН3 Застосовувати у фаховій діяльності знання та розуміння системи права, історії світової та української правової думки, сучасної правової доктрини, а також основних напрямів та провідних тенденцій у розвитку права./To apply knowledge and understanding of the legal system, the history of world and Ukrainian legal thought, modern legal doctrine, as well as the main directions and leading trends in the development of law in professional activities. |
РН4 Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні аргументи, зокрема, результати теоретичного аналізу, прикладних досліджень, наявні наукові джерела; аналізувати досліджувану проблему з урахуванням широкого правового та загальносоціального контекстів./ Formulate and test hypotheses; use appropriate arguments to substantiate conclusions, in particular, the results of theoretical analysis, applied research, available scientific sources; analyze the researched problem taking into account the broad legal and general social contexts. |
РН5 Планувати і виконувати теоретичні та прикладні дослідження з права та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасного наукового 8 інструментарію, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу передових концептуальних і методологічних знань щодо досліджуваної проблеми з дотриманням стандартів академічної та професійної етики./ Plan and carry out theoretical and applied research in law and related interdisciplinary areas using modern scientific 8 tools, critically analyze the results of own research and the results of other researchers in the context of the entire complex of advanced conceptual and methodological knowledge regarding the researched problem in compliance with the standards of academic and professional ethics. |
РН6 Розуміти загальні принципи та методи юридичної науки, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері права та у викладацькій практиці./Formulate and test hypotheses; use appropriate arguments to substantiate conclusions, in particular, the results of theoretical analysis, applied research, available scientific sources; analyze the researched problem taking into account the broad legal and general social contexts./ To understand the general principles and methods of legal science, as well as the methodology of scientific research, to apply them in one’s own research in the field of law and in teaching practice. |
РН7 Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення, аналізу й збереження даних та інформації, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та складної структури, спеціалізовані програмне забезпечення, бази даних та інформаційні системи у науковій, викладацькій, правотворчій та правозастосовній діяльності./ Apply modern tools and technologies for searching, processing, analyzing and saving data and information, statistical methods for analyzing large volumes of data and complex structures, specialized software, databases and information systems in scientific, teaching, law-making and law-enforcement activities. |
РН8 Розробляти, реалізовувати та здійснювати управління науковими та інноваційними проєктами, які дають можливість створювати законопроєктну та правозастосовну практику і розв’язувати значущі наукові та прикладні правові проблеми з урахуванням етичних, соціально-управлінських, соціальноекономічних, екологічних та духовно-культурних аспектів, забезпечувати реєстрацію прав інтелектуальної власності щодо наукових результатів./ To develop, implement and manage scientific and innovative projects that make it possible to create law-making and law-enforcement practice and to solve significant scientific and applied legal problems taking into account ethical, social-management, socio-economic, ecological and spiritual-cultural aspects, to ensure the registration of intellectual property rights ownership of scientific results. |
РН9 Організовувати і здійснювати освітній процес у сфері права на різних рівнях вищої освіти, його наукове, навчально-методичне та нормативне забезпечення, застосувати ефективні методики викладання навчальних дисциплін./ Organize and carry out the educational process in the field of law at various levels of higher education, its scientific, educational-methodical and regulatory support, apply effective methods of teaching academic disciplines. |
РН10 Готувати правові висновки, пропозиції та рекомендації за результатами правового дослідження./ Prepare legal opinions, proposals and recommendations based on the results of legal research. |
РН11 Здійснювати доктринальне тлумачення норм національного, міжнародного та права Європейського Союзу, здійснювати порівняльний аналіз правових явищ та процесів у різних правових системах./To carry out a doctrinal interpretation of the norms of national, international and European Union law, to carry out a comparative analysis of legal phenomena and processes in different legal systems. |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
РН12 Здійснювати заходи із законодавчого забезпечення прав і свобод громадян, які знаходяться на окупованих територіях, правове забезпечення протидії колабораціонізму, відновлення правосуддя, підвищення рівня сприйняття закону населенням./ Implement measures to ensure the legal rights and freedoms of citizens in the occupied territories, legal protection against collaborationism, restoration of justice, increase in the level of perception of the law by the population. |
Кадрове забезпечення: Реалізацію програми забезпечують висококваліфіковані науково-педагогічні працівники, які мають науковий ступінь та вчене звання, а також великий досвід навчально-методичної та науково-дослідної роботи. Усі викладачі відповідають вимогам затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності» від 30 грудня 2015 р. № 1187 (із змінами, внесеними згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 365) (пп. 35, 36, 37, 38). З метою підвищення фахового рівня всі науково-педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в т.ч. закордонні. До аудиторних занять залучаються професіонали-практики.
Матеріально-технічне забезпечення: Відповідно до вимог щодо провадження освітньої діяльності у сфері вищої освіти, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності» від 30 грудня 2015 р. № 1187 (із змінами, внесеними згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 365) (пп. 25, 27, 39), зокрема: навчальні корпуси; гуртожитки; тематичні кабінети; спеціалізовані лабораторії; комп’ютерні класи; пункти харчування; мультимедійне обладнання; спортивний зал, спортивні майданчики.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Відповідно до вимог щодо провадження освітньої діяльності у сфері вищої освіти, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності» від 30 грудня 2015 р. № 1187 (із змінами, внесеними згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 365) (пп. 28, 29), а саме: офіційний сайт Національного університету «Запорізька політехніка»: https://zp.edu.ua/, точки бездротового доступу до мережі Інтернет; наукова бібліотека, читальні зали; пакет LibreOffice; корпоративна пошта; віртуальне навчальне середовище MOODL, що містить необхідне методичне забезпечення освітньо-наукової програми.
Матеріально-технічне забезпечення: Відповідно до вимог щодо провадження освітньої діяльності у сфері вищої освіти, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності» від 30 грудня 2015 р. № 1187 (із змінами, внесеними згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 365) (пп. 25, 27, 39), зокрема: навчальні корпуси; гуртожитки; тематичні кабінети; спеціалізовані лабораторії; комп’ютерні класи; пункти харчування; мультимедійне обладнання; спортивний зал, спортивні майданчики.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Відповідно до вимог щодо провадження освітньої діяльності у сфері вищої освіти, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності» від 30 грудня 2015 р. № 1187 (із змінами, внесеними згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 365) (пп. 28, 29), а саме: офіційний сайт Національного університету «Запорізька політехніка»: https://zp.edu.ua/, точки бездротового доступу до мережі Інтернет; наукова бібліотека, читальні зали; пакет LibreOffice; корпоративна пошта; віртуальне навчальне середовище MOODL, що містить необхідне методичне забезпечення освітньо-наукової програми.
Національна кредитна мобільність: Передбачається законодавством та є доцільною, коли виникає необхідність вивчення (освоєння) здобувачами вищої освіти принципово нових курсів, дисциплін, які не викладаються у базовому закладі вищої освіти. Можлива на основі укладання угод про академічну кредитну мобільність із закладами вищої освіти України. Допускається перезарахування кредитів, отриманих у інших університетах України, за умови відповідності набутих компетентностей. Зокрема, у цьому напрямі, серед інших, юридичний факультет НУ «Запорізька політехніка» на підставі угоди про академічну мобільність тісно співпрацює з Дніпропетровським університетом внутрішніх справ.
Порядок організації програм академічної мобільності регламентується «Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу НУ «Запорізька політехніка». https://zp.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhennia_pro_akademichn u_mobilnist.pdf
Міжнародна кредитна мобільність: Університет має чисельні угоди з університетами, освітянськими організаціями та підприємствами Австрії, Бельгії, Республіки Білорусь, Казахстану, Грузії, Іспанії, Німеччини, Великобританії, Польщі, Румунії, Словаччини, Туреччини, Чехії. В університеті в рамках програми «Erasmus+ (KA1)» підписані 8 міжінституційних угод з Європейськими університетами. Юридичний факультет має угоду про співпрацю з Грузинським технічним університетом та Академією ГУСПОЛ (Чеська республіка).
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Можливе на загальних умовах, після опанування курсу української мови. Регламентовано Положенням про організацію набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства в Національному університеті «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_nav ch_inozemtsiv.pdf
Міжнародна кредитна мобільність: Університет має чисельні угоди з університетами, освітянськими організаціями та підприємствами Австрії, Бельгії, Республіки Білорусь, Казахстану, Грузії, Іспанії, Німеччини, Великобританії, Польщі, Румунії, Словаччини, Туреччини, Чехії. В університеті в рамках програми «Erasmus+ (KA1)» підписані 8 міжінституційних угод з Європейськими університетами. Юридичний факультет має угоду про співпрацю з Грузинським технічним університетом та Академією ГУСПОЛ (Чеська республіка).
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Можливе на загальних умовах, після опанування курсу української мови. Регламентовано Положенням про організацію набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства в Національному університеті «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_nav ch_inozemtsiv.pdf
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здобувачів освітнього рівня доктора філософії здійснюється у формі публічного захисту дисертації.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії з права є самостійним розгорнутим дослідженням, яке пропонує розв’язання комплексної проблеми у сфері права або на її межі з іншими спеціальностями і передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або практики правотворення та правозастосування. Дисертація повинна відповідати вимогам академічної доброчесності і, зокрема, не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Дисертація має бути розміщена у публічному доступі на сайті закладу вищої освіти (наукової установи), де здійснюється її захист, за винятком випадків передбачених законодавством.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії з права є самостійним розгорнутим дослідженням, яке пропонує розв’язання комплексної проблеми у сфері права або на її межі з іншими спеціальностями і передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або практики правотворення та правозастосування. Дисертація повинна відповідати вимогам академічної доброчесності і, зокрема, не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Дисертація має бути розміщена у публічному доступі на сайті закладу вищої освіти (наукової установи), де здійснюється її захист, за винятком випадків передбачених законодавством.