Спеціальність | 172 Електронні комунікація та радіотехніка |
---|---|
Освітній ступінь | Магістр |
Підрозділ | Факультет інформаційної безпеки та електронних комунікацій |
Випускова кафедра | Кафедра «Інформаційні технології електронних засобів» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом магістра, одиничний Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття відповідного ступеня вищої освіти, строк навчання Обсяг освітньо-професійної програми магістра становить 90 кредитів ЄКТС. Термін навчання – 1 рік 5 місяців (3 семестри) |
Кваліфікаційний рівень / цикл | Другий (магістерький) рівень вищої освіти; За Національною рамкою кваліфікацій України – 7 рівень; за Qualifications Framework for the European Higher Education Area (QF-EHEA)-Masters degree(Second cycle); за European Qualifications Framework (EQF-LLL) – Level 7 |
Обмеження щодо форм навчання | |
Кваліфікація в дипломі | Магістр з електронних комунікацій та радіотехніки |
Передумови вступу | Наявність освітнього ступеня бакалавра, магістра, освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст». Умови прийому та навчання за Програмою регламентуються Правилами прийому до НУ «Запорізька політехніка». https://pk.zp.edu.ua/pravyla-pryjomu |
Підготовка фахівців другого рівня вищої освіти, здатних до самостійного розв’язання комплексних задач і проблем створення, вдосконалення, модернізації, експлуатації та супроводження електронних та формування компетентностей з реалізацій знань у науці та виробництві, що сприяє конкурентоспроможності випускників, підвищення якості життя та розвитку Української держави й суспільства, індустріального Південно-Східного регіону України, формуючи для цього високоосвічений й національно свідомий людський потенціал; створюючи нові знання і технології; забезпечуючи можливості та умови для розвитку особистості; проводячи прикладні дослідження, експертизи й консультації в галузі автоматизації та електронних комунікацій./ Training of specialists of the second level of higher education capable of independent solution of complex tasks and problems of creation, improvement, modernization, operation and maintenance of electronic and formation of competencies in the implementation of knowledge in science and production, which contributes to the competitiveness of graduates, improving the quality of life and development of the Ukrainian state and society, the industrial South-Eastern region of Ukraine, forming a highly educated and nationally conscious human potential; creating new knowledge and technologies.
Предметна область освітньої програми: Об’єктами вивчення та діяльності магістрів із електронних комунікацій є дослідження і розробки, спрямовані на створення і забезпечення функціонування радіоелектронної техніки, призначеної для передачі, прийому і обробки інформації, отримання інформації про навколишнє середовище, природні та технічні об’єкти, а також для впливу на природні або технічні об’єкти з метою зміни їхніх властивостей, засоби її проєктування, моделювання, експериментального опрацювання, підготовки до виробництва і технічного обслуговування.
Цілі навчання: підготовка висококваліфікованих фахівців, які володіють широкими фундаментальними знаннями з електронних комунікацій та радіотехніки, здатних до комплексного розв’язання складних задач в галузі електроніки, автоматизація та електронних комунікацій, та формування компетентностей з реалізацій знань у науці, виробництві, бізнесі та з самоосвіти, що сприяє конкурентоспроможності випускників, підвищення якості життя та розвитку індустріальних регіонів України.Теоретичний зміст предметної області:
– поняття, концепції, моделі та принципи функціонування телекомунікаційних та радіотехнічних систем;
– сучасні технології, сучасні прийоми, методи та засоби розробки, проєктування, експлуатації мікросистемної радіоелектронної техніки;
– принципи, методи та засоби забезпечення заданих експлуатаційних характеристик і властивостей радіоелектронних систем.
Методи, методики та технології:
– технології проєктування мікросистемної радіоелектронної техніки;
– методи математичного моделювання та оптимізації параметрів радіоелектронних апаратів в сучасних системах автоматизованого проєктування;
– методи математичних та експериментальних досліджень;
– програмне забезпечення та інформаційні технології;
– технології побудови систем керування технологічними процесами на базі промислових контролерів.
Інструменти та обладнання:
Цифрові та мережеві технології, мікропроцесори, програмовані логічні контролери (PLC), вбудовані цифрові пристрої та системи (Embedded Systems), інтелектуальні мехатронні та WLAN-сумісні компоненти технології Інтернету речей (ІоТ), спеціалізоване програмне забезпечення, що застосовуються у професійній діяльності при дослідженні, проєктуванні, модернізації, впровадженні та експлуатації сучасних електронних компонентів, систем та мереж телекомунікацій.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна програма для підготовки фахівців, здатних до інноваційної науково-дослідницької діяльності при дослідженні, проєктуванні, модернізації, впровадженні та експлуатації сучасних телекомунікаційних систем, комплексів, технологій, пристроїв та їх компонентів.
Основний фокус освітньої програми:
Особливості програми: Ґрунтовна фундаментальна підготовка у поєднанні із сучасною професійною підготовкою, яка дозволяє проводити інноваційну та науково-дослідну діяльність з діджиталізації виробництва. Орієнтованість на інновації засобів та технологій систем та мереж електронних комунікацій та автоматизації. Освітня програма «Інтелектуальні технології мікросистемної радіоелектронної техніки» відповідає програмі «Electronics Engineering Technology» університетів Європи та США, що базується на сучасних концепціях розвитку інтелектуальних (smart, intelligent) радіоелектронних технологій, у тому числі на глобальній концепції Internet of Things.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна програма для підготовки фахівців, здатних до інноваційної науково-дослідницької діяльності при дослідженні, проєктуванні, модернізації, впровадженні та експлуатації сучасних телекомунікаційних систем, комплексів, технологій, пристроїв та їх компонентів.
Основний фокус освітньої програми:
Особливості програми: Ґрунтовна фундаментальна підготовка у поєднанні із сучасною професійною підготовкою, яка дозволяє проводити інноваційну та науково-дослідну діяльність з діджиталізації виробництва. Орієнтованість на інновації засобів та технологій систем та мереж електронних комунікацій та автоматизації. Освітня програма «Інтелектуальні технології мікросистемної радіоелектронної техніки» відповідає програмі «Electronics Engineering Technology» університетів Європи та США, що базується на сучасних концепціях розвитку інтелектуальних (smart, intelligent) радіоелектронних технологій, у тому числі на глобальній концепції Internet of Things.
Придатність до працевлаштування: Після закінчення навчання за ОНП випускники здатні займати посади, визначені Національним класифікатором України «Класифікатор професій ДК 003:2010» (затверджено і надано чинності наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327 (зі змінами)):
2144 - Професіонали в галузі електроніки та телекомунікацій
2144.1 – Наукові співробітники (електроніка, телекомунікації)
2144.2 – Інженери в галузі електроніки та телекомунікацій
2149.2 Інженери-дослідники
2149.2 Інженери-конструктори
2149.2 Інженери із впровадження нової техніки й технологій
2149.2 – Інженери (інші галузі інженерної справи)
Подальше навчання: Мають право продовжити навчання на третьому (освітньо–науковому) рівні вищої освіти FQ-EHEA – третій цикл, EQF-LLL – 8 рівень, HPK – 8 рівень, та набувати додаткові кваліфікації в системі освіти дорослих.
Подальше навчання: Мають право продовжити навчання на третьому (освітньо–науковому) рівні вищої освіти FQ-EHEA – третій цикл, EQF-LLL – 8 рівень, HPK – 8 рівень, та набувати додаткові кваліфікації в системі освіти дорослих.
Викладання та навчання: Студентоцентроване навчання, самонавчання, проблемно-орієнтоване навчання, поєднання навчання і досліджень через практику.
Форми організації освітньої активності: комбінація лекцій та лекцій-дискусій; семінари; лабораторні та практичні роботи у малих групах, індивідуальні завдання, консультації, самостійна робота з вивчення оприлюднених на платформі дистанційного навчання Moodle навчальних матеріалів; відео-лекції; практичні заняття (з елементами наукових досліджень, ситуаційного завдання, кейсів тощо), самостійна дослідницька робота здобувачів; практична підготовка; курсове проєктування та виконання кваліфікаційної роботи.
Оцінювання: Результати навчання здобувача у відповідності до «Положення про організацію освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» оцінюються за допомогою контрольних заходів, передбачених даною освітньою програмою та програмами освітніх компонентів: за 100-бальною шкалою (для іспитів, диференційованих заліків, курсових проєктів/робіт, звітів з практики) або за двобальною («зараховано» – «не зараховано») шкалою (для заліків). Методологія оцінювання результатів навчання за певними освітніми компонентами зазначається у робочих програмах та силабусах. Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» – за двобальною шкалою.
Оцінювання: Результати навчання здобувача у відповідності до «Положення про організацію освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» оцінюються за допомогою контрольних заходів, передбачених даною освітньою програмою та програмами освітніх компонентів: за 100-бальною шкалою (для іспитів, диференційованих заліків, курсових проєктів/робіт, звітів з практики) або за двобальною («зараховано» – «не зараховано») шкалою (для заліків). Методологія оцінювання результатів навчання за певними освітніми компонентами зазначається у робочих програмах та силабусах. Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» – за двобальною шкалою.
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в галузі електронних комунікацій, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. | ЗК2 Здатність генерувати нові ідеї (креативність), самостійно здобувати за допомогою інформаційних технологій і використовувати в практичній діяльності нові знання і вміння, в тому числі в нових галузях знань, безпосередньо не пов’язаних зі сферою діяльності. | ЗК3 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. | ЗК4 Здатність користуватися державною і європейською іноземною мовами як засобом ділового спілкування, вести професійну, у тому числі науково-дослідну діяльність у міжнародному середовищі. | ЗК5 Здатність проводити наукові дослідження на сучасному рівні. |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
СК1 Проведення розробки і дослідження теоретичних і експериментальних моделей об’єктів професійної діяльності. | |
СК2 Здатність здійснювати збір, аналіз науково-технічної інформації, вітчизняного і зарубіжного досвіду за тематикою дослідження. | |
СК3 Здатність здійснювати постановку та проведення експериментів за заданою методикою, проводити аналіз результатів проведення експериментів, здійснювати вибір оптимальних рішень, готувати і складати огляди, звіти та наукові публікації. | |
СК4 Здатність здійснювати авторський супровід процесів проєктування, впровадження та супроводу радіоелектронних пристроїв, систем та комплексів. | |
СК5 Здатність проєктувати радіоелектронні засоби з використанням мікроконтролерів та мікропроцесорів, вміння програмно реалізовувати алгоритми управління мікроконтролерними пристроями. | |
СК6 Здатність демонструвати і використовувати фундаментальні знання принципів побудови сучасних електронних систем, систем контролю та керування, систем перетворення та збереження електричної енергії, перспективні напрямки розвитку їх елементної бази. | |
СК7 Здатність демонструвати і використовувати знання сучасних комп’ютерних та інформаційних технологій та інструментів інженерних і наукових досліджень, розрахунків, обробки та аналізу даних, моделювання та оптимізації. | |
СК8 Здатність застосувати знання концепцій та інструментів роботи з цифровими сигналами, методів і технологій обробки зображень. | |
СК9 Здатність демонструвати і використовувати знання методів та технологій розробки, тестування та застосування інформаційно-вимірювальних, мікропроцесорних електронних систем, систем перетворення та передачі даних. | |
СК10 Здатність застосовувати існуючі та розробляти нові методи, методики, технології та процедури для вирішення інженерних завдань в області електронних комунікацій та електромеханіки, технологій проєктування радіоелектронної техніки, визначення цілей проєктування, критеріїв ефективності, обмежень застосовності. | |
СК11 Здатність прогнозувати зміни в технологіях та параметрах радіоелектронної техніки та її складових, використовуючи патентні дослідження, рекомендації і стандарти, світову наукову та технічну літературу. | |
СК12 Здатність проводити викладацьку діяльність у вищих навчальних закладах та ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання. | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
ПРН1 Використовувати фундаментальні та спеціалізовані знання у сфері електронних комунікацій, що включають сучасні наукові досягнення, для проведення досліджень і розробки нових рішень./Use fundamental and specialized knowledge in the field of electronic communications, including modern scientific achievements, to conduct research and develop new solutions. |
ПРН2 Критично оцінювати та аналізувати ефективність електронних та телекомунікаційних систем для прийняття рішень щодо їхньої модернізації чи впровадження нових рішень./Critically evaluate and analyze the effectiveness of electronic and telecommunication systems to make decisions on their modernization or implementation of new solutions. |
ПРН3 Використовувати кількісні та якісні методи для вирішення складних задач у сфері електронних комунікацій, в тому числі при проведенні наукових досліджень та інноваційній діяльності./To use quantitative and qualitative methods to solve complex problems in the field of electronic communications, including in research and innovation. |
ПРН4 Інтегрувати знання з проєктування та моделювання функціональних та технічних характеристик телекомунікаційних систем для створення і впровадження нових технологій і засобів зв’язку для забезпечення їхньої ефективності та надійності./ Integrate knowledge of design and modeling of functional and technical characteristics of telecommunication systems to create and implement new technologies and means of communication to ensure their efficiency and reliability. |
ПРН5 Здійснювати розробку, моніторинг та контроль технологічних процесів у телекомунікаційних системах і системах автоматизації з використанням сучасного програмного і апаратного забезпечення./To develop, monitor and control technological processes in telecommunication and automation systems using modern software and hardware. |
ПРН6 Застосовувати принципи функціонування систем автоматичного керування і регулювання в телекомунікаційних системах, алгоритмів їхньої адаптації за умов зміни обставин роботи. /Apply the principles of functioning of automatic control and regulation systems in telecommunications systems, algorithms for their adaptation to changing operating conditions. |
ПРН7 Вміти обґрунтовувати вибір структури та розробляти прикладне програмне забезпечення для мікропроцесорних систем управління на базі локальних засобів автоматизації./ To be able to justify the choice of structure and develop application software for microprocessor-based control systems based on local automation. |
ПРН8 Знати сутність і зміст, особливості педагогічної моралі, категорії, норми, принципи, функції у процесі педагогічної діяльності. Вміти використовувати педагогічні знання та підходи на практиці./ To know the essence and content, features of pedagogical morality, categories, norms, principles, functions in the process of pedagogical activity. Be able to use pedagogical knowledge and approaches in practice. |
ПРН9 Знати сучасні філософські підходи для опису сучасного стану науки та місця людини у сучасному світі. Вміти застосовувати науковий апарат та алгоритми для прогнозування розвитку науки і техніки./To know modern philosophical approaches to describe the current state of science and the place of man in the modern world. Be able to apply scientific apparatus and algorithms to predict the development of science and technology. |
ПРН10 Вміти вільно спілкуватися та презентувати результати своїх досліджень і розробок як фахівцям, так і нефахівцям українською та англійською мовами./ Be able to communicate fluently and present the results of their research and development to both specialists and non-specialists in Ukrainian and English. |
ПРН11 Бути здатним продовжувати самостійне навчання та підвищення кваліфікації в галузі електронних комунікацій та радіотехніки з високим ступенем автономії./ To be able to continue independent study and advanced training in the field of electronic communications and radio engineering with a high degree of autonomy. |
ПРН12 Бути здатним інтегрувати сучасні телекомунікаційні та радіотехнічні системи в концепцію Індустрії 4.0, зокрема для автоматизації та цифровізації промислових процесів, з урахуванням вимог до швидкості передачі даних, безперервності роботи та гнучкості мереж; використовувати прогресивні інфокомунікаційні технології для аналізу та прийняття рішень./ To be able to integrate modern telecommunication and radio engineering systems into the concept of Industry 4.0 for automation and digitalization of industrial processes, taking into account the requirements for data transfer speed, continuity of operation, and flexibility of networks; use advanced information and communication technologies for analysis and decision-making. |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
Кадрове забезпечення: Провадження освітньої діяльності в рамках реалізації освітньої програми забезпечується досвідченими науково-педагогічними (педагогічними) працівниками, необхідними для реалізації освітніх компонентів, відповідно до чинних Ліцензійних умов. Серед 9 НПП, що забезпечують викладання обов’язкових ОК, 7 НПП (78%) мають науковий ступінь та вчене звання.
4 НПП (44%) мають сертифікати про знання англійської мови відповідно до Загальноєвропейської рекомендації з мовної освіти (рівень В2, С1).
Матеріально-технічне забезпечення: Відповідно до технологічних вимог чинних Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності. До загальної інфраструктури університету входять навчальні корпуси зі спеціалізованими та предметними аудиторіями, фізкультурно-оздоровчий комплекс, гуртожитки. Освітній процес за освітньою програмою здійснюється в аудиторіях, лабораторіях та комп’ютерних класах університету, які обладнані мультимедійними засобами навчання, оснащені ліцензійним програмним забезпеченням CAD/CAM/CAE-систем й іншим лабораторно-технічним, вимірювальним та виробничим устаткуванням. Випускова кафедра має навчальну лабораторію автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій із необхідним обладнанням та програмним забезпеченням. Крім того, факультет інформаційної безпеки та електронних комунікацій має договір про партнерство та співпрацю з КП НВК «Іскра» для викладання окремих освітніх компонентів освітньої програми та їх частин. Наявне матеріально-технічне забезпечення у повній мірі забезпечує потреби освітніх компонентів, що викладаються згідно навчального плану.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Посилання на офіційний веб сайт Національного університету «Запорізька політехніка»: https://zp.edu.ua. Основна інформація про діяльність кафедри «Інформаційні технології електронних засобів» розміщена за посиланням: https://zp.edu.ua/kafedra-informaciynih-tehnologiy-elektronnih-zasobiv . Доступ до навчально-методичних матеріалів здійснюється через загально-університетську систему дистанційного навчанням moodle.zp.edu.ua, електронну бібліотеку університету http://e-library.zp.edu.ua/, інституціональний репозиторій http://eir.zp.edu.ua/ Оперативне інформування здобувачів та співробітників, а також інших стейкхолдерів про діяльність університету та кафедри, розклад занять, навчальні і наукові заходи здійснюється через сайт університету (http://zp.edu.ua) та освітній портал (http://portal.zp.edu.ua)
Матеріально-технічне забезпечення: Відповідно до технологічних вимог чинних Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності. До загальної інфраструктури університету входять навчальні корпуси зі спеціалізованими та предметними аудиторіями, фізкультурно-оздоровчий комплекс, гуртожитки. Освітній процес за освітньою програмою здійснюється в аудиторіях, лабораторіях та комп’ютерних класах університету, які обладнані мультимедійними засобами навчання, оснащені ліцензійним програмним забезпеченням CAD/CAM/CAE-систем й іншим лабораторно-технічним, вимірювальним та виробничим устаткуванням. Випускова кафедра має навчальну лабораторію автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій із необхідним обладнанням та програмним забезпеченням. Крім того, факультет інформаційної безпеки та електронних комунікацій має договір про партнерство та співпрацю з КП НВК «Іскра» для викладання окремих освітніх компонентів освітньої програми та їх частин. Наявне матеріально-технічне забезпечення у повній мірі забезпечує потреби освітніх компонентів, що викладаються згідно навчального плану.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Посилання на офіційний веб сайт Національного університету «Запорізька політехніка»: https://zp.edu.ua. Основна інформація про діяльність кафедри «Інформаційні технології електронних засобів» розміщена за посиланням: https://zp.edu.ua/kafedra-informaciynih-tehnologiy-elektronnih-zasobiv . Доступ до навчально-методичних матеріалів здійснюється через загально-університетську систему дистанційного навчанням moodle.zp.edu.ua, електронну бібліотеку університету http://e-library.zp.edu.ua/, інституціональний репозиторій http://eir.zp.edu.ua/ Оперативне інформування здобувачів та співробітників, а також інших стейкхолдерів про діяльність університету та кафедри, розклад занять, навчальні і наукові заходи здійснюється через сайт університету (http://zp.edu.ua) та освітній портал (http://portal.zp.edu.ua)
Національна кредитна мобільність: Регламентується чинним Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf) та Постановою КМУ № 579 «Про затвердження Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність» від 12 серпня 2015 року.
Здобувачі освіти за ОПП мають можливість здійснювати національну кредитну мобільність на основі двосторонніх угод між НУ «Запорізька політехніка» та вітчизняними закладами вищої освіти (https://zp.edu.ua/?q=node/9124), зокрема, Київським національним університетом будівництва і архітектури, Національним університетом «Чернігівська політехніка» та ін.
Міжнародна кредитна мобільність: Регламентується чинним Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zntu.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhennia_pro_akademichnu_mobilnist.pdf), а також на основі двосторонніх угод між НУ «Запорізька політехніка» та іноземними закладами вищої освіти, іноземними організаціями та підприємствами. Здобувачі освіти за ОПП мають можливість брати участь у міжнародній кредитній мобільності Erasmus+KA1 та програмах Німецької служби академічних обмінів DAAD.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Можливе на загальних умовах, після опанування курсу української мови відповідно до чинного законодавства.
Міжнародна кредитна мобільність: Регламентується чинним Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zntu.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhennia_pro_akademichnu_mobilnist.pdf), а також на основі двосторонніх угод між НУ «Запорізька політехніка» та іноземними закладами вищої освіти, іноземними організаціями та підприємствами. Здобувачі освіти за ОПП мають можливість брати участь у міжнародній кредитній мобільності Erasmus+KA1 та програмах Німецької служби академічних обмінів DAAD.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Можливе на загальних умовах, після опанування курсу української мови відповідно до чинного законодавства.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здобувачів вищої освіти за ОПП «Інтелектуальні технології мікросистемної радіоелектронної техніки» спеціальності 172 «Електронні комунікації та радіотехніка» проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи магістра.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має продемонструвати здатність випускника розв’язувати складні задачі і проблеми в області електронних комунікацій та радіотехніки на основі досліджень та/або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена у репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється у відповідності до вимог чинного законодавства.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має продемонструвати здатність випускника розв’язувати складні задачі і проблеми в області електронних комунікацій та радіотехніки на основі досліджень та/або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена у репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється у відповідності до вимог чинного законодавства.