Спеціальність | 172 Електронні комунікація та радіотехніка |
---|---|
Освітній ступінь | Магістр |
Підрозділ | Факультет інформаційної безпеки та електронних комунікацій |
Випускова кафедра | Кафедра «Радіотехніка та телекомунікації» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1,5 роки, 3 семестри |
Кваліфікаційний рівень / цикл | НРК України – 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл, ЕQF-LLL – 7 рівень |
Обмеження щодо форм навчання | |
Кваліфікація в дипломі | Магістр з електронних комунікацій та радіотехніки |
Передумови вступу | Наявність ступеня бакалавра (або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста), наявність сертифікатів ЄВІ з іноземної мови та ТЗНК, визначених Правилами прийому до Національного університету «Запорізька політехніка». |
Отримання випускниками компетентностей та результатів навчання, потрібних для
розв’язання складних задач та вирішення проблем, виконання прикладних досліджень у сфері
радіотехнічних систем. Підготовка фахівців, які розуміють основні тенденції розвитку теорії та
практики радіоелектронних пристроїв, систем та комплексів, що забезпечує формування
високоосвіченого та національно свідомого людського потенціалу для інтелектуальної
підтримки підприємств, установ та організацій Південно-Східного регіону та розвитку
України в цілому/ Graduates acquire the competencies and learning outcomes necessary to solve complex problems and solve problems, perform applied research in the field of radio engineering systems. Training of specialists who understand the main trends in the development of the theory and practice of radio electronic devices, systems and complexes, which ensures the formation of highly educated and nationally conscious human potential for intellectual support of enterprises, institutions and organisations of the South-Eastern region and the development of Ukraine as a whole.
Предметна область освітньої програми: Об’єкти вивчення: сукупність технологій, засобів, способів і
методів обробки, зберігання й обміну інформацією на відстані та
застосування електромагнітних коливань і хвиль, зокрема в
радіолокації та радіонавігації, для контролю і керування
машинами, механізмами та технологічними процесами в
електронному, медичному обладнанні, вимірювальних
пристроях та системах.
Мета навчання:формування та розвиток загальних і професійних
компетентностей з впровадження та застосування технологій
телекомунікацій і радіотехніки, що сприяють соціальній
стійкості та мобільності випускника на ринку праці.
Теоретичний зміст включає:
– теорію, моделі та принципи функціонування
телекомунікаційних та радіотехнічних систем;
– принципи, методи та засоби забезпечення заданих
експлуатаційних характеристик і властивостей
телекомунікаційних та радіотехнічних систем;
– нормативно правову базу України та вимоги міжнародних
стандартів у сфері телекомунікацій та радіотехніки;
– сучасне програмно-апаратне забезпечення радіотехнічних та
телекомунікаційних систем і мереж.
Методи, методики, підходи та технології:
Методи, методики, інформаційно-комунікаційні та інші
технології телекомунікацій та радіотехніки.
Інструменти та обладнання:
– системи розробки, забезпечення, моніторингу та контролю
процесів у телекомунікаційних та радіотехнічних системах;
– сучасне програмно-апаратне забезпечення технологій
телекомунікацій та радіотехніки.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна програма. Акцент програми зроблений на формуванні фахівця, здатного розв’язувати складні науково-технічні задачі в галузі, пов’язані з проектуванням радіоелектронних апаратів та засобів на сучасній й перспективній елементній базі при системному підході із використанням новітніх інформаційних технологій та засобів
Основний фокус освітньої програми:
Особливості програми: Дослідження і розробки, спрямовані на створення і забезпечення функціонування радіоелектронних пристроїв, систем та комплексів, призначених для передачі, прийому і обробки інформації, отримання інформації про навколишнє середовище, природні, живі та технічні об’єкти, а також для впливу на природні або технічні об’єкти з метою зміни їх властивостей, засоби їх проєктування, моделювання, експериментального опрацювання, підготовки до виробництва і технічного обслуговування. Розробка, моделювання, створювання нових та вдосконалювання наявних радіотехнічних пристроїв та засобів телекомунікації, засоби їх проєктування, моделювання, експериментального опрацювання, підготовки до виробництва і технічного обслуговування. Доступ до сучасного навчального і унікального виробничого обладнання, яке знаходиться на підприємствах Південно-Східного регіону
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна програма. Акцент програми зроблений на формуванні фахівця, здатного розв’язувати складні науково-технічні задачі в галузі, пов’язані з проектуванням радіоелектронних апаратів та засобів на сучасній й перспективній елементній базі при системному підході із використанням новітніх інформаційних технологій та засобів
Основний фокус освітньої програми:
Особливості програми: Дослідження і розробки, спрямовані на створення і забезпечення функціонування радіоелектронних пристроїв, систем та комплексів, призначених для передачі, прийому і обробки інформації, отримання інформації про навколишнє середовище, природні, живі та технічні об’єкти, а також для впливу на природні або технічні об’єкти з метою зміни їх властивостей, засоби їх проєктування, моделювання, експериментального опрацювання, підготовки до виробництва і технічного обслуговування. Розробка, моделювання, створювання нових та вдосконалювання наявних радіотехнічних пристроїв та засобів телекомунікації, засоби їх проєктування, моделювання, експериментального опрацювання, підготовки до виробництва і технічного обслуговування. Доступ до сучасного навчального і унікального виробничого обладнання, яке знаходиться на підприємствах Південно-Східного регіону
Придатність до працевлаштування: Назви професій згідно Національного класифікатора України:
Класифікатор професій (ДК 003:2010)
2144.1 – Наукові співробітники (електроніка, телекомунікації)
2144.2 – Інженери в галузі електроніки та телекомунікацій
2149.2 – Інженери (інші галузі інженерної справи)
Подальше навчання: Мають право продовжити навчання за програмою третього, освітньо-наукового, рівня вищої освіти для отримання ступеню доктора філософії та набувати додаткові кваліфікації в системі освіти дорослих
Подальше навчання: Мають право продовжити навчання за програмою третього, освітньо-наукового, рівня вищої освіти для отримання ступеню доктора філософії та набувати додаткові кваліфікації в системі освіти дорослих
Викладання та навчання: Лекції, презентації, відеометод у сполученні з новітніми
інформаційними технологіями та комп’ютерними засобами
навчання (використання мультимедійних засобів), лабораторні
роботи, практичні заняття, виконання курсових робіт (проєктів),
співбесіди та консультації з викладачами, робота з навчальнометодичною літературою (конспектування, складання звітів),
самостійна робота студентів з використанням навчальних
посібників та конспектів лекцій (розв’язання завдань, відповіді
на питання), проходження практики на профільних
підприємствах, підготовка кваліфікаційної роботи.
Оцінювання: Результати навчання здобувача у відповідності до чинного «Положення про організацію освітнього процесу» Національного університету «Запорізька політехніка» оцінюються за допомогою контрольних заходів, передбачених даною освітньою програмою та програмами освітніх компонентів: за 100-бальною шкалою (для іспитів, диференційованих заліків, курсових проєктів/робіт, звітів з практики) або за двобальною («зараховано» – «не зараховано») шкалою (для заліків). Методологія оцінювання результатів навчання за певними освітніми компонентами зазначається у програмах навчальних дисциплін та силабусах. Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» – за двобальною шкалою
Оцінювання: Результати навчання здобувача у відповідності до чинного «Положення про організацію освітнього процесу» Національного університету «Запорізька політехніка» оцінюються за допомогою контрольних заходів, передбачених даною освітньою програмою та програмами освітніх компонентів: за 100-бальною шкалою (для іспитів, диференційованих заліків, курсових проєктів/робіт, звітів з практики) або за двобальною («зараховано» – «не зараховано») шкалою (для заліків). Методологія оцінювання результатів навчання за певними освітніми компонентами зазначається у програмах навчальних дисциплін та силабусах. Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» – за двобальною шкалою
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК1 Здатність вчитися і бути навченим. | ЗК2 Знання та розуміння предметної області та розуміння професії. | ЗК3 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. | ЗК4 Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні | ЗК5 Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. | ЗК6 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. | ЗК7 Здатність до критичного аналізу, оцінки і синтезу нових та складних ідей. | ЗК8 Здатність вільно володіти державною та спілкуватися іноземною мовами. | ЗК9 Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. | ЗК10 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. | ЗК11 Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. | ЗК12 Здатність приймати обґрунтовані рішення. | ЗК13 Здатність працювати як автономно, так і в команді. | ЗК14 Здатність спілкування з широкою науковою спільнотою та громадськістю в певній галузі наукової та/або професійної діяльності. |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
СК1 Проведення розробки і дослідження теоретичних і експериментальних моделей об’єктів професійної діяльності. | |
СК2 Здатність здійснювати збір, аналіз науково-технічної інформації, вітчизняного і зарубіжного досвіду по тематиці дослідження. | |
СК3 Вміння здійснювати постановку та проведення експериментів по заданій методиці. | |
СК4 Здатність проводити аналіз результатів проведення експериментів, здійснювати вибір оптимальних рішень, готувати і складати огляди, звіти та наукові публікації. | |
СК5 Здатність здійснювати авторський супровід процесів проєктування, впровадження та супроводу радіоелектронних пристроїв, систем та комплексів. | |
СК6 Здатність обробляти отримані результати, аналізувати і осмислювати їх з урахуванням опублікованих матеріалів, подавати підсумки роботи, що виконана, у вигляді звітів, рефератів, наукових статей і заявок на винаходи, які оформлені згідно з установленими вимогами із залученням сучасних засобів редагування і друку. | |
СК7 Здатність обробляти отримані результати, аналізувати і осмислювати їх з урахуванням опублікованих матеріалів, подавати підсумки роботи, що виконана, у вигляді звітів, рефератів, наукових статей і заявок на винаходи, які оформлені згідно з установленими вимогами із залученням сучасних засобів редагування і друку. | |
СК8 Здатність демонструвати і використовувати знання сучасних комп’ютерних та інформаційних технологій та інструментів інженерних і наукових досліджень, розрахунків, обробки та аналізу даних, моделювання та оптимізації. | |
СК9 Здатність демонструвати, аналізувати і використовувати знання сучасних друкованих та електронних ресурсів (в тому числі іншомовних) науково-технічної, довідникової та наукової інформації щодо стану, тенденцій та розвитку електронної техніки. | |
СК10 Здатність демонструвати і використовувати знання методів та технологій розробки, тестування та застосування інформаційновимірювальних, мікропроцесорних електронних систем, систем перетворення та передачі даних. | |
СК11 Здатність прогнозувати зміни в технологіях та параметрах радіотехнічних та телекомунікаційних систем та їх складових, використовуючи патентні дослідження, рекомендації і стандарти, світову наукову та технічну літературу | |
СК12 Відтворювати знання для практичної реалізації нововведень | |
СК13 Здатність проводити викладацьку діяльність у вищих навчальних закладах та ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання. | |
СК14 Вміння проводити розробку і дослідження методик аналізу, синтезу, оптимізації та прогнозування якості процесів функціонування радіоелектронних пристроїв, систем та комплексів. | |
СК15 Формувати нові конкурентоспроможні ідеї в області теорії і практики радіотехнічних пристроїв, систем та комплексів. | |
СК16 Здатність застосовувати знання з методів автоматизованого проєктування антен в сучасних телекомунікаційних та радіоелектронних системах та демонструвати уміння проєктувати, розраховувати та програмувати алгоритми обробки сигналів в антенах спеціального призначення | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
РН1 Знати методи економічного обґрунтування інженерних та господарських рішень. Вміти використовувати алгоритм вироблення, підготовки, прийняття, контроль над реалізацією та оцінку інженерного рішення у практичній діяльності./ Know the methods of economic justification of engineering and business decisions. To be able to use the algorithm of development, preparation, adoption, control over the implementation and evaluation of engineering solutions in practice. |
РН2 Знати принципи побудови і функціонування радіоелектронних систем та комплексів, принципи побудови і функціонування цифрових систем зв’язку та вміти проєктувати цифрові системи зв’язку, основні задачі синтезу оптимальних радіотехнічних систем, основні методи оптимального виявлення і розпізнавання сигналів в радіотехнічних системах. Вміти оцінювати показники оптимальності проєктування радіотехнічних та телекомунікаційних систем, застосовувати математичний апарат та алгоритми при проєктуванні радіотехнічних пристрої, систем та комплексів. Вміти формулювати вимоги до технічних параметрів, проводити розрахунок і побудову, проводити енергетичний розрахунок радіоелектронних систем та комплексів./ Know the principles of construction and operation of radio electronic systems and complexes, the principles of construction and operation of digital communication systems and be able to design digital communication systems, the main tasks of synthesis of optimal radio engineering systems, the main methods of optimal detection and recognition of signals in radio engineering systems. Be able to assess the indicators of optimality of the design of radio engineering and telecommunications systems, apply mathematical tools and algorithms in the design of radio engineering devices, systems and complexes. Be able to formulate requirements for technical parameters, calculate and construct, and perform energy calculations of radio electronic systems and complexes. |
РН3 Знати основні методи розв’язання завдань теорії антен, електродинамічні та радіотехнічні параметри антен, особливості принципу дії та конструкцію антен. Вміти здійснювати вибір типу й конструкції антени для конкретного радіоелектронного засобу, розраховувати і вимірювати основні параметри антенно-фідерних пристроїв./ Know the basic methods of solving problems of antenna theory, electrodynamic and radio engineering parameters of antennas, features of the principle of operation and design of antennas. Be able to select the type and design of antenna for a particular electronic device, calculate and measure the main parameters of antenna-feeder devices. |
РН4 Знати способи структуризації та параметризації інфокомунікаційних об’єктів, технології забезпечення якості QoS, механізми обслуговування черг та кондиціонування трафіку, структуру мережевої системи управління та бази керувальної інформації (МІВ). Уміти розробляти компоненти програмного забезпечення, яке використовується для мережного керування, забезпечувати повноцінне обслуговування різних класів інформаційних потоків, моделювати та досліджувати мережні рішення в інфокомунікаціях./ Know the ways of structuring and parameterising information and communication objects, QoS technologies, queuing and traffic conditioning mechanisms, the structure of the network management system and management information base (MIB). Be able to develop software components used for network management, provide full service for various classes of information flows, model and study network solutions in information communications. |
РН5 Знати елементи ВОЛЗ та їх параметри, перспективи подальшого використання оптичних технологій в радіотехнічних та телекомунікаційних системах. Уміти розраховувати очікувані характеристики лінійного тракту ВОЛЗ./ Know the elements of FOCL and their parameters, prospects for further use of optical technologies in radio engineering and telecommunications systems. Be able to calculate the expected characteristics of a linear FOCL path. |
РН6 Знати сутність і зміст, особливості педагогічної моралі, категорії, норми, принципи, функції у процесі педагогічної діяльності. Вміти використовувати педагогічні знання та підходи на практиці./ Know the essence and content, features of pedagogical morality, categories, norms, principles, functions in the process of pedagogical activity. Be able to use pedagogical knowledge and approaches in practice. |
РН7 Знати методологію наукових досліджень, процес і підходи до обробки теоретичної та практичної інформації; знати порядок апробації основних елементів наукової новизни. Вміти застосовувати знання з методології та організації наукових досліджень при вирішенні конкретних практичних завдань/ Know the methodology of scientific research, the process and approaches to the processing of theoretical and practical information; know the procedure for testing the main elements of scientific novelty. Be able to apply knowledge of the methodology and organisation of scientific research in solving specific practical problems. |
РН8 Знати загальні принципи моделювання систем, пристроїв та комплексів, види моделей, основні рівні деталізації моделювання, принципи побудови і функціонування мереж зв’язку та їх математичні моделі. Вміти моделювати та проводити розрахунок мереж зв’язку, використовувати сучасні методи наукового дослідження./ Know the general principles of modelling systems, devices and complexes, types of models, basic levels of modelling detail, principles of construction and operation of communication networks and their mathematical models. Be able to model and calculate communication networks, use modern methods of scientific research. |
РН9 Знати основні технології широкосмугового передавання інформації, основні параметри таких систем. Вміти використовувати широкосмугові методи передавання інформації./ Know the basic technologies of broadband information transmission, the main parameters of such systems. Be able to use broadband methods of information transmission. |
РН10 Вміти формулювати мету і завдання дослідження, складати план дослідження, вести бібліографічний пошук із застосуванням сучасних інформаційних технологій. Вміти використовувати сучасні методи наукового дослідження, модифікувати наявні та розробляти нові методи, виходячи із завдань конкретного дослідження. Вміти обробляти отримані дані, аналізувати і синтезувати їх на базі відомих літературних джерел, оформляти результати досліджень відповідно до сучасних вимог./ Be able to formulate the purpose and objectives of the study, draw up a research plan, conduct a bibliographic search using modern information technologies. Be able to use modern methods of scientific research, modify existing methods and develop new methods based on the objectives of a particular study. To be able to process the data obtained, analyse and synthesise them on the basis of well-known literature sources, to draw up research results in accordance with modern requirements. |
РН11 Спеціальні знання з методів допускового проєктування радіоелектронних апаратів та теплового проєктування конструкцій радіоелектронних апаратів, методик оптимізації параметрів радіоелектронних апаратів в сучасних системах автоматизованого проєктування/ Special knowledge of methods of tolerance design of electronic devices and thermal design of electronic devices, methods of optimising the parameters of electronic devices in modern computer-aided design systems. |
РН12 Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності./ Ability to make decisions and act in accordance with the principle of inadmissibility of corruption and any other manifestations of dishonesty. |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
Кадрове забезпечення: Реалізація освітньо-професійної програми забезпечується висококваліфікованими науково-педагогічними працівниками, які професійно займаються педагогічною діяльністю у поєднанні з науковою роботою. 86% з них мають наукові ступені, 56% мають сертифікати про володіння англійською мовою на рівні В2.
Згідно з Положенням про підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників у НУ «Запорізька політехніка» Науково-педагогiчнi працівники кафедри регулярно проходять стажування в українських та закордонних вишах.
Науково-педагогiчнi працівники, що забезпечують освiтнiй процес на ОПП «Радіотехніка», мають великий досвід науково-дослідної, навчально-методичної роботи, стаж науково-педагогiчноi діяльності понад дев’ять років та рівень професійної активності, який вiдповiдає Лiцензiйним умовам провадження ocвітньої дiяльностi.
До викладання окремих освітніх компонентів залучаються фахівці-практики в галузі радіотехніки.
Матеріально-технічне забезпечення: Відповідно до технологічних вимог щодо матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності відповідного рівня ВО, згідно Ліцензійних умов у чинній редакції. До загальної інфраструктури університету входять навчальні корпуси зі спеціалізованими та предметними аудиторіями, буфети, фізкультурно-оздоровчий комплекс, гуртожитки. Для реалізації освітньої програми кафедра радіотехніки та телекомунікацій має п’ять спеціалізованих лабораторій та комп’ютерний клас. Навчальні лабораторії, що закріплені за кафедрою «Радіотехніка та телекомунікації», призначені для проведення лабораторних робіт, практичних занять та самостійної роботи студентів з дисциплін, що викладаються, а також для виконання студентами курсових та магістерських робіт, підготовки наукових доповідей, статей та рефератів. Усе комп’ютерне обладнання підключено до мережі Інтернет, також забезпечено безпровідний доступ до цієї мережі. Для загальноосвітніх дисциплін використовуються лекційні аудиторії та лабораторії відповідних загальнозабезпечующих кафедр, що мають необхідне оснащення. Також заняття з деяких дисциплін проводяться на філії кафедри, яка розташована в лабораторії КП «НВК «Іскра» та оснащена відповідним обладнанням.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Відповідно до технологічних вимог щодо навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітньої діяльності відповідного рівня ВО (Ліцензійні умови у чинній редакції). Основним джерелом інформаційного забезпечення викладачів та студентів є бібліотека з її фондами та електронними засобами інформації. Сьогодні у науковій бібліотеці НУ «Запорізька політехніка» сконцентровані всі засоби для пошуку і представлення наукової інформації та надання доступу до неї: електронний каталог (ЕК), електронна бібліотека (ЕБ), технологічні комплекси, що забезпечують доступ до світових інформаційних ресурсів, зокрема до ресурсів Elsevier (SCOPUS), Web of Science: http://www.zntu.edu.ua/naukova-biblioteka). Надзвичайно цінним електронним ресурсом бібліотеки НУ «Запорізька політехніка» є Інституційний репозитарій. Він створений для накопичення, систематизації та зберігання в електронному вигляді інтелектуальних продуктів університетської спільноти, надання відкритого доступу до них засобами Інтернет-технологій, поширення цих матеріалів у середовищі світового науково-освітнього товариства. Програми навчальних дисциплін та силабуси, розроблені кафедрою, розглянуті, схвалені та затверджені науково-методичною комісією. Кожна програма і силабус містить орієнтований тематичний план, перелік тем лабораторних або практичних занять і самостійної роботи студентів, а також порядок контролю і оцінювання знань (поточний, модульний, підсумковий) і список інформаційних джерел, у т.ч. й електронних. Методичні матеріали для всіх дисциплін сформовані з урахуванням світового досвіду, регулярно оновлюються відповідно до потреб освітньої програми та сучасних тенденцій розвитку галузі та використовують власні розробки кафедри (навчальні посібники, видані НУ «Запорізька політехніка», методичні рекомендації тощо). Доступ до навчально-методичних матеріалів здійснюється через загальноуніверситетську систему дистанційного навчання moodle.zp.edu.ua, електронну бібліотеку університету http://e-library.zp.edu.ua/ , університетський репозитарій https://eir.zp.edu.ua/home. Оперативне інформування здобувачів, співробітників та стейкхолдерів про діяльність університету та кафедри, розклад занять, навчальні і наукові заходи здійснюється через сайти університету http://zp.edu.ua та кафедри https://zp.edu.ua/kafedra-radiotehniki-ta-telekomunikaciy а також через автоматизовану систему управління освітнім процесом https://portal.zp.edu.ua
Матеріально-технічне забезпечення: Відповідно до технологічних вимог щодо матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності відповідного рівня ВО, згідно Ліцензійних умов у чинній редакції. До загальної інфраструктури університету входять навчальні корпуси зі спеціалізованими та предметними аудиторіями, буфети, фізкультурно-оздоровчий комплекс, гуртожитки. Для реалізації освітньої програми кафедра радіотехніки та телекомунікацій має п’ять спеціалізованих лабораторій та комп’ютерний клас. Навчальні лабораторії, що закріплені за кафедрою «Радіотехніка та телекомунікації», призначені для проведення лабораторних робіт, практичних занять та самостійної роботи студентів з дисциплін, що викладаються, а також для виконання студентами курсових та магістерських робіт, підготовки наукових доповідей, статей та рефератів. Усе комп’ютерне обладнання підключено до мережі Інтернет, також забезпечено безпровідний доступ до цієї мережі. Для загальноосвітніх дисциплін використовуються лекційні аудиторії та лабораторії відповідних загальнозабезпечующих кафедр, що мають необхідне оснащення. Також заняття з деяких дисциплін проводяться на філії кафедри, яка розташована в лабораторії КП «НВК «Іскра» та оснащена відповідним обладнанням.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Відповідно до технологічних вимог щодо навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітньої діяльності відповідного рівня ВО (Ліцензійні умови у чинній редакції). Основним джерелом інформаційного забезпечення викладачів та студентів є бібліотека з її фондами та електронними засобами інформації. Сьогодні у науковій бібліотеці НУ «Запорізька політехніка» сконцентровані всі засоби для пошуку і представлення наукової інформації та надання доступу до неї: електронний каталог (ЕК), електронна бібліотека (ЕБ), технологічні комплекси, що забезпечують доступ до світових інформаційних ресурсів, зокрема до ресурсів Elsevier (SCOPUS), Web of Science: http://www.zntu.edu.ua/naukova-biblioteka). Надзвичайно цінним електронним ресурсом бібліотеки НУ «Запорізька політехніка» є Інституційний репозитарій. Він створений для накопичення, систематизації та зберігання в електронному вигляді інтелектуальних продуктів університетської спільноти, надання відкритого доступу до них засобами Інтернет-технологій, поширення цих матеріалів у середовищі світового науково-освітнього товариства. Програми навчальних дисциплін та силабуси, розроблені кафедрою, розглянуті, схвалені та затверджені науково-методичною комісією. Кожна програма і силабус містить орієнтований тематичний план, перелік тем лабораторних або практичних занять і самостійної роботи студентів, а також порядок контролю і оцінювання знань (поточний, модульний, підсумковий) і список інформаційних джерел, у т.ч. й електронних. Методичні матеріали для всіх дисциплін сформовані з урахуванням світового досвіду, регулярно оновлюються відповідно до потреб освітньої програми та сучасних тенденцій розвитку галузі та використовують власні розробки кафедри (навчальні посібники, видані НУ «Запорізька політехніка», методичні рекомендації тощо). Доступ до навчально-методичних матеріалів здійснюється через загальноуніверситетську систему дистанційного навчання moodle.zp.edu.ua, електронну бібліотеку університету http://e-library.zp.edu.ua/ , університетський репозитарій https://eir.zp.edu.ua/home. Оперативне інформування здобувачів, співробітників та стейкхолдерів про діяльність університету та кафедри, розклад занять, навчальні і наукові заходи здійснюється через сайти університету http://zp.edu.ua та кафедри https://zp.edu.ua/kafedra-radiotehniki-ta-telekomunikaciy а також через автоматизовану систему управління освітнім процесом https://portal.zp.edu.ua
Національна кредитна мобільність: Регламентується Постановою КМУ № 579 «Про затвердження Положення
про порядок реалізації права на академічну мобільність» від 12.08.2015 р. та
Положенням про порядок реалізації права на академічну мобiльнiсгь
учасників освітнього процесу в Національному університеті «Запорізька
політехніка» https://docs.zp.edu.ua/wpcontent/uploads/2024/09/Poriadok_realizatsiyi_prava_na_akademichnu_mobilnist.pdf, а
також на основі двосторонніх угод між НУ «Запорізька політехніка» та
вітчизняними закладами вищої освіти (https://zp.edu.ua/?q=node/9124),
зокрема Національний технічний університет України «Київський
політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Харківський національний
університет радіоелектроніки, Національний технічний університет
«Дніпровська політехніка», Національний університет «Львівська
політехніка», Національний університет «Одеська політехніка» та інші
Міжнародна кредитна мобільність: Міжнародна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhennia_pro_akademichnu_mobilnist.pdf, а також договорами про міжнародну кредитну мобільність Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/akademichnamobilnist). Студенти мають можливість брати участь у міжнародній кредитній програмі Еrаsmus+КАl, програмах Німецької служби академічних обмінів DAAD. Університет має міжінституційні угоди, відповідно до яких студенти, що навчаються за відповідною спеціальністю, мають можливість реалізувати свої права на академічну мобільність у таких університетах: Католицький Університет Льовена (Бельгія), Технічний Університет Iльменау (Німеччина), Політехнічний Університет Мадриду (Iспанiя).
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Здійснюється відповідно до чинного законодавства згідно з Положенням про організацію набору та навчання іноземців та осіб без громадянства в Національному університеті «Запорізька політехніка». Навчання іноземних громадян здійснюється державною або англійською мовами. https://docs.zp.edu.ua/wpcontent/uploads/2024/09/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf
Міжнародна кредитна мобільність: Міжнародна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhennia_pro_akademichnu_mobilnist.pdf, а також договорами про міжнародну кредитну мобільність Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/akademichnamobilnist). Студенти мають можливість брати участь у міжнародній кредитній програмі Еrаsmus+КАl, програмах Німецької служби академічних обмінів DAAD. Університет має міжінституційні угоди, відповідно до яких студенти, що навчаються за відповідною спеціальністю, мають можливість реалізувати свої права на академічну мобільність у таких університетах: Католицький Університет Льовена (Бельгія), Технічний Університет Iльменау (Німеччина), Політехнічний Університет Мадриду (Iспанiя).
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Здійснюється відповідно до чинного законодавства згідно з Положенням про організацію набору та навчання іноземців та осіб без громадянства в Національному університеті «Запорізька політехніка». Навчання іноземних громадян здійснюється державною або англійською мовами. https://docs.zp.edu.ua/wpcontent/uploads/2024/09/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту
кваліфікаційної роботи
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю 172 «Електронні комунікації та радіотехніка» ОПП «Радіотехніка» за змістом та обсягом повинна демонструвати набутий рівень компетентності здобувачів. Кваліфікаційна робота має бути виконана самостійно здобувачем вищої освіти. Кваліфікаційна робота магістра підлягає обов’язковій перевірці на академічний плагіат. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена шляхом розміщення в репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, слід здійснювати відповідно до вимог законодавства. Кваліфікаційна робота має відповідати іншим вимогам, встановленим законодавством.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю 172 «Електронні комунікації та радіотехніка» ОПП «Радіотехніка» за змістом та обсягом повинна демонструвати набутий рівень компетентності здобувачів. Кваліфікаційна робота має бути виконана самостійно здобувачем вищої освіти. Кваліфікаційна робота магістра підлягає обов’язковій перевірці на академічний плагіат. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена шляхом розміщення в репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, слід здійснювати відповідно до вимог законодавства. Кваліфікаційна робота має відповідати іншим вимогам, встановленим законодавством.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю 172 «Електронні комунікації та радіотехніка» ОПП «Радіотехніка» за змістом та обсягом повинна демонструвати набутий рівень компетентності здобувачів. Кваліфікаційна робота має бути виконана самостійно здобувачем вищої освіти. Кваліфікаційна робота магістра підлягає обов’язковій перевірці на академічний плагіат. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена шляхом розміщення в репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, слід здійснювати відповідно до вимог законодавства. Кваліфікаційна робота має відповідати іншим вимогам, встановленим законодавством.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю 172 «Електронні комунікації та радіотехніка» ОПП «Радіотехніка» за змістом та обсягом повинна демонструвати набутий рівень компетентності здобувачів. Кваліфікаційна робота має бути виконана самостійно здобувачем вищої освіти. Кваліфікаційна робота магістра підлягає обов’язковій перевірці на академічний плагіат. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена шляхом розміщення в репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, слід здійснювати відповідно до вимог законодавства. Кваліфікаційна робота має відповідати іншим вимогам, встановленим законодавством.