Маркетинг/Marketing

Спеціальність
75 Маркетинг
Освітній ступінь
Бакалавр
Підрозділ
Факультет бізнес технологій та економіки
Випускова кафедра
Кафедра «Маркетинг та логістика»
Тип диплому та обсяг освітньої програми
Диплом бакалавра, одиничний. Обсяг освітньої програми: - на базі повної загальної середньої освіти становить 240 кредитів ЄКТС, термін навчання – 3 роки 10 місяців; - на базі ступеня «молодший бакалавр» (ОКР «молодший спеціаліст») заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати кредити ЄКТС, отримані в межах попередньої освітньої програми підготовки молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста): - спеціальностей галузі знань 07 «Управління та адміністрування», а також спеціальності 051 «Економіка» (не більше, ніж 120 кредитів ЄКТС); - інших спеціальностей не більше, ніж 60 кредитів ЄКТС.
Кваліфікаційний рівень / цикл
Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти; за Національною рамкою кваліфікацій України – 6 рівень; за Qualifications Framework for the European Higher Education Area (QF-EHEA) – Bachelor’s degree (First cycle); за European Qualifications Framework (EQF-LLL) – Level 6
Кваліфікація в дипломі
Бакалавр з маркетингу
Передумови вступу
Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою Наявність документу про повну загальну середню освіту; наявність диплому молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста)
Гарант осв. програми
Соколова Юлія Олександрівна

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку sjalex_81@ukr.net або заповнити онлайн-форму

Розгорнути все
  • Підготовка кваліфікованих фахівців, здатних ефективно працювати в умовах цифрової економіки та реалізовувати новітні підходи у сфері маркетингу, задля розвитку Української держави й суспільства, враховуючи галузеві та регіональні особливості Південно-Східного регіону, формуючи високоосвічений та національно свідомий людський потенціал і створюючи нові знання і технології в сфері маркетингу, проводячи прикладні дослідження ринку, надаючи консультації для інтелектуальної підтримки органів влади, підприємств, установ та організації з орієнтацію на глобальні цілі сталого розвитку. Training of qualified specialists capable of working effectively in the conditions of the digital economy and implementing the latest approaches in the field of marketing, for the development of the Ukrainian state and society, taking into account the sectoral and regional features of the South-Eastern region, forming highly educated and nationally conscious human potential and creating new knowledge and technologies in in the field of marketing, conducting applied market research, providing consultations for the intellectual support of authorities, enterprises, institutions and organizations with an orientation towards the global goals of sustainable development.
  • Об’єкти вивчення: маркетингова діяльність як сфера взаємодії суб’єктів ринкових відносин для задоволення їх економічних та соціальних інтересів . Цілі навчання: підготовка бакалаврів з маркетингу, які володіють теоретичними знаннями та практичними навичками, здатними до професійного вдосконалення та розвитку особистості, необхідні для здійснення ефективної маркетингової діяльності підприємства. Теоретичний зміст предметної області: суть маркетингу як сучасної концепції управління; понятійно-категорійний апарат, принципи, функції, концепції маркетингу та їх історичні передумови; специфіка діяльності ринкових суб’єктів у різних сферах та на різних типах ринків; зміст маркетингової діяльності та формування управлінських рішень у сфері маркетингу; інструменти та технології інтернет-маркетингу. Методи, методики та технології: загальнонаукові та спеціальні методи, професійні методики та технології, необхідні для забезпечення ефективної маркетингової діяльності. Інструменти та обладнання: сучасні універсальні та спеціалізовані інформаційні системи і програмні продукти, необхідні для прийняття та імплементації маркетингових управлінських рішень.

    Освітня програма «Маркетинг» орієнтована на сучасні світові наукові підходи та методики в галузі маркетингу в умовах цифровізації економіки. Основна увага приділяється опануванню теоретичних знань і практичних навичок з маркетингу, які сприятимуть працевлаштуванню, а також передбачають можливість подальшої освіти і кар’єрного зростання. Програма включає поглиблене вивчення фахових аспектів, таких як розробка та реалізація маркетингових програм, робота з окремими елементами комплексу маркетингу, вивчення інструментів інтернет-маркетингу, екологічного маркетингу, проведення маркетингових досліджень, а також отримання базових знань у галузі менеджменту, бухгалтерського обліку, фінансів. Програма включає проходження практики на підприємствах, в установах та організаціях різного галузевого спрямування.

    Особливістю програми є вивчення класичного маркетингу із врахуванням сучасних тенденцій розвитку ринку, що визначаються посиленням ролі інтернет-маркетингу та потребою у фахівцях з відповідними компетенціями. В основу структури програми покладено використання міждисциплінарного підходу до вивчення теорії та формування навичок практичної діяльності.
  • Бакалавр маркетингу може займати первинні посади (згідно Національного класифікатора України ДК 003:2010): 3415. Комівояжер Мерчендайзер 3419. Організатор із збуту 3429. Агент рекламний Представник з реклами Торговець (обслуговування бізнесу та реклами) Посади у сфері маркетингу: фахівець підрозділу маркетингу, фахівець з інтернет-маркетингу та СММ

    Право продовжити навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти.
  • Викладання освітніх компонентів в програмі побудовано за принципами студентоцентрованого навчання, з використанням елементів самонавчання, проблемно-орієнтованого навчання, навчання через практику. Підходи до викладання та навчання: - інтенсивний характер (здобувачі освіти активно залучаються до освітнього процесу через дискусії, розв’язання практичних кейсів, засідання наукового студентського гуртка, участь у кейс-чемпіонатах, хакатонах); - практична спрямованість (проходження практик, залучення до ринкових досліджень для розв’язання потреб місцевого бізнесу, дослідження кейсів національних та іноземних компаній, участь у науково-практичних конференціях); - використання інноваційних технологій (дистанційне навчання в системі Moodle, інтерактивна аудиторія, електронні підручники, мультимедійні технології для лекційних та практичних занять, інформаційні програмні продукти для аналізу та проведення досліджень, відпрацювання цифрових навичок). Лекційні заняття поєднуються з практичними заняттями, робочими зустрічами з фахівцями в галузі маркетингу, керівниками підприємств, презентаціями виконаних завдань. Практикується дистанційне навчання, самонавчання. Самостійна робота на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, що розміщені в репозитарії бібліотеки НУ «Запорізька політехніка». Проведення консультацій викладачами.

    Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється за 100-бальною шкалою або за двобальною шкалою (зараховано-незараховано). Засоби оцінювання: тестування, опитування, контрольні роботи, письмові екзамени, заліки, диференційовані заліки, звіт з практики. Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів. Атестація здійснюється у формі комплексного кваліфікаційного екзамену.
  • Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності, що передбачає застосування відповідних теорій та методів, і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

    ЗК1
    Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
    ЗК2
    Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
    ЗК3
    Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
    ЗК4
    Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
    ЗК5
    Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
    ЗК6
    Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
    ЗК7
    Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
    ЗК8
    Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
    ЗК9
    Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
    ЗК10
    Здатність спілкуватися іноземною мовою.
    ЗК11
    Здатність працювати в команді.
    ЗК12
    Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
    ЗК13
    Здатність працювати в міжнародному контексті.
    ЗК14
    Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
    ЗК15
    (Додаткова) Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.
    ЗК16
    (Додаткова) Здатності міжособистісної взаємодії, здатність діяти по-громадянські свідомо та соціально відповідально, розуміти та використовувати основні культурологічні поняття у повсякденному житті, порівнювати розвиток української культури з розвитком культур інших народів світу, зокрема культур Західної Європи, орієнтуватися в основних напрямках сучасної української культури, вміти дати їм об’єктивну оцінку, здатність змістовно і послідовно аналізувати основні культурні епохи, їх історико-культурні пам’ятки, а також володіти основними елементами культурного етикету та виявляти свою всебічну обізнаність в питаннях української культури.

    СК1
    Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу.
    СК2
    Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу.
    СК3
    Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі.
    СК4
    Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв’язків між її складовими.
    СК5
    Здатність коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти маркетингу.
    СК6
    Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності.
    СК7
    Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів.
    СК8
    Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності.
    СК9
    Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційної діяльності.
    СК10
    Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності.
    СК11
    Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків.
    СК12
    Здатність обґрунтовувати, презентувати і впроваджувати результати досліджень у сфері маркетингу.
    СК13
    Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в кросфункціональному розрізі.
    СК14
    Здатність пропонувати вдосконалення щодо функцій маркетингової діяльності.

    СК15
    Здатність організовувати та здійснювати маркетингову діяльність підприємства в соціальних мережах та інтернет-середовищі.
    СК16
    Здатність реалізовувати маркетингову діяльність підприємства в контексті цілей сталого розвитку.
  • ПРН1
    Демонструвати знання і розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності. / Demonstrate knowledge and understanding of the theoretical foundations and principles of marketing activities.
    ПРН2
    Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності. / Analyze and forecast market phenomena and processes based on the application of fundamental principles, theoretical knowledge and applied skills of marketing activities.
    ПРН3
    Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. / Apply acquired theoretical knowledge to solve practical tasks in the field of marketing.
    ПРН4
    Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, обґрунтовувати управлінські рішення на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію. / Collect and analyze the necessary information, calculate economic and marketing indicators, justify management decisions based on the use of the necessary analytical and methodological tools.
    ПРН5
    Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів. / Identify and analyze the key characteristics of marketing systems of different levels, as well as the behavior of their subjects.
    ПРН6
    Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності. / Identify the functional areas of marketing activities of a market entity and their interrelationships in the management system, calculate the relevant indicators that characterize the effectiveness of such activities.
    ПРН7
    Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію. / Use digital information and communication technologies, as well as software products necessary for the proper conduct of marketing activities and the practical application of marketing tools.
    ПРН8
    Застосовувати інноваційні підходи щодо провадження маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, гнучко адаптуватися до змін маркетингового середовища. / Apply innovative approaches to the implementation of marketing activities of a market entity, to adapt flexibly to changes in the marketing environment
    ПРН9
    Оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень. / Assess the risks of marketing activities, to establish the level of the marketing environment uncertainty in making management decisions.
    ПРН10
    Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта. / Explain information, ideas, problems and alternative options for making management decisions to specialists and non-specialists in the field of marketing, representatives of various structural units of the market entity.
    ПРН11
    Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб’єкта. / Demonstrate the ability to apply an interdisciplinary approach and perform the marketing functions of a market entity.
    ПРН12
    Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. / Demonstrate the skills of independent work, flexible thinking, openness to new knowledge, be critical and self-critical.
    ПРН13
    Відповідати за результати своєї діяльності, виявляти навички підприємницької та управлінської ініціативи. / Be responsible for the results of one’s own activities, to show the skills of entrepreneurial and managerial initiative.
    ПРН14
    Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. / Perform functional duties in the group, offer reasonable marketing solutions
    ПРН15
    Діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних принципів маркетингу, поваги до культурного різноманіття та цінностей громадянського суспільства з дотриманням прав і свобод особистості. / Act socially responsible and socially conscious on the basis of ethical principles of marketing, respect for cultural diversity and values of civil society with respect for individual rights and freedoms.
    ПРН16
    Відповідати вимогам, які висуваються до сучасного маркетолога, підвищувати рівень особистої професійної підготовки. / Meet the requirements of a modern marketer, raise the level of personal professional training.
    ПРН17
    Демонструвати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами, а також належного використання професійної термінології. / Demonstrate written and oral professional communication skills in national and foreign languages, as well as proper use of professional terminology
    ПРН18
    Демонструвати відповідальність у ставленні до моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства у професійній маркетинговій діяльності. / Demonstrate responsibility in relation to moral, cultural, scientific values and achievements of society in professional marketing activities.

    ПРН19
    Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу.
    ПРН20
    Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу.
    ПРН21
    Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі.
    ПРН22
    Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв’язків між її складовими.
  • Всі науково-педагогічні працівники, залучені до реалізації освітньої програми мають науковий ступінь і/або вчене звання та підтверджений рівень наукової і професійної активності, що відповідає вимогам Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності. Усі науково-педагогічні працівники мають показники академічної та професійної кваліфікації відповідно до дисципліни, викладання якої вони забезпечують.

    У навчальному процесі використовуються навчальні аудиторії, комп’ютерна лабораторія, бібліотека, фонд якої сформовано відповідно до потреб освітнього процесу. До послуг здобувачів вищої освіти і викладачів також є читальні зали, абонемент та копіювальна техніка. В усіх аудиторіях університету є доступ відкритого Wi-Fi та до мережі Інтернет. Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, кількість місць в гуртожитках відповідає вимогам.

    Офіційний веб-сайт http://www.zp.edu.ua містить інформацію про освітні програми, навчальну, наукову і виховну діяльність, структурні підрозділи, правила прийому, контакти. Інформація про навчальні плани, розклад занять, академічних груп, індивідуальні плани здобувачів освіти розміщено на освітньому порталі університету: https://portal.zp.edu.ua/, де авторизовані та неавторизовані користувачі можуть отримати всю необхідну інформацію відповідно до їх статусу. Матеріали навчально-методичного забезпечення освітньо-професійної програми викладені в електронному інституційному репозитарії наукової бібліотеки НУ «Запорізька політехніка»: https://eir.zp.edu.ua/home. Читальні зали бібліотеки забезпечені бездротовим доступом до мережі Інтернет. Усі інформаційні електронні ресурси наукової бібліотеки доступні через сайт університету: http://library.zp.edu.ua/ Вільний доступ через сайт НУ «Запорізька політехніка» до баз даних періодичних фахових наукових видань (в тому числі, англійською мовою) забезпечується участю бібліотеки університету у консорціуму ElibUkr. Навчально-методичні матеріали по дисциплінах наявні у системі дистанційного навчання Moodle: https://moodle.zp.edu.ua/
  • Всі здобувачі освіти мають право на реалізацію національної кредитної мобільності у відповідності до Постанови КМУ №579 «Про затвердження Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність» від 12.08.2015 р. та Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу НУ «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/Poriadok_realizatsiyi_prava_na_akademichnu_mobilnist.pdf). Національна академічна мобільність здійснюється на підставі укладених договорів між НУ «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти України: Київський національний університет будівництва і архітектури (https://zp.edu.ua/uploads/partnery/knuba.edu.ua/Dohovir_pro_orh_proh_vnutr_akadem_mob_zdob_vo.pdf), Національний університет «Львівська політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/partnery/lpnu.ua/Dohovir_pro_spivpratsiu.pdf), Національний університет «Одеська політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/partnery/op.edu.ua/Uhoda_pro_partnerstvo_i_spivpratsiu.pdf), ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет» (https://zp.edu.ua/uploads/partnery/pstu.edu/Dohovir_pro_spivpratsiu.pdf).

    Міжнародна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного Університету «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf), а також на основі договорів про співпрацю між НУ «Запорізька політехніка» та іноземними закладами вищої освіти, міжнародними організаціями, іноземними компаніями: Wroclaw University of Science and Technology (Польща), Університет Градец Кралове (Чехія), Університет Марії-Кюрі-Склодовської (Польща), Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, Берлінський університет економіки і права (HWR Berlin), Міжнародна академія освіти та навчання у Німеччині (IAW Internationale Akademie), проєкт DILLUGIS https://zp.edu.ua/prodovzhennya-proyektu-dillugis-u-2024-roci. Також кредитна мобільність передбачена у рамках програми ЄС Еразмус+ на підставі Learning Agreements.

    Навчання іноземних здобувачів вищої освіти проводиться відповідно до вимог чинного законодавства на загальних умовах з додатковою мовною підготовкою. Положення про відділ міжнародної діяльності та роботи з іноземними студентами Національний університет «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_vmd_ta_ris.pdf); Положення про організацію набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства в Національному університеті «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf.
  • Атестація здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «Бакалавр» за спеціальністю 075 «Маркетинг» здійснюється у формі атестаційного екзамену – комплексного кваліфікаційного екзамену з фаху (за обов’язковими дисциплінами, визначеними навчальним планом спеціальності та даною освітньо-професійною програмою підготовки бакалавра). Комплексний кваліфікаційний екзамен з фаху проводиться наприкінці 8-го семестру і включає: 1) тестову перевірку знань, що передбачає оцінювання результатів навчання, визначених стандартом вищої освіти та цією освітньо-професійною програмою. Для тестової перевірки виносяться дисципліни: «Маркетинг», «Маркетингові дослідження», «Маркетингові комунікації», «Ціноутворення», «Маркетинг промислового підприємства». 2) письмове розв’язання задач з дисциплін «Маркетингові дослідження» та «Ціноутворення», які формують фахівця, що дає змогу перевірити сформованість відповідних компетентностей.