Управління персоналом та економіка праці/ Personnel management and labour economics

Спеціальність
51 Економіка
Освітній ступінь
Магістр
Підрозділ
Факультет бізнес технологій та економіки
Випускова кафедра
Кафедра «Економіка та митна справа»
Тип диплому та обсяг освітньої програми
Диплом магістра, одиничний Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття відповідного ступеня вищої освіти, строк навчання – на основі ступеня «бакалавр» становить 90 кредитів ЄКТС, термін навчання – 1 рік 5 місяців.
Кваліфікаційний рівень / цикл
Другий (магістерський) рівень вищої освіти; за Національною рамкою кваліфікацій України – 7 рівень; за Qualifications Framework for the European Higher Education Area (QF-EHEA) – Bachelor’s degree (Second cycle); за European Qualifications Framework (EQF-LLL) – Level 7
Кваліфікація в дипломі
Магістр з економіки
Передумови вступу
– освітній ступінь «бакалавр», «магістр», ОКР «спеціаліст». Умови прийому на навчання за освітньою програмою регламентуються Правилами прийому до НУ «Запорізька політехніка».
Гарант осв. програми
Ґудзь Марина Вікторівна

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку gydzmarina@yahoo.com або заповнити онлайн-форму

Розгорнути все
  • Метою освітньої програми є підготовка високоосвічених та національно свідомих конкурентоспроможних фахівців-економістів з високим комунікативним рівнем і здатних до постійної самоосвіти та саморозвитку, які володіють загальними та професійними компетентностями, сучасним економічним мисленням, передовими теоретичними знаннями і практичними навичками, вмінням творчо й ефективно вирішувати складні задачі та проблеми в сфері економіки праці та управління персоналом для інтелектуальної підтримки органів влади та самоврядування, підприємств, установ і організацій./ The aim of the educational program is to train highly educated and nationally conscious competitive economists with strong communication skills, capable of continuous self-education and self-development, that possess general and professional competencies, modern economic thinking, advanced theoretical knowledge and practical skills, the ability to creatively and effectively solve complex tasks and problems in the fields of labour economics and personnel management for the intellectual support of government and self-government structures, enterprises, institutions and organizations.
  • Об’єкт вивчення та/або діяльності: сучасні економічні процеси та явища, наукові методи нормативного, кількісного та інституційного аналізу, інструментарій формування міжнародної, національної, регіональної, секторальної економічної політики та економіки підприємства. Цілі навчання: підготовка висококваліфікованих професіоналів з економіки, які володіють сучасним економічним мисленням, теоретичними знаннями і прикладними навичками, здатних розв’язувати складні дослідницькі, інноваційні й управлінські задачі та проблеми функціонування економічних систем різного рівня, що характеризуються невизначеністю умов та вимог. Теоретичний зміст предметної області: загальні закони та тенденції економічного розвитку, мотивація та поведінка суб’єктів ринку; теорії мікро-, макро- і міжнародної економіки; сучасні кількісні методи аналізу економічних процесів; інституціональний і міждисциплінарний аналіз; закономірності сучасних соціально-економічних процесів; теорії економічного управління для різних виробничих систем і секторів економіки. Методи, методики та технології: загальнонаукові та специфічні методи пізнання і дослідження; математичні, статистичні, якісні методи економічного аналізу; соціологічні, експертного оцінювання, анкетування; економіко-математичне моделювання, прогнозування; інформаційно-комунікаційні технології, спеціальне програмне забезпечення; методи дослідницької діяльності та презентації результатів досліджень. Інструментарій та обладнання включають сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання, інформаційні системи та програмні продукти, що застосовуються в економічній діяльності.

    Освітньо-професійна програма з акцентом на підготовку з елементами наукових досліджень, розв’язання актуальних задач і проблем в галузі економіки, управління персоналом, економіки праці.

    Особливістю ОПП є інтегрований підхід до навчання та оволодіння здобувачами практичних навичок економіста-управлінця шляхом забезпечення досягнення додаткових програмних результатів навчання: ПРН1 Визначати та реалізовувати перспективні цілі, завдання та технології управління персоналом та ПРН 17 Визначати та застосувати організацію ефективної системи економіки праці на підприємствах, в установах та організаціях та відповідних додаткових загальних (ЗК9, ЗК10) і спеціальних (СК12, СК13, СК14) компетентностей.
  • Випускники ОПП можуть працювати на підприємствах в державному та приватному секторах різних галузей економіки згідно з Класифікатором професій України ДК 003:2010 (2412.2) на посаді: професіонал у галузі праці та зайнятості; аналітик у сфері професійної зайнятості; економіст з праці; експерт з регулювання соціально-трудових відносин; експерт із соціальної відповідальності; інженер з нормування праці; інженер з організації праці; інженер з підготовки кадрів; інженер з профадаптації; інструктор передових методів праці; оцінювач професійної кваліфікації; професіонал з розвитку персоналу.

    Можливість продовжити навчання в аспірантурі закладу вищої освіти для отримання ступеня доктора філософії (докторські програми третього циклу навчання), у науково-дослідному інституті, академічній установі, за програмами МВА у сфері економіки та управління.
  • Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, індивідуальне навчання, самонавчання, проведення наукових досліджень в рамках підготовки кваліфікаційної роботи та виконання індивідуальних завдань. Технології: проблемні, інформаційні, інтерактивні, саморозвиваючі, колективні, дослідницькі. Викладання відбувається у вигляді: лекційних, практичних та семінарських занять, консультацій. Методи: проблемні лекції, розв’язання ситуаційних завдань, використання кейс-методів, ділових ігор, тренінги тощо. Самостійна робота здійснюється на основі підручників та конспектів, електронних освітніх, навчально-методичних ресурсів розміщених на платформі Moodle. Акцент робиться на особистому саморозвитку, вмінні презентувати результати навчання, що сприятиме формуванню розуміння потреби й готовності до продовження самоосвіти протягом життя. Самостійна навчально-дослідна робота, проходження переддипломної практики, виконання магістерської кваліфікаційної роботи, яка презентується та обговорюється за участі викладачів, практиків, студентів. Проведення консультацій викладачами здійснюється у формі особистісно-орієнтованої педагогічної взаємодії для забезпечення індивідуальної траєкторії навчання та з метою набуття професійних компетентностей.

    Cеместрові екзамени та заліки, захист звіту з практики, атестація тощо. Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється: за 100-бальною шкалою або за двобальною шкалою (зараховано – не зараховано). Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» за двобальною шкалою. Межею незадовільного навчання за результатами підсумкового контролю є оцінка нижче 60 балів за 100-бальною шкалою або оцінка «не зараховано» за двобальною шкалою. Отримання оцінки 60 балів та вище передбачає отримання позитивних оцінок за всіма визначеними навчальною програмою освітнього компонента обов’язковими видами поточного контролю.
  • Здатність визначати та розв’язувати складні економічні задачі та проблеми, приймати відповідні аналітичні та управлінські рішення у сфері економіки або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначених умов та вимог.

    ЗК1
    Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
    ЗК2
    Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
    ЗК3
    Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
    ЗК4
    Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
    ЗК5
    Здатність працювати в команді.
    ЗК6
    Здатність розробляти та управляти проєктами.
    ЗК7
    Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
    ЗК8
    Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
    ЗК9
    Здатність застосовувати стратегічне мислення в управлінні персоналом.
    ЗК10
    Здатність до системного мислення щодо взаємодії праці, засобів і предметів праці та соціально-трудових відносин.

    СК1
    Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень.
    СК2
    Здатність до професійної комунікації в сфері економіки іноземною мовою.
    СК3
    Здатність збирати, аналізувати та обробляти статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, які необхідні для розв’язання комплексних економічних проблем, робити на їх основі обґрунтовані висновки.
    СК4
    Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження.
    СК5
    Здатність визначати ключові тренди соціально-економічного та людського розвитку.
    СК6
    Здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси.
    СК7
    Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання.
    СК8
    Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень.
    СК9
    Здатність застосовувати науковий підхід до формування та виконання ефективних проєктів у соціально-економічній сфері.
    СК10
    Здатність до розробки сценаріїв і стратегій розвитку соціально-економічних систем.
    СК11
    Здатність планувати і розробляти проєкти у сфері економіки, здійснювати її інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення.
    СК12
    Здатність до визначення перспективних цілей і завдань управління персоналом на підприємствах, в установах та організаціях з використанням інноваційних методів та моделей.
    СК13
    Здатність упроваджувати інноваційні технології управління персоналом.
    СК14
    Здатність організовувати процес використання, відновлення, оцінки, стимулювання, підвищення кваліфікації трудового потенціалу та соціально-трудових відносин на підприємствах, в установах та організаціях.
  • ПРН1
    Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем. / Formulate, analyze, and make solutions to scientific and practical problems.
    ПРН2
    Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності. / Develop, justify, and adopt effective solutions to issues related to the development of socio-economic systems and the management of economic entities.
    ПРН3
    Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово./ Communicate freely on professional and scientific issues in both state and foreign languages, orally and in a written form.
    ПРН4
    Розробляти соціально-економічні проєкти та систему комплексних дій щодо їх реалізації з урахуванням їх цілей, очікуваних соціально-економічних наслідків, ризиків, законодавчих, ресурсних та інших обмежень./ Develop socio-economic projects and a system of comprehensive actions for their implementation, taking into account their goals, expected socio-economic consequences, risks, legislative, resource, and other constraints.
    ПРН5
    Дотримуватися принципів академічної доброчесності./ Follow the principles of academic integrity.
    ПРН6
    Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді./ Evaluate the results of one’s own work, demonstrate leadership skills, and the ability to manage personnel and work in a team.
    ПРН7
    Обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень./ Choose effective methods of economic activity management, justify proposed solutions based on relevant data and scientific and applied research.
    ПРН8
    Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань./ Collect, process, and analyze statistical data, scientific-analytical materials necessary for solving complex economic tasks.
    ПРН9
    Приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень./ Make effective decisions under uncertain conditions and requirements that need the application of new approaches, methods, and tools of socio-economic research.
    ПРН10
    Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами./ Apply modern information technologies and specialized software in socio-economic research and management of socio-economic systems.
    ПРН11
    Визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів./ Identify and critically evaluate the state and trends of socio-economic development, be ready to form and analyze models of economic systems and processes.
    ПРН12
    Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики./ Justify managerial decisions regarding the effective development of economic entities, taking into account goals, resources, constraints, and risks.
    ПРН13
    Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень./ Evaluate possible risks, socio-economic consequences of managerial decisions.
    ПРН14
    Розробляти сценарії і стратегії розвитку соціально-економічних систем./ Design scenarios and strategies for the development of socio-economic systems.
    ПРН15
    Організовувати розробку та реалізацію соціально-економічних проєктів із врахуванням інформаційного, методичного, матеріального, фінансового та кадрового забезпечення./ Organize the development and implementation of socio-economic projects, taking into account informational, methodological, material, financial, and personnel support.
    ПРН16
    Визначати та реалізовувати перспективні цілі, завдання та технології управління персоналом./ Determine and implement prospective goals, tasks, and personnel management technologies.
    ПРН17
    Визначати та застосувати організацію ефективної системи економіки праці на підприємствах, в установах та організаціях./ Determine and apply the organization of an effective labor economy system at enterprises, institutions, and organizations.
  • Всі науково-педагогічні працівники, які залучені до реалізації освітньої програми, відповідають освітній та/або професійній кваліфікації науково-педагогічних працівників відповідно до чинних Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності.

    Матеріально-технічне забезпечення програми відповідає ліцензійним вимогам щодо надання освітніх послуг у сфері вищої освіти і дозволяє організовувати та проводити заняття з усіх навчальних дисциплін на високому рівні. Для проведення лекційних занять використовуються мультимедійні проектори, навчальні аудиторії обладнані необхідною комп’ютерною технікою. Здобувачі вищої освіти, які цього потребують, забезпечені гуртожитком.

    Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом через Інтернет-середовище НУ «Запорізька політехніка»: офіційний сайт, систему дистанційного навчання НУ «Запорізька політехніка» (забезпечує самостійну та індивідуальну підготовку, контроль), Освітній портал, бібліотеку наукових праць. Бібліотека поєднує традиційні бібліотечні фонди, фонд електронних документів, технологічні комплекси, що забезпечують доступ до світових інформаційних ресурсів, зокрема до ресурсів Elsevier (SCOPUS), Web of Science. http://www.zntu.edu.ua/naukova-biblioteka Наявність доступу до мережі Інтернет та електронної пошти, керування WEB-ресурсами НУ «Запорізька політехніка». Забезпечення публічності інформації про освітні програми, ступені вищої освіти та кваліфікації; реалізація інформаційної політики НУ «Запорізька політехніка»; оприлюднення на офіційному сайті НУ «Запорізька політехніка» розкладу занять, а також всіх складових забезпечення освітнього процесу, які підлягають опублікуванню згідно з Законом України «Про вищу освіту». Офіційний веб-сайт, на якому розміщена основна інформація про діяльність університету https://zp.edu.ua/ . Сторінка на офіційному веб-сайті університету англійською мовою, на якій розміщена основна інформація про діяльність https://zp.edu.ua/national-university-zaporizhzhia-polytechnic Автоматизована система управління освітнім процесом https://portal.zp.edu.ua/ Матеріали навчально-методичного забезпечення освітньо-професійної програми викладені у системі дистанційного навчання на освітній платформі Moodle https://moodle.zp.edu.ua/
  • Національна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf ). Право на академічну мобільність реалізується на підставі договорів про співробітництво в галузі освіти та науки, освітніх і наукових програм та проєктів, договорів про співробітництво між НУ «Запорізька політехніка» та вітчизняними закладами вищої освіти (https://zp.edu.ua/partnery), а також може бути реалізоване співробітниками та здобувачами освіти НУ «Запорізька політехніка» з власної ініціативи, підтриманої адміністрацією НУ «Запорізька політехніка», на основі індивідуальних запрошень та інших процедур. Договір про співпрацю з Донецьким національним університетом імені Василя Стуса (https://zp.edu.ua/uploads/partnery/donnu.edu.ua/Dohovir_pro_spivpratsiu.pdf) та з Університетом митної справи та фінансів (https://zp.edu.ua/uploads/partnery/umsf.dp.ua/Dohovir_pro_spivpratsiu.pdf) з можливістю реалізації академічної мобільності учасників освітнього процесу.

    Міжнародна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf ). а також договорами про міжнародну кредитну мобільність Національного університету «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/akademichna-mobilnist

    На навчання приймаються іноземні громадяни на умовах контракту у відповідності до чинного законодавства України. Регламентовано Положенням про організацію набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства в Національному університеті «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf
  • Атестація здобувачів вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Управління персоналом та економіка праці» спеціальності 051 «Економіка» другого (магістерського) рівня проводиться у формі захисту кваліфікаційної роботи.

    Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складного спеціалізованого завдання або практичної складної задачі або проблеми в економічній сфері, що потребує досліджень та/або інновацій і характеризується невизначеністю умов та вимог. У кваліфікаційній роботі не повинно бути академічного плагіату, фальсифікації та списування. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена в репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснювати у відповідності до вимог чинного законодавства.