Цифрова економіка та електронний бізнес/ Digital economics and e-commerce

Спеціальність
51 Економіка
Освітній ступінь
Бакалавр
Підрозділ
Факультет бізнес технологій та економіки
Випускова кафедра
Кафедра «Економіка та митна справа»
Тип диплому та обсяг освітньої програми
Диплом бакалавра, одиничний Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття відповідного ступеня вищої освіти, строк навчання – на базі повної загальної середньої освіти становить 240 кредитів ЄКТС, термін навчання – 3 роки 10 місяців; – на базі ступеня «молодший бакалавр» (освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст») заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати кредити ЄКТС, отримані в межах попередньої освітньої програми підготовки молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста), обсягом не більше ніж 120 кредитів ЄКТС; – на основі ступеня «фаховий молодший бакалавр» заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати не більше ніж 60 кредитів ЄКТС, отриманих за попередньою освітньою програмою фахової передвищої освіти.
Кваліфікаційний рівень / цикл
Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти; за Національною рамкою кваліфікацій України – 6 рівень; за Qualifications Framework for the European Higher Education Area (QF-EHEA) – Bachelor’s degree (First cycle); за European Qualifications Framework (EQF-LLL) – Level 6
Кваліфікація в дипломі
бакалавр з економіки
Передумови вступу
– повна загальна середня освіта; – освітній ступінь «молодший бакалавр» (освітньо-кваліфікаційний рівень «молодший спеціаліст»); – освітньо-професійний ступінь «фаховий молодший бакалавр»; – перший (бакалаврський) або вищий рівень вищої освіти. Умови прийому на навчання за освітньою програмою регламентуються Правилами прийому до НУ «Запорізька політехніка».
Гарант осв. програми
Галан Олена Євгенівна

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати, заповнивши онлайн-форму

Розгорнути все
  • Метою освітньої програми є підготовка високоосвічених та національно свідомих фахівців, які володіють сучасним економічним мисленням, теоретичними знаннями й практичними навичками щодо створення нових знань та технологій, розв’язання економічних та управлінських завдань з цифрової економіки та електронного бізнесу, здатних проводити освітню, наукову та інноваційну діяльність відповідно до потреб Південно-Східного регіону України та українського суспільства вцілому./ The aim of the educational program is to prepare highly educated and nationally conscious specialists who possess modern economic thinking, theoretical knowledge, and practical skills in creating new knowledge and technologies, solving economic and management tasks in digital economy and e-commerce, that are capable of conducting educational, scientific, and innovative activities according to the needs of the South-Eastern region of Ukraine and Ukrainian society as a whole.
  • Об’єкт вивчення та/або діяльності: закономірності функціонування та розвитку соціально-економічних систем, соціально-економічних процесів, їх моделювання, прогнозування та регулювання, мотивація і поведінка економічних суб’єктів. Цілі навчання: підготовка фахівців, які володіють сучасним економічним мисленням, теоретичними знаннями та практичними навичками, необхідними для розв’язання завдань предметної області. Теоретичний зміст предметної області: поняття, категорії, концепції, принципи економічних наук. Методи, методики та технології: загальнонаукові методи пізнання та дослідницької діяльності, математичні та статистичні методи економічного аналізу, економіко-математичне моделювання, інформаційно-комунікаційні технології досліджень, розповсюдження та презентацій результатів досліджень. Інструментарій та обладнання: сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання, інформаційні системи та програмні продукти, що застосовуються в професійній діяльності.

    Освітньо-професійна програма, з акцентом на практичну підготовку, розв’язання актуальних задач і проблем в галузі економіки, електронного бізнесу.

    Особливістю ОПП є інтегрований підхід до навчання й оволодіння здобувачами практичних навичок шляхом забезпечення досягнення додаткових програмних результатів навчання: Впроваджувати та використовувати цифрові технології для ефективного функціонування складних економічних об’єктів, процесів і систем, Використовувати інформаційне забезпечення економічних систем та реалізовувати ефективні рішення проблем цифрової економіки та Вміти аналізувати та моделювати бізнес-процеси, методи оцінювання ризиків проектування інформаційних систем та прогнозних моделей розвитку економічних процесів й систем у цифровому просторі.
  • Після закінчення навчання за освітньо-професійною програмою випускники можуть згідно з Національним класифікатором професій ДК 003:2010 займати первинні посади, а також керівні посади відповідно професійних назв, що є складовими таких класифікаційних групувань: фахівець в галузі фінансів та торгівлі; агент з комерційних послуг та торговельний брокер; помічник керівника підприємства (установи, організації) тощо.

    Мають право продовжити навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти та набувати додаткові кваліфікації в системі освіти дорослих.
  • Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, індивідуальне навчання, самонавчання, виконання індивідуальних завдань. Технології: проблемні, інформаційні, інтерактивні, саморозвиваючі, колективні, дослідницькі. Викладання відбувається у вигляді: лекційних, практичних та семінарських занять, консультацій. Методи: проблемні лекції, розв’язання ситуаційних завдань, використання кейс-методів, ділових ігор, тренінги тощо.

    Cеместрові екзамени та заліки, захист курсової роботи (проєкту), захист звіту з практики, атестаційний іспит тощо. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється: за 100-бальною шкалою або за двобальною шкалою (зараховано – не зараховано). Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» за двобальною шкалою. Межею незадовільного навчання за результатами підсумкового контролю є оцінка нижче 60 балів за 100-бальною шкалою або оцінка «не зараховано» за двобальною шкалою. Отримання оцінки 60 балів та вище передбачає отримання позитивних оцінок за всіма визначеними навчальною програмою освітнього компонента обов’язковими видами поточного контролю.
  • Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки.

    ЗК1
    Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права,прав і свобод людини і громадянина в Україні.
    ЗК2
    Здатність зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
    ЗК3
    Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
    ЗК4
    Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
    ЗК5
    Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
    ЗК6
    Здатність спілкуватися іноземною мовою.
    ЗК7
    Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
    ЗК8
    Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
    ЗК9
    Здатність до адаптації та дій в новій ситуації.
    ЗК10
    Здатність бути критичним і самокритичним.
    ЗК11
    Здатність приймати обґрунтовані рішення.
    ЗК12
    Навички міжособистісної взаємодії.
    ЗК13
    Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
    ЗК14
    Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів не доброчесності
    ЗК15
    Здатність аналізувати історико-культурні явища та процеси, розуміти їх зв’язки та проводити історичні паралелі

    СК1
    Здатність виявляти знання та розуміння проблем предметної області, основ функціонування сучасної економіки на мікро-, мезо-, макро- та міжнародному рівнях.
    СК2
    Здатність здійснювати професійну діяльність у відповідності з чинними нормативними та правовими актами.
    СК3
    Розуміння особливостей провідних наукових шкіл та напрямів економічної науки.
    СК4
    Здатність пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
    СК5
    Розуміння особливостей сучасної світової та національної економіки, їх інституційної структури, обґрунтування напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави.
    СК6
    Здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач.
    СК7
    Здатність застосовувати комп’ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення економічних завдань, аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів.
    СК8
    Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціально-трудових відносин.
    СК9
    Здатність прогнозувати на основі стандартних теоретичних та економетричних моделей соціально-економічні процеси.
    СК10
    Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів.
    СК11
    Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію.
    СК12
    Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
    СК13
    Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності.
    СК14
    Здатність поглиблено аналізувати проблеми і явища в одній або декількох професійних сферах з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків.
    СК15
    Здатність до впровадження та використання цифрових технологій для ефективного функціонування складних економічних об’єктів, процесів і систем.
    СК16
    Здатність використовувати інформаційне забезпечення економічних систем та реалізовувати ефективні рішення проблем цифрової економіки.
    СК17
    Здатність аналізувати та моделювати бізнес-процеси, методи оцінювання ризиків проектування інформаційних систем та прогнозних моделей розвитку економічних процесів й систем у цифровому просторі.
  • ПРН1
    Асоціювати себе як члена громадянського суспільства, наукової спільноти, визнавати верховенство права, зокрема у професійній діяльності, розуміти і вміти користуватися власними правами і свободами, виявляти повагу до прав і свобод інших осіб, зокрема, членів колективу./ Associate oneself as a member of civil society and the scientific community, recognize the supremacy of law, particularly in professional activities, understand and be able to exercise one’s own rights and freedoms, show respect for the rights and freedoms of others, including members of the staff.
    ПРН2
    Відтворювати моральні, культурні, наукові цінності, примножувати досягнення суспільства в соціально-економічній сфері, пропагувати ведення здорового способу життя./ Reproduce moral, cultural, and scientific values, contribute to the achievements of society in the socio-economic sphere, promote a healthy lifestyle.
    ПРН3
    Знати та використовувати економічну термінологію, пояснювати базові концепції мікро- та макроекономіки./ Know and use economic terminology, explain basic concepts of micro and macroeconomics.
    ПРН4
    Розуміти принципи економічної науки, особливості функціонування економічних систем./ Understand the principles of economic science, the features of the functioning of economic systems.
    ПРН5
    Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади)./ Apply analytical and methodological tools to justify proposals and make management decisions by various economic agents (individuals, households, enterprises, and state authorities).
    ПРН6
    Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності./ Use professional arguments to convey information, ideas, problems, and ways to solve them to experts and non-experts in the field of economic activity.
    ПРН7
    Пояснювати моделі соціально-економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки./ Explain models of socio-economic phenomena from the standpoint of fundamental principles and knowledge based on the understanding of the main directions of the development of economic science.
    ПРН8
    Застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач./ Apply appropriate economic and mathematical methods and models to solve economic problems.
    ПРН9
    Усвідомлювати основні особливості сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави./ Be aware of the main features of the modern world and national economies, institutional structures, directions of social, economic, and foreign policy of the state.
    ПРН10
    Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності./ Be able to analyse the functioning and development of economic entities, determine functional areas, calculate the corresponding indicators that characterize the effectiveness of their activities.
    ПРН11
    Вміти аналізувати процеси державного та ринкового регулювання соціально-економічних і трудових відносин./ Be able to analyze the processes of state and market regulation of socio-economic and labor relations.
    ПРН12
    Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати./ Applying acquired theoretical knowledge to solve practical tasks and meaningfully interpret the obtained results.
    ПРН13
    Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники./ Identify sources and understanding the methodology of determining and obtaining socio-economic data, collect and analyze necessary information, calculating economic and social indicators.
    ПРН14
    Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку./ Determine and plan opportunities for personal professional development.
    ПРН15
    Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку./ Determine and plan opportunities for personal professional development.
    ПРН16
    Вміти використовувати дані, надавати аргументацію, критично оцінювати логіку та формувати висновки з наукових та аналітичних текстів з економіки./ Being able to use data, provide arguments, critically evaluate logic, and draw conclusions from scientific and analytical texts in economics.
    ПРН17
    Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах з врахуванням ризиків та можливих соціально-економічних наслідків./ Perform interdisciplinary analysis of socio-economic phenomena and problems in one or several professional spheres, considering risks and possible socio-economic consequences.
    ПРН18
    Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність./ Use regulatory and legal acts that regulate professional activities.
    ПРН19
    Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів./ Use information and communication technologies to solve socio-economic tasks, prepare and present analytical reports.
    ПРН20
    Оволодіти навичками усної та письмової професійної комунікації державною та іноземною мовами./ Acquire skills in oral and written professional communication in both native and foreign languages.
    ПРН21
    Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів./ Be able to think abstractly, apply analysis and synthesis to identify key characteristics of economic systems at different levels, as well as the behavior of their subjects.
    ПРН22
    Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами, та у невизначених умовах./ Demonstrate flexibility and adaptability in new situations, working with new objects, and in uncertain conditions.
    ПРН23
    Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне, креативне, самокритичне мислення./ Show independent work skills, demonstrating critical, creative, and self-critical thinking.
    ПРН24
    Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей./ Demonstrate the ability to act socially responsibly and consciously based on ethical principles, appreciating and respecting cultural diversity and individual differences.
    ПРН25
    Впроваджувати та використовувати цифрові технології для ефективного функціонування складних економічних об’єктів, процесів і систем./ Implement and use digital technologies for the effective functioning of complex economic entities, processes, and systems.
    ПРН26
    Використовувати інформаційне забезпечення економічних систем та реалізовувати ефективні рішення проблем цифрової економіки./ Use the information support of economic systems and implement effective solutions to the problems of the digital economy.
    ПРН27
    Вміти аналізувати та моделювати бізнес-процеси, методи оцінювання ризиків проектування інформаційних систем та прогнозних моделей розвитку економічних процесів й систем у цифровому просторі./ Be able to analyze and model business processes, risk assessment methods for designing information systems, and forecasting models for the development of economic processes and systems in the digital sphere.
    ПРН28
    Знати та використовувати закономірності історико-культурних явищ та процесів в Україні, що відбувалися у минулому та відбуваються нині, вписуючи їх у європейський контент./ Know and apply the patterns of historical and cultural phenomena and processes in Ukraine, both past and present, integrating them into the European context.
    ПРН29
    Знати основи запобігання корупції, суспільної та академічної доброчесності на рівні, необхідному для формування нетерпимості до корупції та проявів не доброчесної поведінки серед здобувачів освіти./ Know the fundamentals of corruption prevention, social and academic integrity at a level necessary to foster intolerance toward corruption and unethical behavior among learners.
  • Всі науково-педагогічні працівники, які залучені до реалізації освітньої програми, відповідають освітній та/або професійній кваліфікації науково-педагогічних працівників відповідно до чинних Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності. Залучення до освітнього процесу провідних фахівців зі сфери аналітичних досліджень в економіці, відомих та успішних випускників кафедри, представників підприємств/організацій сфери економіки.

    Матеріально – технічне забезпечення Матеріально-технічне забезпечення програми відповідає ліцензійним вимогам щодо надання освітніх послуг у сфері вищої освіти і дозволяє організовувати та проводити заняття з усіх навчальних дисциплін на високому рівні. Для проведення лекційних занять використовуються мультимедійні проектори, навчальні аудиторії обладнані необхідною комп’ютерною технікою. Здобувачі вищої освіти, які цього потребують, забезпечені гуртожитком.

    Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом через Інтернет-середовище НУ «Запорізька політехніка»: офіційний сайт, систему дистанційного навчання НУ «Запорізька політехніка» (забезпечує самостійну та індивідуальну підготовку, контроль), Освітній портал, бібліотеку наукових праць. Бібліотека поєднує традиційні бібліотечні фонди, фонд електронних документів, технологічні комплекси, що забезпечують доступ до світових інформаційних ресурсів, зокрема до ресурсів Elsevier (SCOPUS), Web of Science. http://www.zntu.edu.ua/naukova-biblioteka Наявність доступу до мережі Інтернет та електронної пошти, керування WEB-ресурсами НУ «Запорізька політехніка». Забезпечення публічності інформації про освітні програми, ступені вищої освіти та кваліфікації; реалізація інформаційної політики НУ «Запорізька політехніка»; оприлюднення на офіційному сайті НУ «Запорізька політехніка» розкладу занять, а також всіх складових забезпечення освітнього процесу, які підлягають опублікуванню згідно з Законом України «Про вищу освіту». Офіційний веб-сайт, на якому розміщена основна інформація про діяльність університету https://zp.edu.ua/ . Сторінка на офіційному веб-сайті університету англійською мовою, на якій розміщена основна інформація про діяльність https://zp.edu.ua/national-university-zaporizhzhia-polytechnic Автоматизована система управління освітнім процесом https://portal.zp.edu.ua/ Матеріали навчально-методичного забезпечення освітньо-професійної програми викладені у системі дистанційного навчання на освітній платформі Moodle https://moodle.zp.edu.ua/
  • Національна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf ). Право на академічну мобільність реалізується на підставі договорів про співробітництво в галузі освіти та науки, освітніх і наукових програм та проєктів, договорів про співробітництво між НУ «Запорізька політехніка» та вітчизняними закладами вищої освіти (https://zp.edu.ua/partnery), а також може бути реалізоване співробітниками та здобувачами освіти НУ «Запорізька політехніка» з власної ініціативи, підтриманої адміністрацією НУ «Запорізька політехніка», на основі індивідуальних запрошень та інших процедур. Договір про співпрацю з Донецьким національним університетом імені Василя Стуса (https://zp.edu.ua/uploads/partnery/donnu.edu.ua/Dohovir_pro_spivpratsiu.pdf) та з Університетом митної справи та фінансів (https://zp.edu.ua/uploads/partnery/umsf.dp.ua/Dohovir_pro_spivpratsiu.pdf) з можливістю реалізації академічної мобільності учасників освітнього процесу.

    Міжнародна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf ). а також договорами про міжнародну кредитну мобільність Національного університету «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/akademichna-mobilnist

    На навчання приймаються іноземні громадяни на умовах контракту у відповідності до чинного законодавства України. Регламентовано Положенням про організацію набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства в Національному університеті «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf
  • Атестація здобувачів вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Цифрова економіка та електронний бізнес» спеціальності 051 «Економіка» першого (бакалаврського) рівня проводиться у формі атестаційного екзамену