Прикладне матеріалознавство/ APPLIED MATERIALS SCIENCE

Спеціальність
132 Матеріалознавство
Освітній ступінь
Бакалавр
Підрозділ
Інженерно-фізичний факультет
Випускова кафедра
Кафедра «Фізичне матеріалознавство»
Тип диплому та обсяг освітньої програми
Диплом бакалавра, одиничний Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття відповідного ступеня вищої освіти, строк навчання – на базі повної загальної середньої освіти становить 240 кредитів ЄКТС, термін навчання – 3 роки 10 місяців; – на базі ступеня «молодший бакалавр» (освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст») заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати кредити ЄКТС, отримані в межах попередньої освітньої програми підготовки молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста), обсягом не більше ніж 60 кредитів ЄКТС; – на основі ступеня «фаховий молодший бакалавр» заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати не більше ніж 60 кредитів ЄКТС, отриманих за попередньою освітньою програмою фахової передвищої освіти.
Кваліфікаційний рівень / цикл
Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти; за Національною рамкою кваліфікацій України – 6 рівень; за Qualifications Framework for the European Higher Education Area (QF-EHEA) – Bachelor’s degree (First cycle); за European Qualifications Framework (EQF-LLL) – Level 6
Кваліфікація в дипломі
бакалавр з матеріалознавства
Передумови вступу
Для здобуття освітнього рівня «бакалавр» можуть вступати особи, що здобули повну загальну середню освіту, а також освітній рівень не нижче ніж «молодший бакалавр» та освітньо-професійний ступінь «фаховий молодший бакалавр» (освітньо-кваліфікаційний рівень «молодший спеціаліст»).
Гарант осв. програми
Климов Олександр Володимирович

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку klimovo@zntu.edu.ua або заповнити онлайн-форму

Розгорнути все
  • Мета освітньо-професійної програми "Прикладне матеріалознавство" полягає у забезпеченні високоякісної підготовки фахівців, які володіють фундаментальними знаннями та практичними навичками в галузі матеріалознавства, здатні до інноваційної діяльності у сфері розробки, дослідження та впровадження новітніх матеріалів і технологій, спроможні надавати експертну підтримку промисловим підприємствам та сприяти технологічному розвитку Південно-Східного регіону України, демонструючи високий рівень професійної компетентності, національної свідомості та соціальної відповідальності. В професійному контексті – це підготовка фахівців матеріалознавців, які володіють сучасним інженерним мисленням; теоретичними знаннями і практичними навичками, необхідними для розв’язання спеціалізованих та практичних задач, пов'язаних з розробкою, застосуванням, виробництвом, обробкою й випробуванням металевих, неметалевих, порошкових та композиційних матеріалів та виробів на їх основі; знають основи технологічного проєктування та роботу обладнання. / The objective of the Educational and Professional Program "Applied Materials Science" is to provide high-quality training of specialists who possess fundamental knowledge and practical skills in materials science, capable of innovative activities in the development, research, and implementation of advanced materials and technologies, able to provide expert support to industrial enterprises and contribute to the technological development of the South-Eastern region of Ukraine, while demonstrating a high level of professional competence, national consciousness, and social responsibility. In the professional context, this program aims to train materials science specialists who possess modern engineering thinking; theoretical knowledge and practical skills necessary for solving specialized and practical problems related to the development, application, production, processing, and testing of metallic, non-metallic, powder, and composite materials and products based on them; and understand the fundamentals of technological design and equipment operation.
  • Об’єкт: явища та процеси, пов'язані з формуванням структури та властивостей металевих, неметалевих, композиційних та функціональних матеріалів, покриттів, технологіями їх виготовлення, обробки, експлуатації та атестації. Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних ефективно виконувати професійну діяльність, що передбачає розв'язання складних спеціалізованих та практичних задач, пов'язаних з розробкою, застосуванням, виробництвом, обробкою та випробуванням металевих, неметалевих, композиційних та функціональних матеріалів, покрить та виробів на їх основі, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов із застосуванням методів фізики, хімії та механічної інженерії. Теоретичний зміст предметної області: створення і застосування нових матеріалів, вплив умов отримання та різноманітних факторів (температура, тиск, зовнішнє середовище тощо) на їх структуру, фізико-хімічні, технологічні, експлуатаційні та інші властивості та характеристики, методи управління властивостями матеріалів на основі уявлень з теоретичної механіки, фізики та хімії твердого тіла, структурного аналізу, фазових перетворень, теплового впливу, легування, поверхневих та капілярних явищ при створенні матеріалів з необхідним комплексом експлуатаційних характеристик. Методи, методики та технології: методи аналізу, синтезу, наукового прогнозування, теоретичні та експериментальні методи та методики дослідження задач предметної області, зокрема математичного та фізичного моделювання, дослідження структури, фізичних, механічних, функціональних та технологічних властивостей матеріалів. Технології виготовлення, обробки, керування структурою та властивостями порошкових та композиційних матеріалів, покрить, виготовлення виробів з них. Сучасні методи та технології організаційного, інформаційного, правового забезпечення виробництва та наукових досліджень, обробки результатів випробувань, виробництва, діагностики та конструювання в галузі матеріалознавства. Інструменти та обладнання: засоби інформаційно-комунікаційних технологій та глобальних інформаційних ресурсів у виробничій, дослідницькій та педагогічній діяльності; обладнання для дослідження хімічного та фазового складу, структури, субструктури та напружено-деформованого стану, механічних, фізичних, технологічних та інших властивостей матеріалів; механічної, термічної, хіміко-термічної та інших видів обробки. Інструментальні засоби програмування зі спеціалізованим програмним забезпеченням для моделювання складу, структури та властивостей, процесів виготовлення та обробки матеріалів.

    Освітньо-професійна програма програма орієнтована на формування розуміння та здатності застосовувати сучасні методи і технології в галузі матеріалознавства, враховує специфіку роботи з обладнанням для проведення досліджень структури і властивостей різних груп матеріалів з використанням сучасних інформаційних технологій, обладнанням що призначено для різного роду обробки матеріалів.

    Особливістю освітньої програми є поєднання фундаментальної теоретичної підготовки з практичним досвідом у сфері прикладного матеріалознавства, що реалізується через тісну співпрацю з провідними підприємствами Запорізького регіону. Програма спирається на багаторічні традиції наукової школи «Матеріалознавство та термічна обробка», що забезпечує спадкоємність науково-практичного досвіду в підготовці фахівців. Унікальність програми полягає в її орієнтації на потреби авіабудівної, машинобудівної та металургійної галузей Південно-Східного регіону України. Здобувачі вищої освіти отримують практичні навички з дослідження, випробування та модифікації властивостей матеріалів, що відповідають актуальним потребам промисловості. Програма відзначається збалансованим поєднанням теоретичної та практичної підготовки (із залученням підприємств-партнерів), що дозволяє випускникам набути реального досвіду роботи ще під час навчання та підвищує їх конкурентоспроможність на ринку праці.
  • Фахівець здатний займати первинні посади (орієнтовні) до професійних назв робіт за Національним класифікатором України «Класифікатор професій ДК 003:2010» (затверджено і надано чинності наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327 (зі змінами)): 3111 Лаборанти та техніки, пов'язані з хімічними та фізичними дослідженнями 3115 Технічні фахівці - механіки

    Мають право продовжити навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти та набувати додаткові кваліфікації в системі освіти дорослих.
  • Основними підходами є студентоцентроване та проблемно-орієнтовне навчання, електронне навчання, самонавчання, і навчання на основі досліджень. Викладання проводиться у вигляді лекцій, практичних занять, лабораторних робіт, аудиторних або online консультацій, індивідуальних занять, самостійної та проектної роботи з використанням мультимедійного обладнання. Навчання критиці власної роботи, конструктивній критиці роботи інших, продуктивному використанню критичних зауважень з боку інших. Самостійна робота з інформацією у бібліотеці університету та використання ресурсів інтернету. Індивідуальні консультації викладачів університету, керівників і провідних спеціалістів підприємств будівельної галузі.

    Контрольні заходи включають: поточний контроль; поточний рубіжний контроль; модульний контроль; семестровий (підсумковий) контроль; державна атестація здобувачів вищої освіти. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється: за 100-бальною шкалою або за двобальною шкалою (зараховано – не зараховано). Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» за двобальною шкалою. Межею незадовільного навчання за результатами підсумкового контролю є оцінка нижче 60 балів за 100-бальною шкалою або оцінка «не зараховано» за двобальною шкалою. Отримання оцінки 60 балів та вище передбачає отримання позитивних оцінок за всіма визначеними навчальною програмою освітнього компонента обов’язковими видами поточного контролю.
  • Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми, пов’язані з розробкою, застосуванням, виробництвом та випробуванням металевих, неметалевих та композиційних матеріалів та виробів на їх основі, у професійній діяльності та у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів фізики, хімії та механічної інженерії і характеризується комплексністю та невизначеністю умов КІ.01

    ЗК1
    Здатність до системного мислення, аналізу та синтезу
    ЗК2
    Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
    ЗК3
    Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями
    ЗК4
    Здатність виявляти та вирішувати проблеми
    ЗК5
    Здатність приймати обґрунтовані рішення
    ЗК6
    Здатність до адаптації та дії в новій ситуації
    ЗК7
    Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій
    ЗК8
    Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово
    ЗК9
    Здатність спілкуватися іноземною мовою
    ЗК10
    Здатність працювати автономно
    ЗК11
    Здатність працювати в команді
    ЗК12
    Прагнення до збереження навколишнього середовища
    ЗК13
    Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні
    ЗК14
    Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя
    ЗК15
    Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності
    ЗК16
    Здатності міжособистісної взаємодії, здатність діяти по-громадянськи свідомо та соціально відповідально, розуміти та використовувати основні культурологічні поняття у повсякденному житті, порівнювати розвиток української культури з розвитком культур інших народів світу, зокрема культур Західної Європи, орієнтуватися в основних напрямках сучасної української культури, вміти дати їм об’єктивну оцінку та науково обґрунтовану характеристику, здатність змістовно і послідовно аналізувати основні культурні епохи, їх історико-культурні пам’ятки, а також володіти основними елементами культурного етикету та виявляти свою всебічну обізнаність в питаннях української культури.

    СК1
    Здатність застосовувати відповідні кількісні математичні, фізичні і технічні методи і комп’ютерне програмне забезпечення для вирішення інженерних матеріалознавчих завдань
    СК2
    Здатність продемонструвати розуміння проблем якості матеріалів та виробів
    СК3
    Здатність продемонструвати розуміння питань використання технічної літератури та інших джерел інформації в галузі матеріалознавства
    СК4
    Здатність працювати в групі над великими інженерними проектами у сфері матеріалознавства
    СК5
    Здатність застосовувати системний підхід до вирішення інженерних матеріалознавчих проблем
    СК6
    Здатність продемонструвати практичні інженерні навички
    СК7
    Здатність продемонструвати знання і розуміння наукових фактів, концепцій, теорій, принципів і методів, необхідних для підтримки діяльності в сфері матеріалознавства
    СК8
    Здатність застосовувати і інтегрувати знання і розуміння міждисциплінарного інженерного контексту і його основних принципів
    СК9
    Здатність застосовувати сучасні методи математичного та фізичного моделювання, дослідження структури, фізичних, механічних, функціональних та технологічних властивостей матеріалів для вирішення матеріалознавчих проблем
    СК10
    Здатність застосовувати навички роботи із випробувальним устаткуванням для вирішення матеріалознавчих завдань
    СК11
    Здатність організувати роботу відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці
    СК12
    Здатність виконувати дослідницькі роботи в галузі матеріалознавства, обробляти та аналізувати результати експериментів
    СК13
    Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні та комерційні міркування, що впливають на реалізацію технічних рішень
    СК14
    Здатність дотримуватися професійних і етичних стандартів
    СК15
    Здатність застосовувати знання технічних характеристик, умов роботи, для вибору контрольно-вимірювальних приладів
    СК16
    Здатність обґрунтовано здійснювати вибір матеріалів для конкретних умов експлуатації
    СК17
    Здатність обирати методики покращення комплексу технологічних і службових властивостей
    СК18
    Здатність застосовувати та демонструвати базові знання з фундаментальних розділів фізики твердого тіла, фазових рівноваг для розуміння процесів формування структури і властивостей матеріалів, прогнозування їх експлуатаційних характеристик та розробки новітніх технологій виробництва перспективних матеріалів.
  • ПРН1
    Володіти логікою та методологію наукового пізнання./Possess the logic and methodology of scientific inquiry.
    ПРН2
    Знати та вміти використовувати знання фундаментальних наук, що лежать в основі відповідної спеціалізації матеріалознавства, на рівні, необхідному для досягнення інших результатів освітньої програми./Know and be able to apply fundamental scientific knowledge underlying the relevant specialization in materials science at a level necessary to achieve other program learning outcomes.
    ПРН3
    Володіти засобами сучасних інформаційних та комунікаційних технологій для професійної діяльності./Utilize modern information and communication technologies in professional activities.
    ПРН4
    Передавати свої знання, рішення і підґрунтя їх прийняття фахівцям і неспеціалістам в ясній і однозначній формі./Convey knowledge, decisions, and their rationale to both specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner.
    ПРН5
    Визначати екологічно небезпечні та шкідливі фактори професійної діяльності шляхом попереднього аналізу та корегувати зміст діяльності з метою попередження негативного впливу на навколишнє середовище./Identify environmentally hazardous and harmful factors of professional activity through preliminary analysis and adjust activities to prevent negative environmental impacts.
    ПРН6
    Дотримуватися вимог галузевих нормативних документів./ Adhere to industry-specific regulatory documents.
    ПРН7
    Володіти навичками, які дозволяють продовжувати вчитися і оволодівати сучасними знаннями/ Possess skills that enable lifelong learning and acquisition of modern knowledge.
    ПРН8
    Уміти застосувати свої знання для вирішення проблем в новому або незнайомому середовищі/ Apply knowledge to solve problems in new or unfamiliar environments.
    ПРН9
    Уміти експериментувати та аналізувати дані./Conduct experiments and analyze data.
    ПРН10
    Уміти поєднувати теорію і практику для розв’язування завдань матеріалознавства./Integrate theory and practice in solving materials science problems.
    ПРН11
    Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами з професійних питань як усно, так і письмово./Communicate fluently in both the national and foreign languages on professional topics, both orally and in writing.
    ПРН12
    Знати інженерні дисципліни, що лежать в основі спеціальності, на рівні, необхідному для досягнення інших результатів програми, в тому числі мати певну обізнаність в їх останніх досягненнях./Have knowledge of engineering disciplines fundamental to the specialty at a level necessary to achieve other program outcomes, including awareness of their latest developments.
    ПРН13
    Розуміти будову металевих, неметалевих, композиційних та функціональних матеріалів та обирати оптимальні методи модифікації їх властивостей. Кваліфіковано вибирати матеріали для виробів різного призначення./Understand the structure of metallic, non-metallic, composite, and functional materials and select optimal methods for modifying their properties. Competently choose materials for various applications.
    ПРН14
    Використовувати у професійній діяльності експериментальні методи дослідження структурних, фізико-механічних, електрофізичних, магнітних, оптичних і технологічних властивостей матеріалів./Apply experimental research methods in professional activities to investigate the structural, physicomechanical, electrophysical, magnetic, optical, and technological properties of materials.
    ПРН15
    Знати та застосовувати у професійній діяльності принципи проектування нових матеріалів./Know and apply the principles of designing new materials in professional activities.
    ПРН16
    Знати і використовувати методи фізичного і математичного моделювання при створенні нових та удосконаленні існуючих матеріалів, технологій їх виготовлення./Utilize physical and mathematical modeling methods in the development and improvement of materials and their manufacturing technologies.
    ПРН17
    Здійснювати технологічне забезпечення виготовлення матеріалів та виробів з них./Provide technological support for the production of materials and products.
    ПРН18
    Виявляти, формулювати і вирішувати матеріалознавчі завдання відповідно до спеціальності; розуміти важливість нетехнічних (суспільство, здоров’я і безпека, охорона навколишнього середовища, економіка, промисловість) обмежень/Identify, formulate, and solve materials science problems within the specialty while understanding the significance of non-technical constraints (society, health and safety, environmental protection, economics, and industry).
    ПРН19
    Обирати і застосовувати придатні типові методи досліджень (аналітичні, розрахункові, моделювання, експериментальні); правильно інтерпретувати результати таких досліджень та робити висновки./ Select and apply appropriate standard research methods (analytical, computational, modeling, and experimental), correctly interpret research results, and draw conclusions.
    ПРН20
    Знаходити потрібну інформацію у літературі, консультуватися і використовувати наукові бази даних та інші відповідні джерела інформації з метою детального вивчення і дослідження інженерних питань відповідно до спеціалізації./ Find relevant information in literature, consult experts, and utilize scientific databases and other sources for in-depth study and research of engineering problems within the specialization.
    ПРН21
    Описувати послідовність підготовки та обчислювати економічну ефективність виробництва матеріалів та виробів з них./Describe the preparation sequence and calculate the economic efficiency of materials and product manufacturing.
    ПРН22
    Використовувати базові методи аналізу речовин, матеріалів та відповідних процесів з коректною інтерпретацією результатів./Apply basic analytical methods for substance, material, and process analysis with proper interpretation of results.
    ПРН23
    Володіти методами забезпечення та контролю якості матеріалів./Possess methods for ensuring and controlling material quality.
    ПРН24
    Знання технічних характеристик, умов роботи, застосування виробничого обладнання для обробки матеріалів та контрольно-вимірювальних приладів/ Understand the technical characteristics, operating conditions, and application of manufacturing equipment for material processing and control-measuring instruments.
    ПРН25
    Знання основних груп матеріалів та здатність обґрунтовано здійснювати їх вибір для конкретного використання/ Know the main material groups and be able to justify their selection for specific applications.
    ПРН26
    Знання основних технологій виготовлення, оброблення, випробування матеріалів та умов їх застосування/ Understand key manufacturing, processing, and testing technologies for materials and their conditions of application.
    ПРН27
    Знання принципів, методів та нормативної бази стандартизації, сертифікації й акредитації матеріалів та виробів з них/Know the principles, methods, and regulatory framework for standardization, certification, and accreditation of materials and products.
    ПРН28
    Здатність аналізувати та контролювати фізико-хімічні процеси у матеріалах, прогнозувати їх поведінку при міжфазній взаємодії та використовувати ці знання для оптимізації технологічних параметрів виробництва./Analyze and control physicochemical processes in materials, predict their behavior during interphase interactions, and apply this knowledge to optimize technological parameters of production.
    ПРН29
    Вміння використовувати залежність між будовою, структурою і властивостями металевих, неметалевих матеріалів, режимів їх термічної обробки для отримання необхідних показників якості виробів відповідно до умов експлуатації в будівельній, машинобудівній та аерокосмічній галузі./Utilize the relationship between the structure, properties, and processing regimes of metallic and non-metallic materials to achieve the required quality indicators for products in construction, mechanical engineering, and aerospace industries.
    ПРН30
    Знання і розуміння характеру можливих порушень базових технологічних процесів та причин відмов деталей машин та конструкцій в будівельній, машинобудівній та аерокосмічній галузі. / Understand and analyze potential failures in basic technological processes and the causes of part and structure failures in construction, mechanical engineering, and aerospace industries.
    ПРН31
    Володіння методами та основними принципами підвищення конструкційної міцності матеріалів і відповідно збільшення експлуатаційного ресурсу деталей машин та конструкцій./ Apply methods and principles to enhance the structural strength of materials and, consequently, increase the operational life of machine parts and structures.
    ПРН32
    Оволодіти культурологічним понятійно-категоріальним апаратом, розуміти сутність взаємозв’язків, виокремлювати основні закономірності формування та етапи розвитку національної та європейської культури від давнини до сучасності, розпізнавати імена видатних діячів духовної культури людства./Master the conceptual and categorical framework of cultural studies, understand the essence of interconnections, identify key patterns of formation and development stages of national and European culture from antiquity to the present, and recognize prominent figures in spiritual culture.
    ПРН33
    Демонструвати знання методів та навички практичного застосування методів експериментальних досліджень хімічних, фізичних, механічних, функціональних та технологічних властивостей матеріалів та виробів/Demonstrate knowledge and practical application of experimental research methods for studying the chemical, physical, mechanical, functional, and technological properties of materials and products.
  • Науково-педагогічні працівники, що забезпечують освітній процес за спеціальністю мають рівень наукової та професійної активності, який відповідає чинним Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності. При цьому понад 70 % викладачів, які забезпечують обов’язкові компоненти ОПП мають науковий ступень та вчене звання.

    Відповідно до технологічних вимог щодо матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності відповідного рівня вищої освіти згідно з чинними ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності. Навчання здійснюється у навчальних лабораторіях та комп’ютерному класі, дослідження (практика, дипломування) виконуються у наукових лабораторіях та із залученням обладнання підприємств. На кафедрі фізичного матеріалознавства нàявне обладнання для проведення досліджень як мікроструктури матеріалів так і їх механічних властивостей.

    Відповідно до технологічних вимог щодо навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітньої діяльності відповідного рівня вищої освіти згідно з чинними ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності. Бібліотека поєднує традиційні бібліотечні фонди (841880 прим.), фонд електронних документів (54828 назв.), технологічні комплекси, що забезпечують доступ до світових інформаційних ресурсів, зокрема до ресурсів Elsevier (SCOPUS), Web of Science. (http://www.zp.edu.ua/naukova-biblioteka). Доступ до до електронних публікацій та електронних версій документів наукового та навчально-методичного призначення, авторами яких є співробітники, аспіранти, докторанти та студенти Національного університету «Запорізька політехніка» відбувається через електроний інституційний репозитарій (https://eir.zp.edu.ua/home). Університет підключено до Української науково-освітньої телекомунікаційної мережі URAN. Розроблено навчально-методичне забезпечення: затверджені в установленому порядку навчальні плани, робочі програми з усіх навчальних дисциплін, програми практичної підготовки, методичні матеріали для підсумкової атестації здобувачів вищої освіти. Доступ до навчально-методичних матеріалів здійснюється через загальноуніверситетську платформу moodle.zp.edu.ua. В рамках цифрової трансформації освітнього процесу, впроваджено «Автоматизовану систему управління закладом освіти» (АСУ), яка забезпечує єдиний інформаційний простір для управління освітнім процесом (https://portal.zp.edu.ua/).
  • Національна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf) та договорами про співробітництво з партнерами – закладами вищої освіти України, а саме: 1. Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова; 2. Національний університет «Львівська політехніка»; 3. Національний ТУ «Дніпровська політехніка»; 4. Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

    Міжнародна академічна мобільність реалізується на підставі міжнародних договорів про співробітництво, міжнародних програм і проектів, договорів про співробітництво з іноземними закладами вищої освіти, а також може бути реалізована учасниками освітнього процесу з власної ініціативи, підтриманої адміністрацією академії на основі індивідуальних запрошень та інших механізмів. Основна міжнародна кредитна мобільність здійснюється згідно програм ERASMUS+ https://zp.edu.ua/akademichna-mobilnist https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf із закладами вищої освіти Європи, а саме: Католицький університет Льовена (Бельгія), Інститут прикладних наук та мистецтв м. Дортмунд (Німеччина), Університетський коледж Thomas More Mechelen-Antwerpen (Бельгія)

    Відповідно до чинного законодавства Університет має право здійснювати підготовку іноземних студентів. Навчання іноземних здобувачів вищої освіти регламентовано Положенням про організацію набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства в Національному університеті «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf
  • Атестація здобувачів вищої освіти проводиться у вигляді публічного захисту кваліфікаційної роботи

    Кваліфікаційна робота повинна демонструвати відповідність набутих інтегральної та спеціальних (фахових) компетентностей випускників Стандарту вищої освіти та вимогам освітньої програми. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації та фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена шляхом розміщення в репозиторії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснювати у відповідності до вимог чинного законодавства.