Льотна експлуатація повітряних суден

Спеціальність
272 Авіаційний транспорт
Освітній ступінь
Бакалавр
Підрозділ
Транспортний факультет
Випускова кафедра
Кафедра «Транспортні технології»
Тип диплому та обсяг освітньої програми
Диплом бакалавра, одиничний, кредитів ЄКТС – 240, термін навчання – 3 роки і 10 місяців. На основі ступеня молодшого бакалавра, фахового молодшого бакалавра, освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста – 180 кредитів ЄКТС, 2 роки та 10 місяців. Не більше ніж 60 кредитів ЄКТС перезараховується із освітньо-професійної програми молодшого бакалавра, фахового молодшого бакалавра, молодшого спеціаліста.
Кваліфікаційний рівень / цикл
за Національною рамкою кваліфікацій України – 6 рівень; за Qualifications Framework for the European Higher Education Area (QF-EHEA) – Bachelor’s degree (First cycle); за European Qualifications Framework (EQF-LLL) – Level 6
Кваліфікація в дипломі
бакалавр з авіаційного транспорту
Передумови вступу
Наявність повної загальної середньої освіти. Вимоги до вступу визначаються правилами прийому на ОПП освітнього рівня бакалавр.
Гарант осв. програми
Котов Олексій Боросивич

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку kab2611@ukr.net або заповнити онлайн-форму

Розгорнути все
  • Створення цілісної системи підготовки бакалаврів, що забезпечує здобуття теоретичних знань, практичних умінь і навичок (компетентностей), достатніх для успішного виконання професійних обов’язків у авіаційній сфері, у тому числі льотної експлуатації літальних апаратів. Підготовка високоосвічених та національно свідомих фахівців, здатних забезпечити інтелектуальну підтримку підприємств, установ та організацій Південно-Східного регіону в контексті практичної реалізації отриманих знань в науці, виробництві та бізнесі та розвиток України в цілому.
  • Предметна область Об'єкт вивчення - етапи життєвого циклу об’єктів авіаційного транспорту та пов’язані з ними процеси. Ціль навчання - підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми функціонування авіаційного транспорту. Теоретичний зміст предметної області - поняття, концепції, принципи розробки, виробництва, експлуатації, технічного обслуговування та ремонту об’єктів авіаційного транспорту. Методи, методики та технології - методи експериментального і теоретичного дослідження об’єктів і процесів на авіаційному транспорті. Інструменти та обладнання - пристрої та прилади для здійснення вимірювання фізичних величин та параметрів з метою отримання характеристик об’єктів авіаційного транспорту; натурні зразки або макети об’єктів авіаційного транспорту; нормативно-технічна документація та об’єкти авіаційного транспорту; спеціалізоване програмне забезпечення.

    Орієнтація освітньої програми Освітньо-професійна. Структура програми передбачає оволодіння концептуальними засадами дослідження, експлуатації, розв’язання актуальних задач авіаційного транспорту. Освітньо-професійна програма сфокусована на підготовці фахівців з фундаментальними знаннями та практичними навичками експлуатації гелікоптерів, безпілотних літальних комплексів та геліпортів (гелікоптерних майданчиків).

    Освітньо-професійна програма передбачає отримання поглиблених знань і умінь в сфері експлуатації гелікоптерів, безпілотних літальних комплексів та геліпортів (гелікоптерних майданчиків).
  • Бакалавр з транспортних технологій може виконувати професійну діяльність, пов’язану з експлуатацією літальних апаратів.

    Право продовження навчання на магістерському рівні / сьомому рівні Національної рамки кваліфікацій та другому циклі вищої освіти Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти.
  • Викладання та навчання Викладання здійснюється державною мовою. Освітній процес є студентоцентрованим та його організація ґрунтується на принципах: поваги до кожної людини, забезпечення її прав і свобод, зокрема права на освіту; неухильної відповідності Конституції України, чинному законодавству, що регламентує освітню діяльність; науковості, гуманізму, демократизму; ступеневості, наступності, нерозривності; органічної єдності навчальної, методичної, науково-дослідницької та виховної роботи; гуманізації освіти як невід'ємної складової суспільної діяльності; нерозривної єдності форм і змісту навчання та потреб професійної діяльності; неприйнятності втручання політичних партій, громадських і релігійних організацій. Освітній процес здійснюється за такими формами: навчальні заняття; самостійна робота; практична підготовка; контрольні заходи.

    Оцінювання Результати навчання здобувача у відповідності до «Положення про організацію освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» оцінюються за допомогою контрольних заходів, передбачених даною освітньою програмою та програмами освітніх компонентів: за 100-бальною шкалою (для іспитів, диференційованих заліків, курсових проєктів/робіт, звітів з практики) або за двобальною («зараховано» – «не зараховано») шкалою (для заліків). Методологія оцінювання результатів навчання за певними освітніми компонентами зазначається у робочих програмах та силабусах. Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» – за двобальною шкалою.
  • Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у професійній діяльності у сфері авіаційного транспорту або у процесі подальшого навчання із застосуванням положень, теорій та методів природничих, технічних, інформаційних та соціально-економічних наук, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

    ЗК1
    Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
    ЗК2
    Здатність спілкуватися іноземною мовою.
    ЗК3
    Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
    ЗК4
    Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
    ЗК5
    Здатність розробляти та управляти проектами.
    ЗК6
    Прагнення до збереження навколишнього середовища.
    ЗК7
    Здатність працювати автономно.
    ЗК8
    Здатність працювати в команді.
    ЗК9
    Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
    ЗК10
    Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
    ЗК11
    Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
    ЗК12
    Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності

    СК1
    Здатність дотримуватися у професійній діяльності вимог міжнародних та національних нормативно-правових документів в галузі авіаційного транспорту, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів авіаційного транспорту та їх систем.
    СК2
    Здатність аналізувати об’єкти авіаційного транспорту та їх складові, визначати вимоги до їх конструкції, параметрів та характеристик.
    СК3
    Здатність здійснювати експериментальні дослідження та вимірювання параметрів та характеристик об’єктів авіаційного транспорту, їх агрегатів, систем та елементів.
    СК4
    Здатність розробляти та впроваджувати технологічні процеси, технологічне устаткування і технологічне оснащення, засоби автоматизації та механізації при виробництві, експлуатації, ремонті та обслуговуванні об’єктів авіаційного транспорту, їх систем та елементів.
    СК5
    Здатність розробляти та впроваджувати у виробництво технологічні процеси будівництва, експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів авіаційного транспорту, їх систем, оформлювати відповідну документацію, інструкції, правила та методики.
    СК6
    Здатність розробляти з урахуванням безпечних умов використання, міцнісних, естетичних, ергономічних і економічних параметрів технічні завдання і технічні умови на проектування об’єктів авіаційного транспорту, його систем та окремих елементів; складати плани розміщення устаткування, технічного оснащення та організації робочих місць, розраховувати завантаження устаткування та показники якості продукції.
    СК7
    Здатність аналізувати технологічні процеси виробництва й ремонту об’єктів авіаційного транспорту.
    СК8
    Здатність організовувати експлуатацію об’єктів авіаційного транспорту, їх систем та елементів, з обґрунтуванням структури управління експлуатацією, технічного обслуговування та ремонту.
    СК9
    Здатність організовувати виробничу діяльність структурних підрозділів авіаційних підприємств та заводів, малих колективів виконавців (бригад, дільниць, цеху), щодо виробництва, експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів авіаційного транспорту, їх систем та елементів, включаючи обґрунтування технології виробничих процесів.
    СК10
    Здатність застосовувати методи та засоби технічних вимірювань, технічні регламенти, стандарти та інші нормативні документи при технічному діагностуванні об’єктів авіаційного транспорту, їх систем та елементів.
    СК11
    Здатність застосовувати сучасні програмні засоби для розробки проектно-конструкторської та технологічної документації зі створення, експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів авіаційного транспорту, їх систем та елементів.
    СК12
    Здатність організовувати дію системи звітності та обліку (управлінського, статистичного, технологічного) роботи об’єктів та систем авіаційного транспорту, здійснювати діловодство, документування та управління якістю згідно нормативно-правових актів, інструкцій та методик.
    СК13
    Здатність аналізувати техніко-економічні та експлуатаційні показники об’єктів авіаційного транспорту, їх систем та елементів з метою виявлення та усунення негативних чинників та підвищення ефективності виробничого процесу.
    СК14
    Здатність організовувати власну роботу, роботу підлеглих та підпорядкованих підрозділів відповідно до вимог охорони праці, техніки безпеки та протипожежної безпеки на об’єктах авіаційного транспорту при їх побудові, виробництві, експлуатації, технічному обслуговуванні та ремонті.
    СК15
    Здатність організовувати ти виконувати взаємодію між задіяними підрозділами та службами з експлуатації засобів авіаційного транспорту та наземного забезпечення польотів авіації відповідно до встановлених технічних регламентів.
    СК16
    Здатність враховувати метеорологічні, кліматичні, сейсмічні та інші природні фактори при проектуванні, експлуатації, технічному обслуговуванні та ремонті об’єктів авіаційного транспорту.

    СК17
    Здатність визначення придатності ділянок та інфраструктури для використання їх у якості гелікоптерних майданчиків (у т.ч. для безпілотних літальних апаратів), організація їх утримання у функціональному стані. Здатність створення та удосконалення мережі геліпортів та гелікоптерних майданчиків з метою оптимізації маршрутів переміщення гелікоптерів (у т.ч. безпілотних літальних апаратів).
  • РН1
    Здійснювати професійну діяльність у соціальній взаємодії основаній на гуманістичних і етичних засадах.
    РН2
    Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово.
    РН3
    Застосовувати сучасні інформаційні технології, технічну літературу, бази даних, інші ресурси та сучасні програмні засоби для розв’язання спеціалізованих складних задач авіаційного транспорту.
    РН4
    Використовувати принципи формування трудових ресурсів, виявляти резерви та забезпечувати ефективність праці співробітників авіаційного транспорту.
    РН5
    Дотримуватися норм спілкування у професійній взаємодії з колегами, керівництвом, ефективно працювати у команді.
    РН6
    Аналізувати і обґрунтовувати соціальну значущість професійної діяльності для сталого розвитку країни.
    РН7
    Використовувати інструменти демократичної правової держави в професійній та громадській діяльності.
    РН8
    Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності.
    РН9
    Аналізувати основні історичні етапи розвитку предметної області спеціальності.
    РН10
    Знати основні положення нормативно-правових та законодавчих актів України у сфері авіаційного транспорту, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів авіаційного транспорту, їх систем та елементів.
    РН11
    Аналізувати побудову і функціонування об’єктів авіаційного транспорту, їх систем, елементів, фактори, що впливають на їхні характеристики та параметри.
    РН12
    Визначати параметри об’єктів авіаційного транспорту, їх систем та елементів шляхом проведення вимірювального експерименту з оцінкою його результатів.
    РН13
    Знати основні технологічні операції, технологічне устаткування, технологічне оснащення, засоби автоматизації та механізації що використовуються в експлуатації, ремонті та обслуговуванні об’єктів авіаційного транспорту, їх систем та елементів.
    РН14
    Розробляти і впроваджувати у виробництво документацію щодо технологічних процесів будівництва, експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів авіаційного транспорту, їх систем та інших інструктивних вказівок, правил та методик.
    РН15
    Знати особливості та вміти розробляти технічні завдання і технічні умови на проектування об’єктів авіаційного транспорту, його систем та окремих елементів; складати плани розміщення устаткування, технічного оснащення та організації робочих місць, розраховувати завантаження устаткування та показники якості продукції.
    РН16
    Виконувати розрахунок основних характеристик та параметрів технологічних процесів виробництва й ремонту об’єктів авіаційного транспорту.
    РН17
    Розуміти і вдосконалювати структуру управління експлуатацією, технічного обслуговування та ремонту об’єктів авіаційного транспорту, його систем та окремих елементів.
    РН18
    Знати призначення, специфіку та вміти аналізувати роботу структурних підрозділів авіаційних підприємств та заводів, малих колективів виконавців (бригад, дільниць, цеху), щодо виробництва, експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів авіаційного транспорту, їх систем та елементів.
    РН19
    Здійснювати технічне діагностування об’єктів авіаційного транспорту, їх систем та елементів, використовуючи ефективні засоби, відповідні технічні регламенти, стандарти та інші нормативні документи.
    РН20
    Розробляти проектно-конструкторську та технологічну документацію зі створення, експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів авіаційного транспорту, їх систем та елементів використовуючи спеціалізовані сучасні програмні засоби.
    РН21
    Знати та розраховувати основні показники звітності та обліку (управлінського, статистичного, бухгалтерського та фінансового) підприємства під час експлуатації та ремонту об’єктів та систем авіаційного транспорту.
    РН22
    Розрахувати техніко-економічні та експлуатаційні показники об’єктів авіаційного транспорту, їх систем та елементів.
    РН23
    Знати основні вимоги охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки та санітарно-гігієнічного режиму при здійсненні професійної діяльності.
    РН24
    Вміти організовувати взаємодію між службами та підрозділами з експлуатації літальних апаратів та наземного забезпечення польотів авіації в процесі виробничо-технологічної діяльності об’єктів авіаційного транспорту, приймати в ній безпосередню участь.
    РН25
    Знати необхідні положення авіаційної метеорології та транспортної географії, вміти їх використовувати при проектуванні, експлуатації, технічному обслуговуванні та ремонті об’єктів авіаційного транспорту.

    РН26
    Вміти визначати відповідність та придатність ділянок та інфраструктури для використання їх у якості гелікоптерних майданчиків (у т.ч. для безпілотних літальних апаратів), організовувати їх утримання у функціональному стані. Вміти створювати та удосконалювати мережу геліпортів та гелікоптерних майданчиків з метою оптимізації маршрутів переміщення гелікоптерів (у т.ч. безпілотних літальних апаратів).
  • У викладанні навчальних дисциплін беруть участь доктори наук, професори, кандидати наук, доценти, викладачі, фахівці даної галузі знань, які мають стаж практичної, науково-педагогічної роботи тощо.

    Матеріально-технічне забезпечення Відповідно до технологічних вимог чинних Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності. До загальної інфраструктури університету входять: - навчальні корпуси з лекційними, спеціалізованими та предметними аудиторіями, комп’ютерними класами та лабораторіями; - пункти харчування; - фізкультурно-оздоровчий комплекс; - гуртожитки; - бібліотека з читальними залами, електронна бібліотека та репозитарій; - медичний пункт; - актова зала; - точки бездротового доступу до мережі Інтернет у навчальних корпусах та гуртожитках; - мультимедійне обладнання у аудиторіях. Освітній процес за освітньою програмою здійснюється в аудиторіях, лабораторіях та комп’ютерних класах, які обладнані мультимедійними засобами навчання, оснащені ліцензійним програмним забезпеченням.

    Основними джерелами інформаційного забезпечення є методичний фонд кафедр, цифровий інституційний репозитарій, бібліотека університету з її фондами та електронні засоби інформації. На території університету надається безкоштовний доступ до мережі Internet.
  • Регламентується Постановою КМУ №579 «Про затвердження Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність» від 12 серпня 2015 року та Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhennia_pro_ak ademichnu_mobilnist.pdf).

    Міжнародна кредитна мобільність Регламентується «Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zntu.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhennia_pro_a kademichnu_mobilnist.pdf), а також на основі двосторонніх угод між Національним університетом «Запорізька політехніка» та іноземними закладами вищої освіти, іноземними організаціями та підприємствами. В університеті діє програма ERASMUS+ на основі двосторонніх договорів між НУ «Запорізька політехніка» та навчальними закладами країн-партнерів.

    Можливе після вивчення іноземними здобувачами української мови.
  • Атестація випускників освітньої програми «Експлуатація літальних апаратів» спеціальності 272 «Авіаційний транспорт» спеціалізації «Льотна експлуатація повітряних суден» здійснюється у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту та завершується видачею документу встановленого зразка про присудження ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації бакалавр з авіаційного транспорту.