Архітектура та містобудування / ARCHITECTURE AND URBAN PLANNING

Спеціальність
191 Архітектура та містобудування
Освітній ступінь
Бакалавр
Підрозділ
Факультет будівництва, архітектури та дизайну
Випускова кафедра
Кафедра «Дизайн»
Тип диплому та обсяг освітньої програми
Тип диплому Диплом бакалавра, одиничний Обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття відповідного ступеня вищої освіти, строк навчання – на базі повної загальної середньої освіти становить 240 кредитів ЄКТС, термін навчання – 3 роки 10 місяців; – на базі ступеня «молодший бакалавр» (освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст») заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати кредити ЄКТС, отримані в межах попередньої освітньої програми підготовки молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста), обсягом не більше ніж 120 кредитів ЄКТС; - на основі ступеня «фаховий молодший бакалавр» заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати не більше ніж 60 кредитів ЄКТС, отриманих за попередньою освітньою програмою.
Кваліфікаційний рівень / цикл
Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти; за Національною рамкою кваліфікацій України – 6 рівень; за Qualifications Framework for the European Higher Education Area (QF- EHEA) – Bachelor’s degree (First cycle); за European Qualifications Framework (EQF-LLL) – Level 6
Кваліфікація в дипломі
Бакалавр архітектури та містобудування
Передумови вступу
– повна загальна середня освіта (профільна загальна середня освіта);
Гарант осв. програми
Криворучко Юрій Іванович

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку kafedra_designer@zntu.edu.ua або заповнити онлайн-форму

Розгорнути все
  • Мета освітньої програми полягає в підготовціархітекторів, які досконало володіють спеціальнимизнаннями у сфері архітектури та містобудування, здатнихвирішувати практичні питання у сфері архітектури тамістобудування на основі комплексу методівархітектурного проектування; які володіютьінноваційними комп’ютерними технологіями, знаннями йуміннями для розв’язування проектних завдань у сферіархітектури та містобудування. Формування креативноїособистості та підготовка фахівця, здатного просторовоуявляти і наочно відображати творчі рішення типових,оригінальних і перспективних завдань та проблемкомплексного характеру в ґалузі архітектури тамістобудування з розробкою відповідної проєктно-конструкторської та містобудівної документації. Забезпечення якісної, доступної сучасної вищої освіти завдяки знанням та досвіду викладачів, підготовку фахівців, які здатні реалізувати отримані знання в ґалузі архітектури та містобудування, задоволення потреб суспільства та держави в сучасній якісній освіті для підвищення людського капіталу, якості життя та розвитку індустріальних регіонів України, враховуючи європейський досвід розвитку спеціальності та адаптацію до місцевих реалій за рахунок структури освітньої програми. / The purpose of the educational program is to prepare architects who have a thorough knowledge of special knowledge in the field of architecture and urban planning, who are able to solve practical issues in the field of architecture and urban planning based on a set of architectural design methods; who have innovative computer technologies, knowledge and skills to solve design problems in the field of architecture and urban planning. Formation of a creative personality and training of a specialist capable of spatially imagining and visually displaying creative solutions to typical, original and promising tasks and problems of a complex nature in the field of architecture and urban planning with the development of appropriate design and urban planning documentation. Providing high-quality, accessible modern higher education through the knowledge and experience of teachers, training specialists who are able to implement the knowledge gained in the field of architecture and urban planning, meeting the needs of society and the state in modern quality education to improve human capital, quality of life and development of industrial regions of Ukraine, taking into account the European experience of the specialty and adaptation to local realities through the structure of the educational program.
  • Об’єкти вивчення та діяльності: - будинки і споруди житлово-цивільного, комунального, промислового та іншого призначення; їх інтер’єри та обладнання; архітектурно- містобудівні комплекси; об'єкти благоустрою, садово- паркової та ландшафтної архітектури, монументального і декоративно- прикладного мистецтва; території (частини територій) адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів; реконструкція та реставрація об’єктів архітектури та містобудування, а також діяльність щодо їх створення. Цілі навчання: - підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми у сферах містобудування та архітектури. Теоретичний зміст предметної області: поняття та принципи архітектурно-містобудівної діяльності; основи теорії та історії архітектури, містобудування, мистецтва; теоретичні основи архітектурного проєктування; основи конструктивного, інженерного, технологічного розділів архітектурно- містобудівних проєктів. Методи, засоби та технології: - методи та технології архітектурно-містобудівного проєктування; методи логічного, графічного, комп’ютерного моделювання об’єктів архітектури та містобудування; макетування; технології натурних обстежень об’єктів архітектури та містобудування, засоби архітектурно-будівельного контролю, а також авторського, технічного нагляду. Інструменти та обладнання: - матеріали та обладнання для розроблення архітектурно– містобудівної документації, комп’ютерні програмні комплекси, вимірювальне та діагностичне обладнання для натурних обстежень.

    Освітньо-професійна програма орієнтована на отримання теоретичних знань та практичних навичок у галузі архітектурно- містобудівного проєктування. Нормативні та вибіркові дисципліни, включені в програму, орієнтовані на сучасні напрями і вимоги в архітектурно-містобудівному проєктуванні, що надає можливості для подальшої професійної діяльності здобувача.

    Програма базується на широкому діапазоні курсів, що поєднують художні, творчі, інженерно-технологічні соціально- економічні сфери знання. Програма орієнтована на баланс між теоретичними знаннями та практичним досвідом здобувача освіти, що дає критичне розуміння взаємодії різних дисциплін у процесах планування та будівництва. Освітньо-професійна програма спрямована на досягнення провідних цілей архітектурної освіти: - підготовка компетентних, творчих, критичномислячих, етично орієнтованих фахових проєктувальників у галузі архітектури та містобудування; - підготовка фахівців в ґалузі архітектури та містобудування, які орієнтовані на сучасні тенденції проєктування та реалізації архітектурно-містобудівних об’єктів
  • Бакалавр архітектури та містобудування може працювати в проєктних, наукових організаціях, у підрозділах з питань архітектури та містобудування в органах влади та місцевого самоврядування (відповідно до кваліфікаційних вимог), громадських організаціях архітектурно-містобудівного спрямування тощо на таких посадах відповідно до Національного класифікатора України ДК 003:2010 «Класифікатор професій»: • 3112 Технік з архітектурного проектування • 3112 Технік-проектувальник

    Мають право продовжити навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти та/або набувати додаткові кваліфікації в системі післядипломної освіти.
  • - Проведення лекційних, практичних та лабораторних занять, тренінгів; організація майстер-класів, круглих столів, наукових конференцій та семінарів; залучення студентів до участі в проєктних роботах, конкурсах, олімпіадах та науково-дослідних заходах. - Залучення до проведення занять кваліфікованих фахівців-практиків. - Заняття переважно відбуваються в малих групах із предметними дискусіями. - Написання та захист кваліфікаційної роботи, яка презентується та обговорюється за участі викладачів, практиків, студентів. - Застосовуються інноваційні технології дистанційного навчання з використанням онлайн-платформ для проведення занять.

    Оцінювання результатів навчання студентів здійснюється під час проведення контрольних заходів. Контрольні заходи передбачають поточний і підсумковий контроль. Завданням поточного контролю є перевірка розуміння і засвоєння навичок виконання графічних та розрахунково-графічних завдань, у аудиторії або під час самостійної роботи; підготовка і захист рефератів; захист графічних та розрахунково-графічних робіт. Для з Підсумковий контроль проводиться з метою оцінки результатів навчання на відповідному освітньому рівні або на окремих його завершальних етапах. Підсумковий контроль включає семестровий контроль та атестацію студента. Семестровий контроль проводиться у формі семестрового екзамену або диференційованого заліку з конкретної навчальної дисципліни в обсязі навчального матеріалу, визначеного навчальною програмою у терміни, встановлені навчальним планом. Для здійснення контролю залишкових знань щосеместрово проводяться ККР. Навчальні дисципліни, з яких заплановано проведення ККР та РКР, та терміни проведення контрольних заходів визначаються робочим навчальним планом. Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за 100-бальною шкалою або за двобальною шкалою (зараховано-незараховано). Форми контролю: поточний, рубіжний та підсумковий. Засоби оцінювання: екзамени, заліки, курсові проєкти, звіт з переддипломної практики. Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів. Підсумкова атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи
  • Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, та засобів суміжних наук.

    ЗК1
    Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
    ЗК2
    Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
    ЗК3
    Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
    ЗК4
    Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
    ЗК5
    Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
    ЗК6
    Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
    ЗК7
    Здатність приймати обґрунтовані рішення.
    ЗК8
    Навички міжособистісної взаємодії.
    ЗК9
    Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
    ЗК10
    Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
    ЗК11
    Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.

    СК1
    Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування.
    СК2
    Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних, технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
    СК3
    Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн.
    СК4
    Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
    СК5
    Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно- містобудівних умов архітектурного проєктування.
    СК6
    Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно- містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні.
    СК7
    Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
    СК8
    Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
    СК9
    Здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів.
    СК11
    Здатність до ефективної роботи в колективі, а також до співпраці з клієнтами, постачальниками, іншими партнерами та громадськістю при розробленні, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів.
    СК12
    Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
    СК13
    Здатність до розробки архітектурно- містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних і енерго- зберігаючих, техніко-економічних вимог і розрахунків.
    СК14
    Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів містобудування, архітектури та будівництва.
    СК15
    Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно- містобудівних проєктів.
    СК16
    Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування.
    СК17
    Усвідомлення теоретичних основ місто- будування та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач.
    СК18
    Усвідомлення теоретичних основ архітектури будівель і споруд, основ реконструкції, реставрації архітектурних об’єктів та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач.
    СК19
    Здатність застосовувати теоретичні основи дизайну архітектурного середовища для розв’язання складних спеціалізованих задач.
    СК20
    Здатність застосовувати теоретичні основи ландшафтної архітектури для розв’язання складних спеціалізованих задач.
    СК10
    Здатність до участі в підготовці архітектурно-планувальних завдань на проєктування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно- середовищних і ландшафтних проєктів

    СК21
    Здатність вільно оперувати спеціальною термінологією українською та іноземною мовою для розв’язання професійних завдань.
    СК22
    Усвідомлення принципів здорового способу життя, користі активного здорового способу життя, як фундаментальної потреби людини, реалізації її природного потенціалу; як ресурсу, процесу і результату задоволення фізичних, психічних і соціальних потреб кожної людини, що проявляється в здатності зберігати й покращувати природне місце існування, збільшувати тривалість і покращувати якість життя завдяки можливості контролю та керування факторами, що їх зумовлюють.
    СК23
    Здатність до системного аналізу і оцінки природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування при проведенні натурного обстеження, обмірних і геодезичних робіт.
    СК24
    Володіння теоретичними положеннями архітектурної ергономіки як діяльності, орієнтованої на оптимізацію архітектурного (предметного) середовища, як складової екологічної системи "населення - середовище", практичними навичками застосування положень ергономічного підходу до формування комфортного рівня архітектурного середовища.
    СК25
    Знання теоретичних основ інженерного благоустрою міських територій, заходів інженерної підготовки територій; вміння вирішувати питання вертикального планування міських вулиць, доріг, промислових і сельбищних утворень, міських парків, садів та інших елементів міста.
  • ПРН1
    Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово./ Communicate fluently on professional issues in the state and foreign languages orally and in writing.
    ПРН2
    Знати основні засади та принципи архітектурно- містобудівної діяльності./ Know the basic principles and principles of architectural and urban planning activities.
    ПРН3
    Застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування./ Apply theories and methods of physical, mathematical, natural, technical and human sciences to solve complex specialized problems of architecture and urban planning.
    ПРН4
    Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. / Evaluate the factors and requirements that determine the prerequisites for architectural and urban design.
    ПРН5
    Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно- містобудівних, архітектурно-середовищних ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування./Apply the basic theories of design, reconstruction and restoration of architectural and urban planning, architectural and environmental landscape objects, modern methods and technologies, international and domestic experience to solve complex specialized problems of architecture and urban planning.
    ПРН6
    Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень./ Collect, analyze, and evaluate information from various sources necessary to make informed design, architectural, and urban planning decisions.
    ПРН7
    Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування./ Apply software tools, IT technologies and Internet resources to solve complex specialized problems of architecture and urban planning.
    ПРН8
    Знати нормативну базу архітектурно- містобудівного проєктування./ Know the normative basis of architectural and urban planning design.
    ПРН9
    Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів./ Develop projects, carry out pre-project analysis in the process of architectural and urban design, taking into account the goals, resource constraints, social, ethical and legislative aspects.
    ПРН10
    Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно- містобудівному проєктуванні./ Apply modern means and methods of engineering, artistic and computer graphics used in architectural and urban planning design.
    ПРН11
    Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно- містобудівному проєктуванні./ Apply artistic and compositional principles in architectural and urban planning in architectural and urban planning design.
    ПРН12
    Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища./ Apply modern theoretical, methodological and typological approaches to solving problems of formation and development of the architectural, urban and landscape environment.
    ПРН13
    Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів./ Apply software tools, IT technologies and intLearning Objectives 13. Identify, analyze and evaluate the needs and requirements of clients and partners, find effective joint solutions to architectural and urban planning projects.
    ПРН14
    Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів./ Choose rational architectural solutions based on the analysis of the effectiveness of structural, engineering and technical systems, building materials and products, decorative and finishing materials.
    ПРН15
    Забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, економічних, безпекових нормативних вимог в архітектурно-містобудівному проєктуванні./ Ensure compliance with sanitary, hygienic, engineering, technical, economic, safety and regulatory requirements in architectural and urban planning design.
    ПРН16
    Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури/ Understand the socio-economic, environmental, ethical and aesthetic consequences of proposed solutions in urban planning and architecture
    ПРН17
    Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів./ Apply energy efficient and other innovative technologies in the design of architectural objects.
    ПРН18
    Знати особливості участі в архітектурно- містобудівному конкурсному проєктуванні. / Know the features of participation in architectural and urban design competition.
    ПРН19
    Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно- містобудівного і ландшафтного середовища./ Organize presentations and discussions of architectural, urban and landscape environment projects.

    ПРН20
    Знати і використовувати основні культурологічні поняття у повсякденному житті; змістовно і послідовно аналізувати основні культурні епохи, їх історико-культурні пам’ятки; аналізувати закономірності розвитку світової культури та особливості їх прояву/відображення в українській культурі; застосовувати культурологічні знання для визначення особистої орієнтації в культурному просторі./ Know and use basic cultural concepts in everyday life; analyze the main cultural epochs, their historical and cultural monuments in a meaningful and consistent manner; analyze the patterns of development of world culture and the peculiarities of their manifestation/reflection in Ukrainian culture; apply cultural knowledge to determine personal orientation in the cultural space.
    ПРН21
    Здатність аналізувати історичні документи та історико-географічні тексти з різних періодів, інтерпретувати та контекстуалізувати їх правильно в курсовій роботі, письмових звітах та результуючій бакалаврській роботі; визначати етапи і напрями історичного розвитку класичних і сучасних художніх стилів в архітектурно-містобудівному, дизайнерському і садово-парковому мистецтві./ Ability to analyze historical documents and historical and geographical texts from different periods, interpret and contextualize them correctly in professional activities; determine the stages and directions of historical development of classical and modern artistic styles in architectural, urban planning, design and landscape art.
    ПРН22
    Володіти методами художньо-композиційного, образного мислення в ландшафтному проектуванні та прогнозуванні./ Master the methods of artistic, compositional, figurative thinking in landscape design and forecasting.
    ПРН23
    Розробляти комплексні архітектурно-містобудівні проекти нового будівництва і проекти реконструкції та реставрації існуючих об’єктів, використовувати результати творчого спілкування з фахівцями суміжних спеціальностей, в розробці комплексних архітектурно-містобудівних проектів./ Develop complex architectural and urban planning projects for new construction and projects for the reconstruction and restoration of existing facilities, use the results of creative communication with specialists in related fields in the development of complex architectural and urban planning projects.
    ПРН24
    Володіння навичками збереження та зміцнення здоров’я, дбайливого ставлення до особистого та суспільного здоров’я, використання сукупності принципів, прийомів, методів, які, доповнюючи педагогічні технології навчання та виховання, наповнюють їх ознаками здоров’я. / Possession of skills of preserving and strengthening health, careful attitude to personal and public health, use of a set of principles, techniques, methods that, complementing pedagogical technologies of teaching and upbringing, fill them with signs of health.
    ПРН25
    Створювати складні пластичні форми будівель і споруд методами архітектурного рисунку та композиції/ Create complex plastic forms of buildings and structures using methods of architectural drawing and composition
  • Провадження освітньої діяльності в рамках реалізації освітньої програми забезпечується науково-педагогічними (педагогічними) працівниками, необхідними для реалізації освітніх компонентів, відповідно до чинних Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності. Частка науково-педагогічних (педагогічних) працівників, які мають науковий ступінь та/або вчене звання, працюють у НУ «Запорізька політехніка» за основним місцем роботи та викладають на освітній програмі «Архітектура та містобудування» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, становить 55,6 %. Науково-педагогічні працівники, які реалізують освітню складову є активними й визнаними вченими, в переважній більшості мають наукові ступені і вчені звання, публікують праці у вітчизняних і зарубіжних наукових виданнях, мають підтверджений рівень наукової і професійної активності. відповідну професійну компетентність і досвід за профілем дисциплін, у викладанні яких вони задіяні. Інформація про склад і діяльність кафедри, що забезпечує підготовку магістрів з дизайну міститься на сайті університету на сторінці кафедри дизайну: https://zp.edu.ua/vykladachi- ta-spivrobitnyky-kafedry-dyzaynu Для проведення консультацій та відкритих занять запрошуються провідні фахівці з архітектури та містобудування, керівники та представники архітектурних майстерень, спілки архітекторів та палати архітекторів Запоріжжя та Запорізької області. Для головування у ЕК запрошуються висококваліфіковані спеціалісти з архітектури та містобудування.

    Навчальні, побутові, спортивні приміщення, де проходять заняття, відповідають санітарним нормам і правилам, державним будівельним нормам України. У наявності: навчальні приміщення, комп’ютерні класи, бібліотека, читальні зали, точки бездротового доступу до мережі Інтернет, спортивний комплекс, гуртожитки, їдальні, санаторій-профілакторій, бази відпочинку та ін. Навчальні аудиторії кафедри дизайну оснащені мультимедійним обладнанням для проведення лекційних занять та пристосовані до роботи із комп’ютерами для виконання практичних завдань. У навчальних комп’ютерних класах кафедри дизайну встановлено спеціалізовані програмні засоби для забезпечення діяльності за спеціальністю 191 «Архітектура та містобудування».

    Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом через Internet-представництво НУ«Запорізька політехніка»: - офіційний сайт (https://zp.edu.ua/), - системи дистанційного навчання Moodle, яка забезпечує доступ до навчальних матеріалів з дисциплін освітньої програми, тестових завдань, відеоматеріалів та інших інформаційних складових навчального процесу (https://moodle.zp.edu.ua/), - оприлюднення на офіційному освітньому порталі НУ «Запорізька політехніка» розкладу занять (https://portal.zp.edu.ua/ ), - бібліотеку наукових праць (https://zp.edu.ua/naukova-biblioteka ), - необмежений доступ до мережі Internet. Розроблено навчально- методичне забезпечення: затверджені в установленому порядку навчальні плани, робочі програми з усіх навчальних дисциплін, програми практичної підготовки, методичні матеріали для проведення підсумкової атестації здобувачів вищої освіти. - вільний доступ до цифрового інституційного репозитарію НУ “Запорізька політехніка” Доступ до навчально-методичних матеріалів здійснюється через загальноуніверситетську, централізовану платформу https://moodle.zp.edu.ua/. Методичний матеріал за освітньою програмою періодично оновлюється та адаптується з урахуванням цілей освітньої програми та сучасних тенденцій розвитку галузі. Університет має доступ до волоконно-оптичної мережі «Уран», що забезпечує оперативний доступ до інформації, обмін, її розповсюдження, накопичення та обробку для проведення наукових досліджень, дистанційного навчання, функціонування електронних бібліотек, проведення телеконференцій, реалізації дистанційних методів моніторингу, тощо. Забезпечення ефективної системи запобігання та виявлення академічного плагіату у наукових працях працівників НУ «Запорізька політехніка» і здобувачів вищої освіти, дотримання норм Етичного кодексу вченого України та інших процедур і заходів, що забезпечують виконання чинних Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладами освіти.
  • Згідно п.2.7 Положення про освітній процес в університеті (https://surl.li/peclbh), формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів забезпечується через: 1. Забезпечення права здобувачів на вибір навчальних дисциплін і формування індивідуальних навчальних планів у межах, визначених законодавством, (Положення про порядок вибору навчальних дисциплін здобувачами вищої освіти НУ “Запорізька політехніка” (https://surl.li/xxraay)). 2. Сприяння академічній мобільності здобувачів освіти (Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу НУ “Запорізька політехніка” (https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf). Студент, крім вивчення у ЗВО-партнері обов’язкових ОК, має право самостійного вибору додаткових ОК. 3. Визнання результатів попереднього навчання у межах, визначених стандартами вищої освіти. Здобувачам, що вступили на навчання на основі раніше здобутого рівня вищої чи фахової передвищої освіти можуть бути частково зараховані здобуті результати навчання і кредити ЄКТС в обсязі, що залежить від спеціальності попередньої освіти, але не більше 120 кредитів ЄКТС від програми підготовки молодшого бакалавра, 60 кредитів ЄКТС від фахового молодшого бакалавра. 4. Визнання результатів, здобутих через формальну та інформальну освіти https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N130_vid_16.05.22.pdf. 5. Вибір бази практики, тем курсових проєктів та випускних кваліфікаційних робіт - формуються індивідуальні навчальні плани.

    Згідно порядку реалізації права на академічну мобільність (https://docs.zp.edu.ua/wpcontent/uploads/2024/09/Poriadok_realizatsiyi_prava_na_akademichnu_mobilnist.pdf), результати навчання здобувачів, які беруть участь в програмі академічної мобільності в закладах-партнерах вищої освіти (в тому числі закордонних, див. Положення про реалізацію проєктів програм міжнародної співпраці та управління коштами грантів у Національному університеті "Запорізька політехніка" (https://docs.zp.edu.ua/wpcontent/uploads/2025/01/Pro_Pol_pro_realiz_proyektiv_prohram_mizhnar_spivpr_ta_upravl.pdf) взаємно визнаються, як і попередні результати навчання іноземців, біженців та інших осіб, які навчаються в «Запорізькій політехніці» за програмою академічної мобільності (Положення про відділ міжнародної діяльності та роботи з іноземними студентами (https://docs.zp.edu.ua/wp-content/uploads/2024/09/pol_pro_vmd_ta_ris.pdf)), що забезпечує спільний «Європейський простір у сфері вищої освіти» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_525#Text).

    Навчання іноземних студентів може здійснюватися згідно з вимогами чинного законодавства та вимогами Університету (https://zp.edu.ua/navchannya-inozemnih-studentiv-u-zntu) відповідно до діючого положення (https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf)
  • Атестація здобувачів вищої освіти за освітньо- професійною програмою «Архітектура та містобудування» спеціальності 191 «Архітектура та містобудування» проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи бакалавра (дипломного проєкта).

    Кваліфікаційна робота (дипломний проєкт) передбачає розв’язання складної спеціалізованої творчої задачі або практичної проблеми у сфері архітектури та містобудування, що характеризується комплексністю підходів із застосуванням теорій та методів архітектурно- містобудівного проєктування. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена у репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється у відповідності до вимог чинного законодавства. Кваліфікаційні роботи зберігаються в цифровому інституційному репозитарії НУ «Запорізька політехніка».