Регіональне управління/ regional administration

Спеціальність
281 Публічне управління та адміністрування
Освітній ступінь
Бакалавр
Підрозділ
Факультет економіки та управління
Випускова кафедра
Кафедра «Менеджмент та адміністрування»
Тип диплому та обсяг освітньої програми
Диплом бакалавра, одиничний – на базі повної загальної середньої освіти становить 240 кредитів ЄКТС, термін навчання – 3 роки 10 місяців; – на основі ступеня «фаховий молодший бакалавр», «молодший бакалавр» (освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст») заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати не більше ніж 60 кредитів ЄКТС, отриманих в межах попередньої освітньої програми підготовки фахового молодшого бакалавра, молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста); – мінімум 50% обсягу освітньої програми має бути спрямовано на забезпечення загальних та спеціальних (фахових) компетентностей за спеціальністю, визначених цим стандартом вищої освіти; – прийом на основі ступенів «молодший бакалавр», «фаховий молодший бакалавр» або освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» здійснюється за результатами зовнішнього незалежного оцінювання в порядку, визначеному законодавством.
Кваліфікаційний рівень / цикл
Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти; за Національною рамкою кваліфікацій України – 6 рівень; за Qualifications Framework for the European Higher Education Area (QF-EHEA) – Bachelor’s degree (First cycle); за European Qualifications Framework (EQF-LLL) – Level 6
Кваліфікація в дипломі
Бакалавр з публічного управління та адміністрування
Передумови вступу
повна загальна середня освіта, ступень молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста або фахового молодшого бакалавра).
Гарант осв. програми
Гудзь Петро Васильович

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку pitgudz@gmail.com або заповнити ###онлайн-форму###

Розгорнути все
  • Підготовка фахівців з публічного управління та адміністрування з активною громадянською позицією, здатних розв’язувати складні проблеми і завдання з питань управління регіональним розвитком шляхом формування лідерського потенціалу та умов розвитку особистості, ґрунтовних знань публічної сфери, проведення прикладних досліджень, експертиз й консультацій для інтелектуальної підтримки органів державної влади та самоврядування, публічних підприємств, установ і організацій. / Training of specialists in public management and administration with an active civic position, capable of solving complex problems and tasks in regional development management by forming leadership potential and conditions for personal development, thorough knowledge of the public sphere, conducting applied research, expertise and consultations for intellectual support of public authorities and self-government, public enterprises, institutions and organizations.
  • Об’єкти вивчення та/або діяльності: вся сфера публічного управління та адміністрування. Цілі навчання: підготовка фахівців з публічного управління та адміністрування, здатних розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері публічного управління та адміністрування на регіональному рівні. Теоретичний зміст предметної області: термінологія, наукові концепції (теорії) публічного управління та адміністрування, управління на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях, адміністрування у всіх сферах публічної діяльності. Методи, методики та технології наукового пізнання, управління та прийняття рішень, аналітичної обробки інформації, організаційно - економічного та правового забезпечення, цифровізації урядування. Інструменти та обладнання: інформаційно-аналітичні інструменти, системи підтримки прийняття управлінських рішень, спеціалізоване програмне забезпечення.

    Освітньо-професійна.

    Особливістю ОП є специфічна освітня траєкторія підготовки фахівців у сфері публічного управління та адміністрування на мезорівні з фокусуванням на регіональних практиках та діяльності органів публічної влади. ЗВО, окрім обов’язкових ПРН, визначених галузевим стандартом, набувають додаткових ПРН і компетентностей, які є актуальними та затребуваними публічними службовцями державного управління, місцевого самоврядування, а також організаціями громадянського суспільства. Програма дозволяє готувати фахівців, здатних організовувати професійну діяльність із дотриманням цінностей доброчесності, з активною громадянською позицією, здатних розв’язувати складні виклики у воєнний час та повоєнному етапі відбудови країни, вирішувати завдання антикризового адміністрування регіональним розвитком шляхом формування лідерського потенціалу, ґрунтовних знань публічної сфери, залученості до проведення прикладних досліджень, інтелектуальної підтримки органів державної влади та самоврядування, публічних підприємств, установ і організацій.
  • Фахівець може займати первинні посади відповідно до професійних назв робіт, які є складовими класифікаційних угруповань національного класифікатору України «Класифікатор професій» ДК 003:2010: 3435.1 Організатор діловодства (державні установи); 3436.1 Помічник керівника підприємства (установи, організації); 344 Державний інспектор

    Мають право продовжити навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти.
  • Студентоцентроване та проблемно-орієнтоване навчання, технології диференційованого навчання, технологія інтенсифікації та індивідуалізації навчання, технологія програмованого навчання, інформаційна технологія, технологія розвивального навчання, кредитно-трансферна система організації навчання, електронне навчання на базі платформи дистанційного навчання Moodle, самонавчання, навчання на основі участі у виконанні наукових досліджень, розробки проектів для організацій (територіальних громад, медичних установ). Викладання проводиться у вигляді: лекції, мультимедійні лекції, інтерактивні лекції, практичні заняття, самостійне навчання, консультації з викладачами, підготовка кваліфікаційної роботи бакалавра, ситуаційні завдання, індивідуальні і групові форми, тренінги. Самостійна робота здійснюється на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених у репозитарію НУ «Запорізька політехніка» та на платформі Moodle. Проведення консультацій викладачами здійснюється у формі особистісно-орієнтованої педагогічної взаємодії ЗВО для забезпечення індивідуальної траєкторії навчання та з метою набуття професійних компететностей.

    Форми контрольних заходів та критерії оцінювання здобувачів вищої освіти є чіткими, зрозумілими, дають можливість встановити досягнення здобувачем вищої освіти результатів навчання для окремого освітнього компонента та/або освітньої програми в цілому та оприлюднюються заздалегідь. Положення про організацію освітнього процесу Національного університету “Запорізька політехніка” https://zp.edu.ua/uploads/dept_nm/Nakaz_N405_vid_11.10.24.pdf Результати навчання здобувача оцінюються за допомогою контрольних заходів, передбачених освітньою програмою та програми освітніх компонентів за 100‐бальною шкалою або за двобальною шкалою (зараховано – не зараховано). Позитивними оцінками є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» за двобальною шкалою. Межею незадовільного навчання за результатами підсумкового контролю (незадовільною оцінкою) є оцінка нижче 60 балів за 100-бальною шкалою або оцінка «не зараховано» за двобальною шкалою. Отримання оцінки 60 балів та вище оцінка «зараховано» передбачає отримання позитивних оцінок за всіма визначеними програмою освітнього компонента обов’язковими видами поточного, проміжного контролю.
  • Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері публічного управління та адміністрування або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та наукових методів відповідної галузі і характеризується комплексністю та невизначеністю умов

    ЗК1
    Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями
    ЗК2
    Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні
    ЗК3
    Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя
    ЗК4
    Здатність бути критичним і самокритичним
    ЗК5
    Здатність до адаптації та дії в новій ситуації
    ЗК6
    Здатність працювати в команді
    ЗК7
    Здатність планувати та управляти часом
    ЗК8
    Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми
    ЗК9
    Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
    ЗК10
    Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово
    ЗК11
    Здатність спілкуватися іноземною мовою
    ЗК12
    Навички міжособистісної взаємодії
    ЗК13
    Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності)
    ЗК14
    Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.
    ЗК15
    Здатність до міжособистісної взаємодії, діяти по громадянські свідомо та соціально відповідально, розуміти та використовувати основні культурологічні поняття у повсякденному житті, порівнювати розвиток української культури з розвитком культур інших народів світу, зокрема культур Західної Європи, орієнтуватися в основних напрямках сучасної української культури, вміти дати їм об’єктивну оцінку та науково обґрунтовану характеристику, змістовно і послідовно аналізувати основні культурні епохи, їх історико-культурні пам’ятки, а також володіти основними елементами культурного етикету та виявляти свою всебічну обізнаність в питаннях української культури.

    СК1
    Здатність до соціальної взаємодії, до співробітництва й розв’язання конфліктів
    СК2
    Здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів
    СК3
    Здатність забезпечувати дотримання нормативно-правових та морально-етичних норм поведінки
    СК4
    Здатність використовувати в процесі підготовки і впровадження управлінських рішень сучасні ІКТ
    СК5
    Здатність використовувати систему електронного документообігу
    СК6
    Здатність здійснювати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій
    СК7
    Здатність розробляти тактичні та оперативні плани управлінської діяльності
    СК8
    Здатність готувати проекти управлінських рішень та їх впроваджувати
    СК9
    Здатність впроваджувати інноваційні технології
    СК10
    Здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування
    СК11
    Здатність у складі робочої групи проводити прикладні дослідження в сфері публічного управління та адмініструванняДодатково для ОП «Регіональне управління»
    СК12
    Демонструвати навички адміністрування процесів розробки та реалізації регіональних програм і проектів
    СК13
    Уміти визначати та оцінювати основні групи ризиків та проєктні ефекти в інвестиційному управлінні регіональним розвитком
    СК14
    Уміти організовувати колективну роботу у сфері публічного управління та адміністрування, працювати в команді, толерантно сприймаючи соціальні, етнічні, конфесійні та культурні відмінності, особисто проявляючи лідерські якості та емпатію у комунікаціях з публічними службовцями
    СК15
    Здатність організовувати публічно-адміністративну діяльність органів публічного управління та адміністрування, підприємств, установ та організацій публічної сфери прифронтових регіонів в розрізі функціональних видів діяльності та інституційних секторів в умовах невизначеності та воєнного часу.
  • ПРН1
    Використовувати базові знання з історичних, культурних, політичних, соціальних, економічних засад розвитку суспільства/ Use basic knowledge of historical, cultural, political, social, economic foundations of society.
    ПРН2
    Застосовувати норми та правила професійного спілкування українською мовою/ Apply the rules and regulations of professional communication in Ukrainian.
    ПРН3
    Уміти усно і письмово спілкуватися іноземною мовою/ Be able to communicate orally and in writing in a foreign language.
    ПРН4
    Знати структуру та особливості функціонування сфери публічного управління та адміністрування Know the structure and features of the functioning of public administration and management.
    ПРН5
    Знати стандарти, принципи та норми діяльності у сфері публічного управління та адміністрування/ Know the standards, principles and norms of activity in the field of public administration and management
    ПРН6
    Знати основні нормативно-правові акти та положення законодавства у сфері публічного управління та адміністрування/ Know the basic legal acts and provisions of legislation in the field of public administration and management.
    ПРН7
    Уміти організовувати та брати участь у волонтерських / культурно-освітніх / спортивних проектах, спрямованих на формування здорового способу життя / активної громадянської позиції/ Be able to organize and participate in volunteer / cultural / educational / sports projects aimed at forming a healthy lifestyle / active citizenship.
    ПРН8
    Розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень/ Understand and use technologies for developing, making and implementing management decisions.
    ПРН9
    Знати основи електронного урядування/ Know the basics of e-government
    ПРН10
    Уміти користуватися системою електронного документообігу/ Be able to use the electronic document management system.
    ПРН11
    Уміти здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції/ Be able to search for and summarize information, draw conclusions and formulate recommendations within their competence.
    ПРН12
    Уміти налагодити комунікацію між громадянами та органами державної влади і місцевого самоврядування/ Be able to establish communication between citizens and public authorities and local governments.
    ПРН13
    Використовувати методи аналізу та оцінювання програм сталого розвитку/Use methods of analysis and evaluation of sustainable development programs
    ПРН14
    Уміти коригувати професійну діяльність у випадку зміни вихідних умов/ Be able to adjust professional activities in case of changes in initial conditions.
    ПРН15
    Застосовувати методи контролю якості у сфері професійної діяльності/ Apply quality control methods in the field of professional activity.
    ПРН16
    Використовувати дані статистичної звітності, обліку та спеціальних досліджень у професійній діяльності/ Use data from statistical reporting, accounting and special studies in professional activities

    ПРН18
    Володіти навичками організації партнерства взаємодії, роботи проєктних груп в публічній сфері. / Have the skills to organize partnerships and work of project groups in the public sphere.
    ПРН19
    Уміти управляти функціональною діяльністю органів публічної влади, підприємств, установ та організацій публічної сфери./ Be able to manage the functional activities of public authorities, enterprises, institutions and organizations of the public sphere.
    ПРН17
    Оволодіти культурологічним понятійно-категоріальним апаратом, розуміти сутність взаємозв’язків, виокремлювати основні закономірності формування та етапи розвитку національної та європейської культури від давнини до сучасності, розпізнавати імена видатних діячів духовної культури людства. / Master the cultural conceptual and categorical apparatus, understand the essence of interrelationships, identify the main patterns of formation and stages of development of national and European culture from antiquity to the present, recognize the names of prominent figures of the spiritual culture of mankind.
    ПРН20
    Здатність розробляти і оцінювати виконання інвестиційних програми і проектів регіонального розвитку, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету (ДФРР). / Ability to develop and evaluate the implementation of investment programs and regional development projects financed from the state budget (SFRD).
  • Всі науково-педагогічні працівники, які залучені до реалізації освітньої програми, з огляду на їх кваліфікацію та/або професійний досвід спроможні забезпечити освітні компоненти, які вони реалізують у межах освітньої програми. Частка НПП які мають науковий ступінь та/або вчене звання та працюють у НУ «Запорізька політехніка» за основним місцем роботи становить більше 50 відсотків на ОС-бакалавр за ОП «Регіональне управління», що відповідає чинним Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності (редакція постанови КМУ від 31 жовтня 2023 року №1134).

    Матеріально-технічні ресурси (програмне забезпечення, обладнання, бібліотека, інша інфраструктура тощо) забезпечують досягнення визначених освітньою програмою мети освітньої програми та програмних результатів навчання. Відповідають вимогам визначеними законодавством. Здобувачі вищої освіти, які цього потребують, забезпечені гуртожитком.

    Відповідає вимогам щодо навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітньої діяльності у сфері вищої освіти згідно з діючим законодавством України (Постанова кабінету міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» від 30 грудня 2015 р., № 1187 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 365). Офіційний веб-сайт, на якому розміщена вся основна інформація про діяльність НУ «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua. Інформація про навчальні плани, розклад занять, індивідуальні плани здобувачів вищої освіти розміщено на освітньому порталі університету https://portal.zp.edu.ua/. Читальні зали бібліотеки забезпечені бездротовим доступом до мережі Інтернет. Усі інформаційні електронні ресурси наукової бібліотеки доступні через сайт університету http://library.zp.edu.ua. Вільний доступ через сайт НУ «Запорізька політехніка» до баз даних періодичних фахових наукових видань (в тому числі, англійською мовою) забезпечується участю бібліотеки університету у консорціуму ElibUkr. Матеріали навчально-методичного забезпечення освітньої програми по освітніх компонентах викладені у системі дистанційного навчання https://moodle.zp.edu.ua/, https://eir.zp.edu.ua/home.
  • Регламентується Постановою КМУ №579 «Про затвердження Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність» від 12 серпня 2015 року. Порядок організації академічної мобільність для учасників освітнього процесу в НУ «Запорізька політехніка» на території України чи поза її межами визначається Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність для учасників освітнього процесу в НУ «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf. Національна академічна мобільність здійснюється на підставі укладених договорів між НУ «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти України: Київський національний університет будівництва і архітектури https://zp.edu.ua/uploads/partnery/knuba.edu.ua/Dohovir_pro_orh_proh_vnutr_akadem_mob_zdob_vo.pdf, Національний університет «Львівська політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/partnery/lpnu.ua/Dohovir_pro_spivpratsiu.pdf, Національний університет «Одеська політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/partnery/op.edu.ua/Uhoda_pro_partnerstvo_i_spivpratsiu.pdf, Державний університет «Житомирська політехніка» https://zp.edu.ua/sites/default/files/konf/zhytomirska_politehnika.pdf ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет» https://zp.edu.ua/uploads/partnery/pstu.edu/Dohovir_pro_spivpratsiu.pdf .

    Регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf, а також на основі двосторонніх угод між НУ «Запорізька політехніка» та іноземними закладами вищої освіти, іноземними організаціями та підприємствами: проєкт DILLUGIS https://zp.edu.ua/prodovzhennya-proyektu-dillugis-u-2024-roci; Stanisław Staszic State University of Applied Sciences in Piła https://ans.pila.pl/en/, https://zp.edu.ua/sites/default/files/konf/memorandum_polshcha_misto_pila.pdf; University of the Third Age in Gromadka», Poland https://zp.edu.ua/sites/default/files/konf/memorandum_polshcha_gromadka.pdf. У рамках програми ЄС Еразмус+ на основі двосторонніх договорів між НУ «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти країн-партнерів.

    Навчання іноземних здобувачів вищої освіти проводиться на загальних умовах з додатковою мовною підготовкою. Положення про відділ міжнародної діяльності та роботи з іноземними студентами Національний університет «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_vmd_ta_ris.pdf Положення про організацію набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства в Національному університеті «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf
  • Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи (дипломування) та атестаційного екзамену. Атестація здійснюється відкрито і гласно.

    У кваліфікаційній роботі має бути досліджено проблему у сфері публічного управління та адміністрування із застосуванням теорії та наукових методів управління. У кваліфікаційній роботі не може бути академічного плагіату, фальсифікації та списування. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднення на офіційному сайті закладу вищої освіти або структурного підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти.