Спеціалізовані комп'ютерні системи/SPECIALIZED COMPUTER SYSTEMS

Спеціальність
123 Комп'ютерна інженерія
Освітній ступінь
Магістр
Підрозділ
Факультет комп’ютерних наук і технологій
Випускова кафедра
Кафедра «Комп'ютерні системи та мережі»
Тип диплому та обсяг освітньої програми
Обсяг освітньо-професійної програми магістра становить 90 кредитів ЄКТС, термін навчання за денною формою – 1 рік 5 місяців, термін навчання за заочною формою – 1 рік 5 місяців.
Кваліфікаційний рівень / цикл
другий (магістерський) рівень; за Національною рамкою кваліфікацій України – 7 рівень; за Qualifications Framework for the European Higher Education Area (QF-EHEA) – Master’s degree (Second cycle); за European Qualifications Framework (EQF-LLL) – Level 7
Обмеження щодо форм навчання
Без обмежень
Кваліфікація в дипломі
Магістр з комп’ютерної інженерії
Передумови вступу
– перший (бакалаврський) рівень вищої освіти – наявність сертифікатів ЄВІ з іноземної мови та ТЗНК, а також ЄФВВ, визначених Правилами прийому до Національного університету «Запорізька політехніка»
Гарант осв. програми
Тягунова Марія Юріївна

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку mary.tyagunova@gmail.com або заповнити онлайн-форму

Розгорнути все
  • Метою освітньо-професійної програми є підготовка висококваліфікованих фахівців у галузі комп’ютерної інженерії, здатних до створення та інтеграції інтелектуальних комп’ютерних систем, вебсервісів, вбудованих рішень і технологій Інтернету речей з урахуванням принципів енергоефективності, оптимального керування та міждисциплінарного підходу, щоб сприяти конкурентоспроможності випускників, підвищенню якості життя та розвитку Української держави й суспільства, індустріального Південно-Східного регіону України, формуючи для цього високоосвічений й національно свідомий людський потенціал, створюючи нові знання і технології та узгоджуючись з візією університету як провідного інноваційного й інклюзивного багатогалузевого закладу освіти.
    The goal of the educational and professional program is to train highly qualified specialists in the field of computer engineering who are capable of creating and integrating intelligent computer systems, web services, embedded solutions, and Internet of Things technologies, taking into account the principles of energy efficiency, optimal control, and an interdisciplinary approach. The program aims to enhance the competitiveness of graduates, improve the quality of life, and contribute to the development of the Ukrainian state and society, particularly the industrial South-Eastern region of Ukraine, by forming a highly educated and nationally conscious human potential, generating new knowledge and technologies, and aligning with the university’s vision as a leading innovative and inclusive multidisciplinary educational institution.
  • Об'єктами професійної діяльності магістрів є: - програмно-технічні засоби комп’ютерів та комп’ютерних систем, локальних, глобальних комп'ютерних мереж та мережі Інтернет, кіберфізичних систем, Інтернету речей, IT-інфраструктур, інтерфейси та протоколи взаємодії їх компонентів. - процеси, технології, методи, способи, інструментальні засоби та системи для дослідження, автоматизованого та автоматичного проєктування; налагодження, виробництва й експлуатації програмно-технічних засобів, проєктна документація, стандарти, процедури та засоби підтримки керування їх життєвим циклом. - способи подання, отримання, зберігання, передавання, опрацювання та захисту інформації в комп’ютері, математичні моделі обчислювальних процесів, технології виконання обчислень, в тому числі високопродуктивних, паралельних, розподілених, мобільних, веб-базованих та хмарних, зелених (енергоефективних), безпечних, автономних, адаптивних, інтелектуальних, розумних тощо, архітектура та організація функціонування відповідних програмно-технічних засобів. Цілями навчання є підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні задачі дослідницького та інноваційного характеру в сфері комп’ютерної інженерії. Теоретичний зміст предметної області становлять поняття, концепції, принципи дослідження, проєктування, виробництва, використання та обслуговування комп’ютерів та комп’ютерних систем, комп'ютерних мереж, кіберфізичних систем, Інтернету речей, IT-інфраструктур. Методи, методики та технології: методи дослідження процесів в комп’ютерних системах та мережах, методи автоматизованого проєктування та виробництва програмно-технічних засобів комп’ютерних систем та мереж, та їх компонентів, методи математичного та комп’ютерного моделювання, інформаційні технології, технології програмування.

    Освітньо-професійна програма, орієнтована на підготовку фахівців у галузі комп’ютерної інженерії, здатних проєктувати, розробляти та впроваджувати інтелектуальні, вбудовані та інтегровані комп’ютерні системи з використанням сучасних технологій, зокрема Інтернету речей, вебсервісів та оптимальних систем керування.

    Освітньо-професійна програма передбачає міждисциплінарну практичну підготовку, вивчення сучасних ІТ-технологій (IoT, вебсервіси, вбудовані системи), формування навичок академічного письма та наукової комунікації, а також орієнтацію на створення вбудованих і енергоефективних компʼютерних систем та оптимальних систем керування в компʼютерній інженерії. Також освітньо-професійна програма передбачає можливість викладання англійською мовою для іноземців.
  • Проєктна, виробнича, технологічна, управлінська, науково-дослідна; інноваційна, викладацька, експертна тa консультативна діяльність у сфері компʼютерної інженерії.

    Мають право продовжити навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти та набувати додаткові кваліфікації в системі освіти дорослих.
  • Студентоцентроване навчання, технологія проблемного і диференційованого навчання, технологія інтенсифікації та індивідуалізації навчання, використання інформаційних технологій, дистанційне навчання в системі Moodle, з використанням месенджерів, сервісів відеозвʼязку, самонавчання, проведення досліджень. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, практичних занять, лабораторних робіт, самостійного навчання на основі підручників та конспектів, консультацій з викладачами. Підготовка кваліфікаційної роботи магістра.

    Семестрові екзамени та заліки, захист курсової роботи (проєкту), захист звіту з практики, публічний захист кваліфікаційної роботи тощо. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється відповідно до «Положення про організацію освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка»: за 100‐бальною шкалою або за двобальною шкалою (зараховано – не зараховано). Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» за двобальною шкалою. Межею незадовільного навчання за результатами підсумкового контролю є оцінка нижче 60 балів за 100-бальною шкалою або оцінка «не зараховано» за двобальною шкалою. Отримання оцінки 60 балів та вище передбачає отримання позитивних оцінок за всіма обов’язковими видами поточного контролю, визначеними програмою освітнього компонента.
  • Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в галузі комп’ютерної інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

    ЗК1.
    Здатність до адаптації та дій в новій ситуації.
    ЗК2.
    Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.
    ЗК3.
    Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
    ЗК4.
    Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
    ЗК5.
    Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
    ЗК6.
    Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
    ЗК7.
    Здатність приймати обґрунтовані рішення.
    ЗК8.
    Здатність спілкуватися іноземною мовою.

    СК1.
    Здатність до визначення технічних характеристик, конструктивних особливостей, застосування і експлуатації програмних, програмно-технічних засобів, комп’ютерних систем та мереж різного призначення.
    СК2.
    Здатність розробляти алгоритмічне та програмне забезпечення, компоненти комп’ютерних систем та мереж, Інтернет додатків, кіберфізичних систем з використанням сучасних методів і мов програмування, а також засобів і систем автоматизації проєктування.
    СК3.
    Здатність проєктувати комп’ютерні системи та мережі з урахуванням цілей, обмежень, технічних, економічних та правових аспектів.
    СК4.
    Здатність будувати та досліджувати моделі комп’ютерних систем та мереж.
    СК5.
    Здатність будувати архітектуру та створювати системне і прикладне програмне забезпечення комп’ютерних систем та мереж.
    СК6.
    Здатність використовувати та впроваджувати нові технології, включаючи технології розумних, мобільних, зелених і безпечних обчислень, брати участь в модернізації та реконструкції комп’ютерних систем та мереж, різноманітних вбудованих і розподілених додатків, зокрема з метою підвищення їх ефективності.
    СК7.
    Здатність досліджувати, розробляти та обирати технології створення великих і надвеликих систем.
    СК8.
    Здатність забезпечувати якість продуктів і сервісів інформаційних технологій на протязі їх життєвого циклу.
    СК9.
    Здатність представляти результати власних досліджень та/або розробок у вигляді презентацій, науково-технічних звітів, статей і доповідей на науково-технічних конференціях.
    СК10.
    Здатність ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу програмно-технічних засобів, комп’ютерних систем, мереж та їхніх компонентів;
    СК11.
    Здатність обирати ефективні методи розв’язування складних задач комп’ютерної інженерії, критично оцінювати отримані результати та аргументувати прийняті рішення.
    СК13
    Здатність обирати платформу та інструменти проєктування вбудованих систем відповідно до технічних вимог, енергоефективності та економічних обмежень.
  • ПРН1.
    Застосовувати загальні підходи пізнання, методи математики, природничих та інженерних наук до розв’язання складних задач комп’ютерної інженерії./ Apply general cognitive approaches and methods of mathematics, natural and engineering sciences to solve complex problems in computer engineering.
    ПРН2.
    Знаходити необхідні дані, аналізувати та оцінювати їх./ Find, analyze, and evaluate necessary data.
    ПРН3.
    Будувати та досліджувати моделі комп’ютерних систем і мереж, оцінювати їх адекватність, визначати межі застосовності./ Build and study models of computer systems and networks, assess their adequacy, and determine their applicability limits.
    ПРН4.
    Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері комп’ютерної інженерії, необхідні для професійної діяльності, оригінального мислення та проведення досліджень, критичного осмислення проблем інформаційних технологій та на межі галузей знань./ Apply specialized conceptual knowledge, including modern scientific achievements in the field of computer engineering, necessary for professional activity, original thinking, and research, as well as for critical understanding of issues in information technologies and at the intersection of knowledge domains.
    ПРН5.
    Розробляти і реалізовувати проєкти у сфері комп’ютерної інженерії та дотичні до неї міждисциплінарні проєкти з урахуванням інженерних, соціальних, економічних, правових та інших аспектів./ Develop and implement projects in the field of computer engineering and related interdisciplinary projects, taking into account engineering, social, economic, legal, and other aspects.
    ПРН6.
    Аналізувати проблематику, ідентифікувати та формулювати конкретні проблеми, що потребують вирішення, обирати ефективні методи їх вирішення./ Analyze issues, identify and formulate specific problems requiring solutions, and choose effective methods for solving them.
    ПРН7.
    Вирішувати задачі аналізу та синтезу комп’ютерних систем та мереж./ Solve problems of analysis and synthesis of computer systems and networks.
    ПРН8.
    Застосовувати знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації програмно-технічних засобів комп’ютерних систем та мереж для вирішення складних задач комп’ютерної інженерії та дотичних проблем./ Apply knowledge of technical characteristics, design features, purpose, and operating rules of hardware and software tools of computer systems and networks to solve complex problems in computer engineering and related fields.
    ПРН9.
    Розробляти програмне забезпечення для вбудованих і розподілених застосувань, мобільних і гібридних систем./ Develop software for embedded and distributed applications, mobile, and hybrid systems.
    ПРН10.
    Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач комп’ютерної інженерії, аналізувати та оцінювати цю інформацію./Search for information from various sources to solve computer engineering problems, analyze, and evaluate this information.
    ПРН11.
    Приймати ефективні рішення з питань розроблення, впровадження та експлуатації комп’ютерних систем і мереж, аналізувати альтернативи, оцінювати ризики та імовірні наслідки рішень./Make effective decisions regarding the development, implementation, and operation of computer systems and networks, analyze alternatives, and assess risks and potential consequences of decisions.
    ПРН12.
    Вільно спілкуватись усно і письмово українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською) при обговоренні професійних питань, досліджень та інновацій в галузі інформаційних технологій./Communicate fluently, orally and in writing, in Ukrainian and one foreign language (English, German, Italian, French, or Spanish) when discussing professional issues, research, and innovations in the field of information technology.
    ПРН13.
    Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію з питань інформаційних технологій і дотичних міжгалузевих питань до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються./Clearly and unambiguously convey one’s knowledge, conclusions, and reasoning on information technology and related interdisciplinary issues to both specialists and non-specialists, including learners.
    ПРН15.
    Обирати платформу та інструменти проєктування вбудованих систем відповідно до технічних вимог, енергоефективності та економічних обмежень/Choose the platform and design tools for embedded systems according to technical requirements, energy efficiency, and economic constraints.
  • Провадження освітньої діяльності в рамках реалізації освітньої програми забезпечується досвідченими науково-педагогічними (педагогічними) працівниками, необхідними для реалізації освітніх компонентів, відповідно до чинних Ліцензійних умов. Серед 8 НПП, що забезпечують викладання обов’язкових ОК, 8 НПП (100 %) мають науковий ступінь та вчене звання. 4 НПП (50%) мають сертифікати про знання англійської мови відповідно до Загальноєвропейської рекомендації з мовної освіти (рівень В2 і вище) та 2 НПП (25%) вищу освіту з мовної підготовки рівня магістратури.

    Матеріально-технічна база кафедри комп’ютерних систем та мереж відповідає сучасним вимогам для забезпечення навчального процесу і виконання службових обов’язків робітників кафедри. Вся техніка знаходиться в працездатному стані, середній вік комп’ютерів, що експлуатуються, становить 6 років. У навчальному процесі функціонують 6 лабораторій, зокрема, навчальні лабораторії грід-технологій та хмарних обчислень, системної інтеграції комп’ютерних технологій, цифрових систем передавання даних, комп’ютерних мереж та бездротових технологій, проєктування мікропроцесорних систем.

    Офіційний вебсайт Національного університету «Запорізька політехніка»: https://zp.edu.ua. Основна інформація про діяльність кафедри компʼютерних систем та мереж розміщена за посиланням: https://zp.edu.ua/department/komp-juterni-sistemi-ta-merezhi/. Доступ до навчально-методичних матеріалів здійснюється через загально-університетську систему дистанційного навчанням moodle.zp.edu.ua, електронну бібліотеку університету http://e-library.zp.edu.ua/, інституціональний репозиторій http://eir.zp.edu.ua/. Оперативне інформування здобувачів та співробітників, а також інших стейкхолдерів про діяльність університету та кафедри, розклад занять, навчальні і наукові заходи здійснюється через офіційний сайт та освітній портал (http://portal.zp.edu.ua). Крім того, на освітньому порталі є можливість ознайомитися з навчальними планами, сформувати індивідуальну освітньої траєкторії здобувачами вищої освіти.
  • Національна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf

    Міжнародна кредитна мобільність регламентується Порядком реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhennia_pro_akademichnu_mobilnist.pdf, а також договорами про міжнародну кредитну мобільність Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/akademichna-mobilnist). Студенти мають можливість брати участь у міжнародній кредитній програмі Еrаsmus+КАl, програмах Німецької служби академічних обмінів DAAD. Університет має міжінституційні угоди, відповідно до яких студенти, що навчаються за відповідною спеціальністю, мають можливість реалізувати свої права на академічну мобільність у таких університетах: Католицький Університет Льовена (Бельгія), Технічний Університет Iльменау (Німеччина), Політехнічний Університет Мадриду (Iспанiя).

    Здійснюється відповідно до чинного законодавства згідно з Положенням про організацію набору та навчання іноземців та осіб без громадянства в Національному університеті «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf ). Навчання іноземних громадян здійснюється державною або англійською мовами.
  • Атестація здобувачів вищої освіти здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи.

    Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної задачі комп’ютерної інженерії, що потребує проведення експериментального чи емпіричного дослідження або здійснення інновацій. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти або його підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти. Оприлюднення кваліфікаційних робіт з обмеженим доступом здійснюється відповідно до вимог законодавства.