Інтелектуальні технології та прийняття рішень в складних системах / Intelligent technologies and decision-making in complex systems 2025

Спеціальність
F4 Системний аналіз та наука про дані
Освітній ступінь
Магістр
Підрозділ
Факультет комп’ютерних наук і технологій
Випускова кафедра
Кафедра «Системний аналіз та обчислювальна математика»
Тип диплому та обсяг освітньої програми
Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС
Кваліфікаційний рівень / цикл
НРК - 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл; EQF-LLL -7 рівень
Обмеження щодо форм навчання
Очна, розрахунковий строк виконання освітньої програми - 1 рік 5 місяців. Заочна, розрахунковий строк виконання освітньої програми - 1 рік 5 місяців
Кваліфікація в дипломі
Магістр з системного аналізу та наук про дані
Передумови вступу
перший (бакалаврський) рівень вищої освіти
Гарант осв. програми
Широкорад Дмитро Вікторович

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку kafedra_saom@zntu.edu.ua або заповнити онлайн-форму

Розгорнути все
  • Зробити достойний внесок у розвиток Української держави й суспільства, Південно-Східного регіону України завдяки реалізації таких цілей: 1) Сформувати високоосвічених й національно свідомих фахівців в галузі системного аналізу та науки про дані, здатних сприяти розвитку Української держави, суспільства та Запорізького регіону, активно долучаючись до розбудови цифрового середовища з урахуванням глобальних цілей сталого розвитку та готовністю діяти відповідно до цих цілей; 2) Інтегрувати результати наукових і прикладних досліджень, а також інноваційної діяльності в освітню програму з метою постійного підвищення якості освіти відповідно до стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості у Європейському просторі вищої освіти, із дотриманням принципів студентоцентрованого навчання та академічної доброчесності; 3)Забезпечити умови для всебічного розвитку особистості шляхом активізації зовнішньої академічної мобільності здобувачів вищої освіти, науково-педагогічних, наукових та педагогічних працівників НУ «Запорізька політехніка»; підвищення мотивації та залученості здобувачів до освітнього процесу; впровадження персоналізованого підходу до навчання на основі широкого використання дистанційних освітніх технологій і сервісів, формування індивідуальних освітніх траєкторій із урахуванням можливостей інформальної та неформальної освіти, а також залучення іноземних викладачів; 4)Здійснювати прикладні дослідження із залученням здобувачів вищої освіти, надавати експертизу та консультації для інтелектуальної підтримки органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій з метою вирішення актуальних для України та Запорізького регіону комплексних наукових і прикладних проблем, сприяючи забезпеченню сталого розвитку держави та регіону
    To make a meaningful contribution to the development of the Ukrainian state and society, as well as the south-eastern region of Ukraine, by pursuing the following goals: 1) to cultivate highly educated, civically minded specialists in system analysis and data science who are capable of advancing the Ukrainian state, society, and the Zaporizhzhia region by actively building a digital environment aligned with global sustainable development goals and ready to act in accordance with those goals; 2) to integrate the results of scientific and applied research, as well as innovation activities, into the educational program in order to continuously improve the quality of education in line with the standards and guidelines for quality assurance in the European Higher Education Area, while adhering to the principles of student-centred learning and academic integrity; 3) to ensure conditions for the comprehensive development of the individual by increasing external academic mobility for students and academic, research, and teaching staff of NU “Zaporizhzhia Polytechnic”; by raising student motivation and engagement in the educational process; by implementing a personalized learning approach based on extensive use of distance-learning technologies and services; by designing individual educational trajectories that take into account opportunities for informal and non-formal education; and by engaging foreign instructors; 4) to conduct applied research with the involvement of students; to provide expert assessments and consulting that offer intellectual support to public authorities, local governments, enterprises, institutions, and organizations; and to address complex scientific and applied problems relevant to Ukraine and the Zaporizhzhia region, thereby contributing to the sustainable development of the state and the region.
  • Об’єкт діяльності: математичні методи та інформаційні технології аналізу, моделювання, прогнозування, проєктування та прийняття рішень стосовно складних систем різної природи. Теоретичний зміст предметної області: теорія керування та прийняття рішень, математичне і комп’ютерне моделювання систем та процесів, управління ІТ проєктами та ІТ продуктами, аналіз даних, дослідження операцій, оптимізація систем. Методи, методики та технології: методи математичного та комп’ютерного моделювання, інтелектуального аналізу даних, штучного інтелекту, бізнес-аналітики, оптимізації та дослідження операцій, прогнозування, оцінювання ризиків, теорії керування та прийняття рішень, теорії ігор та конфліктів, експертного оцінювання, сталого розвитку. Інструменти та обладнання: спеціалізоване програмне забезпечення.
    Об’єкт діяльності: математичні методи та інформаційні технології аналізу, моделювання, прогнозування, проєктування та прийняття рішень стосовно складних систем різної природи. Теоретичний зміст предметної області: теорія керування та прийняття рішень, математичне і комп’ютерне моделювання систем та процесів, управління ІТ проєктами та ІТ продуктами, аналіз даних, дослідження операцій, оптимізація систем. Методи, методики та технології: методи математичного та комп’ютерного моделювання, інтелектуального аналізу даних, штучного інтелекту, бізнес-аналітики, оптимізації та дослідження операцій, прогнозування, оцінювання ризиків, теорії керування та прийняття рішень, теорії ігор та конфліктів, експертного оцінювання, сталого розвитку. Інструменти та обладнання: спеціалізоване програмне забезпечення.

    Освітньо-професійна

    Освітньо-професійна програма спрямована на підготовку фахівців-аналітиків, здатних ефективно застосовувати системний підхід, методи аналізу даних та інтелектуальні технології для прийняття обґрунтованих рішень у складних і нестандартних умовах. Особливий акцент зроблено на розв’язанні неформалізованих і слабоструктурованих управлінських задач в умовах високої невизначеності. Програма охоплює розвиток компетентностей у галузі моделювання, прогнозування, оцінювання ризиків та оптимізації рішень. Значна увага приділяється застосуванню сучасних методів штучного інтелекту, машинного навчання та комп’ютерного моделювання. Підготовка здійснюється на основі міждисциплінарного підходу, що забезпечує цілісне бачення системних досліджень і розв'язання комплексних проблем.
    The educational and professional program is designed to train analyst-level specialists capable of effectively applying the systems approach, data analysis methods, and intelligent technologies to make well-grounded decisions under complex and non-standard conditions. It places particular emphasis on addressing ill-defined and weakly structured managerial problems in environments of high uncertainty. The program develops competencies in modeling, forecasting, risk assessment, and decision optimization. Considerable attention is devoted to the application of contemporary methods of artificial intelligence, machine learning, and computer modeling. Instruction is built on an interdisciplinary approach that ensures a holistic perspective on systems research and the solution of complex, multifaceted problems.

    Орієнтація на розвиток сучасних технологій системного аналізу, розроблення відповідних алгоритмів і програмних засобів, застосування до розв’язання реальних прикладних задач.
  • Випускники можуть працювати в наукових, освітніх, аналітичних, ІТ та інших установах і підрозділах на посадах, що вимагають застосування методів системного аналізу Випускники можуть працювати на первинних посадах, за професіями, які визначені Національним класифікатором України: Класифікатор професій (ДК 003:2010): 2131.2 Аналітик комп’ютерних систем; 2131.2 Аналітик комп'ютерного банку даних; 2149.2 Аналітик систем (крім комп’ютерних);
    Graduates can work in scientific, educational, analytical, IT, and other institutions and units in positions that require the application of system analysis methods. Graduates may hold entry-level positions in occupations defined by the National Classifier of Occupations of Ukraine (DK 003:2010): 2131.2 Computer System Analyst 2131.2 Computer Data Bank Analyst (Database Analyst) 2149.2 System Analyst (non-computer systems)

    Продовження навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти та набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих
    Continuation of studies at the third level of higher education (Doctor of Philosophy, PhD). Acquisition of additional qualifications within adult education.
  • Викладання та навчання ґрунтується на впровадженні активних методів, що забезпечують особистісно орієнтований підхід, розвиток критичного мислення та фахової автономії здобувачів. Освітній процес побудований на засадах студентоцентрованого, проблемно-орієнтованого та інтерактивного навчання із широким використанням веб-технологій і самонавчання. Вивчення дисциплін передбачає проведення лекцій, практичних і лабораторних занять, роботу в малих групах, що формує горизонтальні зв’язки між здобувачами, підготовку та презентацію навчальних і дослідницьких проєктів, участь у дебатах і фахових дискусіях. Значна увага приділяється індивідуальній роботі під керівництвом викладачів при підготовці до конференцій, виконанні курсового проєкту та кваліфікаційної магістерської роботи, представлені отриманих результатів на конференціях. Магістранти залучаються до самостійного дослідження з використанням ресурсної бази університету(бібліотеки, комп’ютерних класів), а також потенціалу партнерських установ.
    Teaching and learning are based on the implementation of active learning methods that ensure a learner-centered approach, the development of critical thinking, and professional autonomy of students. The educational process is grounded in student-centered, problem-based, and interactive learning, with extensive use of web technologies and self-directed study. The study of disciplines includes lectures, practical and laboratory classes, work in small groups that foster horizontal collaboration among students, preparation and presentation of academic and research projects, participation in debates and professional discussions. Particular attention is paid to individual work under the supervision of instructors in preparation for academic conferences, course projects, and the master's qualification thesis, as well as the presentation of research findings. Master’s students conduct independent research drawing on university resources—such as libraries and computer labs—as well as the capabilities of partner institutions.

    Контроль якості освіти передбачає контрольні заходи й аналітичну роботу щодо аналізу їх результатів. Результати навчання здобувача оцінюються за допомогою контрольних заходів, передбачених освітньою програмою та програмами освітніх компонентів за 100-бальною шкалою або за двобальною шкалою (зараховано - не зараховано). Частка обов'язкових освітніх компонентів, які передбачають підсумкове оцінювання за 100-бальною шкалою має становити не менш 70% від загальної кількості освітніх компонентів. Контрольні заходи включають підсумковий контроль, а також можуть передбачати вхідний, поточний, проміжний та інші форми контролю, якщо вони визначені програмами освітніх компонентів. Форми контрольних заходів, критерії, методи та інструменти оцінювання мають відповідати цілям навчання та очікуваним результатам навчання з кожного освітнього компонента.
    The quality assurance system includes assessment procedures and analytical activities aimed at evaluating their outcomes. Student learning outcomes are assessed through evaluation methods defined in the educational program and the syllabi of individual course components, using either a 100-point scale or a binary scale ("pass" / "fail"). At least 70% of the mandatory educational components must include final assessment based on the 100-point scale. Assessment procedures include final assessment and may also involve entrance, ongoing, periodic (interim), and other forms of assessment, as defined by the relevant course component syllabi. The forms of assessment, as well as the criteria, methods, and tools used, must align with the learning objectives and expected learning outcomes of each educational component.
  • Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у галузі системного аналізу/Ability to solve research and/or innovation-oriented problems in the field of systems analysis.

    ЗК1
    Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу./Ability to think abstractly, analyze, and synthesize.
    ЗК2
    Здатність спілкуватися іноземною мовою./ Ability to communicate in a foreign language.
    ЗК3
    Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел./ Ability to search for, process, and analyze information from various sources.
    ЗК4
    Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності)./Ability to communicate with representatives of other professional groups at different levels (including experts from other fields/sectors of economic activity).
    ЗК5
    Здатність розробляти проєкти та управляти ними./ Ability to develop projects and manage them.
    ЗК6
    Здатність генерувати нові ідеї (креативність)./ Ability to generate new ideas (creativity).

    СК1
    Здатність інтегрувати знання та здійснювати системні дослідження, застосовувати методи математичного та інформаційного моделювання складних систем та процесів різної природи./ Ability to integrate knowledge and conduct systems research; to apply methods of mathematical and information (computer) modeling of complex systems and processes of various types.
    СК2
    Здатність проєктувати архітектуру інформаційних систем./ Ability to design the architecture of information systems.
    СК3
    Здатність розробляти системи підтримки прийняття рішень та рекомендаційні системи./ Ability to develop decision-support systems and recommender systems.
    СК4
    Здатність оцінювати ризики, розробляти алгоритми управління ризиками в складних системах різної природи./ Ability to assess risks and develop risk-management algorithms in complex systems of various types.
    СК5
    Здатність моделювати, прогнозувати та проєктувати складні системи і процеси на основі методів та інструментальних засобів системного аналізу./ Ability to model, forecast, and design complex systems and processes using the methods and tools of systems analysis.
    СК6
    Здатність застосовувати теорію і методи Data Science для здійснення інтелектуального аналізу даних з метою виявлення нових властивостей та генерації нових знань про складні системи./ Ability to apply Data Science theory and methods to perform intelligent data analysis to identify new properties and generate new knowledge about complex systems.
    СК7
    Здатність управляти робочими процесами у сфері інформаційних технологій, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів./ Ability to manage workflows in the field of information technology that are complex, unpredictable, and require new strategic approaches.
    СК8
    Здатність розробляти і реалізовувати наукові та прикладні проєкти в галузі інформаційних технологій та дотичні до неї міждисциплінарні проєкти. / Ability to develop and implement scientific and applied projects in information technology and related interdisciplinary areas.
    СК9
    Здатність здійснювати захист прав інтелектуальної власності, комерціалізацію результатів досліджень та інновацій./ Ability to protect intellectual property rights and commercialize research and innovation results.
    СК10
    Здатність до самоосвіти та професійного розвитку./ Ability for self-directed learning and professional development.
    СК11
    Здатність критично осмислювати проблеми у галузі інформаційних технологій та на межі галузей знань та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах./ Ability to think critically about problems in information technology and at disciplinary boundaries, and to solve complex problems in broad or multidisciplinary contexts.
    СК12
    Здатність розв’язувати проблеми системного аналізу та його застосувань у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності/ Ability to solve systems-analysis problems and their applications in new or unfamiliar environments under conditions of incomplete or limited information while taking into account social and ethical responsibility.
  • РН1
    Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері системного аналізу та інформаційних технологій і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень./Specialized conceptual knowledge, including modern scientific achievements in the field of system analysis and information technology, which is the basis for original thinking and research.
    РН2
    Будувати та досліджувати моделі складних систем і процесів застосовуючи методи системного аналізу, математичного, комп’ютерного та інформаційного моделювання./ Build and study models of complex systems and processes using methods of system analysis, mathematical, computer and information modeling.
    РН3
    Застосовувати методи розкриття невизначеностей в задачах системного аналізу, розкривати ситуаційні невизначеності та невизначеності в задачах взаємодії, протидії та конфлікту стратегій, знаходити компроміс при розкритті концептуальної невизначеності./ Apply methods of uncertainty disclosure in the problems of system analysis, disclose situational uncertainties and uncertainties in the problems of interaction, counteraction and conflict of strategies, find a compromise in the disclosure of conceptual uncertainty.
    РН4
    Розробляти та застосовувати методи, алгоритми та інструменти прогнозування розвитку складних систем і процесів різної природи./ Develop and apply methods, algorithms and tools for predicting the development of complex systems and processes of different nature.
    РН5
    Використовувати міри оцінювання ризиків та застосовувати їх при аналізі багатофакторних ризиків в складних системах./ Use risk assessment measures and apply them in the analysis of multifactorial risks in complex systems.
    РН6
    Застосовувати методи машинного навчання та інтелектуального аналізу даних, математичний апарат нечіткої логіки, теорії ігор та розподіленого штучного інтелекту для розв’язання складних задач системного аналізу./ Apply machine learning and data mining methods, mathematical apparatus of fuzzy logic, game theory and distributed artificial intelligence to solve complex problems of system analysis.
    РН7
    Розробляти інтелектуальні системи в умовах слабо структурованих даних різної природи./ Develop intelligent systems in the context of poorly structured data of different nature.
    РН8
    Здійснювати ідентифікацію та оцінювання параметрів математичних моделей об’єктів керування./ Identify and estimate the parameters of mathematical models of control objects.
    РН9
    Розробляти та застосовувати моделі, методи та алгоритми прийняття рішень в умовах конфлікту, нечіткої інформації, невизначеності та ризиків./ Develop and apply models, methods and algorithms for decision-making in conditions of conflict, fuzzy information, uncertainty and risks.
    РН10
    Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються/ Clearly and unambiguously communicate their own knowledge, conclusions and arguments to specialists and non-specialists, including students
    РН11
    Вільно презентувати та обговорювати усно і письмово результати досліджень та інновацій, інші питання професійної діяльності державною та англійською мовами./ Fluently present and discuss orally and in writing the results of research and innovation, other issues of professional activity in the state and English languages.
    РН12
    Розробляти і реалізовувати наукові і прикладні проєкти у сфері інформаційних технологій, а також дотичні до неї міждисциплінарні проєкти з урахуванням цілей, обмежень, технічних, соціальних, економічних, правових та інших аспектів./Develop and implement scientific and applied projects in the field of information technology, as well as related interdisciplinary projects, taking into account the goals, limitations, technical, social, economic, legal and other aspects.
    РН13
    Розв’язувати задачі багатокритеріальної оптимізації в умовах визначеності та невизначеності, формувати критерії оптимальності, оцінювати ефективність розв’язків./Solve multicriteria optimization problems under conditions of certainty and uncertainty, formulate optimality criteria, evaluate the effectiveness of solutions.
  • Освітній процес за ОПП забезпечує випускова кафедра системного аналізу та обчислювальної математики. 100% викладачів кафедри мають науковий ступінь і вчене звання та працюють за основним місцем роботи, серед яких 50% мають науковий ступінь доктора наук та вчене звання професора. Всі науково-педагогічні працівники мають рівень наукової та професійної активності, який відповідає Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності, а саме не менше чотирьох досягнень у професійній діяльності за останні п’ять років, визначених у пункті 38 Ліцензійних умов. Відповідність освітньої та/або професійної кваліфікації науково-педагогічних працівників освітньому компоненту визначається на підставі документів про вищу освіту; присудження наукового ступеня; наявність досвіду професійної діяльності за відповідним фахом не менше п’яти років (крім педагогічної, науково-педагогічної, наукової діяльності); керівництво (консультування) дисертації на здобуття наукового ступеня за спеціальністю, що була захищена в Україні або за кордоном та щонайменше п’ятьма публікаціями у наукових виданнях, які включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection, протягом останніх п’яти років.
    The educational process under the Educational and Professional Programme is provided by the graduating Department of System Analysis and Computational Mathematics. One hundred percent of the department’s faculty hold an academic degree and academic title and are employed full-time; among them, 50% hold the Doctor of Sciences degree and the academic rank of Professor. All academic and teaching staff demonstrate a level of scholarly and professional activity that meets the Licensing Conditions for the provision of educational services — specifically, at least four professional achievements over the past five years, as defined in paragraph 38 of the Licensing Conditions. The compliance of academic and/or professional qualifications of the academic staff with the educational component is determined on the basis of documents attesting to higher education; the awarding of an academic degree; at least five years of professional experience in the relevant field (excluding teaching, academic-teaching, and research activities); supervision (consulting) of a dissertation for an academic degree in a specialty defended in Ukraine or abroad; and at least five publications in scholarly journals included in the list of Ukrainian professional journals or in scientometric databases, in particular Scopus or Web of Science Core Collection, within the last five years.

    Для провадження освітньої діяльності за ОПП кафедра системного аналізу та обчислювальної математики забезпечена навчальними аудиторіями, та двома комп’ютерними класами, що забезпечені мультимедійним обладнанням, з комп’ютерною технікою із строком експлуатації не більше восьми років, лабораторією системного аналізу та обчислювальних методів. Крім того, для освітнього процесу використовується велика комп’ютерна зала загальнофакультетського підпорядкування. Здобувачі мають можливість користуватися спортивними залами та спортивними майданчиками, стадіоном в обсязі, достатньому для виконання освітньої програми та навчальних планів, а також медичним пунктом, бібліотекою з читальними залами та електронним каталогом, актовим залом та пунктом харчування. Здобувачі, які цього потребують, забезпечені гуртожитком.
    For the delivery of the Educational and Professional Programme, the Department of System Analysis and Computational Mathematics is provided with teaching classrooms and two computer laboratories equipped with multimedia facilities and computer hardware with a service life of no more than eight years, as well as a laboratory of systems analysis and computational methods. In addition, a large faculty-wide computer hall is used for the educational process. Learners have access to sports halls and outdoor sports grounds, a stadium — sufficient for fulfilling the educational programme and study plans — as well as a medical station, a library with reading rooms and an electronic catalogue, an assembly hall, and a dining facility. Learners who require it are provided with dormitory accommodation.

    Наукова бібліотека є офіційним науково-інформаційним підрозділом Національного університету «Запорізька політехніка», однією з найбільших університетських бібліотек регіону. Бібліотечний фонд книгозбірні становить близько 900 тис. одиниць книжкової продукції, авторефератів, монографій, підручників, посібників, матеріалів на електронних носіях, серед яких навчальних видань – 400 тис. примірників, наукових – 420 тис. примірників, літературно-художніх – 27 тис. примірників.Бібліотека забезпечує доступ до світових інформаційних ресурсів, зокрема до ресурсів Elsevier (SCOPUS), Web of Science. В бібліотеці впроваджено автоматизовану бібліотечно–інформаційну систему «УФД/Бібліотека». Бібліотека здійснює бібліотечно-інформаційну підтримку освітньої та науково-дослідної діяльності університету, забезпечує культурно-просвітницьку роботу університету. (https://wp.zp.edu.ua/nauka-2/naukova-biblioteka/). За галуззю знань F Інформаційні технології бібліотечний фонд містить більше 2 тис назв видань, передплачує 9 періодичних видань. Університет підключено до Української науково-освітньої телекомунікаційної мережі URAN. Офіційний веб-сайт, на якому розміщена основна інформація про діяльність університету https://zp.edu.ua. Сторінка на офіційному веб-сайті університету англійською мовою, на якій розміщена основна інформація про діяльність https://zp.edu.ua/zaporizhzhia-polytechnic-national-university. Розроблено навчально-методичне забезпечення: затверджені в установленому порядку навчальні плани, робочі програми з усіх навчальних дисциплін, програми практичної підготовки, методичні матеріали для підсумкової атестації здобувачів вищої освіти. Доступ до навчально-методичних матеріалів здійснюється через загальноуніверситетську платформу moodle.zp.edu.ua.
  • Здобувачі вищої освіти мають можливість брати участь у програмі національної кредитної мобільності: навчання у закладах вищої освіти – партнерах НУ «Запорізька політехніка» в межах України – з метою здобуття кредитів Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи та відповідних компетентностей, результатів навчання, що будуть визнані в НУ «Запорізька політехніка». При цьому загальний період навчання для таких учасників за програмами кредитної мобільності залишається незмінним. Кафедра системного аналізу та обчислювальної математики є ініціатором та відповідальним підрозділом при виконанні договорів про співробітництво з Національним університетом «Києво-Могилянська академія», Національним університетом «Дніпровська політехніка», Харківським національним університетом міського господарства ім. О.М. Бекетова, Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича. Національна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу НУ «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf.
    Higher education students can join the national credit mobility programme to study at partner institutions within Ukraine, earn ECTS credits and relevant competencies, and have their achievements recognised by Zaporizhzhia Polytechnic National University. At the same time, the overall period of study for such participants under credit-mobility programmes remains unchanged. The Department of System Analysis and Computational Mathematics initiates and manages cooperation agreements with the National University of Kyiv-Mohyla Academy, National University “Dnipro Polytechnic”, O.M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv, and Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University. National credit mobility is governed by the Regulations on the Procedure for Exercising the Right to Academic Mobility of Participants in the Educational Process of Zaporizhzhia Polytechnic National University (https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf).

    Здобувачі вищої освіти мають можливість брати участь у програмі міжнародної кредитної мобільності: навчання у закладах вищої освіти - партнерах поза межами України з метою здобуття кредитів Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи та відповідних компетентностей, результатів навчання, що будуть визнані в НУ «Запорізька політехніка». При цьому загальний період навчання для таких учасників за програмами кредитної мобільності залишається незмінним. Міжнародна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (zntu.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhenni a_pro_akademichnu_mobilnist.pdf), а також договорами про міжнародну кредитну мобільність Національного університету «Запорізька політехніка». Національний університет «Запорізька політехніка» є учасником програми академічної мобільності Erasmus+KA1 кредитна мобільність для студентів https://zp.edu.ua/akademichna-mobilnis, https://zp.edu.ua/stypendiyi-i-granty.
    Higher education students can study at partner institutions abroad through the international credit mobility programme, earning ECTS credits that will be recognised by Zaporizhzhia Polytechnic National University. The overall period of study for such participants under credit-mobility programmes remains unchanged. International credit mobility is governed by the Regulations on the Procedure for Exercising the Right to Academic Mobility of Participants in the Educational Process of Zaporizhzhia Polytechnic National University (zntu.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhe nnia_pro_akademichnu_mobilnist.pdf), as well as by the University’s international credit mobility agreements. Zaporizhzhia Polytechnic National University participates in the Erasmus+ KA1 academic mobility (credit mobility) programme for students: https://zp.edu.ua/akademichna- mobilnis, https://zp.edu.ua/stypendiyi- i-granty.

    Університет має право здійснювати підготовку іноземних студентів. Навчання іноземних здобувачів вищої освіти регламентовано Положенням про організацію набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства в НУ «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf
    The University is authorised to provide training for international students. The education of international higher education students is governed by the Regulations on the Organisation of Admission and Training (Internship) of Foreigners and Stateless Persons at Zaporizhzhia Polytechnic National University:https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf.
  • Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи.
    Attestation is conducted in the form of a public defense of the qualification work (master’s thesis).

    Кваліфікаційна робота повинна передбачати розв’язання складної задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері системного аналізу. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена шляхом розміщення в репозиторії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснювати відповідно до вимог законодавства.
    Qualification work must involve solving a complex research or innovative problem in the field of system analysis. Qualification work must not contain academic plagiarism, fabrication, or falsification. The qualification work must be made public by placing it in the repository of Zaporizhzhia Polytechnic National University. The publication of qualification works containing restricted-access information shall be carried out in accordance with legal requirements.