Колісні та гусеничні транспортні засоби

Спеціальність
133 Галузеве машинобудування
Освітній ступінь
Магістр
Підрозділ
Транспортний факультет
Випускова кафедра
Кафедра «Автомобілі, теплові двигуни та гібридні енергетичні установки»
Тип диплому та обсяг освітньої програми
Диплом – магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС
Кваліфікаційний рівень / цикл
Другий (магістерський) рівень вищої освіти; НРК України – 7 рівень; QF-EHEA – другий цикл; EQF-LLL – 7 рівень
Обмеження щодо форм навчання
Обмеження відсутні
Кваліфікація в дипломі
магістр з галузевого машинобудування
Передумови вступу
Наявність диплому про отримання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; освітньо- кваліфікаційного рівня «спеціаліст».
Гарант осв. програми
Дударенко Ольга Василівна

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку ovdudarenko@gmail.com або заповнити онлайн-форму

Розгорнути все
  • Формування необхідного для розвитку Української держави та суспільства, Південно-Східного регіону України високоосвіченого й національно свідомого людського потенціалу. Підготовка фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти, здатних виконувати професійні завдання та обов’язки прикладного характеру, розв’язувати актуальні для Південно-Східного регіону України та держави в цілому складні спеціалізовані задачі та комплексні прикладні проблеми у галузі виробництва та експлуатації колісних та гусеничних транспортних засобів, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, покращувати експлуатаційні властивості колісних та гусеничних транспортних засобів, що у сукупності сприяє досягненню глобальних цілей сталого розвитку, сталому розвитку України та Запорізького регіону.
  • Опис предметної області Об’єкт діяльності: системний інжиніринг зі створення інноваційних технічних об’єктів галузевого машинобудування та їх експлуатації, що включає: – машини, обладнання, комплекси, методи та поточні лінії машинобудівного виробництва, технології і засоби їхнього проектування, дослідження, виготовлення, експлуатації та утилізації; – процеси, обладнання та організація галузевого машинобудівного виробництва; – засоби і методи випробовування та контролювання якості продукції галузевого машинобудування; – системи технічної документації, метрології та стандартизації. Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв`язувати складні задачі і проблеми галузевого машинобудування. Теоретичний зміст предметної області: сукупність засобів, способів і методів діяльності, спрямованих на те, щоб створювати, експлуатувати та утилізувати продукцію галузевого машинобудування, зокрема колісні та гусеничні транспортні засоби. Методи, методики та технології: методи, засоби й технології розрахунку, проектування, конструювання, виробництва, випробовування, ремонтування та контролювання об’єктів та процесів галузевого машинобудування, сучасні інформаційні технології проектування, методи дослідження об’єктів і процесів у галузевому, зокрема транспортному, машинобудуванні. Інструменти та обладнання: основне та допоміжне обладнання, засоби механізації, автоматизації й керування; засоби технологічного, інструментального, метрологічного, діагностичного, інформаційного та організаційного обладнання виробничих процесів.

    Освітньо-професійна програма орієнтована на розв’язання актуальних задач і проблем у проектуванні, дослідженні, виробництві, експлуатації та модернізації колісних і гусеничних транспортних засобів, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Програма спрямована на підготовку фахівців, здатних застосовувати науково-дослідницькі підходи та інноваційні технології (включаючи електричні, гібридні та автономні системи) для забезпечення конкурентоздатності транспортних засобів, їхньої безпеки, енергоефективності та екологічності, а також для здійснення професійної діяльності у сфері транспортного машинобудування.

    Загальна вища освіта в галузі механічної інженерії, спеціалізація «Колісні та гусеничні транспортні засоби». Підготовка фахівців для інноваційної інженерної діяльності у сфері проектування, розробки, випробування, експлуатації та модернізації колісних і гусеничних транспортних засобів. Програма акцентує увагу на інтеграції сучасних технологій, таких як електрифікація, автономне керування, цифрові системи управління та екологічні рішення, забезпечення конкурентоздатності, безпеки та енергоефективності колісних та гусеничних транспортних засобів у сучасних умовах розвитку техніки та технологій.

    Освітньо-професійна програма передбачає здобуття поглиблених теоретичних, практичних та дослідницьких знань, умінь і навичок у сфері галузевого, зокрема транспортного, машинобудування. Програма спрямована на підготовку фахівців, які: – спеціалізуються на дослідженні робочих процесів, випробуванні та діагностиці колісних і гусеничних транспортних засобів різних типів, включаючи електричні, гібридні та автономні системи, за різних експлуатаційних умов; – здатні проектувати нові зразки транспортних засобів, їх складових елементів та систем діагностики з використанням сучасних комп’ютерних технологій і методів автоматизованого проектування; – спроможні модернізувати існуючі транспортні засоби та їх системи, включаючи впровадження мехатронних систем для підвищення ефективності, безпеки та екологічності транспортних засобів; – здатні застосовувати математичне моделювання для аналізу та оптимізації робочих процесів колісних та гусеничних транспортних засобів; – здатні розробляти інноваційні рішення в рамках товарної інноваційної політики для забезпечення конкурентоздатності транспортних засобів на ринку. У межах реалізації освітньої програми «Колісні та гусеничні транспортні засоби» для підготовки магістрів з галузевого машинобудування використовуються сучасні методики навчання та викладання, такі як проблемно-орієнтоване навчання, робота в малих групах, проєктна діяльність та інтерактивний зворотний зв’язок, що сприяє розвитку критичного мислення та практичних навичок здобувачів освіти. Особливістю освітньої програми є виконання здобувачами освіти комплексного науково-дослідного курсового проєкту, у рамках якого здобувачі освіти під керівництвом викладача вирішують актуальні науково-практичні задачі галузевого машинобудування, пов’язані з проектуванням, моделюванням, діагностикою чи модернізацією колісних і гусеничних транспортних засобів, включаючи електричні, гібридні та автономні системи. Для набуття практичних навичок та закріплення теоретичних знань передбачена можливість навчання за дуальною формою здобуття освіти, яка поєднує навчання з практичною виробничою діяльністю на підприємствах машинобудівної галузі, а також підготовка до професійної діяльності через інтеграцію дослідницьких і наукових компонентів навчання.
  • Придатність до працевлаштування Випускники освітньо-професійної програми «Колісні та гусеничні транспортні засоби» підготовлені до виконання професійних завдань у сфері галузевого машинобудування відповідно до чинної редакції Національного класифікатора України: Класифікатор професій (ДК 003:2010). Професійні назви робіт включають: 1222 Керівники виробничих підрозділів у промисловості; 2145.1 Наукові співробітники (інженерна механіка); 2145.2 Інженер-механік. Відповідно до КВЕД-2010 випускники можуть займатися такими видами економічної діяльності: 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 72.19 Дослідження й експериментальні розробки у сфері інших природничих і технічних наук. Фахівці здатні працювати на підприємствах та установах будь-якої організаційно-правової форми, що спеціалізуються на проектуванні, виробництві, експлуатації, випробуванні, діагностиці та модернізації колісних і гусеничних транспортних засобів, включаючи впровадження інноваційних технологій, таких як електричні, гібридні та автономні системи.

    Можливість здобуття освіти за третім (доктор філософії) рівнем вищої освіти, а також додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих.
  • Освітньо-професійна програма «Колісні та гусеничні транспортні засоби» базується на студентоцентрованому, проблемно-орієнтованому підході до навчання та включає сучасні освітні технології, такі як кейс-методи (наприклад, аналіз реальних інженерних задач з оптимізації гальмівних систем або діагностики електричних транспортних засобів), командні задачі (наприклад, спільна розробка концепції автономного транспортного засобу), проєктна діяльність, інтерактивні симуляції (зокрема, моделювання динаміки руху в CAD-системах) та інші методики, адаптовані до специфіки галузевого машинобудування. Викладання здійснюється у формі лекцій, лабораторних робіт, практичних занять, консультацій та самостійної роботи, що передбачає розв’язання здобувачем освіти інженерних задач і виконання проєктів, спрямованих на дослідження, проектування та розробку колісних і гусеничних транспортних засобів. Використовуються сучасні технології змішаного та дистанційного навчання (платформа Moodle https://moodle.zp.edu.ua), які забезпечують гнучкість і доступність навчальних матеріалів. Здобувачі освіти залучаються до виконання комплексних науково-дослідних проєктів, курсових робіт, переддипломної практики та підготовки магістерської кваліфікаційної роботи, що сприяє формуванню практичних навичок проектування, моделювання, діагностики та впровадження інноваційних рішень у галузі транспортного машинобудування, зокрема у сфері електричних, гібридних і автономних транспортних систем.

    Оцінювання результатів навчання за освітньо-професійною програмою «Колісні та гусеничні транспортні засоби» здійснюється за допомогою різноманітних методів, включаючи складання екзаменів, виконання тестів, складання заліків, захист звітів з лабораторних робіт, звітів про проходження практик, контрольних робіт, курсових проєктів та робіт, здійснення поточного контролю знань та захист магістерської кваліфікаційної роботи. Оцінювання ведеться за двома шкалами: 100-бальна (для екзаменів, диференційованих заліків, курсових проєктів та робіт, звітів з практики, випускної кваліфікаційної роботи); двобальна «зараховано/не зараховано» (для заліків). Методи оцінювання результатів навчання за окремими освітніми компонентами розробляються та запроваджуються у відповідності до «Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Запорізька політехніка»» (затвердженого наказом ректора від 30 серпня 2019 р. № 228) і відображуються у робочих програмах та силабусах відповідних освітніх компонент.
  • Здатність особи розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідних наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов

    ЗК1
    Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології
    ЗК2
    Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями
    ЗК3
    Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
    ЗК4
    Здатність бути критичним і самокритичним
    ЗК5
    Здатність до адаптації та дії в новій ситуації
    ЗК6
    Здатність генерувати нові ідеї (креативність)
    ЗК7
    Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми
    ЗК8
    Здатність приймати обґрунтовані рішення
    ЗК9
    Здатність працювати в команді
    ЗК10
    Здатність до ефективної комунікації та співпраці з професійними спільнотами, стейкхолдерами та міжнародними партнерами для реалізації інноваційних проєктів у галузевому машинобудуванні, в тому числі іноземною мовою.

    СК5
    Здатність розробляти і реалізовувати плани й проєкти у сфері галузевого машинобудування та дотичних видів діяльності, здійснювати відповідну підприємницьку діяльність
    СК3
    Здатність створювати нову техніку і технології в галузі механічної інженерії
    СК4
    Усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій галузі
    СК1
    Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності
    СК2
    Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язування складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку
    СК6
    Здатність виконувати науково-практичні та прикладні дослідження в галузевому машинобудуванні, включаючи розробку, моделювання та впровадження інноваційних технологій стосовно колісних і гусеничних транспортних засобів, таких як електричні, гібридні та автономні системи.
  • ПРН7
    Готувати виробництво та експлуатувати вироби галузевого машинобудування протягом життєвого циклу
    ПРН3
    Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання
    ПРН4
    Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні
    ПРН5
    Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи
    ПРН6
    Відшуковувати потрібну наукову і технічну інформацію в доступних джерелах, зокрема, іноземною мовою, аналізувати і оцінювати її
    ПРН1
    Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі
    ПРН2
    Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку
    ПРН8
    Планувати і виконувати прикладні та експериментальні дослідження у сфері галузевого машинобудування, аналізувати їх результати, обґрунтовувати висновки та пропонувати інноваційні рішення стосовно колісних і гусеничних транспортних засобів, враховуючи підготовку таких рішень до впровадження у виробництво та інтеграцію з сучасними промисловими технологіями.
    ПРН9
    Розробляти та впроваджувати сучасні технології, включаючи електричні, гібридні та автономні системи, з метою підвищення ефективності, безпеки та екологічності колісних і гусеничних транспортних засобів, а також забезпечувати підготовку виробничих процесів для їх серійного випуску та експлуатації.
  • Викладання окремих освітніх компонентів здійснюють доктори наук, професори, кандидати наук, доценти, викладачі, фахівці у галузі механічної інженерії та дотичних до неї предметних областей, які відповідають чинним Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності та мають стаж науково-педагогічної та/або практичної роботи. Частка науково-педагогічних працівників, які мають науковий ступінь та/або вчене звання та працюють у НУ «Запорізька політехніка» за основним місцем роботи складає не менше 50 %. Викладання окремих освітніх компонентів та їх частин передбачає можливість залучення фахівців-практиків і компетентних експертів у сфері галузевого машинобудування, зокрема з досвідом проектування, діагностики, моделювання та впровадження інноваційних технологій для колісних і гусеничних транспортних засобів, включаючи електричні, гібридні та автономні системи.

    Відповідно до технологічних вимог щодо навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітньої діяльності відповідного рівня вищої освіти (додаток 4 до Ліцензійних умов), затверджених Постановою КМУ від 30.12.2015 р. № 1187 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМУ № 347 від 10.05.2018 р., навчально-лабораторна база, сучасні комп’ютерні засоби та спеціалізоване програмне забезпечення дозволяють організовувати та проводити заняття з усіх освітніх компонентів на належному рівні. До загальної інфраструктури університету входять навчальні корпуси зі спеціалізованими та предметними аудиторіями, пункти харчування, фізкультурно-оздоровчий комплекс і гуртожитки, що забезпечують комфортні умови для навчання та проживання студентів.

    Відповідно до вимог Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності включає в себе ресурси науково-технічної бібліотеки (http://www.zp.edu.ua/naukova-biblioteka). На офіційному веб-сайті НУ «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/ та офіційній сторінці кафедри «Автомобілі, теплові двигуни та гібридні енергетичні установки» (https://zp.edu.ua/kafedra-dvyguniv-vnutrishnogo-zgorannya) розміщена основна інформація щодо провадження освітньої діяльності за освітньою програмою. Доступ до навчально-методичних матеріалів здійснюється також через загальноуніверситетську централізовану платформу дистанційного навчання https://moodle.zp.edu.ua/. Навчально-методичні матеріали за освітньою програмою періодично оновлюються та адаптуються з урахуванням цілей освітньої програми, потреб стейкхолдерів та сучасних тенденцій розвитку техніки і технологій у галузі механічної інженерії.
  • Здійснюється на підставі укладення угод про співробітництво між НУ «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти України. Укладено договори про партнерські відносини і академічну мобільність з закладами вищої освіти України (https://zp.edu.ua/?q=node/9124), зокрема: Харківським національним автомобільно-дорожнім університетом, Національним транспортним університетом, Національним університетом «Полтавська політехніка» імені Юрія Кондратюка, Національним університетом кораблебудування імені адмірала Макарова. Порядок організації та реалізації програм академічної мобільності регламентується «Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу НУ «Запорізька політехніка»: https://zp.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhennia_pro_akademichnu_mobilnist.pdf

    Регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу НУ «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/dept_nm/Polozhennia_pro_akademichnu_mobilnist.pdf), а також на основі двосторонніх угод між НУ «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти країн-партнерів. Укладено договори про партнерські відносини і академічну мобільність з іноземними закладами вищої освіти (https://zp.edu.ua/?q=node/9128), зокрема: Льовенським католицьким університетом (Бельгія), Технічним університетом Ільменау (Німеччина), Дортмундським університетом прикладних наук і мистецтв (Німеччина).

    Навчання проводиться відповідно до чинного законодавства України на загальних умовах після опанування здобувачами освіти курсу української мови. Регламентовано Положенням про організацію набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства в Національному університеті «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf
  • Атестація здобувачів вищої освіти за освітньою програмою «Колісні та гусеничні транспортні засоби» спеціальності 133 «Галузеве машинобудування» здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи.

    Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання актуальної складної задачі або проблеми у сфері галузевого, зокрема транспортного, машинобудування, що включає проведення досліджень або здійснення інновацій у проєктуванні, моделюванні, діагностиці, модернізації колісних та гусеничних транспортних засобів, включаючи електричні, гібридні та автономні системи. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації чи фальсифікації. Кваліфікаційна робота розміщується у електронному репозитарії Національного університету «Запорізька політехніка» (https://eir.zp.edu.ua/collections/35074821-1ff4-4cb8-958c-8cd24e6a3d57).