Спеціальність | 017 Фізична культура і спорт |
---|---|
Освітній ступінь | Бакалавр |
Підрозділ | Факультет управління фізичною культурою та спортом |
Випускова кафедра | Кафедра «Управління фізичною культурою та спортом» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС |
Кваліфікаційний рівень / цикл | НРК України – 6 рівень |
Обмеження щодо форм навчання | |
Кваліфікація в дипломі | Бакалавр фізичної культури і спорту |
Передумови вступу | Повна загальна середня освіта |
Підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у сфері фізичної культури і спорту або у процесі навчання.
Предметна область освітньої програми: Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка
Спеціальність 017 Фізична культура і спорт
Об’єкти вивчення та діяльності: сфера фізичної культури і спорту
Теоретичний зміст предметної області: парадигми, концепції, теорії фізичної культури і спорту; соціально-гуманітарні науки; педагогіка і психологія; основи анатомії, фізіології, біохімії, гігієни, спортивної медицини; загальна теорія здоров’я, здорового способу життя.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми: Фокус: Спеціальна освіта в галузі фізичної культури і спорту; вивчення теоретичних засад та методологічних концептуальних положень, механізмів організації спортивних і фізкультурних практик.
Особливості програми: Передбачено можливість дуальної освіти
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми: Фокус: Спеціальна освіта в галузі фізичної культури і спорту; вивчення теоретичних засад та методологічних концептуальних положень, механізмів організації спортивних і фізкультурних практик.
Особливості програми: Передбачено можливість дуальної освіти
Придатність до працевлаштування: Після закінчення навчання за освітніми програмами бакалавра фізичної культури і спорту випускник здатен займати відповідну первинну посаду (за ДК 003:2010):
3475 – Суддя з виду спорту;
3475 – Тренер-викладач з виду спорту (спортивної школи, секції);
3475 – Тренер з виду спорту (федерації, збірної чи клубної команди, спортивної школи і т. ін.).
Подальше навчання: Випускники мають право продовжити навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій у системі післядипломної освіти.
Подальше навчання: Випускники мають право продовжити навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій у системі післядипломної освіти.
Викладання та навчання: Загальний стиль навчання студентсько-центрований (student-centerededucation).
Загальнонаукові методи пізнання та дослідницької діяльності; спостереження, опитування, тестування та вимірювання у фізичній культурі і спорті; словесні, наочні та практичні методи фізичного виховання та спортивної підготовки; технології організації та проведення фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів; надання долікарської допомоги; інформаційно-комунікаційні технології.
Оцінювання: Усні та письмові екзамени; практика; тестування знань; оцінювання якості самостійного виконання рухових вправ, а також організації виконання таких вправ іншими особами; презентації; проєктна і лабораторна робота
Оцінювання: Усні та письмові екзамени; практика; тестування знань; оцінювання якості самостійного виконання рухових вправ, а також організації виконання таких вправ іншими особами; презентації; проєктна і лабораторна робота
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК1 Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями | ЗК2 Здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні | ЗК3 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій | ЗК4 Здатність працювати в команді | ЗК5 Здатність планувати та управляти часом | ЗК6 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово | ЗК7 Здатність спілкуватися іноземною мовою | ЗК8 Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій | ЗК9 Навички міжособистісної взаємодії | ЗК10 Здатність бути критичним і самокритичним | ЗК11 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів) | ЗК12 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
ФК 1 Здатність забезпечувати формування фізичної культури особистості | |
ФК 2 Здатність проводити тренування та супроводження участі спортсменів у змаганнях | |
ФК 3 Здатність до організації оздоровчо-рекреаційної рухової активності різних груп населення | |
ФК 4 Здатність визначати заходи з фізкультурно-спортивної реабілітації та форми адаптивного спорту для осіб, що їх потребують | |
ФК 5 Здатність зміцнювати здоров’я людини шляхом використання рухової активності, раціонального харчування та інших чинників здорового способу життя | |
ФК 6 Здатність до розуміння ретроспективи формування сфери фізичної культури і спорту | |
ФК 7 Здатність застосовувати знання про будову та функціонування організму людини | |
ФК 8 Здатність проводити біомеханічний аналіз рухових дій людини | |
ФК 9 Здатність надавати долікарську допомогу під час виникнення невідкладних станів | |
ФК 10 Здатність здійснювати навчання, виховання та соціалізацію людини у сфері фізичної культури і спорту, застосовуючи різні педагогічні методи та прийоми | |
ФК 11 Здатність аналізувати прояви психіки людини під час занять фізичною культурою і спортом | |
ФК 12 Здатність використовувати спортивні споруди, спеціальне обладнання та інвентар | |
ФК 13 Здатність застосовувати сучасні технології управління суб’єктами сфери фізичної культури і спорту | |
ФК 14 Здатність до безперервного професійного розвитку | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
1. Здійснювати аналіз суспільних процесів у сфері фізичної культури і спорту, демонструвати власне бачення шляхів розв’язання існуючих проблем. |
2. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проектування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії |
3. Уміти обробляти дані з використанням сучасних інформаційних та комунікаційних технологій. |
4. Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне та самокритичне мислення. |
5. Засвоювати нову фахову інформацію, оцінювати й представляти власний досвід, аналізувати й застосовувати досвід колег. |
6. Мати базові знання з проведення досліджень проблем фізичної культури і спорту, підготовки та оформлення наукової праці. |
7. Здійснювати навчання руховим діям та розвиток рухових якостей людини в умовах різних форм організації занять фізичними вправами. |
8. Здійснювати заходи з підготовки спортсменів, організації й проведення спортивних змагань. |
9. Демонструвати готовність до зміцнення особистого та громадського здоров’я шляхом використання рухової активності людини та інших чинників здорового способу життя, проведення роз’яснювальної роботи серед різних груп населення. |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
Кадрове забезпечення: До забезпечення реалізації програми залучено фахівців, які мають практичний досвід спортивної діяльності (29% - майстри спорту та майстри спорту міжнародного класу), а також досвід наукової роботи (60% доктори і кандидати наук).
Матеріально-технічне забезпечення: Сучасне інформаційно-комунікативне обладнання; спеціалізоване програмне забезпечення; фізкультурно-спортивне спорядження та обладнання.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Система дистанційного навчання Moodle, ресурси наукової бібліотеки НУ «Запорізька політехніка»
Матеріально-технічне забезпечення: Сучасне інформаційно-комунікативне обладнання; спеціалізоване програмне забезпечення; фізкультурно-спортивне спорядження та обладнання.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Система дистанційного навчання Moodle, ресурси наукової бібліотеки НУ «Запорізька політехніка»
Національна кредитна мобільність: Можлива (на загальних підставах у межах України).
Міжнародна кредитна мобільність: Можлива у рамках програми (проведення закордонних практик з укладанням угод щодо академічної мобільності за встановленої формою).
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Можливе
Міжнародна кредитна мобільність: Можлива у рамках програми (проведення закордонних практик з укладанням угод щодо академічної мобільності за встановленої формою).
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Можливе
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація випускників освітньої програми «Фізичне виховання» спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» проводиться у формі атестаційного екзамену, який має оцінити рівень досягнення результатів навчання, визначених стандартом і освітньою програмою та завершується видачею документу встановленого зразка про присудження йому ступеня бакалавра із присвоєнням професійної кваліфікації:
3475 – Суддя з виду спорту;
3475 – Тренер-викладач з виду спорту (спортивної школи, секції).
Атестація здійснюється відкрито і публічно.
Вимоги до кваліфікаційної роботи:
Вимоги до кваліфікаційної роботи: