Спеціальність | 153 Мікро- та наносистемна техніка |
---|---|
Освітній ступінь | Магістр |
Підрозділ | Факультет інформаційної безпеки та електронних комунікацій |
Випускова кафедра | Кафедра «Мікро-та наноелектроніка» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС |
Кваліфікаційний рівень / цикл | НРК України – 7 рівень; FQ-EHEA – другий цикл; EQF-LLL – 7 рівень |
Обмеження щодо форм навчання | |
Кваліфікація в дипломі | магістр з мікро- та наносистемної техніки |
Передумови вступу | Наявність ступеня бакалавра |
Мета сучасної ОП «Мікро- та наноелектронні прилади і пристрої» полягає у підготовці професіоналів, здатних вирішувати складні задачі і проблеми у сфері мікро- та наносис-темної техніки і здійснювати виробничу, наукову та викладацьку діяльність, спрямовану на ефективну та плідну працю в умовах сталого інноваційного науково-технічного розвитку суспільства та формування високої адаптивності здобувачів вищої освіти в умовах трансформації ринку праці шляхом взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу.
Предметна область освітньої програми: Об’єкти вивчення та діяльності – теоретичні аспекти фі-зичних процесів і явищ, на яких ґрунтується функціонування мiкро- та наносистем; технологічні процеси їх виготовлення, принципи дії, складні системи та прилади мікро- та наносистем-ної техніки.
Цілі навчання – набуття компетенцій для успішної профе-сійної діяльності: дослідження, розроблення новітніх та викорис-тання існуючих технологій, матеріалів та приладів мікро- та наносистемної техніки, їх конструювання, виготовлення, випробовування, експлуатація та модернізація.
Теоретичний зміст предметної області – фундаментальні принципи побудови та функціонування складної мікро- та нано-системної техніки; методи моделювання об’єктів та процесів, що в них відбуваються; властивості матеріалів; особливості техно-логічних процесів, сучасних комп’ютерних та інформаційних технологій.
Методи, методики та технології – вимірювання та моделю-вання характеристик матеріалів, приладів, пристроїв і систем; планування експериментів і обробки їх результатів.
Інструменти та обладнання – прилади та пристрої мікро- та наносистемної техніки, контрольно-вимірювальна апаратура, спеціалізоване технологічне обладнання та оснащення, програ-мні засоби для розрахунків параметрів, характеристик, моделю-вання та програмування, розроблення та ведення конструкторської документації.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми: Освітню програму спрямовано на формування у здобувачів вищої освіти необхідних компетентностей для набуття дослід-ницьких навичок з метою реалізації наукової і / або викладаць-кої кар’єри; розроблення нових та використання існуючих мік-ро- і нанотехнологій; проєктування, виготовлення, випробуван-ня, експлуатація та модернізація оптоелектронних приладів, пристроїв і виробів мікро- та наносистемної техніки; розроб-лення фундаментальних основ створення низькорозмірних структур і нанокомпозитів із наперед заданими електронними та оптичними властивостями для потреб нетрадиційної енерге-тики, наномедицини, екологічного контролю, вдосконалення оптичних технологій надщільного запису інформації. Ключові слова: мікро- і наноелектронні прилади та пристрої, нанотехнології, низькорозмірні структури та наноматеріали, електронні та оптоелектронні пристрої
Особливості програми: Програма базується на основі вимог Європейської рамки ква-ліфікацій для навчання впродовж життя EQF-LLL (European Qualifications Framework for Lifelong Learning). Для набуття спеціальних (фахових) компетентностей програ-ма узгоджується з партнерами: НТУУ КПІ ім. І. Сікорського, установами НАН України, зокрема, з Інститутом металофізики ім. Г.В. Курдюмова НАН України та Інститутом проблем реєст-рації інформації НАН України, а також з високотехнологічними підприємствами різних форм власності. Для забезпечення умов підготовки фахівця в реальному сере-довищі майбутньої професійної діяльності передбачено стажу-вання.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми: Освітню програму спрямовано на формування у здобувачів вищої освіти необхідних компетентностей для набуття дослід-ницьких навичок з метою реалізації наукової і / або викладаць-кої кар’єри; розроблення нових та використання існуючих мік-ро- і нанотехнологій; проєктування, виготовлення, випробуван-ня, експлуатація та модернізація оптоелектронних приладів, пристроїв і виробів мікро- та наносистемної техніки; розроб-лення фундаментальних основ створення низькорозмірних структур і нанокомпозитів із наперед заданими електронними та оптичними властивостями для потреб нетрадиційної енерге-тики, наномедицини, екологічного контролю, вдосконалення оптичних технологій надщільного запису інформації. Ключові слова: мікро- і наноелектронні прилади та пристрої, нанотехнології, низькорозмірні структури та наноматеріали, електронні та оптоелектронні пристрої
Особливості програми: Програма базується на основі вимог Європейської рамки ква-ліфікацій для навчання впродовж життя EQF-LLL (European Qualifications Framework for Lifelong Learning). Для набуття спеціальних (фахових) компетентностей програ-ма узгоджується з партнерами: НТУУ КПІ ім. І. Сікорського, установами НАН України, зокрема, з Інститутом металофізики ім. Г.В. Курдюмова НАН України та Інститутом проблем реєст-рації інформації НАН України, а також з високотехнологічними підприємствами різних форм власності. Для забезпечення умов підготовки фахівця в реальному сере-довищі майбутньої професійної діяльності передбачено стажу-вання.
Придатність до працевлаштування: Права випускників на працевлаштування не обмежуються.
Відповідно до Державного класифікатору професій ДК 003:2010 випускники можуть працювати на посадах:
2149 – Професіонали в інших галузях інженерної справи:
– інженер з налагодження й випробувань;
– інженер з організації експлуатації та ремонту;
– інженер з патентної та винахідницької роботи;
– інженер з ремонту;
– інженер із впровадження нової техніки й техноло-гії;
– інженер із стандартизації та якості;
– інженер-дослідник;
– інженер-конструктор;
– інженер-технолог;
– інженер з підготовки виробництва
Подальше навчання: Магістр з мікро- та наносистемної техніки має право продов-жити навчання на третьому освітньо-науковому рівні вищої освіти та здобувати додаткові кваліфікації в системі освіти доро-слих.
Подальше навчання: Магістр з мікро- та наносистемної техніки має право продов-жити навчання на третьому освітньо-науковому рівні вищої освіти та здобувати додаткові кваліфікації в системі освіти доро-слих.
Викладання та навчання: Лекції, практичні заняття, лабораторні роботи, виконання ін-дивідуальних завдань, курсових робіт та проєктів, самостійна робота, проходження практики на профільних підприємствах, дуальна та дистанційна освіта, консультації із викладачами, під-готовка кваліфікаційної роботи.
Оцінювання: Формативні (вхідний та поточний контроль): тестування знань або умінь; звіти з лабораторних та практичних робіт; звіти з практик; огляд літератури, презентації тощо. Сумативні (підсумковий контроль): екзамен (письмовий з по-дальшим усним опитуванням); залік (передбачена можливість за результатами формативного контролю); захист кваліфікаційної роботи.
Оцінювання: Формативні (вхідний та поточний контроль): тестування знань або умінь; звіти з лабораторних та практичних робіт; звіти з практик; огляд літератури, презентації тощо. Сумативні (підсумковий контроль): екзамен (письмовий з по-дальшим усним опитуванням); залік (передбачена можливість за результатами формативного контролю); захист кваліфікаційної роботи.
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та прак-тичні проблеми під час професійної діяльності у галузі мікро- та наносистемної техніки та/або у процесі навчання, що передба-чає проведення досліджень та/або здійснення інновацій щодо застосування теорій та методів мікро- та наносистемної техніки та характеризується невизначеністю умов і вимог. |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу | ЗК2 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово | ЗК3 Здатність спілкуватися іноземною мовою | ЗК4 Здатність проводити дослідження на відповідному рівні | ЗК5 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел | ЗК6 Здатність генерувати нові ідеї (креативність) | ЗК7 Навички міжособистісної взаємодії | ЗК8 Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
СК1 Здатність ефективно використовувати складне контрольно-вимірювальне, технологічне та дослідницьке обладнання при дослідженнях та виробництві матеріалів, компонентів, приладів і пристроїв мікро- та наносистемної техніки різноманітного призначення | |
СК2 Здатність здійснювати тестування та діагностику приладів та обладнання, а також оброблення і аналіз отриманих результатів | |
СК3 Здатність аналізувати та синтезувати мікро- та наноелектронні системи різного призначення | |
СК4 Здатність розробляти, обґрунтовано вибирати і використовувати сучасні методи обробки та аналізу сигналів в мікро- і наноелектронних приладах та системах | |
СК5 Здатність аргументувати вибір методів розв’язання складних задач і проблем мікро- та наносистемної техніки, критично оцінювати отримані результати та аргументувати прийняті рішення | |
СК6 Здатність користуватися сучасними системами пошуку та аналізу науково-технічної інформації, проводити патентний пошук і дослідження та здійснювати захист інтелектуальної власності | |
СК7 Здатність розробляти і реалізовувати наукові та/або інноваційні проекти у сфері мікро- та наносистемної техніки, а також дотичні до неї міждисциплінарні проекти | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
Р1 Формулювати і розв’язувати складні інженерні, виробничі та/або наукові задачі під час проєктування, виготовлення і дос-лідження мікро- та наносистемної техніки різноманітного призначення та створення конкурентоспроможних розробок, втілення результатів у бізнес-проектах |
Р2 Визначати напрями, розробляти і реалізовувати проєкти модернізації виробництва мікро- та наносистемної техніки з урахуванням технічних, економічних, правових, соціальних та екологічних аспектів |
Р3 Оптимізувати конструкції систем, пристроїв та компонентів мікро- та наносистемної техніки, а також технології їх виготовлення |
Р4 Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки, а також критичне осмислення сучасних проблем у сфері мікро- та наноелектроніки, для розв’язування складних задач професійної діяльності |
Р5 Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення професійних проблем і результатів діяльності у сфері мікро- та наноелектроніки, презентації результатів досліджень та інноваційних проектів |
Р6 Розробляти вироби та компоненти мікро- та наносистемної техніки, враховуючі вимоги до їх характеристик, технологічні та ресурсні обмеження; використовувати сучасні інструменти автоматизації проектування |
Р7 Розв’язувати задачі синтезу та аналізу приладів та пристроїв мікро- та наносистемної техніки |
Р8 Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її |
Р9 Забезпечувати якість виробництва; обирати технології, що гарантують отримання необхідних характеристик твердотільних пристроїв; застосовувати сучасні методи контролю мікро- та наносистемної техніки |
Р10 Забезпечувати професійний розвиток членів колективу з урахуванням світового досвіду і вимог до персоналу в сфері розробки та експлуатації мікро- та наноелектронних систем |
Р11 Досліджувати процеси у мікро- та наноелектронних системах, приладах й компонентах з використанням сучасних експериментальних методів та обладнання, здійснювати статистичну обробку та аналіз результатів експериментів |
Р12 Будувати і досліджувати фізичні, математичні і комп’ютерні моделі об’єктів та процесів мікро- та наноелектро-ніки |
Р13 Керувати складними робочими процесами у сфері виробництва та/або досліджень мікро- та наноелектронних систем, об’єктивно оцінювати результати діяльності колективу та окремих працівників, визначати заходи щодо покращення результатів діяльності |
Р14 Координувати роботу колективів виконавців для проведення наукових досліджень, проектування, розроблення, аналізу, розрахунку, моделювання, виробництва та тестування мікро- та наносистемної техніки |
Р15 Забезпечувати захист інтелектуальної власності, комерціалізацію результатів науково-дослідної, винахідницької та проектної діяльності |
Р16 Досліджувати дефекти ультратонких покриттів і диспер-сних середовищ (зокрема, фарб-ксераліків) методами оптичної дефектоскопії та вміти візуалізувати вказані дефекти |
Р17 Підбирати необхідні моделі та платформи для цифрового виробництва, розв’язувати задачі автоматизації керування об’єктами та процесами згідно концепції Індустрія 4.0. |
Р18 Досліджувати і розробляти компоненти електронних систем, зокрема, альтернативної енергетики |
Р19 Вміти проєктувати наноструктуровані покриття оптичних дискі для надщільного запису інформації |
Р20 Вміти проєктувати пристрої сенсорної електроніки з різними принципами дії, зокрема, оптичні наносенсори |
Р21 Вміти проєктувати прилади оптоелектроніки, компоненти фотовольтаїчних, фотокалітичних і біофотонних систем |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
Кадрове забезпечення: Відповідно до кадрових вимог щодо забезпечення проваджен-ня освітньої діяльності для відповідного рівня ВО, згідно Ліцен-зійних умов, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 в редакції ПКМ України від 24 березня 2021 р. № 365.
Матеріально-технічне забезпечення: Відповідно до технологічних вимог щодо матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності відповідного рівня ВО, згідно Ліцензійних умов, що затверджені Постановою Ка-бінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 в редакції ПКМ України від 24 березня 2021 р. № 365. Навчання здійснюється у навчальних лабораторіях та комп’ютерному класі, дослідження (практика, дипломування) виконуються у наукових лабораторіях та із залученням облад-нання підприємств.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Відповідно до: технологічних вимог щодо навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітньої діяль-ності відповідного рівня ВО, згідно Ліцензійних умов, що за-тверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 в редакції ПКМ України від 24 березня 2021 р. № 365. Включає в себе бібліотечні ресурси, електронні навчальні ре-сурси (систему дистанційного навчання Moodle), сайт НУ «За-порізька політехніка» та кафедри МіНЕ, на яких розміщена ос-новна інформація щодо освітньої діяльності.
Матеріально-технічне забезпечення: Відповідно до технологічних вимог щодо матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності відповідного рівня ВО, згідно Ліцензійних умов, що затверджені Постановою Ка-бінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 в редакції ПКМ України від 24 березня 2021 р. № 365. Навчання здійснюється у навчальних лабораторіях та комп’ютерному класі, дослідження (практика, дипломування) виконуються у наукових лабораторіях та із залученням облад-нання підприємств.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Відповідно до: технологічних вимог щодо навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітньої діяль-ності відповідного рівня ВО, згідно Ліцензійних умов, що за-тверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 в редакції ПКМ України від 24 березня 2021 р. № 365. Включає в себе бібліотечні ресурси, електронні навчальні ре-сурси (систему дистанційного навчання Moodle), сайт НУ «За-порізька політехніка» та кафедри МіНЕ, на яких розміщена ос-новна інформація щодо освітньої діяльності.
Національна кредитна мобільність: Здійснюється на підставі укладення угод про співробітництво між НУ «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти.
Міжнародна кредитна мобільність: Здійснюється на підставі укладення угод між Університетом та іноземними закладами вищої освіти за узгодженими та за-твердженими у встановленому порядку індивідуальними навча-льними планами студентів і програмами навчальних дисциплін, а також у рамках грантів, міжнародних проєктів, угод про спів-робітництво, в яких НУ «Запорізька політехніка» приймає участь.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Навчання іноземних громадян здійснюється державною мо-вою. У певних випадках може бути прийнято рішення про ви-кладання деяких дисциплін (тем, розділів) англійською мовою
Міжнародна кредитна мобільність: Здійснюється на підставі укладення угод між Університетом та іноземними закладами вищої освіти за узгодженими та за-твердженими у встановленому порядку індивідуальними навча-льними планами студентів і програмами навчальних дисциплін, а також у рамках грантів, міжнародних проєктів, угод про спів-робітництво, в яких НУ «Запорізька політехніка» приймає участь.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Навчання іноземних громадян здійснюється державною мо-вою. У певних випадках може бути прийнято рішення про ви-кладання деяких дисциплін (тем, розділів) англійською мовою
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікацій-ної роботи
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної нау-ково-прикладної задачі у сфері мікро- та наносистемної техніки різ-номанітного призначення, що потребує проведення досліджень та/або здійснення інновацій. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічний плагіат, сфабриковані результати та фальсифікацію. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена до захисту на офі-ційному сайті закладу вищої освіти чи його підрозділу, або у репо-зитарії закладу вищої освіти. Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється у від-повідності до вимог чинного законодавства.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікацій-ної роботи
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної нау-ково-прикладної задачі у сфері мікро- та наносистемної техніки різ-номанітного призначення, що потребує проведення досліджень та/або здійснення інновацій. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічний плагіат, сфабриковані результати та фальсифікацію. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена до захисту на офі-ційному сайті закладу вищої освіти чи його підрозділу, або у репо-зитарії закладу вищої освіти. Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється у від-повідності до вимог чинного законодавства.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної нау-ково-прикладної задачі у сфері мікро- та наносистемної техніки різ-номанітного призначення, що потребує проведення досліджень та/або здійснення інновацій. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічний плагіат, сфабриковані результати та фальсифікацію. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена до захисту на офі-ційному сайті закладу вищої освіти чи його підрозділу, або у репо-зитарії закладу вищої освіти. Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється у від-повідності до вимог чинного законодавства.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікацій-ної роботи
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної нау-ково-прикладної задачі у сфері мікро- та наносистемної техніки різ-номанітного призначення, що потребує проведення досліджень та/або здійснення інновацій. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічний плагіат, сфабриковані результати та фальсифікацію. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена до захисту на офі-ційному сайті закладу вищої освіти чи його підрозділу, або у репо-зитарії закладу вищої освіти. Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється у від-повідності до вимог чинного законодавства.