Спеціальність | 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка |
---|---|
Освітній ступінь | Бакалавр |
Підрозділ | Електротехнічний факультет |
Випускова кафедра | Кафедра «Електричні та електронні апарати» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС |
Кваліфікаційний рівень / цикл | НРК України –6 рівень, FQ-EHEA –перший цикл, ЕQF-LLL –6 рівень |
Обмеження щодо форм навчання | Без обмежень. |
Кваліфікація в дипломі | Ступінь вищої освіти – бакалавр. Бакалавр з електроенергетики, електротехніки та електромеханіки |
Передумови вступу | Умови вступу визначаються «Правилами прийому до Національ-ного університету «Запорізька політехніка» Наявність документу про повну загальну середню освіту або освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста. |
Метою освітньої програми є підготовка висококваліфікованих та конкурентоспроможних на ринку праці фахівців із загальними та професійними компетентностями у галузі елект-ротехніки, електроенергетики та електромеханіки, здатних розв’язувати комплексні про-блеми у галузі професійної і дослідницької діяльності.
Предметна область освітньої програми: 14 Електрична інженерія
141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Об’єкти вивчення –виробництво, передача, розподілення та
перетворення електричної енергії на електричних станціях, в
електричних мережах та системах; електротехнічне устаткування,
електромеханічне та комутаційне обладнання, електромеханічні та
електротехнічні комплекси та системи.
Мета навчання – навчитись розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі електричної інженерії, що передбачає застосування теорій і методів сучасної науки про електроенерге-тику, електротехніку та електромеханіку і характеризується ком-плексністю та невизначеністю умов.
Теоретичний зміст предметної області – базові поняття теорії
електричних та електромагнітних кіл, їх використання для
моделювання, оптимізації та аналізу режимів роботи електричних
станцій, мереж та систем, електричних машин, електроприводів,
електротехнічних та електромеханічних систем і комплексів, що
використовують традиційні та відновлювальні джерела енергії.
Методи, методики та технології – аналітичні методи розрахун-ку електричних кіл, систем електропостачання, електричних ма-шин та апаратів, систем керування електроенергетичними та елек-тромеханічними системами, електричних навантажень із викорис-танням спеціалізованого лабораторного обладнання, персональних комп’ютерів та іншого обладнання
Інструменти та обладнання – контрольно-вимірювальні засоби, електричні та електронні прилади, мікроконтролери, комп’ютери.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна програма
Основний фокус освітньої програми: Спеціальна освіта у галузі знань 14 «Електрична інженерія» спеці-альності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеха-ніка» Ключові слова: електротехнічний комплекс, електроенергетика, електроенергетичні, електротехнічні та електромеханічні системи, комплекси, пристрої та устаткування, системи керування
Особливості програми: Передбачає здобуття поглиблених теоретичних, практичних та дослідницьких знань, умінь та навичок у галузі електротехніки, електромеханіки та енергетики.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна програма
Основний фокус освітньої програми: Спеціальна освіта у галузі знань 14 «Електрична інженерія» спеці-альності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеха-ніка» Ключові слова: електротехнічний комплекс, електроенергетика, електроенергетичні, електротехнічні та електромеханічні системи, комплекси, пристрої та устаткування, системи керування
Особливості програми: Передбачає здобуття поглиблених теоретичних, практичних та дослідницьких знань, умінь та навичок у галузі електротехніки, електромеханіки та енергетики.
Придатність до працевлаштування: Робочі місця в підприємствах електроенергетичного комплексу, електротехнічних та електромеханічних служб (диспетчер електромеханічної служби, електрик цеху, електромеханік, електромеханік груповий перевантажувальних машин, електромеханік-наставник , електромеханік з підіймальних установок, електромеханік дільниці).
Подальше навчання: Усі магістерські освітньо-професійні програми спеціальністю «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка».
Подальше навчання: Усі магістерські освітньо-професійні програми спеціальністю «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка».
Викладання та навчання: Лекції, лабораторні роботи, практичні заняття, самостійна робота на основі підручників, навчальних посібників та конспектів лек-цій, консультації із викладачами, підготовка бакалаврської роботи.
Оцінювання: Форми контролю: усні та письмові екзамени, тестування, захист звітів з лабораторних робіт та практики. Підсумковий контроль : диференційні заліки, екзамени, що оцінюються згідно Положення про організацію освітнього процесу в НУ «Запорізька політехніка» введеного в дію Наказом №507 від 10.12.2021р.
Оцінювання: Форми контролю: усні та письмові екзамени, тестування, захист звітів з лабораторних робіт та практики. Підсумковий контроль : диференційні заліки, екзамени, що оцінюються згідно Положення про організацію освітнього процесу в НУ «Запорізька політехніка» введеного в дію Наказом №507 від 10.12.2021р.
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі електроенерге-тики, електротехніки та електромеханіки або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів електротехніки й електромеханіки і характеризуються комплексністю та невизначе-ністю умов. |
Загальні компетентності (ЗК): | К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу. | К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. | К03. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і пи-сьмово. | К04. Здатність спілкуватися іноземною мовою. | К05. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різ-них джерел. | К06. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. | К07. Здатність працювати в команді. | К08. Здатність працювати автономно. | К09. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспіль-ства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демокра-тичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, вер-ховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. | К10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння іс-торії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
К11. Здатність вирішувати практичні задачі із застосуванням систем автоматизованого проектування і розрахунків (САПР). | |
К12. Здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки. | |
К13. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних систем та мереж, електричної частини станцій і підстанцій та техніки високих напруг. | |
К14. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами метрології, еле-ктричних вимірювань, роботою пристроїв автоматичного ке-рування, релейного захисту та автоматики. | |
К15. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних ма-шин, апаратів та автоматизованого електроприводу. | |
К16. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами виробництва, передачі та розподілення електричної енергії. | |
К17. Здатність розробляти проекти електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного устаткування із дотриманням вимог законодавства, стандартів і технічного завдання. | |
К18. Здатність виконувати професійні обов’язки із дотриман-ням вимог правил техніки безпеки, охорони праці, виробни-чої санітарії та охорони навколишнього середовища. | |
К19. Усвідомлення необхідності підвищення ефективності електроенергетичного, електротехнічного та електромехані-чного устаткування. | |
К20. Усвідомлення необхідності постійно розширювати влас-ні знання про нові технології в електроенергетиці, електроте-хніці та електромеханіці. | |
К21. Здатність оперативно вживати ефективні заходи в умо-вах надзвичайних (аварійних) ситуацій в електроенергетич-них та електромеханічних системах. | |
К22. Здатність визначати і забезпечувати оптимальні, енергоефек-тивні та економічні режими роботи електромеханічного обладнан-ня; | |
К23. Здатність використовувати сучасне програмне забезпечення для проведення практичних розрахунків елементів електромеханічного обладнання; | |
К24. здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проектуванням електромеханіч-ного обладнання. | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
ПР01. Знати і розуміти принципи роботи електричних систем та мереж, силового облад-нання електричних станцій та підстанцій, пристроїв захисного заземлення та грозозахисту та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності. |
ПР02. Знати і розуміти теоретичні основи метрології та електричних вимірювань, прин-ципи роботи пристроїв автоматичного керування, релейного захисту та автоматики, мати навички здійснення відповідних вимірювань і використання зазначених пристроїв для вирішення професійних завдань. |
ПР03. Знати принципи роботи електричних машин, апаратів та автоматизованих електро-приводів та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності. |
ПР04. Знати принципи роботи біоенергетичних, вітроенергетичних, гідроенергетичних та сонячних енергетичних установок. |
ПР05. Знати основи теорії електромагнітного поля, методи розрахунку електричних кіл та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності. |
ПР06. Застосовувати прикладне програмне забезпечення, мікроконтролери та мікропроцесорну техніку для вирішення практичних проблем у професійній діяльності. |
ПР07. Здійснювати аналіз процесів в електроенергетичному, електротехнічному та елект-ромеханічному обладнанні, відповідних комплексах і системах. |
ПР08. Обирати і застосовувати придатні методи для аналізу і синтезу електромеханічних та електроенергетичних систем із заданими показниками. |
ПР09. Уміти оцінювати енергоефективність та надійність роботи електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем. |
ПР10. Знаходити необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах інформації, оцінювати її релевантність та достовірність. |
ПР11. Вільно спілкуватися з професійних проблем державною та іноземною мовами усно і письмово, обговорювати результати професійної діяльності з фахівцями та нефахівцями, аргументувати свою позицію з дискусійних питань. |
ПР12. Розуміти основні принципи і завдання технічної та екологічної безпеки об’єктів електротехніки та електромеханіки, враховувати їх при прийнятті рішень. |
ПР13. Розуміти значення традиційної та відновлюваної енергетики для успішного економічного розвитку країни. |
ПР14. Розуміти принципи європейської демократії та поваги до прав громадян, враховувати їх при прийнятті рішень. |
ПР15. Розуміти та демонструвати добру професійну, соціальну та емоційну поведінку, дотримуватись здорового способу життя. |
ПР16. Знати вимоги нормативних актів, що стосуються інженерної діяльності, захисту інтелектуальної власності, охорони праці, техніки безпеки та виробничої санітарії, врахо-вувати їх при прийнятті рішень. |
ПР17. Розв’язувати складні спеціалізовані задачі з проектування і технічного обслугову-вання електромеханічних систем, електроустаткування електричних станцій, підстанцій, систем та мереж. |
ПР18. Вміти самостійно вчитися, опановувати нові знання і вдосконалювати навички роботи з сучасним обладнанням, вимірювальною технікою та прикладним програмним забезпеченням. |
ПР19. Застосовувати придатні емпіричні і теоретичні методи для зменшення втрат елект-ричної енергії при її виробництві, транспортуванні, розподіленні та використанні. |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
Кадрове забезпечення: Понад 80% професорсько-викладацького складу, задіяного до викладання професійно-орієнтованих дисциплін, мають наукові ступені за спеціальністю та відповідають вимогам затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. No 1187 (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ No 347 від 10.05.2018 р.) «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності»
Матеріально-технічне забезпечення: Забезпеченість навчальними приміщеннями, комп’ютерними робочими місцями, мультимедійним обладнанням відповідає вимогам. Наявна уся необхідна соціально-побутова інфраструктура.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Посилання на офіційний веб сайт ЗВО: https://zp.edu.ua/ Наукова бібліотека: http://library.zp.edu.ua/ Електронний репозитарій: http://eir.zp.edu.ua/ Електронні навчальні курси: https://moodle.zp.edu.ua/
Матеріально-технічне забезпечення: Забезпеченість навчальними приміщеннями, комп’ютерними робочими місцями, мультимедійним обладнанням відповідає вимогам. Наявна уся необхідна соціально-побутова інфраструктура.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Посилання на офіційний веб сайт ЗВО: https://zp.edu.ua/ Наукова бібліотека: http://library.zp.edu.ua/ Електронний репозитарій: http://eir.zp.edu.ua/ Електронні навчальні курси: https://moodle.zp.edu.ua/
Національна кредитна мобільність: На основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Запорізька політехніка» та технічними університетами України.
Міжнародна кредитна мобільність: У рамках програми ЄС Еразмус+ на основі двосторонніх до-говорів між Національним університетом «Запорізька політехніка» та навчальними закладами країн-партнерів
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Можливе, після вивчення курсу української мови
Міжнародна кредитна мобільність: У рамках програми ЄС Еразмус+ на основі двосторонніх до-говорів між Національним університетом «Запорізька політехніка» та навчальними закладами країн-партнерів
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Можливе, після вивчення курсу української мови
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здобувачів вищої освіти спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» здійснюється у формі публічного захисту ква-ліфікаційної бакалаврської роботи, та присуджується йому ступінь бакалавра із присвоєнням кваліфікації: бакалавр з електроенергетики, електротехніки та елект-ромеханіки.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота здобувача ступеня вищої освіти бакалавра є самостій-ною роботою, що відображає інтегральну компетентність її автора та є підсумком набутих їм знань, вмінь та навичок зі всіх освітніх компонент навчального плану. Обов’язковою умовою допуску до захисту кваліфікаційної роботи є вико-нання у повному обсязі індивідуального навчального плану, а також дотримання ним принципів академічної доброчесності. Кваліфікаційна робота проходить пере-вірку на плагіат та розміщується у репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Атестація здійснюється відкрито та публічно на засіданні екзаменаційної комісії. Захист відбувається з використанням презентаційного матеріалу та крес-лень.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здобувачів вищої освіти спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної бакалаврської роботи, та присуджується йому ступінь бакалавра із присвоєнням кваліфікації: бакалавр з електроенергетики, електротехніки та електромеханіки.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота здобувача ступеня вищої освіти бакалавра є самостій-ною роботою, що відображає інтегральну компетентність її автора та є підсумком набутих їм знань, вмінь та навичок зі всіх освітніх компонент навчального плану. Обов’язковою умовою допуску до захисту кваліфікаційної роботи є виконання у повному обсязі індивідуального навчального плану, а також дотримання ним принципів академічної доброчесності. Кваліфікаційна робота проходить перевірку на плагіат та розміщується у репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Атестація здійснюється відкрито та публічно на засіданні екзаменаційної комісії. Захист відбувається з використанням презентаційного матеріалу та креслень.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота здобувача ступеня вищої освіти бакалавра є самостій-ною роботою, що відображає інтегральну компетентність її автора та є підсумком набутих їм знань, вмінь та навичок зі всіх освітніх компонент навчального плану. Обов’язковою умовою допуску до захисту кваліфікаційної роботи є вико-нання у повному обсязі індивідуального навчального плану, а також дотримання ним принципів академічної доброчесності. Кваліфікаційна робота проходить пере-вірку на плагіат та розміщується у репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Атестація здійснюється відкрито та публічно на засіданні екзаменаційної комісії. Захист відбувається з використанням презентаційного матеріалу та крес-лень.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здобувачів вищої освіти спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної бакалаврської роботи, та присуджується йому ступінь бакалавра із присвоєнням кваліфікації: бакалавр з електроенергетики, електротехніки та електромеханіки.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота здобувача ступеня вищої освіти бакалавра є самостій-ною роботою, що відображає інтегральну компетентність її автора та є підсумком набутих їм знань, вмінь та навичок зі всіх освітніх компонент навчального плану. Обов’язковою умовою допуску до захисту кваліфікаційної роботи є виконання у повному обсязі індивідуального навчального плану, а також дотримання ним принципів академічної доброчесності. Кваліфікаційна робота проходить перевірку на плагіат та розміщується у репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Атестація здійснюється відкрито та публічно на засіданні екзаменаційної комісії. Захист відбувається з використанням презентаційного матеріалу та креслень.