Спеціальність | 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка |
---|---|
Освітній ступінь | Бакалавр |
Підрозділ | Електротехнічний факультет |
Випускова кафедра | Кафедра «Електричні та електронні апарати» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний – на базі повної загальної середньої освіти становить 240 кредитів ЄКТС, термін навчання – 3 роки 10 місяців; – на базі ступеня «молодший бакалавр» (освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст») заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати кредити ЄКТС, отримані в межах попередньої освітньої програми підготовки молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста), обсягом не більше ніж 120 кредитів ЄКТС; на основі ступеня «фаховий молодший бакалавр» заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати не більше ніж 60 кредитів ЄКТС, отриманих за попередньою освітньою програмою фахової передвищої освіти. |
Кваліфікаційний рівень / цикл | Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти; за Національною рамкою кваліфікацій України – 6 рівень; за Qualifications Framework for the European Higher Education Area (QF-EHEA) – Bachelor’s degree (First cycle); за European Qualifications Framework (EQF-LLL) – Level 6 |
Обмеження щодо форм навчання | |
Кваліфікація в дипломі | бакалавр з електроенергетики, електротехніки та електромеханіки |
Передумови вступу | Умови вступу визначаються «Правилами прийому до Національного університету «Запорізька політехніка» Наявність документу про повну загальну середню освіту або освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста. |
Набуття теоретичних знань, практичних умінь, навичок і компетенцій, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків за спеціальністю 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» та підготувати висококваліфікованих та конкурентоспроможних на ринку праці фахівців здатних розв’язувати комплексні проблеми, а також успішного працевлаштування за обраною спеціальністю в предметній області «Електрична інженерія», освоєння програм наступних рівнів (магістра та доктора філософії). Досягнення означеної мети ґрунтується на принципах наступності й індивідуалізації навчання, фундаментальності й цілісності надання знань, практичної спрямованості й усвідомлення місця отриманих компетентностей, симбіозу наукового та системного підходів, тощо./ Acquisition of theoretical knowledge, practical skills, abilities and competences sufficient for the successful performance of professional duties in the speciality 141 ‘Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics’ and to prepare highly qualified and competitive specialists in the labour market capable of solving complex problems, as well as successful employment in the chosen speciality in the subject area ‘Electrical Engineering’, mastering programmers of the following levels (Master’s and Doctoral). The achievement of this goal is based on the principles of continuity and individualization of learning, fundamentality and integrity of knowledge, practical orientation and awareness of the place of the acquired competences, symbiosis of scientific and systematic approaches, etc.
Предметна область освітньої програми: 14 Електрична інженерія
141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Об’єкти вивчення – виробництво, передача, розподілення та перетворення електричної енергії на електричних станціях, в електричних мережах та системах; електротехнічне устаткування, електромеханічне та комутаційне обладнання, електромеханічні та електротехнічні комплекси та системи з використанням інформаційних технологій енергоємних виробництв.
Мета навчання – навчитись розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі електричної інженерії, що передбачає застосування теорій і методів сучасної науки про електроенерге-тику, електротехніку та електромеханіку, інформатику і характеризується комплексністю та невизначеністю умов, використанням інформаційних технологій та штучного інтелекту.
Теоретичний зміст предметної області – базові поняття теорій електромеханічного, електромагнітного перетворення електричної енергії з застосуванням інформаційних технологій з подальшим їх використання для побудови інформаційно-керуючих систем для моделювання, оптимізації та аналізу режимів роботи електричних станцій, мереж, електротехнічних систем і комплексів, що використовують традиційні та відновлювальні джерела енергії.
Методи, методики та технології – аналітичні методи та методи штучного інтелекту для розрахунку електричних кіл, систем електропостачання, електричних машин та апаратів, інформаційно-керуючих систем електромеханічного обладнання енергоємних виробництв, електричних навантажень із використанням спеціалізованого лабораторного обладнання, персональних комп’ютерів та мереж зі спеціалізованим програмним забезпеченням. Інструменти та обладнання – контрольно-вимірювальні засоби, електричні та електронні прилади та машини, мікроконтролери, промислові контролери та комп’ютери.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна програма, з акцентом на виконання теоретичних та експериментальних робіт, розв’язання актуальних задач і проблем інтеграції інформаційних технологій в галузі електричної інженерії.
Основний фокус освітньої програми:
Особливості програми: Передбачає здобуття поглиблених теоретичних, практичних та дослідницьких знань, умінь та навичок у галузі електротехніки, електромеханіки та енергетики з застосуванням інформаційних технологій.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна програма, з акцентом на виконання теоретичних та експериментальних робіт, розв’язання актуальних задач і проблем інтеграції інформаційних технологій в галузі електричної інженерії.
Основний фокус освітньої програми:
Особливості програми: Передбачає здобуття поглиблених теоретичних, практичних та дослідницьких знань, умінь та навичок у галузі електротехніки, електромеханіки та енергетики з застосуванням інформаційних технологій.
Придатність до працевлаштування: Фахівець здатний займати первинні посади (орієнтовні) до професійних назв робіт (затверджено і надано чинності наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327 (зі змінами)) відповідно до професійних назв робіт за Національним класифікатором України «Класифікатор професій ДК 003:2010»:
3113 Технічні фахівці - електрики
3119 Інші технічні фахівці в галузі фізичних наук та техніки
Фахівець може займати наступні первинні посади (професійні назви роботи):
- Диспетчер електромеханічної служби;
- Диспетчер електропідстанції;
- Диспетчер перетворювального комплексу;
- Диспетчер районного (місцевого) диспетчерського пункту;
- Диспетчер-інформатор;
- Електрик дільниці
- Електрик цеху;
- Електродиспетчер;
- Електромеханік;
- Електромеханік груповий перевантажувальних машин;
- Електромеханік дільниці;
- Електромеханік з підіймальних установок;
- Енергетик виробництва;
- Енергетик цеху;
- Енергодиспетчер;
- Технік з експлуатації вітроенергетичних установок;
- Технік з експлуатації гідроенергетичних установок;
- Технік з експлуатації сонячних енергетичних установок;
- Технік-конструктор (електротехніка);
- Технік-технолог (електротехніка)
Фахівець з енергетичного менеджменту
Подальше навчання: Мають право продовжити навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти та набувати додаткові кваліфікації в системі освіти дорослих.
Подальше навчання: Мають право продовжити навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти та набувати додаткові кваліфікації в системі освіти дорослих.
Викладання та навчання: Лекції, лабораторні роботи, практичні заняття, самостійна робота на основі підручників, навчальних посібників та конспектів лек-цій, консультації із викладачами, підготовка бакалаврської роботи.
Оцінювання: Семестрові екзамени та заліки, захист курсової роботи (проєкту), захист звіту з практики, публічний захист кваліфікаційної роботи, атестаційний іспит тощо. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється: за 100‐бальною шкалою або за двобальною шкалою (зараховано – не зараховано). Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» за двобальною шкалою. Межею незадовільного навчання за результатами підсумкового контролю є оцінка нижче 60 балів за 100-бальною шкалою або оцінка «не зараховано» за двобальною шкалою. Отримання оцінки 60 балів та вище передбачає отримання позитивних оцінок за всіма визначеними навчальною програмою освітнього компонента обов’язковими видами поточного контролю.
Оцінювання: Семестрові екзамени та заліки, захист курсової роботи (проєкту), захист звіту з практики, публічний захист кваліфікаційної роботи, атестаційний іспит тощо. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється: за 100‐бальною шкалою або за двобальною шкалою (зараховано – не зараховано). Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» за двобальною шкалою. Межею незадовільного навчання за результатами підсумкового контролю є оцінка нижче 60 балів за 100-бальною шкалою або оцінка «не зараховано» за двобальною шкалою. Отримання оцінки 60 балів та вище передбачає отримання позитивних оцінок за всіма визначеними навчальною програмою освітнього компонента обов’язковими видами поточного контролю.
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів електротехніки й електромеханіки, інформатики і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, використанням інформаційних технологій та штучного інтелекту. |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу. | ЗК2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. | ЗК3 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. | ЗК4 Здатність спілкуватися іноземною мовою. | ЗК5 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. | ЗК6 Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. | ЗК7 Здатність працювати в команді. | ЗК8 Здатність працювати автономне. | ЗК9 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. | ЗК10 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. | ЗК11 Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності. |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
СК1 Здатність вирішувати практичні задачі із застосуванням систем автоматизованого проектування і розрахунків (САПР). | |
СК2 Здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки, інформаційних технологій. | |
СК3 Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою та інформаційним забезпеченням електричних систем та мереж, електричної частини станцій і підстанцій та техніки високої напруги. | |
СК4 Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами метрології, електричних вимірювань, роботою пристроїв та систем автоматичного керування, релейного захисту та автоматики. | |
СК5 Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних машин, апаратів та автоматизованого електроприводу. | |
СК6 Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами виробництва, передачі та розподілення електричної енергії. | |
СК7 Здатність розробляти проекти електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного устаткування та систем із дотриманням вимог законодавства, стандартів і технічного завдання. | |
СК8 Здатність виконувати професійні обов’язки із дотриманням вимог правил техніки безпеки, охорони праці, виробничої санітарії та охорони навколишнього середовища. | |
СК9 Усвідомлення необхідності підвищення ефективності електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного устаткування. | |
СК10 Усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці. | |
СК11 Здатність оперативне вживати ефективні заходи в умовах надзвичайних (аварійних) ситуацій в електроенергетичних та електромеханічних системах. | |
СК12 Здатність визначати і забезпечувати оптимальні, енергоефективні та економічні режими роботи електромеханічного обладнання; | |
СК13 Здатність використовувати сучасне програмне забезпечення для проведення практичних розрахунків елементів електромеханічного обладнання; | |
СК14 Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проектуванням електромеханічного обладнання. | |
СК15 Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проектуванням інформаційних технологій енергоємних виробництв. | |
СК16 Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проектуванням програмного забезпечення інформаційних систем енергоємних виробництв. | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
ПРН1 Знати і розуміти принципи роботи електричних систем та мереж, силового обладнання електричних станцій та підстанцій, пристроїв захисного заземлення та грозозахисту та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності./To know and understand the principles of operation of electrical systems and networks, power equipment of power plants and substations, protective grounding and lightning protection devices and be able to use them to solve practical problems in professional activities. |
ПРН2 Знати і розуміти теоретичні основи метрології та електричних вимірювань, принципи роботи пристроїв автоматичного керування, релейного захисту та автоматики, мати навички здійснення відповідних вимірювань і використання зазначених пристроїв для вирішення професійних завдань./ To know and understand the theoretical foundations of metrology and electrical measurements, the principles of operation of automatic control devices, relay protection and automation, to have the skills to make appropriate measurements and use these devices to solve professional problems. |
ПРН3 Знати принципи роботи електричних машин, апаратів та автоматизованих електроприводів та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності./ Know the principles of operation of electrical machines, devices and automated electric drives and be able to use them to solve practical problems in professional activities. |
ПРН4 Знати принципи роботи біоенергетичних, вітроенергетичних, гідроенергетичних та сонячних енергетичних установок./To know the principles of operation of bioenergy, wind power, hydropower and solar power plants. |
ПРН5 Знати основи теорії електромагнітного поля, методи розрахунку електричних кіл та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності./ To know the basics of electromagnetic field theory, methods of calculating electrical circuits and be able to use them to solve practical problems in professional activities. |
ПРН6 Застосовувати прикладне програмне забезпечення, мікроконтролери та мікропроцесорну техніку для вирішення практичних проблем у професійній діяльності./ Apply application software, microcontrollers and microprocessor technology to solve practical problems in professional activities. |
ПРН7 Здійснювати аналіз процесів в електроенергетичному, електротехнічному та електромеханічному обладнанні, відповідних комплексах і системах./ To analyses processes in electric power, electrical and electromechanical equipment, relevant complexes and systems. |
ПРН8 Обирати і застосовувати придатні методи для аналізу і синтезу електромеханічних та електроенергетичних систем із заданими показниками./ To select and apply suitable methods for the analysis and synthesis of electromechanical and electric power systems with specified parameters. |
ПРН9 Уміти оцінювати енергоефективність та надійність роботи електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем./ Be able to assess the energy efficiency and reliability of electric power, electrical and electromechanical systems. |
ПРН10 Знаходити необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах інформації, оцінювати її релевантність та достовірність./ Find the necessary information in scientific and technical literature, databases and other sources of information, assess its relevance and reliability. |
ПРН11 Вільно спілкуватися з професійних проблем державною та іноземною мовами усно і письмово, обговорювати результати професійної діяльності з фахівцями та нефахівцями, аргументувати свою позицію з дискусійних питань./ Communicate fluently on professional issues in the state and foreign languages orally and in writing, discuss the results of professional activities with specialists and non-specialists, argue their position on controversial issues. |
ПРН12 Розуміти основні принципи і завдання технічної та екологічної безпеки об’єктів електротехніки та електромеханіки, враховувати їх при прийнятті рішень./ Understand the basic principles and objectives of technical and environmental safety of electrical and electromechanical facilities, take them into account when making decisions. |
ПРН13 Розуміти значення традиційної та відновлюваної енергетики для успішного економічного розвитку країни./ Understand the importance of traditional and renewable energy for the successful economic development of the country. |
ПРН14 Розуміти принципи європейської демократії та поваги до прав громадян, враховувати їх при прийнятті рішень./ Understand the principles of European democracy and respect for the rights of citizens, take them into account when making decisions. |
ПРН15 Розуміти та демонструвати добру професійну, соціальну та емоційну поведінку, дотримуватись здорового способу життя./ To understand and demonstrate good professional, social and emotional behavior, to adhere to a healthy lifestyle. |
ПРН16 Знати вимоги нормативних актів, що стосуються інженерної діяльності, захисту інтелектуальної власності, охорони праці, техніки безпеки та виробничої санітарії, враховувати їх при прийнятті рішень./ To know the requirements of regulations related to engineering, intellectual property protection, labour protection, safety and occupational health, to take them into account when making decisions. |
ПРН17 Розв’язувати складні спеціалізовані задачі з проектування і технічного обслуговування електромеханічних систем, електроустаткування електричних станцій, підстанцій, систем та мереж./ Solve complex specialized problems in the design and maintenance of electromechanical systems, electrical equipment of power plants, substations, systems and networks. |
ПРН18 Вміти самостійно вчитися, опановувати нові знання і вдосконалювати навички роботи з сучасним обладнанням, вимірювальною технікою та прикладним програмним забезпеченням./ To be able to learn independently, acquire new knowledge and improve skills in working with modern equipment, measuring equipment and application software. |
ПРН19 Застосовувати придатні емпіричні і теоретичні методи для зменшення втрат електричної енергії при її виробництві, транспортуванні, розподіленні та використанні./ To apply suitable empirical and theoretical methods to reduce electricity losses during its production, transportation, distribution and use. |
ПРН20 Знати принципи побудови та використання, вміти проектувати інформаційні технології енергоємних виробництв./ To know the principles of construction and use, to be able to design information technologies of energy-intensive industries. |
ПРН21 Знати принципи побудови та використання, вміти проектувати програмне забезпечення обладнання елементів інформаційно-керуючих систем енергоємних виробництв./ To know the principles of construction and use, to be able to design software of equipment elements of information and control systems of energy-intensive industries. |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
Кадрове забезпечення: Понад 80% професорсько-викладацького складу, задіяного до викладання професійне-орієнтованих дисциплін, мають наукові ступені за спеціальністю та відповідають вимогам затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 347 від 10.05.2018 р.) «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності»
Матеріально-технічне забезпечення: Забезпеченість навчальними приміщеннями, комп’ютерними робочими місцями, мультимедійним обладнанням відповідає вимогам. Наявна уся необхідна соціально-побутова інфраструктура.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Посилання на офіційний веб сайт ЗВО: https://zp.edu.ua/ Наукова бібліотека: http://library.zp.edu.ua/ Електронний репозитарій: http://eir.zp.edu.ua/ Електронні навчальні курси: https://moodle.zp.edu.ua/
Матеріально-технічне забезпечення: Забезпеченість навчальними приміщеннями, комп’ютерними робочими місцями, мультимедійним обладнанням відповідає вимогам. Наявна уся необхідна соціально-побутова інфраструктура.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Посилання на офіційний веб сайт ЗВО: https://zp.edu.ua/ Наукова бібліотека: http://library.zp.edu.ua/ Електронний репозитарій: http://eir.zp.edu.ua/ Електронні навчальні курси: https://moodle.zp.edu.ua/
Національна кредитна мобільність: На основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Запорізька політехніка» та технічними університетами України.
Національна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_
vid_28.06.22.pdf)
Міжнародна кредитна мобільність: У рамках програми ЄС Еразмус+ на основі двосторонніх догово-рів між Національним університетом «Запорізька політехніка» та навчальними закладами країн-партнерів
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Згідно з ліцензією Національного університету «Запорізька політехніка» за освітньою програмою можуть навчатись іноземці та/або особи без громадянства. Навчальні плани для цього контингенту мають розширену мовну підготовку з української мови. З метою створення умов для міжнародної академічної мобільності заклад вищої освіти має право прийняти рішення про викладання однієї/кількох/усіх дисциплін англійською та/або іншими іноземними мовами, забезпечивши при цьому знання здобувачами вищої освіти відповідної дисципліни державною мовою. Для викладання навчальних дисциплін іноземною (англійською) мовою утворюються окремі групи для українських студентів та іноземних громадян, осіб без громадянства, які бажають здобувати вищу освіту за кошти фізичних або юридичних осіб, або розробляють індивідуальні програми. При цьому програма НУ «Запорізької політехніки» забезпечує вивчення такими особами державної мови як окремої навчальної дисципліни.
Міжнародна кредитна мобільність: У рамках програми ЄС Еразмус+ на основі двосторонніх догово-рів між Національним університетом «Запорізька політехніка» та навчальними закладами країн-партнерів
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Згідно з ліцензією Національного університету «Запорізька політехніка» за освітньою програмою можуть навчатись іноземці та/або особи без громадянства. Навчальні плани для цього контингенту мають розширену мовну підготовку з української мови. З метою створення умов для міжнародної академічної мобільності заклад вищої освіти має право прийняти рішення про викладання однієї/кількох/усіх дисциплін англійською та/або іншими іноземними мовами, забезпечивши при цьому знання здобувачами вищої освіти відповідної дисципліни державною мовою. Для викладання навчальних дисциплін іноземною (англійською) мовою утворюються окремі групи для українських студентів та іноземних громадян, осіб без громадянства, які бажають здобувати вищу освіту за кошти фізичних або юридичних осіб, або розробляють індивідуальні програми. При цьому програма НУ «Запорізької політехніки» забезпечує вивчення такими особами державної мови як окремої навчальної дисципліни.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здобувачів вищої освіти за освітньо-професійною програмою "Електромеханічне обладнання та інформаційні технології енергоємних виробництв” спеціальності 141 "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка" проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи бакалавра.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної спеціалізованої задачі або практичної проблеми в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці з залученням інформаційних технологій з застосуванням теорій та методів електричної інженерії. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена у репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється у відповідності до вимог чинного законодавства.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної спеціалізованої задачі або практичної проблеми в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці з залученням інформаційних технологій з застосуванням теорій та методів електричної інженерії. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена у репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється у відповідності до вимог чинного законодавства.