Спеціальність | 153 Мікро- та наносистемна техніка |
---|---|
Освітній ступінь | Бакалавр |
Підрозділ | Факультет інформаційної безпеки та електронних комунікацій |
Випускова кафедра | Кафедра «Мікро-та наноелектроніка» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС |
Кваліфікаційний рівень / цикл | НРК України – 6 рівень; FQ-EHEA – перший цикл; EQF-LLL – 6 рівень |
Обмеження щодо форм навчання | |
Кваліфікація в дипломі | бакалавр з мікро- та наносистемної техніки |
Передумови вступу | Наявність повної загальної середньої освіти або диплому освіт-ньо-кваліфікаційного рівня «Молодший спеціаліст», освітнього рівня «Молодший бакалавр» |
Мета сучасної ОП «Мікро- та наноелектронні прилади і пристрої» полягає у підготовці фахівців, здатних вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галу-зі мікро- та наносистемної техніки, здійснювати і забезпечувати фахову взаємодію про-фесіоналів у сфері нанотехнологій в електроніці, створення мікро- та наноелектронних приладів і пристроїв, спрямовану на ефективну та плідну працю в умовах сталого іннова-ційного науково-технічного розвитку суспільства та формування високої адаптивності здобувачів вищої освіти в умовах трансформації ринку праці шляхом взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу.
Предметна область освітньої програми: Об’єктами вивчення та діяльності фахівців з мікро- та наносистемної техніки є:
- фізичні процеси і явища, на яких ґрунтується функціонуван-ня мікро- та наносистем;
- властивості матеріалів мікро- і наноелектроніки, технологіч-ні процеси, принцип дії електронних компонентів,
типових схем функціональних пристроїв;
- матеріали і технології для виготовлення електронних прила-дів, мікро- та наносистемної техніки різноманітного, у тому чи-слі фізичного, геліоенергетичного та біомедичного призначен-ня;
- обчислювальна техніка та спеціалізоване програмне забезпе-чення для розрахунків параметрів, характеристик та моделю-вання виробів мікро- та наносистемної техніки.
Метою навчання є набуття компетентностей, достатніх для професійної діяльності у сфері застосування матеріалів та технологій, розв’язання спеціалізованих складних практичних та технологічних задач розробки, проектування, виробництва, монтажу, експлуатації, технічного обслуговування, ремонту та модернізації електронних приладів фізичного та біомедичного призначення, мікро- та наносистемної техніки і геліоенергетики, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Теоретичний зміст предметної області утворюють поняття та принципи фізики твердого тіла, твердо тільної електроніки, фізичних основ мікро- та наносистемної техніки.
Здобувач вищої освіти вчиться використовувати методи 6 та технології конструювання приладів, пристроїв та систем мікро- та наносистемної техніки різноманітного, у тому числі біомедичного призначення, застосовувати комп’ютерну техніку та вимірювальне обладнання.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми: Освітню програму спрямовано на формування у здобувачів вищої освіти необхідних компетентностей для набуття дослід-ницьких навичок з метою реалізації наукової і / або викладаць-кої кар’єри; розроблення нових та використання існуючих мік-ро- і нанотехнологій; проєктування, виготовлення, випробуван-ня, експлуатація та модернізація оптоелектронних приладів, пристроїв і виробів мікро- та наносистемної техніки; розроб-лення фундаментальних основ створення низькорозмірних структур і нанокомпозитів із наперед заданими електронними та оптичними властивостями. Ключові слова: мікро- і наноелектронні прилади та пристрої, нанотехнології, низькорозмірні структури та наноматеріали, електронні та оп
Особливості програми: Програма базується на основі вимог Європейської рамки ква-ліфікацій для навчання впродовж життя EQF-LLL (European Qualifications Framework for Lifelong Learning). Фахівці, залучені до професійної підготовки, мають значний досвід освітньої і наукової діяльності, активно займаються нау-ково-дослідною роботою за фахом. Реалізація програми також передбачає залучення до аудитор-них занять професіоналів-практиків, представників роботодав-ців. Для забезпечення умов підготовки фахівця у реальному сере-довищі майбутньої професійної діяльності передбачено практи-ку.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми: Освітню програму спрямовано на формування у здобувачів вищої освіти необхідних компетентностей для набуття дослід-ницьких навичок з метою реалізації наукової і / або викладаць-кої кар’єри; розроблення нових та використання існуючих мік-ро- і нанотехнологій; проєктування, виготовлення, випробуван-ня, експлуатація та модернізація оптоелектронних приладів, пристроїв і виробів мікро- та наносистемної техніки; розроб-лення фундаментальних основ створення низькорозмірних структур і нанокомпозитів із наперед заданими електронними та оптичними властивостями. Ключові слова: мікро- і наноелектронні прилади та пристрої, нанотехнології, низькорозмірні структури та наноматеріали, електронні та оп
Особливості програми: Програма базується на основі вимог Європейської рамки ква-ліфікацій для навчання впродовж життя EQF-LLL (European Qualifications Framework for Lifelong Learning). Фахівці, залучені до професійної підготовки, мають значний досвід освітньої і наукової діяльності, активно займаються нау-ково-дослідною роботою за фахом. Реалізація програми також передбачає залучення до аудитор-них занять професіоналів-практиків, представників роботодав-ців. Для забезпечення умов підготовки фахівця у реальному сере-довищі майбутньої професійної діяльності передбачено практи-ку.
Придатність до працевлаштування: Права випускників на працевлаштування не обмежуються.
Відповідно до Державного класифікатору професій ДК 003:2010 випускники можуть працювати на посадах:
1222 – Керівники виробничих підрозділів у промисловості:
– майстер з комплексної автоматизації та телемеха-ніки;
– майстер з ремонту приладів та апаратури;
– майстер з ремонту технологічного устаткування;
– майстер дослідної установки.
3114 – Технічні фахівці в галузі електроніки та телекомуніка-цій:
– технік з сигналізації;
– технік-конструктор;
– технік-технолог.
3119 – Оператори медичного устаткування:
– оператор медичного устаткування.
3139 – Інші оператори оптичного та електронного устаткуван-ня:
– технік з діагностичного устаткування;
– технік-оператор електронного устаткування;
– технік-технолог з виробництва оптичних і оптико-електронних приладів.
3439 – Інші технічні фахівці в галузі управління:
– фахівець з організації побутового обслуговування
Подальше навчання: Бакалавр з мікро- та наносистемної техніки має право продо-вжити навчання на другому освітньо-науковому рівні вищої освіти та здобувати додаткові кваліфікації в системі освіти доро-слих.
Подальше навчання: Бакалавр з мікро- та наносистемної техніки має право продо-вжити навчання на другому освітньо-науковому рівні вищої освіти та здобувати додаткові кваліфікації в системі освіти доро-слих.
Викладання та навчання: Лекції, практичні заняття, лабораторні роботи, виконання ін-дивідуальних завдань, курсових робіт та проєктів, самостійна робота, проходження практики на профільних підприємствах, дуальна та дистанційна освіта, консультації із викладачами, під-готовка кваліфікаційної роботи.
Оцінювання: Формативні (вхідний та поточний контроль): тестування знань або умінь; звіти з лабораторних та практичних робіт; звіти з практик; огляд літератури, презентації тощо. Сумативні (підсумковий контроль): екзамен (письмовий з по-дальшим усним опитуванням); залік (передбачена можливість за результатами формативного контролю); захист кваліфікаційної роботи.
Оцінювання: Формативні (вхідний та поточний контроль): тестування знань або умінь; звіти з лабораторних та практичних робіт; звіти з практик; огляд літератури, презентації тощо. Сумативні (підсумковий контроль): екзамен (письмовий з по-дальшим усним опитуванням); залік (передбачена можливість за результатами формативного контролю); захист кваліфікаційної роботи.
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі мікро- та наносистемної техніки, або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів автоматизації та електроніки |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК1 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях | ЗК2 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності | ЗК3 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово | ЗК4 Здатність спілкуватися іноземними мовами | ЗК5 Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій | ЗК6 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями | ЗК7 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел | ЗК8 Навички міжособистісної взаємодії | ЗК9 Здатність працювати в команді | ЗК10 Навички здійснення безпечної діяльності | ЗК11 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт | ЗК12 Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків | ЗК13 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні | ЗК14 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
ФК1 Здатність використовувати знання і розуміння наукових фактів, концепцій, теорій, принципів і методів для проектування та застосування мікро- та наносистемної техніки | |
ФК2 Здатність виконувати аналіз предметної області та нормативної документації, необхідної для проектування та застосування приладів та пристроїв мікро- та наносистемної техніки | |
ФК3 Здатність використовувати математичні принципи і методи для проектування та застосування мікро- та наносистемної техніки | |
ФК4 Здатність застосовувати відповідні наукові та інженерні методи, сучасні інформаційні технології і комп’ютерне програмне забезпечення, комп’ютерні мережі, бази даних та Інтернет-ресурси для розв’язання професійних задач в галузі мікро- та наносистемної техніки | |
ФК5 Здатність ідентифікувати, класифікувати, оцінювати і описувати процеси у мікро- та наносистемній техніці за допомогою побудови і аналізу їх фізичних і математичних моделей | |
ФК6 Здатність застосовувати творчий та інноваційний потенціал в синтезі інженерних рішень і в розробці конструктивних еле-ментів геліоенергетики, приладів фізичного та біомедичного призначення | |
ФК7 Здатність розв’язувати інженерні задачі в галузі мікро- та наносистемної техніки з урахуванням всіх аспектів розробки, проектування, виробництва, експлуатації та модернізації | |
ФК8 Здатність визначати та оцінювати характеристики та пара-метри матеріалів мікро- та наносистемної техніки, аналогових та цифрових електронних пристроїв, мікропроцесорних систем | |
ФК9 Здатність застосовувати на практиці галузеві стандарти та стандарти якості щодо мікро- та наносистемної техніки | |
ФК10 Здатність розуміти та застосовувати технологічні принципи виробництва, випробування, експлуатації та ремонту мікро- та наносистемної техніки та біомедичного обладнання | |
ФК11 Здатність враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні та комерційні міркування, що впливають на ефективність та результати інженерної діяльності в галузі мікро- та наносистемної електронної техніки | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
Р1 Застосовувати знання принципів дії пристроїв і систем мікро- та наносистемної техніки при їхньому проектуванні та експлуатації |
Р2 Застосовувати знання і розуміння математичних методів для розв’язання теоретичних і прикладних задач мікро- та наносистемної техніки |
Р3 Застосовувати знання і розуміння фізики, відповідні теорії, моделі та методи для розв’язання практичних задач синтезу пристроїв мікро- та наносистемної техніки |
Р4 Оцінювати характеристики та параметри матеріалів пристроїв мікро- та наносистемної техніки, знати та розуміти основи твердотільної та оптичної електроніки, наноелектроніки, електротехніки, аналогової та цифрової схемотехніки, мікропроцесорної техніки |
Р5 Використовувати інформаційні та комунікаційні технології, прикладні та спеціалізовані програмні продукти для розв’язання задач проєктування та налагодження обладнання геліоенергетики, приладів фізичної та біомедичної електроніки |
Р6 Застосовувати навички планування та проведення експерименту для перевірки гіпотез та дослідження явищ мікро- та наноелектроніки, вміти використовувати стандартне обладнання, складати схеми пристроїв, аналізувати, моделювати та критично оцінювати отримані результати |
Р7 Досліджувати характеристики і параметри мікро- та наносистемної техніки, приладів фізичної та біомедичної електроніки з урахуванням цілей дослідження, вимог та специфіки вибраних технічних засобів |
Р8 Будувати та ідентифікувати математичні моделі технологічних об’єктів, використовувати їх при розробці нової мікро- та наносистемної техніки та виборі оптимальних рішень |
Р9 Проєктувати пристрої мікро- та наносистемної техніки у відповідності до вимог замовника і наявних ресурсних обмежень |
Р10 Розробляти технічні засоби діагностування технічного стану мікро- та наносистемної техніки, приладів фізичної та біомедичної електроніки |
Р11 Організовувати та проводити планові та позапланові технічні обслуговування, налагодження технологічного устаткування у відповідності до поточних вимог виробництва |
Р12 Аналізувати нормативно-правові засади впровадження мікро- та наносистемної техніки; оцінювати переваги інженерних розробок, їх екологічність та безпечність |
Р13 Вільно спілкуватися усно і письмово державною та іноземною мовами з професійних питань з дотриманням норм сучасної української ділової та професійної мови |
Р14 Вміти засвоювати нові знання, прогресивні технології та інновації, знаходити нові нешаблонні рішення і засоби їх здійснення |
Р15 Застосовувати розуміння теорії стохастичних процесів, методи статистичної обробки та аналізу даних при розв’язанні професійних завдань |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
Кадрове забезпечення: Відповідно до кадрових вимог щодо забезпечення проваджен-ня освітньої діяльності для відповідного рівня ВО, згідно Ліцен-зійних умов, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 в редакції ПКМ України від 24 березня 2021 р. № 365.
Матеріально-технічне забезпечення: Відповідно до технологічних вимог щодо матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності відповідного рівня ВО, згідно Ліцензійних умов, що затверджені Постановою Ка-бінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 в редакції ПКМ України від 24 березня 2021 р. № 365. Навчання здійснюється у навчальних лабораторіях та комп’ютерному класі, дослідження (практика, дипломування) виконуються у наукових лабораторіях та із залученням облад-нання підприємств.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Відповідно до: технологічних вимог щодо навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітньої діяль-ності відповідного рівня ВО, згідно Ліцензійних умов, що за-тверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 в редакції ПКМ України від 24 березня 2021 р. № 365. Включає в себе бібліотечні ресурси, електронні навчальні ре-сурси (систему дистанційного навчання Moodle), сайт НУ «За-порізька політехніка» та кафедри МіНЕ, на яких розміщена ос-новна інформація щодо освітньої діяльності.
Матеріально-технічне забезпечення: Відповідно до технологічних вимог щодо матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності відповідного рівня ВО, згідно Ліцензійних умов, що затверджені Постановою Ка-бінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 в редакції ПКМ України від 24 березня 2021 р. № 365. Навчання здійснюється у навчальних лабораторіях та комп’ютерному класі, дослідження (практика, дипломування) виконуються у наукових лабораторіях та із залученням облад-нання підприємств.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Відповідно до: технологічних вимог щодо навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітньої діяль-ності відповідного рівня ВО, згідно Ліцензійних умов, що за-тверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 в редакції ПКМ України від 24 березня 2021 р. № 365. Включає в себе бібліотечні ресурси, електронні навчальні ре-сурси (систему дистанційного навчання Moodle), сайт НУ «За-порізька політехніка» та кафедри МіНЕ, на яких розміщена ос-новна інформація щодо освітньої діяльності.
Національна кредитна мобільність: Здійснюється на підставі укладення угод про співробітництво між НУ «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти.
Міжнародна кредитна мобільність: Здійснюється на підставі укладення угод між Університетом та іноземними закладами вищої освіти за узгодженими та за-твердженими у встановленому порядку індивідуальними навча-льними планами студентів і програмами навчальних дисциплін, а також у рамках грантів, міжнародних проєктів, угод про спів-робітництво, в яких НУ «Запорізька політехніка» приймає участь.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Навчання іноземних громадян здійснюється державною мо-вою. У певних випадках може бути прийнято рішення про ви-кладання деяких дисциплін (тем, розділів) англійською мовою.
Міжнародна кредитна мобільність: Здійснюється на підставі укладення угод між Університетом та іноземними закладами вищої освіти за узгодженими та за-твердженими у встановленому порядку індивідуальними навча-льними планами студентів і програмами навчальних дисциплін, а також у рамках грантів, міжнародних проєктів, угод про спів-робітництво, в яких НУ «Запорізька політехніка» приймає участь.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Навчання іноземних громадян здійснюється державною мо-вою. У певних випадках може бути прийнято рішення про ви-кладання деяких дисциплін (тем, розділів) англійською мовою.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікацій-ної роботи
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної нау-ково-прикладної задачі у сфері мікро- та наносистемної техніки різ-номанітного призначення, що потребує проведення досліджень та/або здійснення інновацій. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічний плагіат, сфабриковані результати та фальсифікацію. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена до захисту на офі-ційному сайті закладу вищої освіти чи його підрозділу, або у репо-зитарії закладу вищої освіти. Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється у від-повідності до вимог чинного законодавства.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної нау-ково-прикладної задачі у сфері мікро- та наносистемної техніки різ-номанітного призначення, що потребує проведення досліджень та/або здійснення інновацій. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічний плагіат, сфабриковані результати та фальсифікацію. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена до захисту на офі-ційному сайті закладу вищої освіти чи його підрозділу, або у репо-зитарії закладу вищої освіти. Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється у від-повідності до вимог чинного законодавства.