Мікро- та наноелектронні прилади і пристрої

Спеціальність
153 Мікро- та наносистемна техніка
Освітній ступінь
Бакалавр
Підрозділ
Факультет інформаційної безпеки та електронних комунікацій
Випускова кафедра
Кафедра «Мікро-та наноелектроніка»
Тип диплому та обсяг освітньої програми
Диплом бакалавра, одиничний Обсяг освітньої програми бакалавра на базі повної загальної середньої освіти становить 240 кредитів ЄКТС – 3 роки 10 місяців. На базі ступеня «молодший бакалавр» (освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст») ЗВО має право визнати та перезарахувати кредити ЄКТС, отримані в межах попередньої освітньої програми підготовки молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста): – за спеціальностями галузі 15 «Автоматизація та приладобудування» не більше, ніж 120 кредитів ЄКТС; – за іншими спеціальностями не більше, ніж 60 кредитів ЄКТС. – на основі ступеня «фаховий молодший бакалавр» заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати не більше ніж 60 кредитів ЄКТС, отриманих за попередньою освітньою програмою фахової передвищої освіти». Прийом на основі ступенів «молодший бакалавр», «фаховий молодший бакалавр» або освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» здійснюється за результатами зовнішнього незалежного оцінювання в порядку, визначеному законодавством. Практика має складати не менше 4 кредитів ЄКТС.
Кваліфікаційний рівень / цикл
Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти; за Національною рамкою кваліфікацій України – 6 рівень; за Qualifications Framework for the European Higher Education Area (QF-EHEA) – Bachelor’s degree (First cycle); за European Qualifications Framework (EQF-LLL) – Level 6
Кваліфікація в дипломі
бакалавр з мікро- та наносистемної техніки
Передумови вступу
Для здобуття освітнього рівня «бакалавр» можуть вступати особи, що здобули повну загальну середню освіту, а також освітній рівень не нижче ніж «молодший бакалавр» та освітньо-професійний ступінь «фаховий молодший бакалавр» (освітньо-кваліфікаційний рівень «молодший спеціаліст»).
Гарант осв. програми
Рева Віталій Ігорович

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку revvi@zp.edu.ua або заповнити онлайн-форму

Розгорнути все
  • Мета сучасної ОП «Мікро- та наноелектронні прилади і пристрої» полягає у підготовці фахівців, здатних вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі мікро- та наносистемної техніки, здійснювати і забезпечувати фахову взаємодію професіоналів у сфері нанотехнологій в електроніці, створення мікро- та наноелектронних приладів і пристроїв, спрямовану на ефективну та плідну працю в умовах сталого інноваційного науково-технічного розвитку суспільства та формування високої адаптивності здобувачів вищої освіти в умовах трансформації ринку праці шляхом взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу.
  • Предметна область Об’єктами вивчення та діяльності фахівців з мікро- та наносистемної техніки є: – фізичні процеси і явища, на яких ґрунтується функціонування мікро- та наносистем; – властивості матеріалів мікро- і наноелектроніки, технологічні процеси, принцип дії електронних компонентів, – типових схем функціональних пристроїв; – матеріали і технології для виготовлення електронних приладів, мікро- та наносистемної техніки різноманітного, у тому числі фізичного, геліоенергетичного та біомедичного призначення; – обчислювальна техніка та спеціалізоване програмне забезпечення для розрахунків параметрів, характеристик та моделювання виробів мікро- та наносистемної техніки. Метою навчання є набуття компетентностей, достатніх для професійної діяльності у сфері застосування матеріалів та технологій, розв’язання спеціалізованих складних практичних та технологічних задач розробки, проєктування, виробництва, монтажу, експлуатації, технічного обслуговування, ремонту та модернізації електронних приладів фізичного та біомедичного призначення, мікро- та наносистемної техніки і геліоенергетики, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Теоретичний зміст предметної області утворюють поняття та принципи фізики твердого тіла, твердотільної електроніки, фізичних основ мікро- та наносистемної техніки. Здобувач вищої освіти вчиться використовувати методи та технології конструювання приладів, пристроїв та систем мікро- та наносистемної техніки різноманітного, у тому числі біомедичного призначення, застосовувати комп’ютерну техніку та вимірювальне обладнання.

    Освітньо-професійна програма, з акцентом на виконання теоретичних та експериментальних робіт з елементами наукових досліджень, розв’язання актуальних задач і проблем в галузі Мікро- та наноелектронних приладів і пристроїв.

    Програма базується на основі вимог Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя EQF-LLL (European Qualifications Framework for Lifelong Learning). Фахівці, залучені до професійної підготовки, мають значний досвід освітньої і наукової діяльності, активно займаються науково-дослідною роботою за фахом. Реалізація програми також передбачає залучення до аудиторних занять професіоналів-практиків, представників роботодавців. Для забезпечення умов підготовки фахівця у реальному середовищі майбутньої професійної діяльності передбачено практики.
  • Придатність до працевлаштування Права випускників на працевлаштування не обмежуються. Фахівець здатний займати первинні посади (орієнтовні) до професійних назв робіт за Національним класифікатором України «Класифікатор професій ДК 003:2010» (затверджено і надано чинності наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327 (зі змінами)): 1222 Керівники виробничих підрозділів у промисловості. 3114 Технічні фахівці в галузі електроніки та телекомунікацій. 3119 Інші технічні фахівці в галузі фізичних наук та техніки. 3133 Оператори медичного устаткування. 3139 Інші оператори оптичного та електронного устаткування. 3439 Інші технічні фахівці в галузі управління.

    Бакалавр з мікро- та наносистемної техніки має право продовжити навчання на другому освітньо-науковому рівні вищої освіти та набувати додаткові кваліфікації в системі освіти дорослих.
  • Викладання та навчання Основними підходами є студентоцентроване та проблемно-орієнтовне навчання, електронне навчання, самонавчання, і навчання на основі досліджень. Викладання проводиться у вигляді лекцій, практичних занять, лабораторних робіт, аудиторних або online консультацій, індивідуальних занять, самостійної та проєктної роботи з використанням мультимедійного обладнання. Навчання критиці власної роботи, конструктивній критиці роботи інших, продуктивному використанню критичних зауважень з боку інших. Самостійна робота з інформацією у бібліотеці університету та використання ресурсів інтернету. Індивідуальні консультації викладачів університету, керівників і провідних спеціалістів підприємств мікроелектронної галузі.

    Оцінювання Контрольні заходи включають: поточний контроль; поточний рубіжний контроль; модульний контроль; семестровий (підсумковий) контроль; державна атестація здобувачів вищої освіти. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється: за 100-бальною шкалою або за двобальною шкалою (зараховано – не зараховано). Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» за двобальною шкалою. Межею незадовільного навчання за результатами підсумкового контролю є оцінка нижче 60 балів за 100-бальною шкалою або оцінка «не зараховано» за двобальною шкалою. Отримання оцінки 60 балів та вище передбачає отримання позитивних оцінок за всіма визначеними навчальною програмою освітнього компонента обов’язковими видами поточного контролю.
  • Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі мікро- та наносистемної техніки, або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів автоматизації та електроніки

    ЗК1
    Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
    ЗК2
    Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності
    ЗК3
    Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово
    ЗК4
    Здатність спілкуватися іноземними мовами
    ЗК5
    Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій
    ЗК6
    Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями
    ЗК7
    Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
    ЗК8
    Навички міжособистісної взаємодії
    ЗК9
    Здатність працювати в команді
    ЗК10
    Навички здійснення безпечної діяльності
    ЗК11
    Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт
    ЗК12
    Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків
    ЗК13
    Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні
    ЗК14
    Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя

    ФК1
    Здатність використовувати знання і розуміння наукових фактів, концепцій, теорій, принципів і методів для проектування та застосування мікро- та наносистемної техніки
    ФК2
    Здатність виконувати аналіз предметної області та нормативної документації, необхідної для проектування та застосування приладів та пристроїв мікро- та наносистемної техніки
    ФК3
    Здатність використовувати математичні принципи і методи для проектування та застосування мікро- та наносистемної техніки
    ФК4
    Здатність застосовувати відповідні наукові та інженерні методи, сучасні інформаційні технології і комп’ютерне програмне забезпечення, комп’ютерні мережі, бази даних та Інтернет-ресурси для розв’язання професійних задач в галузі мікро- та наносистемної техніки
    ФК5
    Здатність ідентифікувати, класифікувати, оцінювати і описувати процеси у мікро- та наносистемній техніці за допомогою побудови і аналізу їх фізичних і математичних моделей
    ФК6
    Здатність застосовувати творчий та інноваційний потенціал в синтезі інженерних рішень і в розробці конструктивних еле-ментів геліоенергетики, приладів фізичного та біомедичного призначення
    ФК7
    Здатність розв’язувати інженерні задачі в галузі мікро- та наносистемної техніки з урахуванням всіх аспектів розробки, проектування, виробництва, експлуатації та модернізації
    ФК8
    Здатність визначати та оцінювати характеристики та пара-метри матеріалів мікро- та наносистемної техніки, аналогових та цифрових електронних пристроїв, мікропроцесорних систем
    ФК9
    Здатність застосовувати на практиці галузеві стандарти та стандарти якості щодо мікро- та наносистемної техніки
    ФК10
    Здатність розуміти та застосовувати технологічні принципи виробництва, випробування, експлуатації та ремонту мікро- та наносистемної техніки та біомедичного обладнання
    ФК11
    Здатність враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні та комерційні міркування, що впливають на ефективність та результати інженерної діяльності в галузі мікро- та наносистемної електронної техніки
  • Р12
    Аналізувати нормативно-правові засади впровадження мікро- та наносистемної техніки; оцінювати переваги інженерних розробок, їх екологічність та безпечність
    Р13
    Вільно спілкуватися усно і письмово державною та іноземною мовами з професійних питань з дотриманням норм сучасної української ділової та професійної мови
    Р14
    Вміти засвоювати нові знання, прогресивні технології та інновації, знаходити нові нешаблонні рішення і засоби їх здійснення
    Р15
    Застосовувати розуміння теорії стохастичних процесів, методи статистичної обробки та аналізу даних при розв’язанні професійних завдань
    Р5
    Використовувати інформаційні та комунікаційні технології, прикладні та спеціалізовані програмні продукти для розв’язання задач проєктування та налагодження обладнання геліоенергетики, приладів фізичної та біомедичної електроніки
    Р6
    Застосовувати навички планування та проведення експерименту для перевірки гіпотез та дослідження явищ мікро- та наноелектроніки, вміти використовувати стандартне обладнання, складати схеми пристроїв, аналізувати, моделювати та критично оцінювати отримані результати
    Р7
    Досліджувати характеристики і параметри мікро- та наносистемної техніки, приладів фізичної та біомедичної електроніки з урахуванням цілей дослідження, вимог та специфіки вибраних технічних засобів
    Р8
    Будувати та ідентифікувати математичні моделі технологічних об’єктів, використовувати їх при розробці нової мікро- та наносистемної техніки та виборі оптимальних рішень
    Р9
    Проєктувати пристрої мікро- та наносистемної техніки у відповідності до вимог замовника і наявних ресурсних обмежень
    Р10
    Розробляти технічні засоби діагностування технічного стану мікро- та наносистемної техніки, приладів фізичної та біомедичної електроніки
    Р11
    Організовувати та проводити планові та позапланові технічні обслуговування, налагодження технологічного устаткування у відповідності до поточних вимог виробництва
    Р1
    Застосовувати знання принципів дії пристроїв і систем мікро- та наносистемної техніки при їхньому проектуванні та експлуатації
    Р2
    Застосовувати знання і розуміння математичних методів для розв’язання теоретичних і прикладних задач мікро- та наносистемної техніки
    Р3
    Застосовувати знання і розуміння фізики, відповідні теорії, моделі та методи для розв’язання практичних задач синтезу пристроїв мікро- та наносистемної техніки
    Р4
    Оцінювати характеристики та параметри матеріалів пристроїв мікро- та наносистемної техніки, знати та розуміти основи твердотільної та оптичної електроніки, наноелектроніки, електротехніки, аналогової та цифрової схемотехніки, мікропроцесорної техніки
  • Кадрове забезпечення Науково-педагогічні працівники, що забезпечують освітній процес за спеціальністю мають рівень наукової та професійної активності, який відповідає чинним Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності. При цьому понад 70 % викладачів, які забезпечують обов’язкові компоненти ОПП мають науковий ступень та вчене звання.

    Матеріально-технічне забезпечення Відповідно до технологічних вимог щодо матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності відповідного рівня вищої освіти згідно з чинними ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності. Навчання здійснюється у навчальних лабораторіях та комп’ютерному класі, дослідження (практика, дипломування) виконуються у наукових лабораторіях та із залученням обладнання підприємств.

    Інформаційне та навчально-методичне забезпечення Відповідно до технологічних вимог щодо навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітньої діяльності відповідного рівня вищої освіти згідно з чинними ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності. Бібліотека поєднує традиційні бібліотечні фонди (841880 прим.), фонд електронних документів (54828 назв.), технологічні комплекси, що забезпечують доступ до світових інформаційних ресурсів, зокрема до ресурсів Elsevier (SCOPUS), Web of Science (http://www.zp.edu.ua/naukova-biblioteka). Доступ до електронних публікацій та електронних версій документів наукового та навчально-методичного призначення, авторами яких є співробітники, аспіранти, докторанти та студенти Національного університету «Запорізька політехніка» відбувається через електронний інституційний депозитарій (https://eir.zp.edu.ua/home). Університет підключено до Української науково-освітньої телекомунікаційної мережі URAN. Розроблено навчально-методичне забезпечення: затверджені в установленому порядку навчальні плани, робочі програми з усіх навчальних дисциплін, програми практичної підготовки, методичні матеріали для підсумкової атестації здобувачів вищої освіти. Доступ до навчально-методичних матеріалів здійснюється через загальноуніверситетську платформу moodle.zp.edu.ua. В рамках цифрової трансформації освітнього процесу, впроваджено «Автоматизовану систему управління закладом освіти» (АСУ), яка забезпечує єдиний інформаційний простір для управління освітнім процесом (https://portal.zp.edu.ua/).
  • Національна кредитна мобільність Національна кредитна мобільність регламентується Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» (https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf) та договорами про співробітництво з партнерами – закладами вищої освіти України.

    Міжнародна кредитна мобільність Міжнародна академічна мобільність реалізується на підставі міжнародних договорів про співробітництво, міжнародних програм і проєктів, договорів про співробітництво з іноземними закладами вищої освіти, а також може бути реалізована учасниками освітнього процесу з власної ініціативи, підтриманої адміністрацією університету на основі індивідуальних запрошень та інших механізмів. Основна міжнародна кредитна мобільність здійснюється згідно програм ERASMUS+ https://zp.edu.ua/akademichna-mobilnist https://zp.edu.ua/uploads/pubdocs/2022/Nakaz_N210_vid_28.06.22.pdf із закладами вищої освіти Європи, а саме: Католицький університет Льовена (Бельгія), Інститут прикладних наук та мистецтв м. Дортмунд (Німеччина), Університетський коледж Thomas More Mechelen-Antwerpen (Бельгія)

    Навчання іноземних здобувачів вищої освіти Відповідно до чинного законодавства Університет має право здійснювати підготовку іноземних студентів. Навчання іноземних здобувачів вищої освіти регламентовано Положенням про організацію набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства в Національному університеті «Запорізька політехніка» https://zp.edu.ua/uploads/dept_inter/pol_pro_org_naboru_ta_navch_inozemtsiv.pdf
  • Атестація здобувачів вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Мікро- та наноелектронні прилади і пристрої» спеціальності 153 – «Мікро- та наносистемна техніка» проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи бакалавра.

    Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної науково-прикладної задачі у сфері мікро- та наносистемної техніки різноманітного призначення, що потребує проведення досліджень та/або здійснення інновацій. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена у репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється у відповідності до вимог чинного законодавства.