Спеціальність | 172 Телекомунікації та радіотехніка |
---|---|
Освітній ступінь | Бакалавр |
Підрозділ | Факультет інформаційної безпеки та електронних комунікацій |
Випускова кафедра | Кафедра «Радіотехніка та телекомунікації» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний, – на базі повної загальної середньої освіти – 240 кредитів ЄКТС; – на базі ступеня «молодший бакалавр» (освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст») зараховується не більше ніж 60 кредитів ЄТКС, отриманих у межах попередньої освітньої програми підготовки молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста) |
Кваліфікаційний рівень / цикл | 6 рівень, згідно Національної рамки кваліфікацій та Європейської рамки кваліфікацій |
Обмеження щодо форм навчання | |
Кваліфікація в дипломі | Бакалавр з телекомунікацій та радіотехніки Ступінь вищої освіти – Бакалавр Спеціальність – 172 «Телекомунікації та радіотехніка» Освітня програма – «Радіотехніка» |
Передумови вступу | Наявність повної загальної середньої освіти або освітньо-кваліфікаційних рівня «молодший спеціаліст» або ступеня «молодший бакалавр» |
Формування та розвиток загальних і професійних компетентностей з впровадження та застосування технологій телекомунікацій і радіотехніки, що сприяють соціальній стійкості та мобільності випускника на ринку праці.
Предметна область освітньої програми: Об’єкти вивчення: сукупність технологій, засобів, способів і методів обробки, зберігання й обміну інформацією на відстані та застосування електромагнітних коливань і хвиль, зокрема в радіолокації та радіонавігації, для контролю і керування машинами, механізмами та технологічними процесами в електронному, медичному обладнанні, вимірювальних пристроях та системах.
Теоретичний зміст включає:
– теорію, моделі та принципи функціонування телекомунікаційних та радіотехнічних систем;
– принципи, методи та засоби забезпечення заданих експлуатаційних характеристик і властивостей телекомунікаційних та радіотехнічних систем;
– нормативно-правову базу України та вимоги міжнародних стандартів у сфері телекомунікацій та радіотехніки;
– сучасне програмно-апаратне забезпечення радіотехнічних та телекомунікаційних систем і мереж.
Методи, методики, підходи та технології: методи, методики, інформаційно-комунікаційні та інші технології телекомунікацій та радіотехніки.
Інструменти та обладнання:
– системи розробки, забезпечення, моніторингу та контролю процесів у телекомунікаційних та радіотехнічних системах;
– сучасне програмно-апаратне забезпечення технологій телекомунікацій та радіотехніки.
Орієнтація освітньої програми: Освітня програма орієнтована на здобуття студентами професійних знань, умінь, навичок та інших компетентностей для успішного здійснення професійної діяльності.
Основний фокус освітньої програми: Програма спрямована на оволодіння основами фундаментальних та практичних знань в області телекомунікацій та радіотехніки. Ключові слова: електроніка, телекомунікації, радіотехніка.
Особливості програми: Програма забезпечує формування та розвиток загальних і професійних компетентностей з впровадження та застосування технологій телекомунікацій та радіотехніки, що сприяють соціальній стійкості та мобільності випускника на ринку праці, здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі телекомунікацій та радіотехніки, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Орієнтація освітньої програми: Освітня програма орієнтована на здобуття студентами професійних знань, умінь, навичок та інших компетентностей для успішного здійснення професійної діяльності.
Основний фокус освітньої програми: Програма спрямована на оволодіння основами фундаментальних та практичних знань в області телекомунікацій та радіотехніки. Ключові слова: електроніка, телекомунікації, радіотехніка.
Особливості програми: Програма забезпечує формування та розвиток загальних і професійних компетентностей з впровадження та застосування технологій телекомунікацій та радіотехніки, що сприяють соціальній стійкості та мобільності випускника на ринку праці, здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі телекомунікацій та радіотехніки, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Придатність до працевлаштування: Згідно з Класифікатором професій ДК 003:2010 рекомендовано відповідно до кваліфікації:
3114 – Технічний фахівець в галузі електроніки та телекомунікацій
Подальше навчання: Продовження освіти за другим (магістерським) рівнем вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти та системи освіти дорослих.
Подальше навчання: Продовження освіти за другим (магістерським) рівнем вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти та системи освіти дорослих.
Викладання та навчання: Освітньою програмою передбачено використання інноваційних підходів (студентоцентрованого, індивідуалізованого, кооперативного, проблемного тощо), технологій (структурно-логічних, інтеграційних, інформаційно-комп’ютерних, діалогово-комунікаційних тощо) і методів навчання (пояснювально-ілюстративного, репродуктивного, евристичного, проблемного викладання тощо). Викладання проводиться у вигляді: лекцій, семінарів, практичних занять, лабораторних робіт, самостійного навчання на основі підручників та конспектів, підготовки курсових робіт та проектів.
Оцінювання: Оцінювання навчальних досягнень здійснюється за 100-бальною (рейтинговою) шкалою ЕКТС (ECTS), вербальною («зараховано», «не зараховано») системами. Види контролю: поточний, рубіжний, тематичний, підсумковий, самоконтроль. Форми контролю: письмові екзамени, диференційні заліки, тестові завдання, графічні роботи, перегляди, захист курсових робіт та проектів, звітів з практик, захист кваліфікаційного проекту (роботи).
Оцінювання: Оцінювання навчальних досягнень здійснюється за 100-бальною (рейтинговою) шкалою ЕКТС (ECTS), вербальною («зараховано», «не зараховано») системами. Види контролю: поточний, рубіжний, тематичний, підсумковий, самоконтроль. Форми контролю: письмові екзамени, диференційні заліки, тестові завдання, графічні роботи, перегляди, захист курсових робіт та проектів, звітів з практик, захист кваліфікаційного проекту (роботи).
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі телекомунікацій та радіотехніки, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов. |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК-1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу | ЗК-2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях | ЗК-3 Здатність планувати та управляти часом | ЗК-4 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності | ЗК-5 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово | ЗК-6 Здатність працювати в команді | ЗК-7 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями | ЗК-8 Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми | ЗК-9 Навички здійснення безпечної діяльності | ЗК-10 Прагнення до збереження навколишнього середовища | ЗК-11 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні | ЗК-12 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
ПК-1 Здатність розуміти сутність і значення інформації в розвитку сучасного інформаційного суспільства | |
ПК-2 Здатність вирішувати стандартні завдання професійної діяльності на основі інформаційної та бібліографічної культури із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій і з урахуванням основних вимог інформаційної безпеки | |
ПК-3 Здатність використовувати базові методи, способи та засоби отримання, передавання, обробки та зберігання інформації | |
ПК-4 Здатність здійснювати комп’ютерне моделювання пристроїв, систем і процесів з використанням універсальних пакетів прикладних програм | |
ПК-5 Здатність використовувати нормативну та правову документацію, що стосується інформаційно-телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем (закони України, технічні регламенти, міжнародні та національні стандарти, рекомендації Міжнародного союзу електрозв’язку і т.п.) для вирішення професійних завдань | |
ПК-6 Здатність проводити інструментальні вимірювання в інформаційно-телекомунікаційних мережах, телекомунікаційних та радіотехнічних системах | |
ПК-7 Готовність до контролю дотримання та забезпечення екологічної безпеки | |
ПК-8 Готовність сприяти впровадженню перспективних технологій і стандартів | |
ПК-9 Здатність здійснювати приймання та освоєння нового обладнання відповідно до чинних нормативів | |
ПК-10 Здатність здійснювати монтаж, налагодження, налаштування, регулювання, дослідну перевірку працездатності, випробування та здачу в експлуатацію споруд, засобів і устаткування телекомунікацій та радіотехніки | |
ПК-11 Здатність складати нормативну документацію (інструкції) з експлуатаційно-технічного обслуговування інформаційно-телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем, а також за програмами випробувань | |
ПК-12 Здатність проводити роботи з керування потоками навантаження інформаційно-телекомунікаційних мереж | |
ПК-13 Здатність організовувати і здійснювати заходи з охорони праці та техніки безпеки в процесі експлуатації, технічного обслуговування і ремонту обладнання інформаційно-телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем | |
ПК-14 Готовність до вивчення науково-технічної інформації, вітчизняного і закордонного досвіду з тематики інвестиційного (або іншого) проекту засобів телекомунікацій та радіотехніки | |
ПК-15 Здатність проводити розрахунки у процесі проектування споруд і засобів інформаційно-телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем, відповідно до технічного завдання з використанням як стандартних, так і самостійно створених методів, прийомів і програмних засобів автоматизації проектування. Здатність розраховувати на системному рівні показники і характеристики та використовувати електронні вузли та блоки у складі радіотехнічних систем, таких як системи радіолокації, радіонавігації, радіозв’язку | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
РН-1 Вміти аналізувати, аргументувати, приймати рішення при розв’язанні спеціалізованих задач та практичних проблем телекомунікацій та радіотехніки, які характеризуються комплексністю та неповною визначеністю умов |
РН-2 Вміти застосовувати результати особистого пошуку та аналізу інформації для розв’язання якісних і кількісних задач подібного характеру в інформаційно-комунікаційних мережах, телекомунікаційних і радіотехнічних системах |
РН-3 Вміти визначати та застосовувати у професійній діяльності методики випробувань інформаційно-телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем на відповідність вимогам вітчизняних та міжнародних нормативних документів |
РН-4 Вміти пояснювати результати, отримані в результаті проведення вимірювань, в термінах їх значущості та пов’язувати їх з відповідною теорією |
РН-5 Мати навички оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації і даних |
РН-6 Вміти адаптуватись в умовах зміни технологій інформаційно-комунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем |
РН-7 Вміти грамотно застосовувати термінологію галузі телекомунікацій та радіотехніки |
РН-8 Описувати принципи та процедури, що використовуються в телекомунікаційних системах, інформаційно-телекомунікаційних мережах та радіотехніці |
РН-9 Аналізувати та виконувати оцінку ефективності методів проектування інформаційно-телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем |
РН-10 Спілкуватись з професійних питань, включаючи усну та письмову комунікацію державною мовою та однією з поширених європейських мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською) |
РН-11 Застосовувати міжособистісні навички для взаємодії з іншими людьми та залучення їх до командної роботи |
РН-12 Толерантно сприймати та застосовувати етичні норми поведінки відносно інших людей |
РН-13 Вміти застосовувати фундаментальні та прикладні науки для аналізу та розробки процесів, що відбуваються в телекомунікаційних та радіотехнічних системах |
РН-14 Застосування розуміння основних властивостей компонентної бази для забезпечення якості та надійності функціонування телекомунікаційних, радіотехнічних систем і пристроїв |
РН-15 Застосування розуміння засобів автоматизації проектування і технічної експлуатації систем телекомунікацій та радіотехніки у професійній діяльності |
РН-16 Застосування розуміння основ метрології та стандартизації у галузі телекомунікацій та радіотехніки у професійній діяльності |
РН-17 Розуміння та дотримання вітчизняних і міжнародних нормативних документів з питань розроблення, впровадження та технічної експлуатації інформаційно-телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних і радіотехнічних систем |
РН-18 Знаходити, оцінювати і використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для розв’язання професійних завдань, включаючи відтворення інформації через електронний пошук |
РН-19 Здійснювати стандартні випробування інформаційно-комунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем на відповідність вимогам вітчизняних та міжнародних нормативних документів |
РН-20 Пояснювати принципи побудови та функціонування апаратно-програмних комплексів систем керування та технічного обслуговування для розробки, аналізу і експлуатації інформаційно-телекомунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем |
РН-21 Забезпечувати надійну та якісну роботу інформаційно-комунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем |
РН-22 Контролювати технічний стан інформаційно-комунікаційних мереж, телекомунікаційних і радіотехнічних систем у процесі їх технічної експлуатації з метою виявлення погіршення якості функціонування чи відмов, та його систематична фіксація шляхом документування. РН-А Брати участь у створенні прикладного програмного забезпечення для елементів (модулів, блоків, вузлів) телекомунікаційних систем інфокомунікаційних, телекомунікаційних мереж, радіотехнічних систем та систем телевізійного й радіомовлення. РН-Б Проводити розрахунки елементів телекомунікаційних систем та систем телевізійного й радіомовлення, згідно технічного завдання у відповідності до міжнародних стандартів, з використанням засобів автоматизації проектування, в т. ч. створених самостійно |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
Кадрове забезпечення: Викладачі, які забезпечують підготовку бакалаврів за спеціальністю 172 «Телекомунікації та радіотехніка» мають необхідну кваліфікацію та (або) науковий ступінь чи вчене звання за відповідною або спорідненою спеціальністю, систематично займаються науковою та навчально-методичною діяльністю, регулярно проходять стажування, їх базова освіта відповідає профілю дисциплін, які вони викладають в НУ «Запорізька політехніка».
Матеріально-технічне забезпечення: Лекційні, аудиторні приміщення, спеціалізовані лабораторії (враховуючи лабораторії на філії кафедри на території НВК «Іскра»), основне та мультимедійне обладнання яких відповідають вимогам навчального процесу. Для проведення інформаційного пошуку та обробки результатів досліджень обладнано спеціалізовані комп’ютерні класи кафедри та університету, де наявне спеціалізоване програмне забезпечення та необмежений відкритий доступ до мережі Інтернет. Всі комп’ютери об’єднані у локальну мережу, в якій виділені домени (підмережі) для різних аудиторій і за призначенням: навчальний процес, наука, системно-технічні потреби. Університет має доступ до волоконно-оптичної мережі Уран. Для входу до локальної мережі та мережі Internet, крім того, встановлено Wi-Fi точки доступу.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Навчально-методичні комплекси навчальних дисциплін, програми і бази для проходження практик, підручники, словники, навчальні посібники, довідкова література, фахові періодичні видання тощо. Офіційний веб-сайт http://www.zp.edu.ua містить інформацію про освітні програми, навчальну, наукову і виховну діяльність, структурні підрозділи, правила прийому, контакти. Матеріали навчально-методичного забезпечення освітньо-професійної програми викладені на освітньому порталі http://www.zp.edu.ua/kafedra-radiotehniki-ta-telekomunikaciy . Всі ресурси бібліотеки НУ «Запорізька політехніка» доступні через веб-сайт університету http://zp.edu.ua/naukova-biblioteka .
Матеріально-технічне забезпечення: Лекційні, аудиторні приміщення, спеціалізовані лабораторії (враховуючи лабораторії на філії кафедри на території НВК «Іскра»), основне та мультимедійне обладнання яких відповідають вимогам навчального процесу. Для проведення інформаційного пошуку та обробки результатів досліджень обладнано спеціалізовані комп’ютерні класи кафедри та університету, де наявне спеціалізоване програмне забезпечення та необмежений відкритий доступ до мережі Інтернет. Всі комп’ютери об’єднані у локальну мережу, в якій виділені домени (підмережі) для різних аудиторій і за призначенням: навчальний процес, наука, системно-технічні потреби. Університет має доступ до волоконно-оптичної мережі Уран. Для входу до локальної мережі та мережі Internet, крім того, встановлено Wi-Fi точки доступу.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Навчально-методичні комплекси навчальних дисциплін, програми і бази для проходження практик, підручники, словники, навчальні посібники, довідкова література, фахові періодичні видання тощо. Офіційний веб-сайт http://www.zp.edu.ua містить інформацію про освітні програми, навчальну, наукову і виховну діяльність, структурні підрозділи, правила прийому, контакти. Матеріали навчально-методичного забезпечення освітньо-професійної програми викладені на освітньому порталі http://www.zp.edu.ua/kafedra-radiotehniki-ta-telekomunikaciy . Всі ресурси бібліотеки НУ «Запорізька політехніка» доступні через веб-сайт університету http://zp.edu.ua/naukova-biblioteka .
Національна кредитна мобільність: На основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Запорізька політехніка» та провідними технічними університетами України.
Міжнародна кредитна мобільність: На основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти зарубіжних країн-партнерів.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Навчання іноземних здобувачів вищої освіти проводиться на загальних умовах з додатковою мовною підготовкою.
Міжнародна кредитна мобільність: На основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти зарубіжних країн-партнерів.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Навчання іноземних здобувачів вищої освіти проводиться на загальних умовах з додатковою мовною підготовкою.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Форми атестації здобувачів вищої освіти Атестація здобувачів вищої освіти здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційного проекту (роботи)
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Вимоги до кваліфікаційного проекту (роботи) Кваліфікаційний проект (робота) має передбачати розв’язання складної спеціалізованої задачі або практичної проблеми в галузі телекомунікацій та радіотехніки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. У кваліфікаційному проекті (роботі) не може бути академічного плагіату та фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти, його структурного підрозділу або у репозитарії закладу вищої освіти.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здобувачів вищої освіти здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційного проекту (роботи)
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційний проект (робота) має передбачати розв’язання складної спеціалізованої задачі або практичної проблеми в галузі телекомунікацій та радіотехніки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. У кваліфікаційному проекті (роботі) не може бути академічного плагіату та фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти, його структурного підрозділу або у репозитарії закладу вищої освіти.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Вимоги до кваліфікаційного проекту (роботи) Кваліфікаційний проект (робота) має передбачати розв’язання складної спеціалізованої задачі або практичної проблеми в галузі телекомунікацій та радіотехніки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. У кваліфікаційному проекті (роботі) не може бути академічного плагіату та фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти, його структурного підрозділу або у репозитарії закладу вищої освіти.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здобувачів вищої освіти здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційного проекту (роботи)
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційний проект (робота) має передбачати розв’язання складної спеціалізованої задачі або практичної проблеми в галузі телекомунікацій та радіотехніки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. У кваліфікаційному проекті (роботі) не може бути академічного плагіату та фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти, його структурного підрозділу або у репозитарії закладу вищої освіти.