Спеціальність | 072 Фінанси, банківська справа та страхування |
---|---|
Освітній ступінь | Магістр |
Підрозділ | Факультет економіки та управління |
Випускова кафедра | Кафедра «Фінанси, банківська справа та страхування» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом магістра, одиничний, 120 кредитів ЄКТС |
Кваліфікаційний рівень / цикл | НРК України–7 рівень / магістр, FQ - EHEA – другий цикл, QF- LLL– 7 рівень. |
Обмеження щодо форм навчання | |
Кваліфікація в дипломі | магістр спеціальність – фінанси, банківська справа та страхування освітня програма – освітньо-професійна програма «Фінанси і кре-дит |
Передумови вступу | Бакалавр, спеціаліст |
Метою навчання є підготовка нової генерації висококваліфікованих фахівців-фінансистів для сфери фінансів, банківської справи та страхування, які володіють ґрунтовними знаннями сучасної економічної та фінансової теорії; здатністю системно аналізувати макрофінансову ситуацію в країні та фінансову політику держави із застосуванням сучасного методологічного інструментарію; навичками розробки тактичних і стратегічних програм розвитку сфери фінансів, банківської справи та страхування; практичними знаннями щодо прийняття складних управлінських рішень в умовах невизначеності та фінансових ризиків у сфері фінансів, банківської справи та страхування на засадах оволодіння системою компетентностей, що дасть змогу їм бути активно залученими у національний інформаційний, дослідницький та професійний простір.
Унікальність освітньо-професійної програми полягає в її орієнтації на глибоку спеціальну підготовку фахівців-фінансистів, здатних вирішувати науково-дослідні й прикладні управ-лінські завдання на ринку фінансових послуг, у сфері науки, освіти, бути затребуваними на ринку праці.
Предметна область освітньої програми: Освітньо-професійна програма (ОПП) підготовки здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти спе-ціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування»
галузі знань 07 «Управління та адміністрування»
Об’єкт(и) вивчення та діяльності: устрій, принципи, ме-ханізми функціонування та розвитку фінансових систем.
Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми в процесі професійної діяльності або навчання у сфері фінансів, банківської справи та страхування, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інно-вацій і характеризується невизначеністю умов та вимог.
Теоретичний зміст складають поняття, категорії, теорії і кон-цепції фінансової науки, які визначають тенденції і закономір-ності функціонування й розвитку фінансів, банківської справи та страхування.
Методи, методики та технології: методи, методики та техно-логії фінансової науки і практики.
Інструменти: інформаційно-аналітичні програмні
продукти та системи.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-наукова програма орієнтується на сучасні наукові дос-лідження у сфері фінансів, банківської справи та страхування, що сприяє підготовці ініціативних та спроможних до швидкої адаптації в економічному середовищі фахівців. Формує фахів-ців із сучасним способом мислення, здатних вирішувати відпо-відні завдання професійної та наукової діяльності.
Основний фокус освітньої програми: Програма сфокусована на підготовку висококваліфікованих фахі-вців-фінансистів нового покоління, які мають глибоку теоретичну й методологічну базу у сфері фінансів, банківської справи та страхування, володіють інноваційним мисленням та здатні генерувати оригінальні ідеї та вирішувати нестандартні завдання, застосовувати сучасний інструментарій прийняття фінансових рішень
Особливості програми: - підготовка компетентних фахівців, які володіють актуальною інформацією про сучасні тенденції розвитку фінансів, банків-ської справи та страхування; - структура ОПП передбачає поєднання фінансової теорії та практики управління фінансовими процесами і ресурсами на засадах міждисциплінарного підходу, оволодіння інноваційни-ми методами професійної діяльності. Безперервні зміни в сфері фінансів, банківської справи та страхування вимагають постій-ного коригування навчальних планів і змісту навчальних дис-циплін, тому склад вибіркових дисциплін освітньо-професійної програми періодично оновлюється, що дозволяє враховувати тенденції розвитку фінансової системи України та дає змогу студенту сформувати власну траєкторію навчання; - використання у навчальному процесі ділових ігор, кейсів, професійно-ситуаційного моделювання, методу проектів, спря-мованих на формування навичок до критичного мислення. Поряд із цим, до особливостей ОПП відносяться: - застосування різних форм аудиторного та позааудиторного навчання із залученням досвідчених стейкхолдерів; - розвиток навиків креативного мислення студентів; - підготовка компетентних фахівців, спроможних задовольняти потреби суспільства та бути конкурентоспроможними на наці-ональному і міжнародному ринках праці; - можливість навчання за програмою двох дипломів; - реалізація права учасника освітнього процесу на академічну мобільність; - академічна доброчесність здобувачів вищої освіти під час на-вчання; - відповідність змістового наповнення програм основних дис-циплін циклу загальної та професійної підготовки програмам відповідних дисциплін в зарубіжних університетах-партнерах.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-наукова програма орієнтується на сучасні наукові дос-лідження у сфері фінансів, банківської справи та страхування, що сприяє підготовці ініціативних та спроможних до швидкої адаптації в економічному середовищі фахівців. Формує фахів-ців із сучасним способом мислення, здатних вирішувати відпо-відні завдання професійної та наукової діяльності.
Основний фокус освітньої програми: Програма сфокусована на підготовку висококваліфікованих фахі-вців-фінансистів нового покоління, які мають глибоку теоретичну й методологічну базу у сфері фінансів, банківської справи та страхування, володіють інноваційним мисленням та здатні генерувати оригінальні ідеї та вирішувати нестандартні завдання, застосовувати сучасний інструментарій прийняття фінансових рішень
Особливості програми: - підготовка компетентних фахівців, які володіють актуальною інформацією про сучасні тенденції розвитку фінансів, банків-ської справи та страхування; - структура ОПП передбачає поєднання фінансової теорії та практики управління фінансовими процесами і ресурсами на засадах міждисциплінарного підходу, оволодіння інноваційни-ми методами професійної діяльності. Безперервні зміни в сфері фінансів, банківської справи та страхування вимагають постій-ного коригування навчальних планів і змісту навчальних дис-циплін, тому склад вибіркових дисциплін освітньо-професійної програми періодично оновлюється, що дозволяє враховувати тенденції розвитку фінансової системи України та дає змогу студенту сформувати власну траєкторію навчання; - використання у навчальному процесі ділових ігор, кейсів, професійно-ситуаційного моделювання, методу проектів, спря-мованих на формування навичок до критичного мислення. Поряд із цим, до особливостей ОПП відносяться: - застосування різних форм аудиторного та позааудиторного навчання із залученням досвідчених стейкхолдерів; - розвиток навиків креативного мислення студентів; - підготовка компетентних фахівців, спроможних задовольняти потреби суспільства та бути конкурентоспроможними на наці-ональному і міжнародному ринках праці; - можливість навчання за програмою двох дипломів; - реалізація права учасника освітнього процесу на академічну мобільність; - академічна доброчесність здобувачів вищої освіти під час на-вчання; - відповідність змістового наповнення програм основних дис-циплін циклу загальної та професійної підготовки програмам відповідних дисциплін в зарубіжних університетах-партнерах.
Придатність до працевлаштування: 146 Менеджери (управителі) у фінансовій діяльності
2414.2 Професіонали з фінансово-економічної безпеки
2441.2 Економісти
Випускники працюють в українських та зарубіжних консалтингових, оціночних, фінансових компаніях та устано-вах, а також в аналітичних, економічних, фінансових, інвести-ційних службах компаній реального сектора.
Подальше навчання: Здобуття вищої освіти на третьому (освітньо-науковому) рівні
Подальше навчання: Здобуття вищої освіти на третьому (освітньо-науковому) рівні
Викладання та навчання: Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване навчання, ініціатив-не самонавчання. Лекційні заняття мають інтерактивний науково-пізнавальний характер. На практичних заняттях поширеними є кейс-метод, ситуаційні завдання, підготовка презентацій з викори-стання сучасних професійних програмних засобів. Акцент робиться на особистісному саморозвитку, груповій роботі, умінні презентувати результати роботи, що сприяє формуванню розуміння потреби й готовності до продовження самоосвіти протягом життя.
За домінуючими методами та способами навчання: активні (про-блемні, інтерактивні, проектні, саморозвивальні) тощо.
За організаційними формами: дистанційного, колективного та ін-терактивного навчання.
Оцінювання: Захист кваліфікаційної роботи, усні та письмові екзамени, звіти про практику, диференційовані заліки, модульні роботи, інди-відуальне усне опитування; індивідуальне письмове опитуван-ня (самостійна робота, тестування); презентація командних (групових) проектів; презентація результатів самостійної робо-ти (реферати, есе, опитування) з використанням мультимедійної техніки. Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за національною шкалою (відмінно, добре, задовільно, незадові-льно), 100-бальною і шкалою ECTS (А, В, С, D, E, F, FX).
Оцінювання: Захист кваліфікаційної роботи, усні та письмові екзамени, звіти про практику, диференційовані заліки, модульні роботи, інди-відуальне усне опитування; індивідуальне письмове опитуван-ня (самостійна робота, тестування); презентація командних (групових) проектів; презентація результатів самостійної робо-ти (реферати, есе, опитування) з використанням мультимедійної техніки. Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за національною шкалою (відмінно, добре, задовільно, незадові-льно), 100-бальною і шкалою ECTS (А, В, С, D, E, F, FX).
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі фінансів, банківської справи та страхування або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій що характеризується невизначеністю умов і вимог |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу | ЗК2 Здатність спілкуватися іноземною мовою | ЗК3 Здатність проведення досліджень на відповідному рівні | ЗК4 Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми | ЗК5 Здатність приймати обґрунтовані рішення | ЗК6 Навички міжособистісної взаємодії | ЗК7 Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети | ЗК8 Здатність працювати в міжнародному контексті | ЗК9 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів) |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
СК01 Здатність використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності | |
СК02 Здатність використовувати теоретичний та методичний інструментарій для діагностики і моделювання фінансової дія-льності суб’єктів господарювання | |
СК03 Здатність застосовувати управлінські навички у сфері фінансів, банківської справи та страхування | |
СК04 Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного і методичного інструментарію для обґрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування | |
СК05 Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію | |
СК06 Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при розв’язанні складних задач і проблем у сфері фінансів, банків-ської справи та страхування | |
СК07 Здатність до пошуку, використання та інтерпретації інформації, необхідної для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування | |
СК08 Здатність застосовувати інноваційні підходи в сфері фінансів, банківської справи та страхування | |
СК09 Здатність розробляти технічні завдання для проектуван-ня інформаційних систем у сфері фінансів, банківської справи та страхування | |
СК10 Використовувати аналітичну інформацію для виявлення внутрішніх та зовнішніх загроз, оцінювання ризиків прояву даних загроз та розробки заходів з подолання негативних впливів | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
ПР01 Використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності |
ПР02 Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції і методології наукового пізнання у сфері фінансів, банківської справи та страхування |
ПР03 Здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної діяльності |
ПР04 Відшуковувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування |
ПР05 Вільно спілкуватися іноземною мовою усно і письмово з професійних та наукових питань, презентувати і обговорювати результати досліджень |
ПР06 Доступно і аргументовано представляти результати досліджень усно і письмово, брати участь у фахових дискусіях |
ПР07 Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності |
ПР08 Вміти застосовувати інноваційні підходи у сфері фінансів, банківської справи та страхуван-ня та управляти ними |
ПР09 Застосовувати управлінські навички у сфері фінансів, банківської справи та страхування |
ПР10 Здійснювати діагностику і моделювання фінансової діяльності суб’єктів господарювання |
ПР11 Застосовувати поглиблені знання в сфері фінансового, банківського та страхового менедж-менту для прийняття рішень |
ПР12 Обґрунтувати вибір варіантів управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування та оцінювати їх ефективність з урахуванням цілей, наявних обмежень, законо-давчих та етичних аспектів |
ПР13 Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її резуль-татів |
ПР14 Визначати стратегію забезпечення фінансово-економічної безпеки та готувати необхідні ро-зрахунки, потрібні для її обґрунтування |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
Кадрове забезпечення: Науково-педагогічні працівники, залучені до реалізації освіт-ньо-професійної програми, є співробітниками університету, відповідальні за курси мають науковий ступінь і вчене звання або підтверджений рівень наукової і професійної підготовки.
Науково-педагогічні працівники, що забезпечують освітньо-професійну програму:
– мають наукові ступені за спеціальністю та підтверджений рівень наукової і професійної підготовки;
– за кваліфікацією відповідають профілю і напряму дисциплін, що викладаються;
– мають необхідний стаж педагогічної та досвід практичної ро-боти;
-здійснення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм;
- відбувається щорічне оцінювання здобувачів вищої освіти, науково-педагогічних і педагогічних працівників закладів ви-щої освіти та регулярне оприлюднення результатів таких оці-нювань на офіційному веб-сайті закладу вищої освіти, на інфо-рмаційних стендах та в будь-який інший спосіб;
- забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних, наукових і науково-педагогічних працівників;
- забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, у тому числі самостійної роботи здобувачів освіти, за кожною освітньою програмою;
- забезпечення ефективної системи запобігання та виявлення академічного плагіату у наукових працях працівників закладів вищої освіти і здобувачів вищої освіти.
Підготовку фахівців здійснює кафедра фінансів, банківської справи та страхування.
У процесі організації навчального процесу залучаються про-фесіонали з досвідом управлінської, фахової роботи.
Матеріально-технічне забезпечення: У навчальному процесі використовуються навчальні аудиторії, комп’ютерні лабораторії, конференц-зал, тренінг центр, бібліоте-ка, фонд якої сформовано відповідно до потреб освітнього про-цесу. До послуг студентів і викладачів є також читальний зал на 80 місць, абонемент та копіювальна техніка. Є доступ до мережі Інтернет, функціонує безкоштовний Wi-Fi. Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, кількість місць в гуртожитках відповідає вимогам. Використання комп’ютеризованих класів університету (інформаційно – обчислювальний центр), проекційної техніки, спеціалізованих лабораторій, стендів та наочних посібників. Використання сучасних прикладних програм і платформ: Microsoft Excel та 1С – підприємство. Відповідає ліцензійним умовам згідно з Постановою КМУ № 1187 від 30.12.2015р.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: На офіційному веб-сайті https://zp.edu.ua/ є інформація про освітні програми, навчальну, наукову і виховну діяльність, структурні підрозділи, правила прийому, контакти. Матеріали навчально-методичного забезпечення освітньо-професійної програми: електронні навчально-методичні ком-плекси дисциплін, робочі програми дисциплін, методичні реко-мендації та вказівки з: вивчення дисциплін, написання курсової та кваліфікаційної роботи, проходження переддипломної практики викладені в інституційному репозитарії бібліотеки НУ «Запорі-зька політехніка»: http://eir.zp.edu.ua/. Читальний зал забезпечений бездротовим доступом до мережі Інтернет. Усі ресурси бібліотеки доступні через сайт універси-тету: http://library.zp.edu.ua/ Вільний доступ через сайт НУ «Запорізька політехніка» до баз даних періодичних фахових наукових видань
Матеріально-технічне забезпечення: У навчальному процесі використовуються навчальні аудиторії, комп’ютерні лабораторії, конференц-зал, тренінг центр, бібліоте-ка, фонд якої сформовано відповідно до потреб освітнього про-цесу. До послуг студентів і викладачів є також читальний зал на 80 місць, абонемент та копіювальна техніка. Є доступ до мережі Інтернет, функціонує безкоштовний Wi-Fi. Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, кількість місць в гуртожитках відповідає вимогам. Використання комп’ютеризованих класів університету (інформаційно – обчислювальний центр), проекційної техніки, спеціалізованих лабораторій, стендів та наочних посібників. Використання сучасних прикладних програм і платформ: Microsoft Excel та 1С – підприємство. Відповідає ліцензійним умовам згідно з Постановою КМУ № 1187 від 30.12.2015р.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: На офіційному веб-сайті https://zp.edu.ua/ є інформація про освітні програми, навчальну, наукову і виховну діяльність, структурні підрозділи, правила прийому, контакти. Матеріали навчально-методичного забезпечення освітньо-професійної програми: електронні навчально-методичні ком-плекси дисциплін, робочі програми дисциплін, методичні реко-мендації та вказівки з: вивчення дисциплін, написання курсової та кваліфікаційної роботи, проходження переддипломної практики викладені в інституційному репозитарії бібліотеки НУ «Запорі-зька політехніка»: http://eir.zp.edu.ua/. Читальний зал забезпечений бездротовим доступом до мережі Інтернет. Усі ресурси бібліотеки доступні через сайт універси-тету: http://library.zp.edu.ua/ Вільний доступ через сайт НУ «Запорізька політехніка» до баз даних періодичних фахових наукових видань
Національна кредитна мобільність: Відповідно до укладених угод НУ «Запорізька політехніка»
Міжнародна кредитна мобільність:
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Відповідно до вимог чинного законодавства.
Міжнародна кредитна мобільність:
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Відповідно до вимог чинного законодавства.
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здобувачів освітньо-професійної програми (ОНП) другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи та завершується видачею диплому із присвоєнням кваліфікації: ступінь вищої освіти – магістр, спеціальність «Фінанси, банківська справа та страхування», освітньо-професійна програма «Фінанси і кредит».
Кваліфікаційна робота магістра підлягає обов’язковій перевірці на академічний плагіат.
Атестація здійснюється відкрито і публічно.
Вимоги до кваліфікаційної роботи:
Вимоги до кваліфікаційної роботи: