Спеціальність | 231 Соціальна робота |
---|---|
Освітній ступінь | Бакалавр |
Підрозділ | Факультет соціальних наук |
Випускова кафедра | Кафедра «Соціальна робота та психологія» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС |
Кваліфікаційний рівень / цикл | Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти (РК ЄПВО) – перший цикл Національна Рамка кваліфікацій – 6 рівень Закон України «Про вищу освіту» – перший (бакалаврський) рівень |
Обмеження щодо форм навчання | |
Кваліфікація в дипломі | Бакалавр соціальної роботи |
Передумови вступу | Наявність повної загальної середньої освіти: на конкурсній основі за результатами сертифікатів ЗНО із переліку конкурсних предметів, визначених Правилами прийому до НУ «Запорізька політехніка»(в рік вступу)/ або за результатами екзаменів з конкурсних предметів (для категорії осіб, яким надано таке право Умовами вступу до ЗВО України). |
Здобуття особою, якій присвоюється кваліфікація бакалавра соціальної роботи,
фундаментальних та професійно-орієнтованих знань та вмінь, здатності вирішувати типові
професійні завдання у соціальній роботі.
Предметна область освітньої програми: Освітня програма галузі знань 23 «Соціальна робота» /
спеціальність 231 «Соціальна робота»
Об’єкт вивчення: особи, родини, соціальні групи та
громади, які потребують підтримки для покращення
здоров’я, соціального функціонування та загального
благополуччя.
3
Цілі навчання: є підготовка фахівців, здатних розв’язувати
складні спеціалізовані задачі та прикладні проблеми
соціальної сфери або у процесі навчання, у тому числі
управління соціальними процесами та процесами, що
мають місце в індивідуальному розвитку особистості, що
передбачає застосування певних теорій та методів
соціальної роботи і характеризується комплексністю та
невизначеністю умов, та зорієнтованих на подальшу фахову
самоосвіту
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна; передбачає навчання українською та англійською мовами; орієнтується на сучасні досягнення соціальної роботи, зокрема науково обґрунтовану практику соціальної роботи і соціальну політику
Основний фокус освітньої програми: Теоретичний зміст предметної області: поняття, концепції та методи підтримання і надання кваліфікованої допомоги особам, групам людей, громадам з метою розширення або відновлення їхньої здатності до соціального функціонування, реалізації громадянських прав, запобігання соціальної ексклюзії. Методи, методики та технології: загальнонаукові і спеціальні методи пізнання соціальних явищ; методики оцінки поведінки чи діяльності індивідів і соціальних груп; педагогічні, економічні, психологічні, соціологічні, інформаційно-комунікаційні технології. Інструменти та обладнання: сучасні інформаційнокомунікативні технології, інформаційні ресурси та програмні продукти, що застосовуються в соціальній сфері.
Особливості програми: використання в навчальному процесі інтерактивних методів, - реалізація особистісного потенціалу студента з найвищими загальнолюдськими цінностями, розвитку творчих (креативних) здібностей, гуманізму; - підготовка компетентних фахівців, спроможних задовольняти потреби особи у складних життєвих обставинах і суспільства загалом, забезпечувати конкурентоспроможність випускників НУ «Запорізька політехніка» на національному та міжнародному ринках праці; - особливий наголос в процесі навчання на бакалаврській програмі робиться на академічну доброчесність здобувачів освіти у НУ «Запорізька політехніка»; - змістовна частина ключових дисциплін навчального плану адаптована до програм відповідних дисциплін із врахуванням вимог основних роботодавців
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна; передбачає навчання українською та англійською мовами; орієнтується на сучасні досягнення соціальної роботи, зокрема науково обґрунтовану практику соціальної роботи і соціальну політику
Основний фокус освітньої програми: Теоретичний зміст предметної області: поняття, концепції та методи підтримання і надання кваліфікованої допомоги особам, групам людей, громадам з метою розширення або відновлення їхньої здатності до соціального функціонування, реалізації громадянських прав, запобігання соціальної ексклюзії. Методи, методики та технології: загальнонаукові і спеціальні методи пізнання соціальних явищ; методики оцінки поведінки чи діяльності індивідів і соціальних груп; педагогічні, економічні, психологічні, соціологічні, інформаційно-комунікаційні технології. Інструменти та обладнання: сучасні інформаційнокомунікативні технології, інформаційні ресурси та програмні продукти, що застосовуються в соціальній сфері.
Особливості програми: використання в навчальному процесі інтерактивних методів, - реалізація особистісного потенціалу студента з найвищими загальнолюдськими цінностями, розвитку творчих (креативних) здібностей, гуманізму; - підготовка компетентних фахівців, спроможних задовольняти потреби особи у складних життєвих обставинах і суспільства загалом, забезпечувати конкурентоспроможність випускників НУ «Запорізька політехніка» на національному та міжнародному ринках праці; - особливий наголос в процесі навчання на бакалаврській програмі робиться на академічну доброчесність здобувачів освіти у НУ «Запорізька політехніка»; - змістовна частина ключових дисциплін навчального плану адаптована до програм відповідних дисциплін із врахуванням вимог основних роботодавців
Придатність до працевлаштування: Робота за фахом у закладах (установах, організаціях)
державного управління, соціального захисту та надання
соціальних послуг, охорони здоров’я, освіти, культури,
правоохоронній сфері та сфері національної безпеки згідно
з чинною редакцією Національного класифікатора України:
4
Класифікатор професій (ДК 003:2010) та International
Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO-08).
Подальше навчання: Продовження навчання для здобуття другого (магістерського) рівня. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти
Подальше навчання: Продовження навчання для здобуття другого (магістерського) рівня. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти
Викладання та навчання: Студентсько-центроване навчання, самонавчання,
проблемноорієнтоване навчання, навчання через практику
тощо. З метою формування практичних навичок:
проблемне навчання; ігрове навчання; тренінгове навчання;
діалогове навчання
Оцінювання: Система оцінювання знань за дисциплінами освітньопрофесійної програми складається з поточного та підсумкового контролю. Поточний контроль знань здобувачів проводиться в усній або тестовій формі (опитування за результатами опрацьованого матеріалу). Підсумковий контроль знань у вигляді екзамену/заліку проводиться у письмовій формі, з подальшою усною співбесідою.
Оцінювання: Система оцінювання знань за дисциплінами освітньопрофесійної програми складається з поточного та підсумкового контролю. Поточний контроль знань здобувачів проводиться в усній або тестовій формі (опитування за результатами опрацьованого матеріалу). Підсумковий контроль знань у вигляді екзамену/заліку проводиться у письмовій формі, з подальшою усною співбесідою.
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у соціальній сфері або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів соціальної роботи і характеризується комплексністю та невизначеністю умов |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК1 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. | ЗК2 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя | ЗК3 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу | ЗК4 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях | ЗК5 Здатність планувати та управляти часом | ЗК6 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності | ЗК7 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, 5 так і письмово | ЗК8 Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій | ЗК9 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями | ЗК10 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел | ЗК11 Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми | ЗК12 Здатність приймати обґрунтовані рішення | ЗК13 Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети | ЗК14 Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків | ЗК15 Здатність діяти соціально відповідально та свідомо |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
ФК1 Знання і розуміння сутності, значення і видів соціальної роботи та основних її напрямів (психологічного, соціальнопедагогічного, юридичного, економічного, медичного). | |
ФК2 Здатність прогнозувати перебіг різних соціальних процесів | |
ФК3 Знання і розуміння нормативно-правової бази стосовно соціальної роботи та соціального забезпечення | |
ФК4 Здатність до аналізу соціально-психологічних явищ, процесів становлення, розвитку та соціалізації особистості, розвитку соціальної групи і громади | |
ФК5 Здатність до виявлення, соціального інспектування і оцінки потреб вразливих категорій громадян, у тому числі які опинилися в складних життєвих обставинах | |
ФК6 Знання і розуміння організації та функціонування системи соціального захисту і соціальних служб | |
ФК7 Здатність до співпраці у міжнародному середовищі та розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці | |
ФК8 Здатність застосовувати сучасні експериментальні методи роботи з соціальними об’єктами в польових і лабораторних умовах | |
ФК9 Здатність оцінювати соціальні проблеми, потреби, особливості та ресурси клієнтів | |
ФК10 Здатність розробляти шляхи подолання соціальних проблем і знаходити ефективні методи їх вирішення | |
ФК11 Здатність до надання допомоги та підтримки клієнтам із врахуванням їх індивідуальних потреб, вікових відмінностей, гендерних, етнічних та інших особливостей | |
ФК12 Здатність ініціювати соціальні зміни, спрямовані на піднесення соціального добробуту | |
ФК13 Здатність до розробки та реалізації соціальних 6 проектів і програм | |
ФК14 Здатність до застосування методів менеджменту для організації власної професійної діяльності та управління діяльністю соціальних робітників і волонтерів, іншого персоналу | |
ФК15 Здатність взаємодіяти з клієнтами, представниками різних професійних груп та громад | |
ФК16 Здатність дотримуватися етичних принципів та стандартів соціальної роботи | |
ФК17 Здатність виявляти і залучати ресурси організацій партнерів з соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності | |
ФК18 Здатність до генерування нових ідей та креативності у професійній сфері | |
ФК19 Здатність оцінювати результати та якість професійної діяльності у сфері соціальної роботи. ФК20 Здатність до сприяння підвищенню добробуту і соціального захисту осіб, здійснення соціальної допомоги та надання підтримки тим, хто перебуває у складних життєвих обставинах | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
ПРН1 Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причиннонаслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами |
ПРН2 Вільно спілкуватися усно і письмово державною та іноземною мовами з професійних питань |
ПРН3 Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід |
ПРН4 Формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу соціальної проблеми |
ПРН5 Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачати наслідки |
ПРН6 Розробляти перспективні та поточні плани, програми проведення заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціях |
ПРН7 Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення у ході розв’язання професійних завдань |
ПРН8 Критично аналізувати й оцінювати чинну соціальну політику країни, соціально-політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях |
ПРН9 Використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички у ході надання соціальної допомоги |
ПРН10 Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах |
ПРН11 Використовувати методи профілактики для запобігання можливих відхилень у психічному розвитку, порушень поведінки, міжособистісних стосунків, для розв’язання конфліктів, попередження соціальних ризиків та складних життєвих обставин |
ПРН12 Визначати зміст співпраці з організаціями-партнерами з соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності |
ПРН13 Використовувати методи соціальної діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів |
ПРН14 Самостійно визначати ті обставини, у з’ясуванні яких потрібна соціальна допомога |
ПРН15 Приймати практичні рішення для покращення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки |
ПРН16 Застосовувати методи менеджменту для організації власної професійної діяльності та управління діяльністю соціальних робітників і волонтерів, іншого персоналу |
ПРН17 Встановлювати та підтримувати взаємини з клієнтами на підґрунті взаємної довіри та відповідно до етичних принципів і стандартів соціальної роботи, надавати їм психологічну підтримку й наснажувати клієнтів |
ПРН18 Налагоджувати співпрацю з представникам різних професійних груп та громад; використовувати стратегії індивідуального та колективного представництва інтересів клієнтів |
ПРН19 Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв’язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин |
ПРН20 Виявляти етичні дилеми та суперечності у професійній діяльності та застосовувати засоби супервізії для їх розв’язання |
ПРН21 Демонструвати толерантну поведінку, виявляти повагу до культурних, релігійних, етнічних відмінностей, розрізняти вплив стереотипів та упереджень |
ПРН22 Демонструвати уміння креативно вирішувати проблеми та приймати інноваційні рішення, мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей |
ПРН23 Конструювати процес та результат соціальної роботи в межах поставлених завдань, використовувати кількісні та якісні показники, коригувати план роботи відповідно до результатів оцінки |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
Кадрове забезпечення: Науково-педагогічні працівники, залучені до реалізації освітньої
програми, є співробітниками університету та/або фахівцями,
залученими до викладання за сумісництвом, відповідальні за
розробку та оновлення курсів відповідно до державних
стандартів і потреб ринку праці, мають науковий ступінь і вчене
звання, або підтверджений рівень наукової і професійної
підготовки. Всі науково-педагогічні працівники, що
забезпечують освітньо-професійну програму: – мають наукові
ступені за спеціальністю (за незначним винятком) та
підтверджений рівень наукової і професійної підготовки – за
кваліфікацією відповідають профілю і напряму дисциплін, що
викладаються; – мають необхідний стаж педагогічної та досвід
практичної роботи. Відповідно до Закону України «Про вищу
освіту» забезпечується підвищення кваліфікації та стажування
науково-педагогічних працівників не менше, ніж один раз на
п’ять років. В процесі організації навчального процесу
залучаються професіонали (включно з роботодавцями) з
8
досвідом дослідницької, управлінської, інноваційної, творчої та
фахової роботи, іноземні лектори. Поширеною практикою є
проведення гостьових лекцій, консультування при підготовці
кваліфікаційних робіт провідними вітчизняними та зарубіжними
фахівцями в сфері соціальної роботи.
Матеріально-технічне забезпечення: Навчальні приміщення, комп’ютерні робочі місця, доступ до системи дистанційного навчання, Microsoft Office 365, мультимедійні класи дозволяють повністю забезпечити освітній процес протягом усього циклу підготовки за освітньою програмою.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Використання віртуального навчального середовища Moodle НУ «Запорізька політехніка»; авторських розробок працівників; підручників на навчальних, інших навчальних та методичних матеріалів розміщених на відкритих он-лайн платформах.
Матеріально-технічне забезпечення: Навчальні приміщення, комп’ютерні робочі місця, доступ до системи дистанційного навчання, Microsoft Office 365, мультимедійні класи дозволяють повністю забезпечити освітній процес протягом усього циклу підготовки за освітньою програмою.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Використання віртуального навчального середовища Moodle НУ «Запорізька політехніка»; авторських розробок працівників; підручників на навчальних, інших навчальних та методичних матеріалів розміщених на відкритих он-лайн платформах.
Національна кредитна мобільність: Національна кредитна мобільність може здійснюватися
відповідно до угод НУ «Запорізька політехніка» у закладах вищої
освіти (наукових установах) – партнерах НУ «Запорізька
політехніка» в межах України
Міжнародна кредитна мобільність:
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти:
Міжнародна кредитна мобільність:
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти:
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація випускників освітньої програми спеціальності 231 «Соціальна робота»
проводиться у формі здачі комплексного кваліфікаційного екзамену та захисту
бакалаврської дипломної роботи, і завершується видачою документу встановленого НУ
«Запорізька політехніка» зразка про присудження йому ступеня бакалавра із присвоєнням
кваліфікації:бакалавр соціальної роботи. Атестація здійснюється відкрито і публічно.
Вимоги до кваліфікаційної роботи:
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація випускників освітньої програми спеціальності 231 «Соціальна робота» проводиться у формі здачі комплексного кваліфікаційного екзамену та захисту бакалаврської дипломної роботи, і завершується видачою документу встановленого НУ «Запорізька політехніка» зразка про присудження йому ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації:бакалавр соціальної роботи. Атестація здійснюється відкрито і публічно.
Вимоги до кваліфікаційної роботи:
Вимоги до кваліфікаційної роботи:
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація випускників освітньої програми спеціальності 231 «Соціальна робота» проводиться у формі здачі комплексного кваліфікаційного екзамену та захисту бакалаврської дипломної роботи, і завершується видачою документу встановленого НУ «Запорізька політехніка» зразка про присудження йому ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації:бакалавр соціальної роботи. Атестація здійснюється відкрито і публічно.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: