Спеціальність | 231 Соціальна робота |
---|---|
Освітній ступінь | Магістр |
Підрозділ | Факультет соціальних наук |
Випускова кафедра | Кафедра «Соціальна робота та психологія» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС |
Кваліфікаційний рівень / цикл | НРК України – 7 рівень |
Обмеження щодо форм навчання | |
Кваліфікація в дипломі | Ступінь вищої освіти – магістр Спеціальність 231 Соціальна робота Кваліфікація: магістр з соціальної роботи |
Передумови вступу | − освітній ступінь «бакалавр», «спеціаліст», «магістр»; - умови прийому та навчання за Програмою регламентуються Правилами прийому до НУ «Запорізька політехніка» |
Забезпечити академічну підготовку висококваліфікованих фахівців у галузі соціальної
роботи, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в
професійній діяльності, що забезпечують професійність та конкурентоздатність
Предметна область освітньої програми: Об’єкти вивчення: соціальний добробут населення,
детермінанти, що на нього впливають; організаційна,
управлінська, експертна, контрольно-аналітична, проектна,
науково-дослідна діяльність у соціальній сфері.
Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати
складні задачі і проблеми у соціальній сфері або у процесі
навчання, що передбачає проведення дослідження та/або
здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов
і вимог
Теоретичний зміст: поняття, концепції, принципи соціального
розвитку особи і громад та їх використання для пояснення
закономірностей соціальних процесів, соціального захисту й
надання допомоги вразливим групам населення.
Методи, методики та технології: методи і технології
збирання, обробки та інтерпретації результатів дослідження у соціальній сфері та сфері наукового дослідження. Інструменти
та обладнання: сучасні універсальні та спеціалізовані
інформаційні системи та програмні продукти, що
застосовуються в соціальній сфері та в сфері наукового
дослідження
Орієнтація освітньої програми:
Основний фокус освітньої програми:
Особливості програми:
Орієнтація освітньої програми:
Основний фокус освітньої програми:
Особливості програми:
Придатність до працевлаштування: Робота за фахом у закладах (установах, організаціях)
державного управління, соціального захисту та надання
соціальних послуг, охорони здоров’я, освіти, культури,
правоохоронній сфері та сфері національної безпеки тощо на
посадах згідно з чинною редакцією Національного
класифікатора України: Класифікатор професій (ДК 003:2010)
та International Standard Classification of Occupations 2008
(ISCO-08
Подальше навчання: Продовження навчання для здобуття третього (освітньонаукового) рівня вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти
Подальше навчання: Продовження навчання для здобуття третього (освітньонаукового) рівня вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти
Викладання та навчання: Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване навчання та
ініціативне самонавчання. Лекційні заняття мають
інтерактивний науково-пізнавальний характер. На практичних
заняттях поширеними є кейс-метод, ситуаційні завдання,
підготовка презентацій з використанням сучасних професійних
програмних засобів. Домінуючі методи та способи навчання:
активні (проблемні, інтерактивні, проектні, саморозвивальні)
тощо. Організаційні форми навчання: дистанційне, колективне
та інтерактивне
Оцінювання: Письмові та усні екзамени, заліки, захист звіту з практики, захист проекту, есе, презентації, захист кваліфікаційної роботи тощо
Оцінювання: Письмові та усні екзамени, заліки, захист звіту з практики, захист проекту, есе, презентації, захист кваліфікаційної роботи тощо
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі соціальної роботи або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу | ЗК2 Здатність розробляти і управляти проектами | ЗК3 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт | ЗК4 Здатність спілкуватися іноземною мовою | ЗК5 Здатність проведення досліджень на відповідному рівні | ЗК6 Здатність виявляти ініціативу та підприємливість | ЗК7 Здатність до адаптації та дії в новій ситуації | ЗК8 Здатність генерувати нові ідеї (креативність) | ЗК9 Навички міжособистісної взаємодії | ЗК10 Здатність працювати в команді |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
ФК1 Здатність до розуміння та використання сучасних теорій, методологій і методів соціальних та інших наук, у тому числі методи математичної статистики та кількісні соціологічні методи, стосовно завдань фундаментальних і прикладних досліджень у галузі соціальної роботи | |
ФК2 Здатність до виявлення соціально значимих проблем і факторів досягнення соціального благополуччя різних груп населення | |
ФК3 Здатність професійно діагностувати, прогнозувати, проектувати та моделювати соціальні ситуації ФК04 Здатність до впровадження методів і технологій інноваційного практикування та управління в системі соціальної роботи | |
ФК4 Здатність до впровадження методів і технологій інноваційного практикування та управління в системі соціальної роботи | |
ФК5 Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей/видів економічної діяльності), налагоджувати взаємодію державних, громадських і комерційних організацій на підґрунті соціального партнерства | |
ФК6 Здатність до оцінки процесу і результату професійної діяльності та якості соціальних послуг | |
ФК7 Здатність до професійної рефлексії | |
ФК8 Здатність до спільної діяльності та групової мотивації, фасилітації процесів прийняття групових рішень | |
ФК9 Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців | |
ФК10 Здатність виявляти ініціативу та підприємливість задля вирішення соціальних проблем через упровадження соціальних інновацій | |
ФК11 Здатність виявляти професійну ідентичність та діяти згідно з цінностями соціальної роботи | |
ФК12 Здатність до критичного оцінювання соціальних наслідків політики у сфері прав людини, соціальної інклюзії та сталого розвитку суспільства | |
ФК13 Здатність до формування позитивного іміджу професії, її статусу в суспільстві | |
ФК14 Здатність до ефективного менеджменту організації у сфері соціальної роботи | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
РН1 Розв’язувати складні задачі і проблеми, що потребують оновлення й інтеграції знань в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог |
РН2 Критично оцінювати результати наукових досліджень і різні джерела знань про практики соціальної роботи, формулювати висновки та рекомендації щодо їх впровадження |
РН3 Застосовувати іноземні джерела при виконанні завдань науководослідної та прикладної діяльності, висловлюватися іноземною мовою, як усно, так і письмово |
РН4 Показувати глибинне знання та системне розуміння теоретичних концепцій, як із галузі соціальної роботи, так і з інших галузей соціогуманітарних наук |
РН5 Збирати та здійснювати кількісний і якісний аналіз емпіричних даних |
РН6 Самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості |
РН7 Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження |
РН8 Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях |
РН9 Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання |
РН10 Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім’ї, соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до цінностей соціальної роботи |
РН11 Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної роботи, ініціювати командоутворення та координувати командну роботу |
РН12 Оцінювати соціальні наслідки політики у сфері прав людини, соціальної інклюзії та сталого розвитку суспільства, розробляти рекомендації стосовно удосконалення нормативно-правового забезпечення соціальної роботи |
РН13 Демонструвати ініціативу, самостійність, оригінальність, генерувати нові ідеї для розв’язання завдань професійної діяльності |
РН14 Визначати методологію прикладного наукового дослідження та застосовувати методи кількісного та якісного аналізу результатів, у тому числі методи математичної статистики |
РН15 Розробляти критерії та показники ефективності професійної діяльності, застосовувати їх в оцінюванні виконаної роботи, пропонувати рекомендації щодо забезпечення якості соціальних послуг та управлінських рішень |
РН16 Розробляти соціальні проекти на високопрофесійному рівні |
РН17 Самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок |
РН18 Демонструвати позитивне ставлення до власної професії та відповідати своєю поведінкою етичним принципам і стандартам соціальної роботи |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
Кадрове забезпечення: Науково-педагогічні працівники, залучені до реалізації освітньої
програми, є співробітниками університету та/або фахівцями,
залученими до викладання за сумісництвом, відповідальні за
розробку та оновлення курсів відповідно до державних стандартів і
6
потреб ринку праці, мають науковий ступінь і вчене звання, або
підтверджений рівень наукової і професійної підготовки. Всі науковопедагогічні працівники, що забезпечують освітньо-професійну
програму: – мають наукові ступені за спеціальністю (за незначним
винятком) та підтверджений рівень наукової і професійної підготовки
– за кваліфікацією відповідають профілю і напряму дисциплін, що
викладаються; – мають необхідний стаж педагогічної та досвід
практичної роботи. Відповідно до Закону України «Про вищу освіту»
забезпечується підвищення кваліфікації та стажування науковопедагогічних працівників не менше, ніж один раз на п’ять років. В
процесі організації навчального процесу залучаються професіонали
(включно з роботодавцями) з досвідом дослідницької, управлінської,
інноваційної, творчої та фахової роботи, іноземні лектори.
Поширеною практикою є проведення гостьових лекцій,
консультування при підготовці кваліфікаційних робіт провідними
вітчизняними та зарубіжними фахівцями в сфері соціальної роботи.
Матеріально-технічне забезпечення: Навчальні приміщення, комп’ютерні робочі місця, доступ до системи дистанційного навчання, Microsoft Office 365, мультимедійні класи дозволяють повністю забезпечити освітній процес протягом усього циклу підготовки за освітньою програмою.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Використання віртуального навчального середовища Moodle НУ «Запорізька політехніка»; авторських розробок працівників; підручників на навчальних, інших навчальних та методичних матеріалів розміщених на відкритих он-лайн платформах.
Матеріально-технічне забезпечення: Навчальні приміщення, комп’ютерні робочі місця, доступ до системи дистанційного навчання, Microsoft Office 365, мультимедійні класи дозволяють повністю забезпечити освітній процес протягом усього циклу підготовки за освітньою програмою.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Використання віртуального навчального середовища Moodle НУ «Запорізька політехніка»; авторських розробок працівників; підручників на навчальних, інших навчальних та методичних матеріалів розміщених на відкритих он-лайн платформах.
Національна кредитна мобільність: Національна кредитна мобільність може здійснюватися відповідно до
угод НУ «Запорізька політехніка» у закладах вищої освіти (наукових
установах) – партнерах НУ «Запорізька політехніка» в межах України
Міжнародна кредитна мобільність:
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти:
Міжнародна кредитна мобільність:
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти:
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту
(демонстрації) кваліфікаційної роботи.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота повинна передбачати розв’язання складної спеціалізованої задачі або проблеми у соціальній сфері, що супроводжується проведенням досліджень та/або застосуванням інноваційних підходів. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації та фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти, або його структурного підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти
Вимоги до кваліфікаційної роботи: Кваліфікаційна робота повинна передбачати розв’язання складної спеціалізованої задачі або проблеми у соціальній сфері, що супроводжується проведенням досліджень та/або застосуванням інноваційних підходів. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації та фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти, або його структурного підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти