Спеціальність | 275 Транспортні технології |
---|---|
Освітній ступінь | Бакалавр |
Підрозділ | Транспортний факультет |
Випускова кафедра | Кафедра «Транспортні технології» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний, кредитів ЄКТС – 240, термін навчання – 3 роки і 10 місяців. На основі ступеня молодшого бакалавра, фахового молодшого бакалавра, освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста – 180 кредитів ЄКТС, 2 роки та 10 місяців. До 120 кредитів ЄКТС перезараховується із освітньо-професійної програми молодшого бакалавра, фахового молодшого бакалавра, молодшого спеціаліста. |
Кваліфікаційний рівень / цикл | Бакалавр – 6 рівень Національної рамки кваліфікацій / перший цикл вищої освіти Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти. |
Обмеження щодо форм навчання | Без обмежень. |
Кваліфікація в дипломі | Бакалавр з транспортних технологій (на автомобільному транспорті). |
Передумови вступу | Наявність повної загальної середньої освіти. Вимоги до вступу визначаються правилами прийому на ОПП освітнього рівня бакалавр. |
Створення цілісної системи підготовки бакалаврів, що забезпечує здобуття теоретичних знань, практичних умінь і навичок (компетентностей), достатніх для успішного виконання професійних обов’язків у галузі розробки та управління транспортними, транспортно-виробничими, транспортно-складськими, транспортно-логістичними системами та технологіями.
Підготовка фахівців з вищою освітою, здатних до практичної реалізації отриманих знань в науці, виробництві та бізнесі.
Предметна область освітньої програми: Галузь знань: 27 Транспорт.
Спеціальність: 275 «Транспортні технології (за видами)».
Спеціалізація: 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)».
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна. Структура програми передбачає оволодіння концептуальними засадами дослідження, розробки, проєктування, організації транспортних систем та технологій, розв’язання актуальних задач і проблем на автомобільному транспорті.
Основний фокус освітньої програми: Освітньо-професійна програма сфокусована на підготовці фахівців з фундаментальними знаннями та практичними навичками з організації вантажних автомобільних перевезень та логістичного управління внутрішніми та зовнішніми вантажопотоками транспортних та транспортно-виробничих систем промислових підприємств, установ та організацій. Ключові слова: транспортні технології, транспортні та транспортно-виробничі системи, автомобільний транспорт, організація перевезень, логістичне управління.
Особливості програми: Освітньо-професійна програма передбачає на отримання поглиблених знань і умінь в сфері транспортних технологій промислових підприємств з урахуванням особливостей їх виробничих процесів, транспортної інфраструктури та транспортних засобів.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна. Структура програми передбачає оволодіння концептуальними засадами дослідження, розробки, проєктування, організації транспортних систем та технологій, розв’язання актуальних задач і проблем на автомобільному транспорті.
Основний фокус освітньої програми: Освітньо-професійна програма сфокусована на підготовці фахівців з фундаментальними знаннями та практичними навичками з організації вантажних автомобільних перевезень та логістичного управління внутрішніми та зовнішніми вантажопотоками транспортних та транспортно-виробничих систем промислових підприємств, установ та організацій. Ключові слова: транспортні технології, транспортні та транспортно-виробничі системи, автомобільний транспорт, організація перевезень, логістичне управління.
Особливості програми: Освітньо-професійна програма передбачає на отримання поглиблених знань і умінь в сфері транспортних технологій промислових підприємств з урахуванням особливостей їх виробничих процесів, транспортної інфраструктури та транспортних засобів.
Придатність до працевлаштування: Бакалавр з транспортних технологій може виконувати професійну діяльність, пов’язану з управлінням транспортними процесами та організацією перевезень вантажів і пасажирів та займати первинні посади (за ДК 003:2010): 3152 Інженер з безпеки руху; 3422 Експедитор транспортний; 3422 Черговий по транспортно-експедиційному підприємству;3119 Диспетчер автомобільного транспорту та ін.
Подальше навчання: Право продовження навчання на магістерському рівні / сьомому рівні Національної рамки кваліфікацій та другому циклі вищої освіти Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти.
Подальше навчання: Право продовження навчання на магістерському рівні / сьомому рівні Національної рамки кваліфікацій та другому циклі вищої освіти Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти.
Викладання та навчання: Викладання здійснюється державною мовою. Освітній процес є студентоцентрованим та його організація ґрунтується на принципах: поваги до кожної людини, забезпечення її прав і свобод, зокрема права на освіту; неухильної відповідності Конституції України, чинному законодавству, що регламентує освітню діяльність; науковості, гуманізму, демократизму; ступеневості, наступності, нерозривності; органічної єдності навчальної, методичної, науково-дослідницької та виховної роботи; гуманізації освіти як невід’ємної складової суспільної діяльності; нерозривної єдності форм і змісту навчання та потреб професійної діяльності; неприйнятності втручання політичних партій, громадських і релігійних організацій. Освітній процес здійснюється за такими формами: навчальні заняття; самостійна робота; практична підготовка; контрольні заходи.
Оцінювання: Результати навчання здобувача у відповідності до «Положення про організацію освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» оцінюються за допомогою контрольних заходів, передбачених даною освітньою програмою та програмами освітніх компонентів: за 100-бальною шкалою (для іспитів, диференційованих заліків, курсових проєктів/робіт, звітів з практики) або за двобальною («зараховано» – «не зараховано») шкалою (для заліків). Методологія оцінювання результатів навчання за певними освітніми компонентами зазначається у робочих програмах та силабусах. Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» – за двобальною шкалою.
Оцінювання: Результати навчання здобувача у відповідності до «Положення про організацію освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка» оцінюються за допомогою контрольних заходів, передбачених даною освітньою програмою та програмами освітніх компонентів: за 100-бальною шкалою (для іспитів, диференційованих заліків, курсових проєктів/робіт, звітів з практики) або за двобальною («зараховано» – «не зараховано») шкалою (для заліків). Методологія оцінювання результатів навчання за певними освітніми компонентами зазначається у робочих програмах та силабусах. Позитивними оцінками для всіх форм контролю є оцінки від 60 до 100 балів за 100-бальною шкалою та оцінка «зараховано» – за двобальною шкалою.
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем. |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК-1: здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. | ЗК-2: здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. | ЗК-3: здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. | ЗК-4: здатність спілкуватися іноземною мовою. | ЗК-5: навики використання інформаційних і комунікаційних технологій | ЗК-6: здатність проведення досліджень на відповідному рівні. | ЗК-7: здатність генерувати нові ідеї (креативність). | ЗК-8: здатність розробляти та управляти проектами. | ЗК-9: навики здійснення безпечної діяльності. | ЗК-10: прагнення до збереження навколишнього середовища. | ЗК-11: здатність працювати автономно та в команді. | ЗК-12: знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. | ЗК-13: здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
СК-1: здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища. | |
СК-2: здатність організації та управління навантажувально-розвантажувальними роботами та складськими операціями на транспорті. | |
СК-3: здатність організовувати та управляти перевезенням вантажів (за видами транспорту). | |
СК-4: здатність організовувати та управляти перевезенням пасажирів та багажу (за видами транспорту). | |
СК-5: здатність до оперативного управління рухом транспортних потоків. | |
СК-6: здатність організовувати взаємодію видів транспорту. | |
СК-7: здатність оптимізувати логістичні операції та координувати замовлення на перевезення вантажів від виробника до споживача, дотримуватись законів, правил та вимог систем управління якістю. | |
СК-8: здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи. | |
СК-9: здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні, та екологічні складові організації перевезень. | |
СК-10: здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій. | |
СК-11: здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності. | |
СК-12: здатність організовувати міжнародні перевезення. | |
СК-13: здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів (суден). | |
СК-14: здатність використовувати сучасні інформаційні технології, автоматизовані системи керування та геоінформаційні системи при організації перевізного процесу. | |
СК-15: здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів. | |
СК-16: здатність врахувати людський фактор в транспортних технологіях. | |
СК-17: здатність організовувати перевезення, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та технології виробництва промислових підприємств, установ та організацій. | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
РН-1: брати відповідальність на себе, проявляти громадянську свідомість, соціальну активність та участь у житті громадянського суспільства, аналітично мислити, критично розуміти світ. |
РН-2: критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій. |
РН-3: давати відповіді, пояснювати, розуміти пояснення, дискутувати, звітувати державною мовою на достатньому для професійної діяльності рівні. |
РН-4: давати відповіді, пояснювати, розуміти пояснення, дискутувати, звітувати іноземною мовою на достатньому для професійної діяльності рівні. |
РН-5: застосовувати, використовувати сучасні інформаційні і комунікаційні технології для розв’язання практичних завдань з організації перевезень та проектування транспортних технологій. |
РН-6: досліджувати транспортні процеси, експериментувати, аналізувати та оцінювати параметри транспортних систем та технологій. |
РН-7: формулювати, модифікувати, розробляти нові ідеї з удосконалення транспортних технологій. |
РН-8: розробляти, проектувати, управляти проектами у сфері транспортних систем та технологій. |
РН-9: розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій. |
РН-10: розробляти та використовувати транспортні технології з врахуванням вимог до збереження навколишнього середовища. |
РН-11: класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи. Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем. |
РН-12: знаходити рішення щодо раціональних методів організації навантажувально-розвантажувальних робіт. Планувати графіки проведення навантажувально-розвантажувальних робіт. Вибирати механізми та засоби проведення навантажувально-розвантажувальних робіт. |
РН-13: організовувати та управляти перевезенням вантажів в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів (суден) та маршрутів руху. Контролювати хід виконання перевезення. |
РН-14: організовувати та управляти перевезенням пасажирів та багажу в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів (суден) та маршрутів руху. Організовувати обслуговування пасажирів на вокзалах та пасажирських терміналах. |
РН-15: оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками. |
РН-16: вибирати ефективні технології взаємодії видів транспорту. Аналізувати можливості застосування різноманітних варіантів взаємодії видів транспорту. |
РН-17: розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків. |
РН-18: досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем. |
РН-19: пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень. |
РН-20: досліджувати складові ергономічності транспортних технологій. Встановлювати їх ефективність і надійність. |
РН-21: впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності. |
РН-22: організовувати міжнародні перевезення. Застосовувати методи оформлення митної документації. Використання методів митного контролю. |
РН-23: розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів (суден). Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів (суден). Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів (суден). |
РН-24: вибирати інформаційні системи для організації перевезень. Експлуатувати автоматизовані системи керування та навігаційні системи у перевізному процесі. Використовувати електронні карти. |
РН-25: використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення. |
РН-26: досліджувати проблеми людського фактору, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками. |
РН-27: організовувати транспортне обслуговування внутрішніх та зовнішніх вантажопотоків підприємств, установ та організацій. |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
Кадрове забезпечення: У викладанні навчальних дисциплін беруть участь доктори наук, професори, кандидати наук, доценти, викладачі, фахівці даної галузі знань, які мають певний стаж практичної, науково-педагогічної роботи тощо.
Матеріально-технічне забезпечення: Системи, комплекси та пристрої транспортного призначення, сучасна комп’ютерна техніка, мультимедійні комплекси.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Основними джерелами інформаційного забезпечення є методичний фонд кафедр, цифровий інституційний репозитарій, бібліотека університету з її фондами та електронні засоби інформації. На території університету надається безкоштовний доступ до мережі Internet.
Матеріально-технічне забезпечення: Системи, комплекси та пристрої транспортного призначення, сучасна комп’ютерна техніка, мультимедійні комплекси.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Основними джерелами інформаційного забезпечення є методичний фонд кафедр, цифровий інституційний репозитарій, бібліотека університету з її фондами та електронні засоби інформації. На території університету надається безкоштовний доступ до мережі Internet.
Національна кредитна мобільність: Порядок організації програм академічної мобільності для учасників освітнього процесу в Національному університеті «Запорізька політехніка» на території України чи поза її межами визначається окремим положенням. Право на академічну мобільність може бути реалізоване на підставі договорів про співробітництво в галузі освіти та науки, освітніх і наукових програм та проєктів, договорів про співробітництво між НУ «Запорізька політехніка» або його основними структурними підрозділами та вітчизняними закладами вищої освіти (науковими установами) та їх основними структурними підрозділами, а також може бути реалізоване співробітниками та здобувачами освіти НУ «Запорізька політехніка» з власної ініціативи, підтриманої адміністрацією НУ «Запорізька політехніка», на основі індивідуальних запрошень та інших процедур.
Міжнародна кредитна мобільність: В університеті діє програма ERASMUS+ на основі двосторонніх договорів між НУ «Запорізька політехніка» та навчальними закладами країн-партнерів.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Можливе після вивчення іноземними здобувачами української мови
Міжнародна кредитна мобільність: В університеті діє програма ERASMUS+ на основі двосторонніх договорів між НУ «Запорізька політехніка» та навчальними закладами країн-партнерів.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Можливе після вивчення іноземними здобувачами української мови
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація випускників освітньої програми «Організація перевезень і логістичне управління на автомобільному транспорті» спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)» спеціалізації 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» здійснюється у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту та публічного захисту кваліфікаційної роботи і завершується видачею документу встановленого зразка про присудження ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації бакалавр з транспортних технологій.
Вимоги до кваліфікаційної роботи:
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація випускників освітньої програми «Організація перевезень і логістичне управління на автомобільному транспорті» спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)» спеціалізації 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» здійснюється у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту та публічного захисту кваліфікаційної роботи і завершується видачею документу встановленого зразка про присудження ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації бакалавр з транспортних технологій.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: розв’язання складної задачі в сфері організації перевезень на автомобільному транспорті. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота оприлюднюється шляхом розміщення в репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється відповідно до вимог законодавства.
Вимоги до кваліфікаційної роботи:
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація випускників освітньої програми «Організація перевезень і логістичне управління на автомобільному транспорті» спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)» спеціалізації 275.03 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» здійснюється у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту та публічного захисту кваліфікаційної роботи і завершується видачею документу встановленого зразка про присудження ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації бакалавр з транспортних технологій.
Вимоги до кваліфікаційної роботи: розв’язання складної задачі в сфері організації перевезень на автомобільному транспорті. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота оприлюднюється шляхом розміщення в репозитарії НУ «Запорізька політехніка». Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється відповідно до вимог законодавства.