Спеціальність | 073 Менеджмент |
---|---|
Освітній ступінь | Бакалавр |
Підрозділ | Факультет економіки та управління |
Випускова кафедра | Кафедра «Менеджмент» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС |
Кваліфікаційний рівень / цикл | НРК України - 6 рівень, FQ-EHEA - перший цикл, EQF-LLL - 6 рівень |
Обмеження щодо форм навчання | без обмежень |
Кваліфікація в дипломі | Бакалавр з менеджменту |
Передумови вступу | повна загальна середня освіта, ступень молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста); - умови прийому та навчання за Програмою регламентуються Правилами прийому до НУ «Запорізька політехніка» https://pk.zp.edu.ua/pravyla-pryjomu |
Підготовка фахівців, здатних вирішувати практичні проблеми та складні спеціалізовані задачі у сфері управління організаціями різних видів економічної діяльності
Предметна область освітньої програми: Галузь знань 07 «Управління та адміністрування». Спеціальність 073 «Менеджмент».
Освітня програма «Менеджмент організацій та адміністрування»
Об’єкт вивчення: управління організаціями та їх підрозділами.
Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних вирішувати практичні проблеми та складні спеціалізовані задачі, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, у сфері управління організаціями та їх підрозділами.
Теоретичний зміст предметної області: парадигми, закони, закономірності, принципи, історичні передумови розвитку менеджменту; концепції системного, ситуаційного, адаптивного, антисипативного, антикризового, інноваційного, проектного менеджменту тощо; функції, методи, технології та управлінські рішення у менеджменті.
Методи, методики та технології: загальнонаукові та специфічні методи дослідження (розрахунково-аналітичні, економіко-статистичні, економіко-математичні, експертного оцінювання, фактологічні, соціологічні, документальні, балансові тощо); методи реалізації функцій менеджменту (методи маркетингових досліджень; методи економічної діагностики; методи прогнозування і планування; методи проектування організаційних структур управління; методи мотивування; методи контролювання; методи оцінювання соціальної, організаційної та економічної ефективності в менеджменті тощо). методи менеджменту (адміністративні, економічні, соціально-психологічні, технологічні); технології обґрунтування управлінських рішень (економічний аналіз, імітаційне моделювання, дерево рішень тощо).
Інструменти та обладнання: сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання, інформаційні системи та програмні продукти, що застосовуються в менеджменті.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми: Загальна освіта в галузі знань 07 «Управління та адміністрування», спеціальності 073 «Менеджмент». Освітньої програми «Менеджмент організацій та адміністрування» Ключові слова: менеджмент організацій, функціональні сфери менеджменту, стратегічне управління.
Особливості програми: Особливість ОП полягає в підготовці менеджерів для підприємств промислового комплексу, малого та середнього бізнесу, установ та організацій Запорізького регіону, ґрунтуючись на стратегіях регіонального розвитку області в умовах цифрової трансформації підприємств. Ця особливість обумовлена вимогам Запорізького регіону,який характеризується саме високим рівнем промислового розвитку.
Орієнтація освітньої програми: Освітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми: Загальна освіта в галузі знань 07 «Управління та адміністрування», спеціальності 073 «Менеджмент». Освітньої програми «Менеджмент організацій та адміністрування» Ключові слова: менеджмент організацій, функціональні сфери менеджменту, стратегічне управління.
Особливості програми: Особливість ОП полягає в підготовці менеджерів для підприємств промислового комплексу, малого та середнього бізнесу, установ та організацій Запорізького регіону, ґрунтуючись на стратегіях регіонального розвитку області в умовах цифрової трансформації підприємств. Ця особливість обумовлена вимогам Запорізького регіону,який характеризується саме високим рівнем промислового розвитку.
Придатність до працевлаштування: Фахівець може займати первинні посади відповідно до професійних назв робіт, які є складовими класифікаційних угруповань національного класифікатору України «Класифікатор професій» ДК 003:2010:
3435.2 Організатор діловодства (види економічної діяльності); 3436.1 Помічник керівника підприємства (установи, організації);
343 Технічний фахівець в галузі управління
Подальше навчання: Бакалавр може продовжувати навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти
Подальше навчання: Бакалавр може продовжувати навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти
Викладання та навчання: Студентоцентроване навчання, технології проблемного і диференційованого навчання, технологія інтенсифікації та індивідуалізації навчання, технологія програмованого навчання, інформаційна технологія, технологія розвивального навчання, кредитно-трансферна система організації навчання, електронне навчання на базі платформи дистанційного навчання Moodle, самонавчання, навчання на основі участі у виконанні наукових досліджень, розробки проектів розвитку територіальних громад.
Викладання проводиться у вигляді: лекції, мультимедійні лекції, інтерактивні лекції, практичні заняття, самостійне навчання, консультації з викладачами, підготовка кваліфікаційної роботи бакалавра, ситуаційні завдання, індивідуальні і групові форми, тренінги. Самостійна робота здійснюється на основі підручників та конспектів, електронних освітніх ресурсів, розміщених у репозитарію НУ «Запорізька політехніка» та на платформі Moodle. Проведення консультацій викладачами здійснюється у формі особистісно-орієнтованої педагогічної взаємодії ЗВО для забезпечення індивідуальної траєкторії навчання та з метою набуття професійних компететностей.
Оцінювання: Тестування, опитування, дискусії, презентації індивідуальних та групових завдань, ректорські контрольні роботи, усні та письмові екзамени, захист: комплексних практичних індивідуальних завдань; курсових робіт; звіту з навчально-ознайомчої, виробничих і переддипломної практик. Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної випускної роботи.
Оцінювання: Тестування, опитування, дискусії, презентації індивідуальних та групових завдань, ректорські контрольні роботи, усні та письмові екзамени, захист: комплексних практичних індивідуальних завдань; курсових робіт; звіту з навчально-ознайомчої, виробничих і переддипломної практик. Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної випускної роботи.
Тип компетентності | Найменування |
---|---|
Інтегральна компетентність: | Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. |
Загальні компетентності (ЗК): | ЗК1 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. | ЗК2 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. | ЗК3 Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. | ЗК4 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях | ЗК5 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. | ЗК6 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. | ЗК7 Здатність спілкуватися іноземною мовою. | ЗК8 Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. | ЗК9 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. | ЗК10 Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. | ЗК11 Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. | ЗК12 Здатність генерувати нові ідеї (креативність). | ЗК13 Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. | ЗК14 Здатність працювати у міжнародному контексті. | ЗК15 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). | ЗК16 Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. | ЗК17 Здатність працювати автономно. |
Фахові компетентності спеціальності (ФК): | Фахові компетентності зі спеціальності: |
ФК1 Здатність визначати та описувати характеристики організації. | |
ФК2 Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. | |
ФК3 Здатність визначати перспективи розвитку організації. | |
ФК4 Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними. | |
ФК5 Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту. | |
ФК6 Здатність діяти соціально відповідально і свідомо. | |
ФК7 Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту. | |
ФК8 Здатність планувати діяльність організації та управляти часом. | |
ФК9 Здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань. | |
ФК10 Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації. | |
ФК11 Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління. | |
ФК12 Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. | |
ФК13 Розуміти принципи і норми права та використовувати їх у професійній діяльності. | |
ФК14 Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності. | |
ФК15 Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички. | |
Додаткові фахові компетентності, які визначені за освітньою програмою: | |
ФК16 Здатність формулювати завдання оптимізації при проектуванні систем управління та прийняття рішень; | |
ФК17 Здатність системно аналізувати свою професійну і соціальну діяльність, оцінювати накопичений досвід. |
Тип результату | Найменування | Програмні результати навчання зі спеціальності: | Основні програмні результати навчання зі спеціальності: |
---|
РН1 Знати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. |
РН2 Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя. |
РН3 Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства. |
РН4 Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. |
РН5 Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації. |
РН6 Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. |
РН7 Виявляти навички організаційного проектування. |
РН8 Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. |
РН9 Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи. |
РН10 Мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації. |
РН11 Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. |
РН12 Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації. |
РН13 Спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами. |
РН14 Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації. |
РН15 Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності. |
РН16 Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. |
РН17 Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера. |
Додаткові програмні результати навчання, які визначені за освітньою програмою: |
РН18 Знати основи теорії оптимізації, оптимального керування, теорії прийняття рішень, вміти застосовувати їх на практиці для розв’язування прикладних задач управління та проектування складних систем |
Кадрове забезпечення: Всі науково-педагогічні працівники, які залучені до реалізації освітньої програми, відповідають освітньої та/або професійної кваліфікації науково-педагогічних працівників та п. 38 Ліцензійних умов.
Матеріально-технічне забезпечення: Матеріально-технічне забезпечення програми відповідає ліцензійним вимогам щодо надання освітніх послуг у сфері вищої освіти і дозволяє організовувати та проводити заняття з усіх навчальних дисциплін на високому рівні. Для проведення лекційних занять використовуються мультимедійні проектори, навчальні аудиторії обладнані необхідною комп’ютерною технікою
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Забезпечення публічності інформації про освітні програми, ступені вищої освіти та кваліфікації; реалізація інформаційної політики НУ «Запорізька політехніка»; оприлюднення на офіційному сайті НУ «Запорізька політехніка» розкладу занять, а також всіх складових забезпечення освітнього процесу, які підлягають опублікуванню згідно з Законом України «Про вищу освіту». (забезпечує самостійну та індивідуальну підготовку, контроль), бібліотеку наукових праць. Матеріали навчально-методичного забезпечення освітньо-професійної програми викладені на освітній платформі Moodle, в університетському репозитарії бібліотеки НУ «Запорізька політехніка»: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/380. Відкрито доступ до платформи Web of Science та бази рецензованої літератури Scopus.
Матеріально-технічне забезпечення: Матеріально-технічне забезпечення програми відповідає ліцензійним вимогам щодо надання освітніх послуг у сфері вищої освіти і дозволяє організовувати та проводити заняття з усіх навчальних дисциплін на високому рівні. Для проведення лекційних занять використовуються мультимедійні проектори, навчальні аудиторії обладнані необхідною комп’ютерною технікою
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення: Забезпечення публічності інформації про освітні програми, ступені вищої освіти та кваліфікації; реалізація інформаційної політики НУ «Запорізька політехніка»; оприлюднення на офіційному сайті НУ «Запорізька політехніка» розкладу занять, а також всіх складових забезпечення освітнього процесу, які підлягають опублікуванню згідно з Законом України «Про вищу освіту». (забезпечує самостійну та індивідуальну підготовку, контроль), бібліотеку наукових праць. Матеріали навчально-методичного забезпечення освітньо-професійної програми викладені на освітній платформі Moodle, в університетському репозитарії бібліотеки НУ «Запорізька політехніка»: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/380. Відкрито доступ до платформи Web of Science та бази рецензованої літератури Scopus.
Національна кредитна мобільність: Порядок організації програм академічної мобільності для учасників освітнього процесу в Національному університеті «Запорізька політехніка» на території України чи поза її межами визначається Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Національного університету «Запорізька політехніка»
https://zp.edu.ua/uploads/dept_nm/
Polozhennia_pro_akademichnu_mobilnist.pdf
Право на академічну мобільність може бути реалізоване на підставі договорів про співробітництво в галузі освіти та науки, освітніх і наукових програм та проєктів, договорів про співробітництво між НУ «Запорізька політехніка» або його основними структурними підрозділами та вітчизняними закладами вищої освіти (науковими установами) та їх основними структурними підрозділами, а також може бути реалізоване співробітниками та здобувачами освіти НУ «Запорізька політехніка» з власної ініціативи, підтриманої адміністрацією НУ «Запорізька політехніка», на основі індивідуальних запрошень та інших процедур.
Міжнародна кредитна мобільність: У рамках програми ЄС Еразмус+ на основі двосторонніх договорів між НУ «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти країн-партнерів
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Навчання іноземних здобувачів вищої освіти проводиться на загальних умовах з додатковою мовною підготовкою
Міжнародна кредитна мобільність: У рамках програми ЄС Еразмус+ на основі двосторонніх договорів між НУ «Запорізька політехніка» та закладами вищої освіти країн-партнерів
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти: Навчання іноземних здобувачів вищої освіти проводиться на загальних умовах з додатковою мовною підготовкою
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи
Вимоги до кваліфікаційної роботи: У кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складного спеціалізованого завдання або практичної проблеми в сфері управління, що характеризується комплексністю і невизначеністю умов, із застосуванням теорій та методів економічної науки. У кваліфікаційній роботі не може бути академічного плагіату, фальсифікації та списування. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднення на офіційному сайті закладу вищої освіти або структурного підрозділу
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи
Вимоги до кваліфікаційної роботи: У кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складного спеціалізованого завдання або практичної проблеми в сфері управління, що характеризується комплексністю і невизначеністю умов, із застосуванням теорій та методів економічної науки. У кваліфікаційній роботі не може бути академічного плагіату, фальсифікації та списування. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднення на офіційному сайті закладу вищої освіти або структурного підрозділу
Вимоги до кваліфікаційної роботи: У кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складного спеціалізованого завдання або практичної проблеми в сфері управління, що характеризується комплексністю і невизначеністю умов, із застосуванням теорій та методів економічної науки. У кваліфікаційній роботі не може бути академічного плагіату, фальсифікації та списування. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднення на офіційному сайті закладу вищої освіти або структурного підрозділу
Форми атестації здобувачів вищої освіти: Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи
Вимоги до кваліфікаційної роботи: У кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складного спеціалізованого завдання або практичної проблеми в сфері управління, що характеризується комплексністю і невизначеністю умов, із застосуванням теорій та методів економічної науки. У кваліфікаційній роботі не може бути академічного плагіату, фальсифікації та списування. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднення на офіційному сайті закладу вищої освіти або структурного підрозділу